Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

To je snad jen na Aljašce a na sever od NY těch 65, zbytek má většinou 70 / 75 / 80 mph limit. Všichni jezdí 10 mil nad speed limit, ale hlavně třeba ve 4 pruzích, nebo taky v 8 :) a doprava je pěkně plynulá. Kdo tam jezdil, tak by u nás brečel . . . no nic, jdu pohladit svůj dávno propadlej americkej řidičák a zamáčknout slzu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, runner napsal:

Za 7-7.3 jezdim v létě s crv 2.0i awd taky i bez baterky. Akorát toho města je minimum. 

Mal som aj túto CRV  s motorizáciou ako uvádzaš ale pod 8,5 leto a 9 zima som sa nikdy nedostal pri normálnej jazde. Keď som šiel ako deduško večerníček 90 v kolóne tak 7,5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Radek124 napsal:

Osobně mi kalkulace u hybridů vždycky vycházely na nějaký základ (4-5) ... Dostat se na 4-5 litrů určitě nebude potíž při jedné "uvědomělé" osobě v 200h/300h/Camry na okreskách v Polabí a nebo okolí Bratislavy

To je kalkulácia založená na čom? Chápem správne, že teoreticky by to podľa teba s tou Camry za tie štyri-a-kúsok aj mohlo ísť? Ak zoberieš do úvahy, že sa tu v priemere jazdí síce nad povolený limit, ale zasa oveľa pokojnejšie a plynulejšie.

 

před 55 minutami, Tom4 napsal:

no nic, jdu pohladit svůj dávno propadlej americkej řidičák a zamáčknout slzu :D

Ty si tam žil? Orientuješ sa trochu aj v pickupoch? Mal by som sériu otázok, ale asi skôr do SZ ako sem :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, rado74 napsal:

Mal som aj túto CRV  s motorizáciou ako uvádzaš ale pod 8,5 leto a 9 zima som sa nikdy nedostal pri normálnej jazde. Keď som šiel ako deduško večerníček 90 v kolóne tak 7,5

Já se za brzdu provozu nepovažuju, ale jezdím trasu, kde to jde udržet (v létě a celkem svižné jízdě, ale ne brzda plyn).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, runner napsal:

Já se za brzdu provozu nepovažuju, ale jezdím trasu, kde to jde udržet (v létě a celkem svižné jízdě, ale ne brzda plyn).

Ten hybrid je super hlavne v meste, myslím že tá elektrika je tam hlavne z dôvodu emisií. v konečnom dôsledku ani nie je moc na výber tú 1,5 motorizáciu som mal nedávno v Honde civic tam to išlo slušne v CRV si to neviem predstaviť auto je o 500 kg ťažšie plus AWD

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, wawrik napsal:

 

Ty si tam žil? Orientuješ sa trochu aj v pickupoch? Mal by som sériu otázok, ale asi skôr do SZ ako sem :D

Ano, ale bohužel pickupy jdou úplně mimo mě, o tom nevím zhola nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 7. 2020 v 21:56, wawrik napsal:

To je kalkulácia založená na čom? Chápem správne, že teoreticky by to podľa teba s tou Camry za tie štyri-a-kúsok aj mohlo ísť? Ak zoberieš do úvahy, že sa tu v priemere jazdí síce nad povolený limit, ale zasa oveľa pokojnejšie a plynulejšie.

