Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

před 4 hodinami, wawrik napsal:

Ono je to práve naopak. Nemecko a s ním celá Európa je dosť závislá od automobilového priemyslu. A o pár rokov po čistých spaľovákoch neštekne ani pes, bude to len veteránska relikvia pre fajnšmekrov. Dôvod nebude Brusel, ale Čína - spaľovacie motory tam veľmi rýchlo budú končiť. V diktatúre si to môžu dovoliť a už dávno s transformáciou začali, napríklad zákaz spaľovacích motorov pri komerčnom transporte osôb začal alebo začne platiť už v tomto roku.

Keď do toho vlaku nestihnú európske automobilky nastúpiť, o dvadsať rokov nebudú mať komu tie spaľováky predávať. So zastaralým knowhow ich vysánkujú aj z tých spoločných podnikov v Číne, ktoré dnes často držia materské európske závody nad vodou.

O trendech v Číně vím, ale naivně jsem si myslel, že svou konkurenceschopnost a strategie do blízké budoucnosti si ohlídají automobilky v rámci tržních mechanismů samy, bez vládního nařízení, které postihne spoustu lidí. Navíc ekoaktivisty to neuspokojí, ti nemají nikdy dost... viz Monbiotův člànek v Guardianu.

https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/elektromobily-britanii-nezachrani-jsou-to-porad-jen-auta-pise-guardian

Asi bych se neměl rozčilovat, auto jsem nikdy neměl a mít nebudu, ale 1) štvou mě tyhle direktivní vlàdní zásahy do některých segmentů ekonomiky a 2) nechci se dožít doby, kdy budou běžné každodenní výpadky elektŕiny kvůli přetížení sítě nebo nespolehlivosti zdrojů po likvidaci konvenčních ekektráren se stabilním resp. plánovaným výkonem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
před 8 hodinami, DavidLC napsal:

Neptal jsi se mě na V8 😀 a tady děláš paniku s baterkama 😀

Pýtal, ale to chce kamarát, tie benzínové kilá sa dajú kúpiť v o dosť lepšom stave. Ja som poučený - vo vnútrozemí stále v strese, či sa vôbec dostanem niekam na cestu... Do offroadu patrí nafta! :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 11. 2020 v 8:18, wawrik napsal:

Pýtal, ale to chce kamarát, tie benzínové kilá sa dajú kúpiť v o dosť lepšom stave. Ja som poučený - vo vnútrozemí stále v strese, či sa vôbec dostanem niekam na cestu... Do offroadu patrí nafta! :D

Uff, jsem se lekl, že jsi zběhnul 🙂 Ty benzíny jsou asi zachovalejší, ale je jich sakra málo.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...
před 13 minutami, DavidLC napsal:

Dobrá toyotka 😉 ale kontejner s vodou to jistí..

Na parkovišti radši stojím dál od charging pointů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejhorší je že jak bude těch kočárků plných lithia přibývat, bude muset něco podobného preventivně jezdit skoro ke všem silničním nehodám - a stejně to bude ± prd platné... 😰

@madmaxx Nevím jestli už tady bylo tohle video z čínské nabíjecí stanice - ale zopakování v kontextu toho autíčka výše neuškodí (aneb: když chytne jedno, sfajrujou všecky): 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 11. 2020 v 21:48, dawe009 napsal:

Jako takhle..líp už bylo. Teď si myslím, že budou hubenější roky. Ale že by to padlo na držku, to si taky nemyslím. Auta nemohou jen tak zmizet, není je čím nahradit. Bicykl auto nenahradí, i když bude těch par jedinců z neziskovek řvát sebevíc. Ten business - automobilky, olejáři, těžaři, zpracovatelský průmysl, dodavatelské řetězce..je tak obrovský a jeho likvidace by stála tolik pracovních míst a tolik daní, že to prostě nejde zničit.. Ano, automobilový průmysl bude procházet nějakou transformací..nyní jsou to elektromobily, protože nic lepšího teď není..za 10 let to muže byt jinak, nebo přijde technologie, která to změní..kdo ví. A transformací bude procházet nejen výroba aut, ale i jejich prodej, financování, možná i způsob vlastnictví. Samozřejmě je mi smutno z toho, co se děje. Mnoha lidem z naši generace taky. Ale myslíš, ze to bude vadit našim dětem? Těm to bude úplně jedno..přistupují k autům už úplně jinak. Jakkoliv to vypadá, že za par let bude po spalovacích motorech, já osobně si myslím, že my na nich ještě dojezdíme.. 

