Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

no vidis, skonci to vzdy rovnako. vo finale ti bude elektricka kara pridelena velkym bratom a bude ta to stat rovnako vela ako doteraz.. stratis svoju slobodu (o ktoru asi aj tak nestojis) a planeta bude vydrancovana rovnako.

Elektromobilita rieši lokálne emisie a udržateľnosť života v meste, nie? Čiže to, o čom si písal v predchádzajúcom príspevku - aby ľudia mali dosť síl pracovať ako včeličky a nestrávili polovicu produktívneho života v nemocniciach a na péenkach. Ľudstvo sa sťahuje do miest a tento trend aj dlhodobo vyzerá byť neodvratný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Instante, nevztekej se a mysli. Ta věta v češtině užívající dva zápory:

Já ale netvrdím, že Čína neprodukuje nejvíc CO2 = Já ale tvrdím, že Čína produkuje nejvíc CO2.

Myslel jsem, že mluvíme podobným jazykem, asi to tak není, alebo nie?

 

A upřímně tomu úvodu za mák nerozumím... velký bratr, ztráta svobody, planeta vydrancovaná a bude to stejné... napadá mně toho hodně, ale smysl mi to nedává.

Ten druhý odstavec chápu a je logicky chybný, protože vychází z té chyby výše.

 

myslel som to tak, ze finalne riesenie moze kludne byt aj to, ze ziadne auto nebudes (smiet/moct ci chciet) vlastnit. Auta budu verejny majetok, nastupis, odvezies sa, zaplatis. Robotaxi. Utopicky komunizmus. Tech revolucia. Zavisi od toho ako velmi si fanusik sci fi :)

 

a planeta bude vydrancovana rovnako, lebo individualny automobilizmus v europe nie je ani nahodou hlavny zdroj emisii CO2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektromobilita rieši lokálne emisie a udržateľnosť života v meste, nie? Čiže to, o čom si písal v predchádzajúcom príspevku - aby ľudia mali dosť síl pracovať ako včeličky a nestrávili polovicu produktívneho života v nemocniciach a na péenkach. Ľudstvo sa sťahuje do miest a tento trend aj dlhodobo vyzerá byť neodvratný.

 

to riesi elektrifikovana hromadna doprava v prvom rade. ci budu auta stat v zapche start-stop spalovacie alebo eletricke, to asi obrovsky rozdiel nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to riesi elektrifikovana hromadna doprava v prvom rade. ci budu auta stat v zapche start-stop spalovacie alebo eletricke, to asi obrovsky rozdiel nebude.

Ale to predsa rozdiel už je. Postav sa na križovatku v tom Čcheng-tu a na Račku. Rozdiel cítiš aj počuješ bez nejakej zvláštnej snahy.

 

Znizovanie populacie. Co zapadna Europa aj realizuje viac menej podvedome. Ked si v blahobyte a po dvoch svetovych vojnach, sustredis sa na to, aby si zil co najkvalitnejsie, a mat 6 deti s tym nie je v sulade. Problem je zvysok sveta, ktory robi presny opak.

Iste. No kauzalita je opačná ako naznačuješ - na to, aby ti stačili dve deti a nie šesť, musíš najprv mať dosť prostriedkov na prežitie staroby. To chudobné krajiny nemajú, takže potrebujú 6 detí, aby sa na starobu zabezpečili. Z tých šiestich sa dospelosti dožijú tri,  a z tých troch sa o teba dokáže postarať jeden. Veď aj u nás to ešte donedávna bolo rovnako. V bohatších štátoch to rieši dôchodkový systém.

 

Ale celkovo si myslím, že píšeme o tom istom, nevidím nijaké zásadne rozpory.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wawrik - rozdiel je v tom ze nejazdia rachotiacimi dieslami. Relativne ticho je aj v usa, kde jazdia velke benzinove motory, alebo v Barcelone, kam mozu len hybridy a nesmu nakladaky. Da sa ist po ulici a telefonovat. U nas je to nemozne. Mam kancelariu na Gagarinovej, to je z pohladu hluku snad horsie ako pri Slovakia ringu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reč bola o dízloch v mestách.

Totéž, předtím si to napsal jasně Bertovi. Nechci tě citovat, je to o odborníkovi. Nové motory s poslední normou je úplně o něčem jiném.

Já se tu hádat nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Totéž, předtím si to napsal jasně Bertovi. Nechci tě citovat, je to o odborníkovi. Nové motory s poslední normou je úplně o něčem jiném.

Já se tu hádat nebudu.

