Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
před 3 hodinami, madmaxx napsal:

Co tam daly za motor a jaký to má celkový výkon?

Hybridný 2,5-liter, rovnaký ako v RAVke, len s vyšším výkonom (181 kW). Zasa je to ťažšie, takže to jazdí o niečo lenivejšie, aj keď zrýchlenie na stovku to má rovnakú (tuším 8,1 s). Ale na také auto celkom adekvátne, nikto s tým pretekať nebude. Nemalo to ani 1000 km, keď som to preberal, tak som tomu ani nešliapal na krk, dynamika mi nechýbala. No tie dve tony bolo na karosérii cítiť.

před 3 hodinami, African napsal:

Prostorné je ale dost, anebo? Nejezdil jsem v něm, v RAV ano, takže je to znát?

Je to obrovské, veď je to zvonka väčšie, ako najväčšie Land Cruisery. Ale vnútri je menšie, čakal som trochu priestrannejší interiér. Tretí rad sedadiel je na šírku aj dĺžku úplne kráľovský, ale na výšku je len pre deti, a predná hrana sedáku je od zeme tak 15 cm. Ten Ssangyong je IMHO priestornejší, aj celkovo interiér má príjemnejší.

před 3 hodinami, Radek124 napsal:

Když chceš od pseudoterénní Toyoty ticho a prostor pro víc než 4 lidi, musíš si připlatit za LEXUS RX(450h)L

O to nejde, dokonalé ticho ala Lexus fakt byť nemusí, ale fakt netuším, prečo sakra tie kolesá aspoň trochu nezatlmia. Podľa mňa na podbehoch nie je ani kúsok tlmiacej hmoty, akejkoľvek (v RAVke IMHO tiež). Na suchu a slušnom asfalte je to tichučké, ale v snehovej sračke alebo daždi počuješ každú kvapku. Na šotolinových cestách nepočuješ okrem kamienkov nič. To je taká achilovka terénnych aj SUV Toyot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wawrik 100% souhlas - akorát bych dodal že hluk je problém nejen u  "terénních/SUV" Toyot. I v "silniční" Corolle mě věčně štvalo že bez ohledu na použité gumy v tom byl furt slyšet hukot od kontaktu kol se silnicí, jak kdyby mi chodidla od kol dělil jenom děravej podběh + hadrovej tapecírunk. U Lexusů si úspěšně vsugerovávám aspoň falešný pocit, že je tam aspoň symbolická vrstva tenkého plechu navíc, přičemž u LS a starých GS ty vrstvy byly nejmíň dvě :whistle:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, DavidLC napsal:

tak aspoň máš klid, že jsi vybral dobře 🙂

O to vôbec nejde, ja som predsa vyberal univerzálnejšiu náhradu za Yaris ako mamacar (plus ťahanie prívesu, keď už sa mení auto). Len som ho dostal ako náhradné auto a trochu sa to natiahlo, tak som sa podelil o dojmy, vôbec nemám ambíciu kupovať auto takejto triedy. Veď mám kilo, najlepšie auto na svete a v priľahlom vesmíre vrátane tých paralelných :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...

Když jsem tak při půlnočním venčení psiska koukal jak na 3 centimetry ledové krusty na zápraží a zaparkovaná auta okamžitě přimrzal stále připadávající sníh s deštěm (jinými slovy: "Hnusně že by jeden ani ten sypač ven nevyhnal!"), byl jsem docela rád že větrníky a soláry u nás ještě zdaleka nemají vyhráno. Vím že je to nehumánní, ale dokud zeleným morem nakaženou Germánii nezklátí aspoň jeden pořádný blackout a nepomrzne při něm víc barevných progresivních ekopošuků než doteď na Koronavirus, budou si Makrela s Lejnovou dál před kameramam holdovat gretenismu - bez ohledu na to že svět na jejich socialistické závazky (aneb "poručíme autům-slunci-větru-dešti - a kdo cekne, toho pošleme do koncentráku!") ještě zdaleka není technologicky připravený... :thumbsdown_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, zeleni ekofasisti budou delat vsechno pro to, aby se uhelky dlouho neprovozovaly. Co se jadra tyce, tak by se pomalu mela zacit stavet nova JE, protoze Dukovany budou slouzit jeste tak 15 let a konecna. A vystavba nove, v dnesni dobe? Od navrhu az po dodavku elektriny? To vidim tak minimalne na 10 let...;-). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Liqid přesněji naše a Polské uhelky + naše a francouzské jádro, i kdyby měli zachránci velkoněmecké říše sami chcípnout ve tmě. Budoucím historikům by pak po nás zůstal mediální archiv plný sluníčkových žvástů o povinné Solidarität a letiště plná chátrajících golfových vozíků, s postupně vybuchujícíma baterkama... 🥶

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velmi pěkná online mapa výroby elektřiny i s náhledem jaké zdroje který stát využívá....

větru a slunci stále nevládneme 😉

takže zelená evropa jen tak nebude 

https://www.electricitymap.org/map?remote=true&solar=false&wind=false

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 1. 2021 v 19:34, wawrik napsal:

O to nejde, dokonalé ticho ala Lexus fakt byť nemusí, ale fakt netuším, prečo sakra tie kolesá aspoň trochu nezatlmia.

K tomu hluku od kolies v RAVke - po pár sto kilometroch v blbom počasí musím povedať, že to občas má výhody. Človek celkom presne vie, kedy sa mu súdržný sneh zmení na mokrý maglajz alebo kedy presne to začne primŕzať. Každé má úplne iný zvuk a viem presne, kedy spomaliť. Tomu sa povie pozitívny prístup :D Na zatlmenom (novom) Defenderi som v podobných podmienkach musel ísť pomalšie stále...

20210203_085544.thumb.jpg.67ba5ba4432d7b7ba4ae38f45be61365.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K hluku - jazdim LS600h, co je jedno z najtichsich aut so spalovacim motorom, cize som rozmaznany (a realne som si ho kupil lebo neznasam nizke frekvencie/infrazvuky typicke pre hluk aut). Zena ma RX460h, a ja mam stale pocit ze to huci ako svina. Som rozmaznany, a to RX nie je nijako mega hlucnejsie ako ine bezne auta, ale zase to nie je tak uplne bezne auto, tak by mohlo byt tichsie. Plus to ma mechy, ktore tichosti pri jazde tiez uplne neprospievaju. No, to vsetko je problem, sneh, strk, asfalt, ako hovori wawrik. KYM NEPRIDEM DO RAKUSKA. Tam zacne asfalt a je ticho. TICHO. Drncia uz len plasty v zime, ale to je uplne ina tema :D

Lehka noha aneb co s dieslem nezazijete

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, instant napsal:

KYM NEPRIDEM DO RAKUSKA. Tam zacne asfalt a je ticho. TICHO.

Jo, až na tie nové časti z betónu :D

Btw, na Islande bola minulý rok okolo asfaltov slušná aféra. Po tradičnej letnej výmene kobercov bol kopec úsekov zo supertichého asfaltu, na tej ceste bol dokonale tichý dokonca aj náš Yaris. Všetko paráda, žiarivá budúcnosť - až kým nezapršalo. Čisté klzisko. V občasných dvestokilometrových orkánoch na tom boli autá neriaditeľné. Zopár ľudí sa dokonca zabilo, vyšetrovanie miestnej správy ciest preukázalo vysoký podiel bitúmenov a buď už prebehli alebo prebiehajú súdy s niektorými dodávateľmi. Takže sa tie šmykľavé časti zasa vymenili a je po tichu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...