Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Až ji budu mít příště půjčenou (možná brzy) tak ti to řeknu (vynuluju a vyzkouším), osobně tipuju +- 5 proč ne, ale 4 a míň spíš ne (myšleno jízdou, ne honění spotřeby). Určitě záleží léto/zima.... U mě je to litr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, DavidLC napsal:

Až ji budu mít příště půjčenou (možná brzy) tak ti to řeknu (vynuluju a vyzkouším), osobně tipuju +- 5 proč ne, ale 4 a míň spíš ne (myšleno jízdou, ne honění spotřeby). Určitě záleží léto/zima.... U mě je to litr.

Tak se s ní pak stav do Pardubic na kafe, rád ji okouknu 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, dawe009 napsal:

Je to stejný motor jako GS300h? S tím jsem jezdil “normálně” za 6-7 litrů.

To netuším, je možné, že sú rovnaké...

 

před 9 hodinami, DavidLC napsal:

osobně tipuju +- 5 proč ne, ale 4 a míň spíš ne (myšleno jízdou, ne honění spotřeby). Určitě záleží léto/zima.... U mě je to litr.

Však práve. 6 by bolo normálne, pri 5 by som pokýval hlavou, ale 4 je scifi. 3,5 som rovno vyškrtol ako extrém, trebárs celý čas s vetrom v chrbte. Tu robí rozdiely skôr ten vietor ako teplota - tá sa v priebehu roka až tak nehýbe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 50 minutami, wawrik napsal:

To netuším, je možné, že sú rovnaké...

 

Však práve. 6 by bolo normálne, pri 5 by som pokýval hlavou, ale 4 je scifi. 3,5 som rovno vyškrtol ako extrém, trebárs celý čas s vetrom v chrbte. Tu robí rozdiely skôr ten vietor ako teplota - tá sa v priebehu roka až tak nehýbe.

Známý to má jako služební, jezdí denně cca 100 km okresky a měl tam 5,6 dlouhodobou (spíš spěchá). Já mu to dal na 5,3 (ale nemazal). Věřím, jak jsem psal kolem 5ti na pohodu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak - pod 4 už začíná seriózní eco-rallye, kde už se klasika liší jen tím, že práci řídící jednotky hybridu musí svou zvýšenou předvídavostí suplovat "pilot" (včasné vyřazování místo brzdění, využívání svahů atd.) :speak_cool:

Osobně mi kalkulace u hybridů vždycky vycházely na nějaký základ (4-5) + po půllitříku/100 navrch za každou osobu/100kg, širší gumy, jízdu při tempomatových 130+ na dálnici - a klidně i další litry pokud jsou na těch 100 kilometrech stoupání/klesání delší než kapacita baterky (2-3km) + nášup u vysokých/těžkých SUV. Dostat se na 4-5 litrů určitě nebude potíž při jedné "uvědomělé" osobě v 200h/300h/Camry na okreskách v Polabí a nebo okolí Bratislavy, zatímco nové RX450h nebyl v kopcích za Brnem problém s (mou) těžkou nohou dohnat k 10 - no a realita bývá někde uprostřed. Což s odstupem času nepovažuju za úplně marné, dokud je jedinou cenově zkousnutelnou alternativou pořád jenom ropák se všemi jeho kurvítky, o kterých se při hospodském camrání o "Chorvatsku za 3/100" taktně mlčí (turbo, vstřiky, dvouhmoťák, DPF, spojky a kýble karcinogenních sazí... :yucky:).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci, o víkendu jsem je s Priusem 200 km z jižních Čech, půl dálnice a půl okreska. Protože jsem měl v autě milou společnost s nějak jsme nespechali, dal jsem tempomat na 106, zapnul Eco mode a výsledek, včetně závěrečného přejetí Prahy za 3,6 na 100. Samotného mě to překvapilo. Uznávám, ze to je výjimka, protože tak normálně nejezdim, ale dá se bez větší újmy.... Samozřejmě Camry s velkým motorem, vahou a rozměry úplně srovnávat nelze...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkdy se do hybridních Camry montuje "velkej motor"? Za mě je to teda stejná 4-hrnková sekačka na trávu jako v IS300h, N300h a hybridní kRAVce, kde ten půllitr Atkinsona navíc oproti Priusu/Aurisu/Ct akorát dorovnává větší hmotnost a čelní plochu (určité rozdíly jsou až v převodovce) :speak_cool:

Priusu je samozřejmě nejlíp do 70km/h - na to je (i kvůli NEDC) naladěný a režim město/okresky tomu odpovídají. Ale jinak souhlasím s dejvem - zdržovat na dálnici tempomatovou stovkou už se dnes nedá omluvit snad ani přítomností "milé společnosti" na palubě. Vzpomínám si jak nás tím ploužením už před 40 letry vytáčel k nepříčetnosti fotr v žigulíku, potom co si do toho smrdutýho ruskýho fiákra nechal namontovat "ekonoměr", takže cesta Beroun-Brno kvůli tomu zabrala přes 4 hodiny a na dálnici nás místy potupně předjížděli i smrdutí dederóni s čundrpixlama... :yucky:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 45 minutami, Petr R napsal:

Kluci, o víkendu jsem je s Priusem 200 km z jižních Čech, půl dálnice a půl okreska. Protože jsem měl v autě milou společnost s nějak jsme nespechali, dal jsem tempomat na 106, zapnul Eco mode a výsledek, včetně závěrečného přejetí Prahy za 3,6 na 100. Samotného mě to překvapilo. Uznávám, ze to je výjimka, protože tak normálně nejezdim, ale dá se bez větší újmy.... Samozřejmě Camry s velkým motorem, vahou a rozměry úplně srovnávat nelze...

Ban? 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo - ale vysvětluj furt těm náklaďákům a loudům seroucím se v "bezpečných" 80-90km/h bez zrcátek do zcela levého pruhu, že jsou vesměs o 50-60km/h pomalejší než ti co už v něm jsou - zlaté Slovensko, kde je v tomhle ohledu aspoň od kamionů pokoj... Obávám se že u nás by na některé obzvlášť tupé (točvolanti s automaticky brzděným návěsem) a zatvrzelé jedince nestačila ani lokomotivní siréna zkombinovaná s tramvajovým zvoncem 🤬

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem v Holandsku týden půjčenou tuhle Teslu model S 100D. Tady by se s tím asi žít dalo, infrastruktura dobrá, jenom ve vesnici o 2300 obyvatel, kde jsme bydleli, je 6 nabíjecích stanic s počtem 2 a více míst, u hodně domů byly vidět vlastní nabíječky, vzdálenosti relativně malé, rychlostní limity na piču, rovina, taky tady hybridů i čistých elektro jezdí poměrně hodně, nicméně výhrady konkrétně k Tesle mám. Zprávy o dílenském zpracování nelhaly, aby u auta za 3 mega s nájezdem 30 000 km při každém zabouchnutí odskočil tapecírunk ze dveří, občas přestal fungovat klíč a auto ho nerozpoznalo, takže nejelo nebo nešlo otevřít, to mě docela sralo. Velký patlací displej mně kupodivu nevadil a sžil jsem se ním rychle. V každém případku jsem rád, že jsem raději za podobné peníze(lehce o něco větší) objednal doma M850i, ekolog ze mě na stará kolena asi nebude😇

IMG_20200705_1113056.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, rado74 napsal:

Hybrid Honda CRV AWD dlhodobá priemerka 7,1 / 100 pri jazde okresky, diaľnice. Na tak veľké auto nie zle, má ju aj kamoš jazdí hlavne mesto a spotreba 4,8- 5,2

Za 7-7.3 jezdim v létě s crv 2.0i awd taky i bez baterky. Akorát toho města je minimum. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Radek124 napsal:

No jo - ale vysvětluj furt těm náklaďákům a loudům seroucím se v "bezpečných" 80-90km/h bez zrcátek do zcela levého pruhu, že jsou vesměs o 50-60km/h pomalejší než ti co už v něm jsou - zlaté Slovensko, kde je v tomhle ohledu aspoň od kamionů pokoj... Obávám se že u nás by na některé obzvlášť tupé (točvolanti s automaticky brzděným návěsem) a zatvrzelé jedince nestačila ani lokomotivní siréna zkombinovaná s tramvajovým zvoncem 🤬

Když to už je, jak píšeš, jiný problém... V lidech 😞Když se flákám v pravém a "nevejdu" se do levého tak radši přibrzdím... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...