Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

před 2 hodinami, wawrik napsal:

To je v poriadku, nič proti tomu. Sám mám auto z deväťdesiatych rokov a na rozdiel od teba na ňom denne jazdím (teda jazdil som, keďže kvôli korone a odstavenému trajektu uviazlo na SK).

Já mám vlastně i to daily auto z konce 90. let. Je to Volvo S60. Sice se představilo až v roce 2000, ale koncept byl už mnohem mnohem dříve, a S80 ze které designově a technicky vychází vyšla na trh už v 1998. 

Proti 850 nabízí více airbagů a ESP. A samozřejmě pevnější a kulatější kastli. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Ja osobne do buducna predpovedam postupny koniec lacnych novych aut + regulatorny zakaz recuscitacie spalovacich veteranov (ktore by inak s trochou starostlivosti jazdili kludne este 30 rokov) a tym zaroven postupny pokorny navrat nas plebejcov do MHD :D Pre zostavajucich 15-20 percent movitejsich co si aj za novych podmienok budu moct dovolit vozit si zadok, bude naraz hned dostatok vykonu v Temeline, prenosovej kapacity v sietach aj parkovacich miest.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně si myslím, že nějaký způsob regulace musí přijít a to nejenom z důvodu čistoty ovzduší, nebo globálního oteplování, umíte si představit, že by dnes měla každá rodina u nás třeba dva koně, nebo v Indii dva slony? A ještě si je uvázali na ulici ke klandru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Správně - plebs by měl mít globálně povoleno vlastnit a provozovat maximálně jednu dojnou krávu nebo nákupního oslíka na rodinu, bez ohledu na počet členů - to by tak hrálo, vypouštět si CO2 jen tak z plezíru na ulici, nebo machrovat koňma při předjíždění MHD do kopce. K získání nákupního povolení by musel nabyvatel doložit i vlastnictví vhodné stáje a nebo aspoň bezbariérově dostupné sklepní kóje, jinak ztratí "kredit dobrého občana" a bez něj ať si chodí pěšky. Plánování a terénní kontrolu parametrů dostane v Praze do gesce kolega @kuncák7 - takže žádný fórky ženský, sic dostanete přes držku! :angry:

Něco podobného se mimochodem svého času skutečně zvažovalo na nejvyšších místech v Emirátech, aneb: ze zákona by naprosto logicky nemělo být fér, aby úspěšnému majiteli Ferrari (který na daních jistě zaplatil ranec) na JEHO dálnici překážely dýmající tuk-tuky kdejakého indického nýmanda. :smoke:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, instant napsal:

... prikupim fun car, ked na mna pride posledna puberta

Ja mám často dojem, že si sa ešte nedostal z tej poslednej :D

Že sa spolu o týchto veciach nezhodneme sme si už vysvetlili niekde skôr v tomto vlákne. S tvojím názorom síce nesúhlasím, ale aspoň sa dá akceptovať - a hlavne tu s ním nezasieraš milión vlákien, často nesúvisiacich. Podľa mňa sa s rastúcim počtom obyvateľov a hustoty osídlenia jednoducho musia riešiť lokálne emisie.

Citovat

Je ekologickejsie? je to transportna alternativa pre 10 miliard ludi? ani howno. 75% elektriny sa vyraba - uha, spalovanim fosilnych paliv.

OK. Už to, že ten komín posuniem za mesto je prvá výhoda. Druhá je, že tie priemyselné filtre v elektrárňach sú účinnejšie a časom sa ich účinnosť na rozdiel od motorových nezhoršuje, ale práve naopak - kvôli sprísňujúcim sa normám sa zlepšuje.

Ale to všetko je v vlastne jedno. Podstatné je najmä to, že len pri výrobe 1 litra nafty (alebo kg? už neviem) sa použije 1,5 kWh elektriny. V Číne 1,8, v USA 1,3 kWh. Inými slovami, kým auto so spotrebou 8l/100 km nafty ešte ani nevyjde z pumpy, elektromobil aj po odčítaní distribučných strát už prešiel 50-80 km. A to tam ešte nie sú zarátané spotreby elektriny pri ťažbe a distribúcii ropy. No hlavne si ten smrad a bordel úplne zbytočne nepriveziem rovno pod nos. Preto mi tie spaľováky v mestách na poskakovanie od škôlky k obchodu prídu ako číry nezmysel. Načo ich zbytočne kurviť všelijakými močovinami, filtrami tamtoho a onoho, štart-stop systémami a podobne, keď je tu elegantné riešenie, ktoré nič z toho nepotrebuje? A ten spaľovák sa zoberie na dlhé cesty, kde má svoju jednoznačnú výhodu.

