Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Radku to je věc nazoru a Design, ať si každý hodnotí sám. 

Máš pravdu, že Kona i Nový Tucson nejsou fotogenické auta. Na fotkách vypadají divně, ale, když příjde zákazník na servis a kouká po salonu, tak jsou z toho celkem mile prekvapeni. 

Hyundai se nám do toho pustil a krom Kony HEV máme teď i Tucsona HEV, PHEV a SantaFe HEV a PHEV :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SeeTa Kona je divna. Za mne nestastne barevne reseni. Velke cerne plastove lemy blatniku, cerny predek a cerne sloupky... Mozna kdyby byly v barve? Asi sem stara konzerva. Trosku mi to evokuje plastove skorepiny "karoserii", ktere se davaji na RC modely auticek.

Nicmene, proc sem tady ma jiny duvod. Jak jiz vime, nemecti soudruzi by radi omezili dobijeni elektromobilu ( https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nabjeni-elektromobil-nemecko-vypinani-odpojovani.A210125_161823_automoto_fdv ) - anglicani by radi to same , ted jako prvni vlastovka jim v jednom meste zakazali vjezd do podzemnich garazi a parkovacich domu... https://www.autoforum.cz/zajimavosti/parkovani-elektromobilu-v-garazich-je-prilis-velke-riziko-prvni-mesto-zakazalo-vjezd/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=OYYDOkCS38P-202102160655

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic proti Hyundai, ale kdo (kromě Tesly) dnes hybridy (resp. hybridy se zvětšenou baterkou a zásuvkou) kvůli evropským pokutám za emise nedělá/nenabízí/neplánuje? Čert vem že každej šulda co by se tu při minulém nákupu prsil turbodýzlovým SUV (co už dávno nejezdilo "na řepku za 3") se dneska sápe do ještě těžšího plecháče s cedulkou "Hybrid/PHEV", jen aby si kupující firmy/ouřady mohly udělat fajfku, že díky naprosto nereálnému údaji v techničáku čerpají úlevy na parkovném + dálničních poplatcích (což bude IMHO jediný efekt "agendy" madamme Lejnové a eurosojůzních bojovníků s CO2 větrama). Mě na tom vadí že firmy které donedávna dělaly i celkem koukatelná auta mají neodbytný pocit, že když jejich "nový progresivní model" nebude vypadat  jako emzácké vznášedlo na chůdách, tak jim ty karhany zákazníci nebudu kupovat. Takže po Toyotě/Lexusu, PSA/FIAT a Renault/Hnissan si z příštích nákupních plánů škrtám i Nošovice... :thumbsdown_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš začínám chápat lidi co místo sešrotování plánují resuscitovat nějaké normálně vypadající auto dokud to půjde, i kdyby mělo být klasifikované jako veterán. Protože tohle už přestává být "o penězích" (se samotným hybridním pohonem problém nemám, jedno HSD mi dokonce stojí u baráku) a přesouvá se to do kategorie "důstojnost" - což je IMHO celkem seriózní deal-breaker... :thumbsdown_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to pripadá ako neuveriteľné žvásty. Nikto z takýchto vyplakávačov by trebárs žene ako mamacar nekúpil dajmetomu taký Ford Escort z počiatku deväťdesiatych rokov. Jednoducho preto, že je to optikou dnešných potrieb a možností niečo ako rebriňák. Skvelé autá sa dajú kúpiť aj dnes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FYI, staruše jsem vloni víceméně z rozmaru pořídil coby nákupní kabelu jetý Ct200h - poslední co ještě neměl vepředu ty "rozšklebený rodidla" (její originální terminus technicus), tak jako ostatní novodobé LEXUSy. Ale když to tak beru horem dolem, ± stejnou službu by jí při pokračující běžné údržbě dokázalo poskytnout i její staré Picasso, protože u "dětivozu" se při pořizovací ceně 300k+ "úspora na palivu+servisu" (a nedejbůh ekologii!) jednoduše NIKDY nezaplatí... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 30 minutami, wawrik napsal:

Ok, namiesto Escortu si dosaď akékoľvek iné auto, ktoré sa ti v tom období páčilo. A kúp ho žene (alebo sebe) na bežné vozenie. Pošle ťa s ním do prdele. 

jsem si koupil z 90. let Volvo 850 T-5R. Kdyby to nebylo tak cenné, tak s tím jezdím denně. Skvělé auto. Je z něj dobře vidět, je pohodlné, výbava tak akorát (dvouzona, všechno v el., výhřevy seslí, paměť obou předních sedaček, protiprokluz, palubní PC, velice slušné audio, 4 bágly, tempomat, vyrovnávání světlé výšky vzadu u kombíků). Navíc je i na dnešní dobu rychlé, ale i poměrně úsporné, velké uvnitř, ale na parkovišti nepřetéká přes čáry ... 

A ten vnější design je prostě pecka. Krabice. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, wawrik napsal:

Ok, namiesto Escortu si dosaď akékoľvek iné auto, ktoré sa ti v tom období páčilo. A kúp ho žene (alebo sebe) na bežné vozenie. Pošle ťa s ním do prdele. 