Jestli má tvoje drahá hybridního Yardu, dobře víš že ta "eko-hra" je do značné míry o podprahovém barevném brnkání na nervy při civění na ekonoměr. Ta "kalkulace" je založená na asi 1500km v manželčině Ct200h (sám/s manželkou/jedno/dvě děcka, větší nákup atd., většinou město a kopečky kolem Brna a Zlína, 1x pohroma jménem D1 + párkrát rovinatější dálnice "na tempomat 130-145" a místy 180+), když už jsem jí tu hračku koupil. S Camry bys na tom byl o něco líp při vyšších tempomatových rychlostech na dálnicích, ale i "základ" bude nejmíň o půllitr výš (odhadem podle IS300h). Kolik to kouzelné číslo bude bohužel záleží hlavně na řidiči a typických cestách co máš v okolí. Sám jsem na eco-rallye nikdy nebyl a i když si dovedu představit že v Ct200h by se po městě a okreskách dalo ploužit za 4, sám jsem se na delších trasách nikdy nedostal pod 4,9 (na 16" kolech - s letníma 17" je to hned o toho 0,5l/100km víc). No a když si jeden spočítá že by zdržováním na výjezdech z dědin a plachtěním přes horizonty cestou do ~25km vzdálené práce ušetřil možná 5 korun (oproti normálnímu šlapání na plyn v tom samém hybridu), to je radši hodím dětem do kasičky "za sprostá slova", další den vytáhnu z garáže pohodlnější IS250 a ušetřím si hraní na ekopošuka :speak_cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Zábavná štúdia, ktorá skúma, koľko tisíc kilometrov musí v európskych krajinách elektroauto najazdiť, aby dosiahlo rovnaké celkové emisie (výroba_auta+palivo) ako dízel. Zábavné je na tom to, že ekológovia napríklad v takom Poľsku, Lotyšsku alebo Estónsku majú jednoducho smolu - vzhľadom k energetickému mixu krajiny je pre nich ekologicky šetrnejšie jazdiť dízlom :D

Kort.jpg

Disclaimer: vzhľadom k médiu, kde to publikovali, to asi netreba brať až tak úplne vážne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/britanie-johnson-konec-spalovaci-motor-elektromobil-hybrid-kalifornie-2030-2035.A201004_212700_automoto_mom

Asi už se to tu řešilo, ale překvapilo mě tempo a direktivnost procesu v Británii, na Havaji a ve Washingtonu...stopka pro čistě spalovací motory už od r. 2030. Deset let uteče jak voda... Pobavilo mě:

"Cílem vlády je rovněž učinit z jízdy na kole a z chůze atraktivnější způsoby cestování, píše server BBC".

To bude vláda subvencovat lidem kvalitní tenisky nebo co? :) (MHD, já vím).

 

 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, martar napsal:

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/britanie-johnson-konec-spalovaci-motor-elektromobil-hybrid-kalifornie-2030-2035.A201004_212700_automoto_mom

Asi už se to tu řešilo, ale překvapilo mě tempo a direktivnost procesu v Británii, na Havaji a ve Washingtonu...stopka pro čistě spalovací motory už od r. 2030. Deset let uteče jak voda... Pobavilo mě:

"Cílem vlády je rovněž učinit z jízdy na kole a z chůze atraktivnější způsoby cestování, píše server BBC".

To bude vláda subvencovat lidem kvalitní tenisky nebo co? :) (MHD, já vím).

 

 

Už si představuju ty zástupy poutníků každý léto do Chorvatska.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, dawe009 napsal:

Tam povede cyklostezka..za tejden seš tam. Zpátky za 10 dni, protože je to do kopce.

Dejwe, a nejsi z toho trochu nervózní? Přijde mi, že ceny elektromobilů + zdroje k výrobě baterií + výrobní a rozvodové energetické kapacity = mnohem menší množství provozovaných automobilů. Tedy i prodaných. Nedělám si iluze, že nebudou tlaky tímhle směrem i u nás. Nebo byznys spasí hybridy?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, martar napsal:

Dejwe, a nejsi z toho trochu nervózní? Přijde mi, že ceny elektromobilů + zdroje k výrobě baterií + výrobní a rozvodové energetické kapacity = mnohem menší množství provozovaných automobilů. Tedy i prodaných. Nedělám si iluze, že nebudou tlaky tímhle směrem i u nás. Nebo byznys spasí hybridy?

 

Jako takhle..líp už bylo. Teď si myslím, že budou hubenější roky. Ale že by to padlo na držku, to si taky nemyslím. Auta nemohou jen tak zmizet, není je čím nahradit. Bicykl auto nenahradí, i když bude těch par jedinců z neziskovek řvát sebevíc. Ten business - automobilky, olejáři, těžaři, zpracovatelský průmysl, dodavatelské řetězce..je tak obrovský a jeho likvidace by stála tolik pracovních míst a tolik daní, že to prostě nejde zničit.. Ano, automobilový průmysl bude procházet nějakou transformací..nyní jsou to elektromobily, protože nic lepšího teď není..za 10 let to muže byt jinak, nebo přijde technologie, která to změní..kdo ví. A transformací bude procházet nejen výroba aut, ale i jejich prodej, financování, možná i způsob vlastnictví. Samozřejmě je mi smutno z toho, co se děje. Mnoha lidem z naši generace taky. Ale myslíš, ze to bude vadit našim dětem? Těm to bude úplně jedno..přistupují k autům už úplně jinak. Jakkoliv to vypadá, že za par let bude po spalovacích motorech, já osobně si myslím, že my na nich ještě dojezdíme.. 