Skladba a vývoj energetického mixu postupom času je ďalšia vec. Keď začnú tie komíny za mestami vadiť tak, že ich bude treba riešiť, sú tu alternatívy v jadre, vodnej alebo geotermálnej energii, vodíkovej infraštruktúre a podobne. Ten tlak na pokrok v týchto technológiách už začína byť dostatočný. Hudba budúcnosti, ale spoločenský vývoj je jasný - obmedzovanie lokálnych emisií a produkcie tepla. Doprava založená na fosílnych palivách takú perspektívu nemá.

Tiež si na rozdiel od teba myslím, že elektromobilita transportnou alternatívou je. Neviem to teraz rýchlo vygoogliť, ale marí sa mi, že 80 % áut robí denne do 50 km (čísla nie sú presné, ale budú obdobné). Aj keby to bola len polovica, stále je to obrovské množstvo áut, pre ktoré je čistá elektrina oveľa viac vhodnejšia ako spaľováky. Okrem toho, že ti to nezasiera vzduch v mieste, kde bývaš, sú tie autá jednoduchšie, tichšie, nesmradia, menej sa kazia, špeciálne pri takejto prevádzke s krátkymi jazdami dlhšie vydržia, ráno ťa čakajú natankované a vykúrené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, wawrik napsal:

Hudba budúcnosti, ale spoločenský vývoj je jasný - obmedzovanie lokálnych emisií a produkcie tepla. Doprava založená na fosílnych palivách takú perspektívu nemá.

Tiež si na rozdiel od teba myslím, že elektromobilita transportnou alternatívou je. Neviem to teraz rýchlo vygoogliť, ale marí sa mi, že 80 % áut robí denne do 50 km (čísla nie sú presné, ale budú obdobné). Aj keby to bola len polovica, stále je to obrovské množstvo áut, pre ktoré je čistá elektrina oveľa viac vhodnejšia ako spaľováky. Okrem toho, že ti to nezasiera vzduch v mieste, kde bývaš, sú tie autá jednoduchšie, tichšie, nesmradia, menej sa kazia, špeciálne pri takejto prevádzke s krátkymi jazdami dlhšie vydržia, ráno ťa čakajú natankované a vykúrené.

Nechci spouštět flame, je vidět, že jsi prostě neoblomně nekritický zastánce fanatické představy o celosvětové elektromobilitě. A opravdu ne, nemáš pravdu, elektromobilita NENÍ jedinou pravou transportní variantou pro celý svět  a doprava založená na fosilních palivech perspektivu má a mít bude. Tvoje argumenty jsou stejné, jako předpovědi katastrofiků, že dochází ropa atd., kteří takhle straší už bezmála dvacet let, co to sleduji. Ropa nedochází, nikdy nedocházela a docházet nebude, jsou to jasně dané geologické procesy, které se nezastaví na přání pár šílenců.

Bože, tohle všechno je přece lehce dohledatelné (když už tedy někdo nedával pozor ve škole) v literatuře.

A pokud někoho nepřesvědčí ani nejčerstvější poslední dvě frašky s málem nastalým blackoutem v celé Evropě a o pár dnů později doporučení přestat vysávat (luxovat) ve Švédsku, protože jim došla elektřina (protože zima, že) pokud chtějí svítit a topit, tak pak už nevím. Celkem jasně se k tomu vyjádřili odborníci z praxe, že takhle tedy to opravdu nepůjde s tou ekologickou mánií...