 

Zrovna jsem to chtěl napsat, info k tomu je (viz třeba https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/spinave-diesely-rada-z-nich-vypusti-mene-skodlivych-emisi-ne/r~5463eaa001f811e9a09cac1f6b220ee8/ )

 

Jinak je to občas až legrační. Byli jsem tuhle v Berlíně, jeli jsme dvěma autama, já novej diesel, euro 6 a kámoš si libuje v obstarožních kraksnách, takže jel nějakým něčím jako Pontiac Lumina, cca 25 let stará popelnice. Oba jsme dostali stejnou zelenou známku, bez ohledu, že on má  tuším EURO 2 nebo kolik a jezdí mu to ve městě asi za 15 litrů. Ostatně u benzinu stačí na zelenou známku splňovat EURO 1 a rok výroby od 1.1.1993.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono když se na to podíváte, tak si za to Evropa muže sama, respektive její politici. Kdyby tu nebyly taková daně na paliva, jezdili bychom benzinama jak jinde ve světě (teda kromě Indie, tam naftaky taky milovali) a dýchání by se o dost lip. Bohužel jsme se zaměřili na diesel a hlasatel nové apokalypsy nám to spocitaji... A stačilo, aby si u VW vyprojektovali velkoobjemový motor FO Passatu a nemuseli cpát do USA diesel, ta jejich 2,5 byla dost stará a TSI tamnímu stylu jízdy a slavení benzinu nedokázalo odolat....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Totéž, předtím si to napsal jasně Bertovi. Nechci tě citovat, je to o odborníkovi. Nové motory s poslední normou je úplně o něčem jiném.

Já se tu hádat nebudu.

Rec bola o dizloch a hluku. Hluk je tiez skodliva emisia.

 

Ale ked uz sme pri tom, ak dizel v osobaku, tak skutocne len mimo asfalt..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rec bola o dizloch a hluku. Hluk je tiez skodliva emisia.

Ale ked uz sme pri tom, ak dizel v osobaku, tak skutocne len mimo asfalt..

Instante, platí totéž co jsem psal výše, i hluk je úplně jinde.

Nebudeme se tu přít o pár decibelu, já ti nebudu uvádět schválně hluk od šesti či osmiválce, to nikam nepovede.

Poslední emisní normy pro naftaky jsou už opravdu schválně likvidační, ale kdo tím proleze, tak je to emisne špička (technologicky a materiálove zase osizene jak to jde).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Instante, platí totéž co jsem psal výše, i hluk je úplně jinde.

Nebudeme se tu přít o pár decibelu, já ti nebudu uvádět schválně hluk od šesti či osmiválce, to nikam nepovede.

Poslední emisní normy pro naftaky jsou už opravdu schválně likvidační, ale kdo tím proleze, tak je to emisne špička (technologicky a materiálove zase osizene jak to jde).

 

Tak to je pravda, tie posledne normy su tvrde a prakticky mimo realitu. Len takych cistych aut jazdi zlomok zo vsetkych dieslov na cestach. Vysledkom eurobuzeracie su drahe auta z bakelitu :na jedno pouzitie:. A pre zakaznika je nakup takeho auta potencialne loteria - ale to sa bude riesit o 5 rokov na emisnej kontrole, ze.. Ekologia je tu proste postavena na hlavu nekompetentnou regulaciou.

 

edit: moje nesympatie k dieslom ale nemaju zaklad v ekologii :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je pravda, tie posledne normy su tvrde a prakticky mimo realitu. Len takych cistych aut jazdi zlomok zo vsetkych dieslov na cestach. Vysledkom eurobuzeracie su drahe auta z bakelitu :na jedno pouzitie:. A pre zakaznika je nakup takeho auta potencialne loteria - ale to sa bude riesit o 5 rokov na emisnej kontrole, ze.. Ekologia je tu proste postavena na hlavu nekompetentnou regulaciou.

 

edit: moje nesympatie k dieslom ale nemaju zaklad v ekologii :)

Aha :-)), to sorry :-). 

Já se přiznám, že jsem zase jejich velkej zastánce ( též v tom ekologii nehledej  :photo: ). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim, nevim... misto kurvitek v motoru bych radeji vsem vyrobcum aut uzakonil nejakym propoctem povinnost sazet stromy za kazde prodane auto nebo tunu CO2... protoze CO2 velmi efektivne resi priroda sama (fotosynteza). Technologicky bych resil pouze zdravotni zavadnost (CO, NOx, saze atd...). To by hloupemu inzenyrovi fyzikalne, spolecensky, ekonomicky i ekologicky davalo asi tisickrat vetsi smysl nez zeslozitovat auta, zvysovat naklady na provoz i udrzbu a nez prevadet vydelane penize automobilek skrze emisni kredity do kapes uredniku. Ale co ja vlastne vim, asi jsem studoval malo...vim, ze nic nevim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...