A jestli jsem nervózní? Ani ne, spíš zklamaný, když vidím z první ruky, kolik super věcí by mohlo vzniknout, kdyby nebyly šrouby tak utažené. Zatím ale pořad tu a tam hezký věci jsou..až nebudou, budu dělat něco jiného.

Jak všichni tušíme, auta určitě nejsou tou hlavní příčinou klimatických změn apod. Bohužel jsou hodně vidět a jsou tak ideální předmět propagandy. Navíc levičácká závistivá společnost, hlasitá lobby nemakačenků z neziskovek a sluníčkářská klika pseudointelektuálů z Bruselu tomu nahrává. Vždyť je to tak lehký říct, že máme rádi planetu, tak každý rok snížíme automobilkám povolený emise. Nic nevymyslí, nic neudělají, jen zakazují a ničí. Já pořád čekám, kdy ten pohár přeteče a někdo jim do toho hodí vidle. Otázka je, jak dlouho si to ještě necháme líbit a jak hluboko se budeme muset propadnout, aby k tomu došlo.

Po rozhovoru s dvojministrem babisovo vlády a bývalým ředitelem expanze vw, který jsem vedl na jaře, zaznělo “vite elektro je slepá cesta, ale my i vlády do ni investovali tolik, ze ted proste budete jezdit na elektřinu, vývoj stal miliardy €”

pote dodal “jednou vyhraje vodík a vi to všichni”

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 36 minutami, vwtyp11 napsal:

Po rozhovoru s dvojministrem babisovo vlády a bývalým ředitelem expanze vw, který jsem vedl na jaře, zaznělo “vite elektro je slepá cesta, ale my i vlády do ni investovali tolik, ze ted proste budete jezdit na elektřinu, vývoj stal miliardy €”

pote dodal “jednou vyhraje vodík a vi to všichni”

VW investoval rádovo viac do dotovanej nafty, preto sa mu tá cesta tak ťažko-preťažko opúšťala.

Čo sa týka vodíka, čítal som niekde rozhovor s nejakým chlapom zo spoločnosti, čo buduje infraštruktúru nabíjačiek, a ten celkom rozumne vyargumentoval výhody batériových áut. Hlavne zmenou užívateľských návykov - automatizáciou, človek nemusí chodiť na pumpu atď. Na druhej strane, vodík sa využíva v priemysle a čistým baterkáčom dlhodobo neverí ani Toyota, a to je pre mňa osobne automobilka, ktorá dosť vie, čo robí.

Skúsim to pohľadať a hodím sem link. Ten človek je síce z podstaty veci zaujatý, keďže ho živia nabíjačky, ale jeho názor mal hlavu aj pätu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, wawrik napsal:

čítal som niekde rozhovor s nejakým chlapom zo spoločnosti, čo buduje infraštruktúru nabíjačiek ... Skúsim to pohľadať a hodím sem link.

Tak nakoniec link nehodím, čítal som to tlačené v Indexe, čo je príloha denníka Sme. Ak to niekoho zaujíma, prikladám foto stránok, sorry za kopírovanie aj kvalitu.

20201130_093201.thumb.jpg.6d0de61b7ec7d09857353a44d701ba44.jpg

20201130_093233.thumb.jpg.3b91cc11d465cfebc191e5602ee22756.jpg

20201130_093249.thumb.jpg.69078993dfbcb5f302add8da011fa156.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady nade mnou vlevo ten pán v dotaze proč jedna čerpací stanice stojí 2M € odpovídá srovnáním že nabíječek na elektroauta je v celé Evropě 600.000. Asi nepočítá každého kabel vystrčený ze sklepního okna, ale veřejné nabíjecí stanice. 

Ovšem podle dostupných údajů je klasických čerpacích stanic v DE asi 14 tis., u nás 4 tis, PL 8 tis., SK 1 tis., UK 8,5 tis. atd.  . . . nevím komplet součet, ale odhadem 60 tisíc celkem v Evropě. Nemá on tam nesmysl, že by na každou benzínku připadalo 10 veřejně dostupných dobíjecích stanic?