No, neříkám, sen o elektromobllitě je moc pěknej, ale nemělo by se zapomínat na to, že žijeme v přírodě a že v ní plaltí nějaké fyzikální zákony a že holt ani větru, ani dešti natož celé Gáji prostě neporučíme, byť se greténi snaží, seč můžou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wawriku, predpokladejme, ze vsecko co pises je skutecne tak. Vetsinu zivota se motam kolem oprav aut a vselikych stroju. Bohuzel zapominas na jednu dulezitou vec. A sice porizovaci cenu. Ja ziju cely zivot z delnickeho platu. A troufam si tvrdit, ze 70% republiky je na tom podobne. Jiste, mnoho lidi vydela vice, nez ja, ale zase musi investovat do rodiny, deti, bydleni. Takze nemaji sanci si ani koupit nove auto se spalovacim motorem, natoz elektromobil. Proto vzdycky jezdili a budou jezdit staryma autama za malo penez, ktere musi udrzovat v chodu jak to jen jde. Nevim, kolik je prumerne stari vozoveho parku v CR, ale urcite to bude hrubo pres 10 let. Kdyz se projdu tady kolem baraku a kouknu na zaparkovana auta, tak maximalne jedno z deseti je mladsi 10-ti let, ale minimalne 5 z nich je urcite starsi 15-ti let. Kdyz sem ted delam puldruheho roku ve firme, ktera se zabyvala generalnimi opravami hlav pro spalovaci motory, tak tam ze zamestnancu mel jen jeden kluk nove auto. Jakoze nove. Nikdo dalsi nemel mladsi deseti let. Majitel firmy jezdi skoro 20 let starym Fordem Galaxy.

Takze z meho okoli, kdyz pominu Chronomagory, kteri jsou vetsinou jina prijmova liga, tak z mych znamych si muze elektromobil dovolit koupit a vyuzivat 1% lidi. To je mnozstvi lidi, pro ktere je to opravdu alternativa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten přepočet výroby litru benzínu na kWh resp. 5kWh na gallon, který zmiňoval i Musk prý ale není realistycký a trochu zkreslený....tady to jeden chlapík trochu rozporuje ikdyž je to zastánce EV

https://www.linkedin.com/pulse/so-exactly-how-much-electricity-does-take-produce-gallon-paul-martin/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Xeno to nemozes tak brat... 15 rocne elektroauta dnes na trhu nie su... je to nova cool vec a az budu stare a bezne, tak budu stat menej nez teraz. Ja to mam do prace 12km a istic na 380 mam 25A, takze az sa zacnu po bazaroch objavovat elektrosroty za 50k s realnym dojazdom 50km tak si kludne jeden vezmem... zatial su vsak najlacnejsie elektrosroty za 200 a to mi za to nestoji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cali, tak to mas do jiste miry pravdu. Otazka zni, zda tomu tak nekdy opravdu bude. Tedy predevsim to, ze elektroauto do 50k bude mit realny dojezd aspon 50km. Dalsi vec je, kde ho budou lide, zijici na sidlistich, dobijet. Ziju v Ostrave a odhaduju (jen tak od pasu), ze 3/4 obyvatel ma problem zaparkovat, natoz, ze by jeste meli kde nabijet. Za poslednich 30 let, kdy se prudce rozmohla osobni preprava sme tady nebyli schopni vybudovat infrastrukturu pro parkovani. Takze jestli se nejdrive za dalsich 30 let vyresi infrastruktura pro nabijeni elektromobilu, bude to kulervouci uspech! ;-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je ale problem tych dvoch koni/slonov do kazdej rodiny viac nez elektroaut a povedie to casom na ten navrat k MHD o ktorom pisem hore.

Edit, som mimochodom cital, ze v Nemecku chcu zeleni zakazovat stavbu rodinnych domov ze je to mrhanie priestorom.... tak to uz je len krok k zakazu osobnych aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 51 minutami, Xenomorfus napsal:

Takze z meho okoli, kdyz pominu Chronomagory, kteri jsou vetsinou jina prijmova liga, tak z mych znamych si muze elektromobil dovolit koupit a vyuzivat 1% lidi. To je mnozstvi lidi, pro ktere je to opravdu alternativa.

Môže byť, stále je to najmä v Európe minoritná a teda drahá záležitosť. Ale s rozbehom sériovej výroby, optimalizáciou materiálov a výrobných procesov (ktoré ešte ani poriadne nezačali) atď. pôjde cena dolu. Btw, v Číne sa už predáva elektroauto s cenou pod 10 k€ (po odrátaní dotácie, ktorá je okolo 3000 €).

