Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Němci jsou odhodlaní a už není cesty zpět. Už se v tom utopilo spousta peněz, takže se musí najít nějaké technické řešení, které bude fungovat pro všechny. V Německu do deseti let (oni jsou blázni, pár jich znám) no a u nás s naší povahou bych to viděl někdy za dvacet možná třicet let:) V roce 2050 můžete vlákno obnovit a napsat si, kdo měl pravdu:):)  Pán od nás z dědiny má elekromobil ze států z roku 1906, takže životnost baterie je poměrně slušná:).  https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromobil   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Ok. Reknu to jinak. Az "natankuju" do elektroauta na dojezd 1000km za 10 minut a cena (porizovaci a provozu) bude srovnatelna s autem na spalovaci motor, zacnu to chapat jako alternativu. Do te doby je to zalezitost pro nadsence... Stejne jako pohon na drevoplyn nebo parni stroj, vzducholod nebo autogyra...

 

Edit: A samozrejme pocet verejnych dobijecich stanic bude v CR cca 4000 kusu.

 

Tohle je dobrá demagogie. Najednou se mají elektroauta srovnávat s dojezdem 1.9 TDI, když všichni zdejší odpůrci elektromobility říkají, že jediným správným motorem je minimálně šestiválec, u kterých bude dojezd v průměru tak kolem 500 km. A kdyby bylo těch stanic jen 2000 (což je na obyvatele u čerpaček běžný průměr v zemích EU), tak bys to jako alternativu chápal?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok. Reknu to jinak. Az "natankuju" do elektroauta na dojezd 1000km za 10 minut a cena (porizovaci a provozu) bude srovnatelna s autem na spalovaci motor, zacnu to chapat jako alternativu. Do te doby je to zalezitost pro nadsence... Stejne jako pohon na drevoplyn nebo parni stroj, vzducholod nebo autogyra...

 

Edit: A samozrejme pocet verejnych dobijecich stanic bude v CR cca 4000 kusu.

 

 

S Tisiciletou risi byli nemci taky odhodlani a nebylo cesty zpet...;-).

Edit: smajlik

 

Tak nějak to vidim taky.

 

Tohle je dobrá demagogie. Najednou se mají elektroauta srovnávat s dojezdem 1.9 TDI, když všichni zdejší odpůrci elektromobility říkají, že jediným správným motorem je minimálně šestiválec, u kterých bude dojezd v průměru tak kolem 500 km. A kdyby bylo těch stanic jen 2000 (což je na obyvatele u čerpaček běžný průměr v zemích EU), tak bys to jako alternativu chápal?

 

Ty sis teď taky záměrně vybral minimálně šestiválec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam petivalec a dojezd 1500 km.

V CR je cca 4000 verejnych cerpacich stanic, tak at nejsou elektrofilove diskriminovani :-P.

Jeste si zapomel vyresit to tankovani...

Na 500km natankuju za 5 minut :-D.

 

Bavi mne ten fanatismus jehovistu, feministek, slunickaru a elektrofilu :-D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona zase naše sít klasických čerpacích stanic není v Evropě zrovna obvyklá ( je nadprůměrně vysoká ), takže bych jí moc srovnávat nechtěl.

A bobísek zaslepenej v tomhle není, jen pokládá otázky, na který je blbá odpověď :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Klobadysku, díky za poznámku, ale o skutečném stavu nic nevypovídá.

 

1. Baterky se pomalu ale jistě ukazují jako slepá větev, protože i přes veškerý dosahovaný a PROGNÓZOVANÝ technologický pokrok bude i v budoucnu značně nepříznivý poměr mezi cena/váha/výkon ....

 

Nemyslím si to ale je to stejně málo fundovaný názor jako tvůj. 

 

Jak jsme již postoval několik stránek dozadu pro mé využití by elektromobil v takové úrovní jaké je dnes, již plně postačoval na 98% jízd. U ostatních bych se zařídil jinak. (na dovolenou létáme, a tu jednu cestu ročně na Slovensko, bych zdolal buď autovlakem, nebo holt postupným dobíjením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam petivalec a dojezd 1500 km.

V CR je cca 4000 verejnych cerpacich stanic, tak at nejsou elektrofilove diskriminovani :-P.

Jeste si zapomel vyresit to tankovani...

Na 500km natankuju za 5 minut :-D.

 

Bavi mne ten fanatismus jehovistu, feministek, slunickaru a elektrofilu :-D.

 

Mě naopak baví ti, co druhé v mžiku nálepkují jako fanatiky, feministky (pravda, elektrovlna  je ženského rodu...) a samozřejmě nemohou opomenout ani sluníčkáře. Opravdu nerozumím tomu, proč řada lidí v ČR i u běžných věcí musí společnost vnímat ve stylu "my rozumní" vs "oni pitomci".

 

Svou poznámkou jsem chtěl reagovat na nesmyslnost tvé argumentace. Elektroauta opravdu nemusí být alternativou pouze tehdy, pokud splní tebou vymezená kritéria (dojezd, počet nabíječek, délka nabíjení). Důvody pro to už zde mnohokrát zazněly.