A jestli jsem nervózní? Ani ne, spíš zklamaný, když vidím z první ruky, kolik super věcí by mohlo vzniknout, kdyby nebyly šrouby tak utažené. Zatím ale pořad tu a tam hezký věci jsou..až nebudou, budu dělat něco jiného.

Jak všichni tušíme, auta určitě nejsou tou hlavní příčinou klimatických změn apod. Bohužel jsou hodně vidět a jsou tak ideální předmět propagandy. Navíc levičácká závistivá společnost, hlasitá lobby nemakačenků z neziskovek a sluníčkářská klika pseudointelektuálů z Bruselu tomu nahrává. Vždyť je to tak lehký říct, že máme rádi planetu, tak každý rok snížíme automobilkám povolený emise. Nic nevymyslí, nic neudělají, jen zakazují a ničí. Já pořád čekám, kdy ten pohár přeteče a někdo jim do toho hodí vidle. Otázka je, jak dlouho si to ještě necháme líbit a jak hluboko se budeme muset propadnout, aby k tomu došlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rad bych sdílel optimismus, ze automobilový průmysl nemůže jen tak padnout, ale kouknete já to. Ti co nám vládnou, hlavně EU a západní země absolutně nezajímá obyčejný dělník/člověk. Jim je tohle ukradeny, mají svoje náboženství a to také hlásá, ze největším problémem pro planetu je člověk, co k tomu dodat. Sranda ovšem je, ze zbytek světa jejich názor nesdílí a tak nás jednou pohltí jako barbaři Řím a před tom další velké civilizace. Proč? Protože se pozrali zevnitř, tak jako teď my....

Takže když si budeme chtít zajezdit normálním autem, Srbsko bude asi nejblíž, ty do EU stejně nevlezou:-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazdopadne se možná blíží doba, kdy auto nebude taková samozřejmost jako dnes, dvě auta v rodině budou mega luxus, reálné ceny novych aut vyskočí na úroveň začátku 90 let. Na Fabku nebo Polo za 300 budem vzpomínat jak na cenu másla za komunistů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže to kapacitní snižovaní dopravní průchodnosti v Praze, pruhy pro cyklisty apod má vlastně logiku :)

Díky za odpověď. Taky bych rád věřil tomu, že demontáž systému postaveného na spalovacich motorech nebude tak horká, ale spolu s Petrem se trochu bojím, že logika a ekonomická rozvaha nemusi hrát nutně při politickém rozhodování prim, když bude u lizu dostatečně progresivní parta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, martar napsal:

Díky za odpověď. Taky bych rád věřil tomu, že demontáž systému postaveného na spalovacich motorech nebude tak horká, ale spolu s Petrem se trochu bojím, že logika a ekonomická rozvaha nemusi hrát nutně při politickém rozhodování prim, když bude u lizu dostatečně progresivní parta.

Ono je to práve naopak. Nemecko a s ním celá Európa je dosť závislá od automobilového priemyslu. A o pár rokov po čistých spaľovákoch neštekne ani pes, bude to len veteránska relikvia pre fajnšmekrov. Dôvod nebude Brusel, ale Čína - spaľovacie motory tam veľmi rýchlo budú končiť. V diktatúre si to môžu dovoliť a už dávno s transformáciou začali, napríklad zákaz spaľovacích motorov pri komerčnom transporte osôb začal alebo začne platiť už v tomto roku.

Keď do toho vlaku nestihnú európske automobilky nastúpiť, o dvadsať rokov nebudú mať komu tie spaľováky predávať. So zastaralým knowhow ich vysánkujú aj z tých spoločných podnikov v Číne, ktoré dnes často držia materské európske závody nad vodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...