Pravda, otázka je čemu říká Evropa a co považuje za nabíjecí stanici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tom4 Nie je to len čarovanie so slovíčkami? Už som sa s tým párkrát stretol, že za čerpaciu stanicu rátali jednu normálnu benzínku s trebárs desiatimi výdajnými stojanmi, ale za nabíjaciu stanicu považujú každé jedno prípojné miesto, resp. jeden stojan s dvoma miestami. Čo má síce svoju logiku (aby zarátali aj dobíjacie stojany na ulici či pri firmách, kde sú tak jeden-dva pri sebe), ale porovnávať by sa to malo s výdajnými stojanmi na palivá celkovo, nielen s veľkými čerpacími stanicami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 7. 2020 v 3:18, Radek124 napsal:

Jestli má tvoje drahá hybridního Yardu, dobře víš že ta "eko-hra" je do značné míry o podprahovém barevném brnkání na nervy při civění na ekonoměr. Ta "kalkulace" je založená na asi 1500km v manželčině Ct200h (sám/s manželkou/jedno/dvě děcka, větší nákup atd., většinou město a kopečky kolem Brna a Zlína, 1x pohroma jménem D1 + párkrát rovinatější dálnice "na tempomat 130-145" a místy 180+), když už jsem jí tu hračku koupil. S Camry bys na tom byl o něco líp při vyšších tempomatových rychlostech na dálnicích, ale i "základ" bude nejmíň o půllitr výš (odhadem podle IS300h). Kolik to kouzelné číslo bude bohužel záleží hlavně na řidiči a typických cestách co máš v okolí. Sám jsem na eco-rallye nikdy nebyl a i když si dovedu představit že v Ct200h by se po městě a okreskách dalo ploužit za 4, sám jsem se na delších trasách nikdy nedostal pod 4,9 (na 16" kolech - s letníma 17" je to hned o toho 0,5l/100km víc). No a když si jeden spočítá že by zdržováním na výjezdech z dědin a plachtěním přes horizonty cestou do ~25km vzdálené práce ušetřil možná 5 korun (oproti normálnímu šlapání na plyn v tom samém hybridu), to je radši hodím dětem do kasičky "za sprostá slova", další den vytáhnu z garáže pohodlnější IS250 a ušetřím si hraní na ekopošuka :speak_cool:

k tomuto asi takto:

moje spotrebe na Toyota Landcrusier 120 byla dlouhodoba kolem 10 (otec umel za 6)

na Subaru Outback 3.6 byla kolem 11

na Lexus GS450h mam kolem 7,5

...jezdim presny opak eko rallye. Takze za me ma hybrid cenu nejen na jizdni vlastnosti ale i na spotrebu. Tesim se na vodik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...
V 11. 5. 2020 v 17:01, DavidLC napsal:
V 11. 5. 2020 v 16:20, wawrik napsal:

:-) vím o tom, už se to šušká dýl. To bude fajn povoz 😉

Tak som ju dnes vrátil a nijako nadšený som z nej nebol (na rozdiel od RAVky). Prerastený mastodont, dynamika taká primeraná, ale veľkosť a váhu cítiš stále. Nijako tiché to auto nebolo, ale hlavne - hučalo to stále rovnako, či motor zapnutý bol alebo nie, a celkom by som sa stavil, že RAVka je tichšia. V tej Toyote asi fakt nevedia utlmiť hluk od kolies, špeciálne od zadnej nápravy... Materiály super, pohodlná ako sa dá od „ameriky“ očakávať, ale aby som povedal pravdu - vyberať v tejto kategórii, radšej zvolím Ssangyong Rexton.

20210114_105925.thumb.jpg.313f6f38561aecd358b7f650cdffba84.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, wawrik napsal:

Tak som ju dnes vrátil a nijako nadšený som z nej nebol (na rozdiel od RAVky). Prerastený mastodont, dynamika taká primeraná, ale veľkosť a váhu cítiš stále. Nijako tiché to auto nebolo, ale hlavne - hučalo to stále rovnako, či motor zapnutý bol alebo nie, a celkom by som sa stavil, že RAVka je tichšia. V tej Toyote asi fakt nevedia utlmiť hluk od kolies, špeciálne od zadnej nápravy... Materiály super, pohodlná ako sa dá od „ameriky“ očakávať, ale aby som povedal pravdu - vyberať v tejto kategórii, radšej zvolím Ssangyong Rexton.

 

Mě se Highlander hodně líbí tedy. Zamiloval jsem si ho na Zélandu, kde je velmi oblíbený, ale tam spíš asi volí ten 3,5 L si myslím, protože mají rádi velké obsahy. Prostorné je ale dost, anebo? Nejezdil jsem v něm, v RAV ano, takže je to znát?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...