 

Mám dvousetkoňový diesel a měnit jej nehodlám. Na řidiče a příznivce elektroaut kvůli tomu nenajíždím, ani jim neobjíždím vozidla klíčem.

 

PS: Které auto s pětiválcem má dojezd 1500 km?

 

Ty sis teď taky záměrně vybral minimálně šestiválec.

 

Čteš vůbec, co píšu? Polopaticky: Největší odpůrci elektromobility se nápadně korelují se skupinou, která zastává názor, že čím více válců motor má, tím lépe. Pokud obdivují tato auta, asi dojezd nebude jejich hlavním kritériem pro výběr automobilu. ergo, neměli by ho pak ani vyčítat elektromobilům. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam petivalec a dojezd 1500 km.

V CR je cca 4000 verejnych cerpacich stanic, tak at nejsou elektrofilove diskriminovani :-P.

Jeste si zapomel vyresit to tankovani...

Na 500km natankuju za 5 minut :-D.

 

Bavi mne ten fanatismus jehovistu, feministek, slunickaru a elektrofilu :-D.

 

Mám méně válců a menší dojezd a přesto nemám pocit že by mne současné auto se spalovacím motorem nějak omezovalo - ono i po 350 km Liberec- Břeclav po těch 4 hodinách stejně potřebuji pauzu, a 5 minut za pauzu nepovažuji - alespoň ne pro bezpečné a komfortní cestování. Nic fanatického na tom nevidím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co furt máte s tím dojezdem, to je jak nějaká mantra, řada z Vás tady dokáže vypít rybník piva a jezdíte snad do hospody s cisternou? Ne, pěkně se džbánečkem a několikrát za sebou, aspoň máte doma výmluvu a ještě se projdete...tady si holt častěji nabijete, změníte prostě některý návyky, objevíte nová místa, najdete nové kamarády, atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co furt máte s tím dojezdem, to je jak nějaká mantra, řada z Vás tady dokáže vypít rybník piva a jezdíte snad do hospody s cisternou? Ne, pěkně se džbánečkem a několikrát za sebou, aspoň máte doma výmluvu a ještě se projdete...tady si holt častěji nabijete, změníte prostě některý návyky, objevíte nová místa, najdete nové kamarády, atd.

Tak teď jsi to rozsekl. Jak dlouho bys byl ochotný snášet cestu 1200 km se 3 nabíjeními a 4 dny na cestě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

 

Čteš vůbec, co píšu? Polopaticky: Největší odpůrci elektromobility se nápadně korelují se skupinou, která zastává názor, že čím více válců motor má, tím lépe. Pokud obdivují tato auta, asi dojezd nebude jejich hlavním kritériem pro výběr automobilu. ergo, neměli by ho pak ani vyčítat elektromobilům. 

 

A co jinýho Tvýho bych měl číst, než na co reaguju. Asi jsme se vzájemně nepochopili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je výživný vlákno...jen co je pravda. Málo který spor je vyhrocený podobně jako ten mezi zastánci status quo a řekněme zeleného myšlení (nebo jak to nazvat). Ten se projektuje do spousty dalších rovin...energetika, odpadové hospodářství, potraviny, solidarita, udržitelný rozvoj...mobilita je jen další z nich. 

 

Nevím jestli je to náhoda, ale zdá se mi, že velmi často existuje poměrně silna korelace mezi zastánci jednotlivých tezí...jestli von ten problém nebude mít jádro někde hlouběji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teď jsi to rozsekl. Jak dlouho bys byl ochotný snášet cestu 1200 km se 3 nabíjeními a 4 dny na cestě?

 

Upřímně, já bych se autem s dojezdem 200 km a s průměrným časem nabíjení 8 hodin na takovou cestu nevydal, ale já takhle prostě taky normálně nejezdím, tedy na moje ježdění (a to píšu z praxe) mi stačí nabít jednou za 4 dny když v noci sním o osmiválcovým motoru se spotřebou 20 litrů a to mě stojí, při mém tarifu, zhruba 80 kč, za měsíc tedy cca 600 Kč při nájezdu zhruba 1800 km. Nejsem fanatickej zastánce elektromobility, ale zase to úplně nezatracuju, jezdí to pěkně, má to svoje plusy i mínusy a je na volbě každého, jestli v tom vidí smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je výživný vlákno...jen co je pravda. Málo který spor je vyhrocený podobně jako ten mezi zastánci status quo a řekněme zeleného myšlení (nebo jak to nazvat). Ten se projektuje do spousty dalších rovin...energetika, odpadové hospodářství, potraviny, solidarita, udržitelný rozvoj...mobilita je jen další z nich. 

 

Nevím jestli je to náhoda, ale zdá se mi, že velmi často existuje poměrně silna korelace mezi zastánci jednotlivých tezí...jestli von ten problém nebude mít jádro někde hlouběji.