Edit: toto je tuším to auto. Takže 9 tisíc €, nie 10...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne, ja verim tomu ze aj elektroauto sa da, alebo bude dat postavit lacno nebude to Tesla ale bude jazdit. No myslim ze sa tou cestou nikto minimalne v Europe moc nevyda a skor sa to pod ruskou ekologie pojme ako trik jak dostat chudinu  do autobusov.... a ta planeta to nakoniec tiez oceni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 minutami, madmaxx napsal:

Ten přepočet výroby litru benzínu na kWh resp. 5kWh na gallon, který zmiňoval i Musk prý ale není realistycký a trochu zkreslený....tady to jeden chlapík trochu rozporuje ikdyž je to zastánce EV

K Muskovi sa neviem vyjadriť, ja som tie údaje čítal pri porovnávaní energetickej náročnosti výroby benzínu vs. nafty. Čína používa zastaralé krakovacie technológie, preto je tá náročnosť vyššia, v USA majú zasa technológie najefektívnejšie. Ale neviem, či do toho už bolo zarátaná aj výroba z bridlicovej ropy, tá je asi náročnejšia... Svoje zohráva aj kvalita ropy a pomer látok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, když už tu chcete vypočítávat energetickou náročnost zpracování ropy (což je i bez dotací a s brutálním zdaněním dodnes neskutečně výhodné - jinak by to ropné koncerny už dávno zabalily!), nezapomeňte do nákladů na zprovoznění toho (prý "okamžitě připraveného") elektromobilu započítat i těžbu lithia a zatraceně energeticky i materiálově náročnou výrobu baterek a magnetických komponent motorů. A u nabíjení nezapomeňte že ani ten "komín" elektrárny nevyrostl ze země jen tak přes noc sám od sebe, respektive pro radost bruselským greténům. Dtto vodní elektrárny, které v řadě případů (snad všechny mimo liduprázdné Norsko) představují brutální zásahy do krajiny a ekosystémů, stěhování statisíců lidí, narušení běžného koloběhu vody a riziko těžko předvídatelných změn klimatu. Nic na tomhle světě bohužel není zadarmo - a "zelená elektřina" do božského "plugin-hybridu" už vůbec ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wawrikod WWII narastol pocet obyvatelov sveta z 2 miliard na cca 8. Takmer vsetok rast obyvatelstva ma na svedomi Azia a trochu Afrika. Europa populacne stagnuje. Hlavnym dovodom preco mame problem s oteplovanim je rast populacie. Zivy clovek ma priblizne dvojnasobnu uhlikovu stopu ako priemerne auto. Aut pribudla miliarda, ludi sest. Na rozdiel od znizovania emisii a vsetkych tych eu regulacii brzdiacich emisie aj rast automobility, ziadna z azijskych krajin momentalne nema program na kontrolu porodnosti - naopak Cina ho pred par rokmi zrusila. 

Image result for population development by continent

Btw to s tym cinskym kocarom nemyslis vazne. Krajina, ktora masovo vrazdi vlastnych obyvatelov, dotuje ceny elektriny, hlinika, inych surovin, vyjebava s celym zvyskom sveta vo velkom a denne, nam tu ma byt vzorom? Alebo eugenicke Norsko? Sak jasne, zdanime spalovacie auta, zadotujeme tie elektricke aj s infrastrukturou a voala pyco: ludia chcu tie elektricke. A z coho ze ich dotujeme? Ze zvysku sveta predavame fosilne palivo :D To je presne taka blbost ako ze mi ten komin dymi o 100km vedla, tak uz ma to netrapi. WTF.

Pri vyrobe jedneho barelu benzinu sa pouzije 0,2 kWh elektriny.. 

A uz ked sme spomenuli svet bez ropy - na fosilnych palivach a specialne na rope ako zdroji je absolutne postavena novodoba civilizacia. Ak sa niekto chce pripravit na svet bez ropy, tak nech si kupi kalacha, 50 tisic nabojov a trenuje strelbu na pohyblivy terc. Svet bez ropy je totiz 18 storocie. Benzin do auta bude to posledne, co nam bude chybat. Realita budu kone, svrab a hnile zemiaky.

Strucny zoznam "niekolkych" veci, co bez ropy nevyrobis: LINK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...