Preco by som jej kupoval auto z 90tych rokov.. :) ja tu za takymito kramami neplacem. jazdim autom z roku 2008 a budem s nim jazdit kym bude fungovat. ak, tak si k nemu prikupim fun car, ked na mna pride posledna puberta

Co chce Radek povedat je asi to, ze politici sa snazia vyrobcov tlacit regulaciami do nezmyselnych picovin. Vid dieselgate. Toyota s hybridom stavila na - zatial - spravnu kartu, to je cele. Vysledkom su podivuhodne pokusy na zakaznikoch.

Je elektricke auto vyhodnejsie z hladiska vlastnosti pohonu? Rozhodne, to sa vie uz 100 rokov. Je ekologickejsie? je to transportna alternativa pre 10 miliard ludi? ani howno. 75% elektriny sa vyraba - uha, spalovanim fosilnych paliv. Takze nas tu terorizuju nezmyselnymi regulaciami v mene lepsej buducnosti, ktorych dosledkom su bud auta so spalovacim motorom so zivotnostou hygienickej vlozky, alebo (virtualne spalovacie) elektromobily s dojazdom 200km za tridsat tisic euro, alebo Tesla v cene rodinneho domu. Pritom prinos leteckej dopravy, namornej dopravy, vyroby cementu, i samotneho rastu svetovej populacie - toho zvlast - k emisii sklenikovych plynov je tak vysoky, ze snahy o nejake euro6 atd su cisty samoucelny teror obyvatelstva Europy. 2000 m2 lesa spotrebuje tolko CO2 ako vyprodukuje jedno priemerne auto. Priemer na jedneho slovaka je 0,7 hektara, cca jedno futbalove ihrisko. V cesku to bude trochu horsie, ale stale velmi dobre. Tak nech sa paci kokoti, odchod sadit stromy, alebo aspon zastrelit Bolsonara.

A to nehovorim o exotoch ako Rakusko, ktori odmietaju nuklearny zdroj elektriny. Teda kupovat ju asi nemaju problem.. Len nech sme za svatych, dpc.

Nechap ma zle, napriklad nova Honda E sa mi uzasne paci. Aj elektricky pohon, dizajn, skvele male dizajnove auto. Ale uprimne, toto nie je globalna  alternativa pre nikoho, a nebyt nezmyselnej regulacie, taketo auta by asi nikdy nevznikli. Resp vznikli, s peknym japonskym benzinovym motorom, co vydrzi dekady denneho pouzivania s minimalnymi nakladmi na servis. Ja si to elektricke viem dovolit a aj tak si ho nekupim. Teslu dtto. Je to pre mna neprakticke a ekologicky prinos v sucasnosti mizivy.. Ano, nech sa rozvija tato odnoz mobility, ma svojich fanusikov, ale nech okolo toho nie je ta jebnuta legislativa, ktora diskriminuje ine zdroje pohonu len preto, ze dym ide z vyfuku namiesto z komina. Deformuje to trh a poskodzuje spotrebitela.

edit: sorry za dlhsi prispevok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, wawrik napsal:

Ok, namiesto Escortu si dosaď akékoľvek iné auto, ktoré sa ti v tom období páčilo. A kúp ho žene (alebo sebe) na bežné vozenie. Pošle ťa s ním do prdele. 

Hehe, jezdil jsem tenkrát s Nissanem 200SX a klidně bych s tím pro housky jezdil i dneska. A rád. Nebo ještě Oplem Calibra. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, eLzyx napsal:

jsem si koupil z 90. let Volvo 850 T-5R. Kdyby to nebylo tak cenné, tak s tím jezdím denně. Skvělé auto.

To je v poriadku, nič proti tomu. Sám mám auto z deväťdesiatych rokov a na rozdiel od teba na ňom denne jazdím (teda jazdil som, keďže kvôli korone a odstavenému trajektu uviazlo na SK).

Ale tieto povzdychy, ktorých je plné (akékoľvek) fórum, typu dobre už bolo, niet čo kupovať, kedysi boli autá kvalitnejšie, je to plné zbytočnej elektroniky a podobne, sú jednoducho hlúposť. Nechápem, ako rýchlo aj pri dnešných možnostiach ľudia zabúdajú, ako naozaj bolo. Život je oveľa ľahší, obzvlášť pre nás - rozmaznaných nenažrancov z Európy. A že sú autá iné? No samozrejme, veď na svete je o polovicu viac obyvateľstva a skoro dvojnásobok áut. Potreby sa zmenili. Myslím, že inteligentný človek s dnešnými možnosťami to dokáže akceptovať, a aj tak si dobre vybrať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Radek124 napsal:

Spíš začínám chápat lidi co místo sešrotování plánují resuscitovat nějaké normálně vypadající auto dokud to půjde, i kdyby mělo být klasifikované jako veterán. Protože tohle už přestává být "o penězích" (se samotným hybridním pohonem problém nemám, jedno HSD mi dokonce stojí u baráku) a přesouvá se to do kategorie "důstojnost" - což je IMHO celkem seriózní deal-breaker... :thumbsdown_anim:

😄 no a mě se třeba ty “rodidla” celkem i líběj na rozdíl od čím dál větších bavorských ledvin 😋

 

Jinak dnešní auta taky moc nemusím..je to samý nedokonalý software, dotykový displeje a funkce který nikdo nechce 🤨 pak když chceš třeba jednoduše nastavit klimatizaci aby jsi studoval tisícistránkový manuál 

Máme doma víc jak 10 let starý Lexus a Toyotu a spokojenost nade vše 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...