 

Asi to taky dost hrotí tlak centrální plánovací komise. Tím chci říct, že to není přirozenej technologicko ekonomickej vývoj jako třeba u přechodu z povozu na automobil, ale to už tu lze taky na mnoha místech vyčíst.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Berte, díky za poznámku, ale o skutečném stavu nic nevypovídá.

 

1. kde se ukazuje, že baterie jsou slepá vývojová větev? Ukazuje to snad názor skupiny lidí, kteří o problematice nic neví a hlavně nechtějí cokoli měnit? Třeba je to i pravda, ale není čímkoli podložená.

Pochybuji, že všechny ty společnosti investující prostředky do vědeckého vývoje nových typů baterií jen prostě nepochopili fakt, že jde o slepou vývojovou větev.

 

2. Rezonance názorů laiků na hodinkovém fóru na elektrizační soustavu v ČR? No to je fakt největší průser.

 

V odkazu na ČEPS lze dohledat spoustu zajímavých informací. Třeba i to, že první VN vedení v ČR bylo zprovozněno v roce 1950. Celá soustava byla dokončena v 80. letech. Celkem rychlá a působivá cesta za těch 70 roků. A věř, že páteřní síť ty baterie zvládne. Bavíme se tedy jen o transformátorech a lokálních rozvodech, to asi půjde pozvolně ?dořešit?. 

 

Chápu ale, že zástupci státu s jednou z nejhustších sítí čerpacích stanic odmítají cestu jiným směrem.

 

Dawe09 tu naznačil, že výroba elektřiny v roce 2018 byla 88 TWh a spotřeba elektřiny v roce 2018 byla 74 TWh. Chybělo ale porovnání:

potřeba zemního plynu: 87,3 TWh (8 183 000 000 m3 z toho 73% na topení)

Spotřeba kapalných paliv: 82,3 TWh (FAME 229 410 tun, BIO Etanol 121 084 tun, Nafta 4 954 000 tun, Benzín 1 605 000 tun)

 

Jo, spotřebujeme nejvíc energie v zemním plynu na topení a hned potom kapalná paliva na přepravu všech těch krabiček na kolech. Elektřiny nejmíň a přebytky prodáváme...

 

Topení má průměrnou účinnost 80 %. Konvenční motorová vozidla mají účinnost 20 % (víc jak 60 % letí výfukem ven). Elektromobily mají účinnost 80 %. Pokud bychom dokázali jezdit na elektřinu, kterou jsme prodali, nahradili bychom 56 TWh v kapalných palivech.

 

PS k té elektřině: 47 % je z uhlí, 34 % z JE, 11 % z OZE a 4 % ZP a zbytek jsou jiné

PPS Všechny informace pochází z ČSÚ, ČEPRO, ERÚ a jakási americké národní instituce pro dopravu, stanovující účinnosti různých druhů vozidel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi to taky dost hrotí tlak centrální plánovací komise. Tím chci říct, že to není přirozenej technologicko ekonomickej vývoj jako třeba u přechodu z povozu na automobil, ale to už tu lze taky na mnoha místech vyčíst.

 

Já třeba netuším, co dnes znamená pojem "Přirozený technologicko-akonomický vývoj", taky nevím, jaký byly podmíky a regulace v době onoho přechodu z povozu na auta a jestli to bylo dostatečně přirozený, nebo nějakým způsobem řízený a lidi babrali stejně jako dnes.

 

Tím hlubším jádrem problému jsem myslel to, že v dnešní době má každý názor na vše a panuje obecně nízká míra naslouchání mezi lidmi...to pak logicky vede ke sporům prakticky v každé rovině života. Já spoustě věcí nerozumím a příjde mi to normální. Život dnešního jedince je dost komplikovanej sám o sobě (mnohem více podnětů z venčí, než kdy dřív) tak proč se vrtat v něčem o čem nemám šajn? Když se vrátím zpátky k tématu mobilita...ačkoliv jsem dá se říct z oboru, nemám na to jasný názor, ale zdá se mi, že k tomu spousta lidí přistupuje ze špatného konce.

 

Otázka přeci není položená zdali spalovací motor nebo elektromotr. Otázka zní, jakým způsobem zajistit přesun lidí, zboží, potasžmo informací tak, aby to bylo ve všech ohledech efektivní. To jest náklady, komfort, vliv na životní prostředí, udržitelnost...atd.

 

Ptejme se sami sebe, kdo z nás se cítí být dostatečně kvalifikovaný na to, aby poskytkl komplexní odpověď? Já se příznám, že já teda ne :-). A pokud zde existují autority (ať už je to kdokoliv), které se řešení problému ujmou, budu to sledovat a respektovat a jednou se třeba přikloním k řešení jedné z nich. Myslím, že na tom, že je třeba otázku mobility začít komplexne řešit, se asi většina z nás shodne.

 

Čili abych to shrnul...myslím si, že spor Elektro vs. N95/Diesel je umělý a tudíž naprosto zbytečný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...