Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

před 19 minutami, DavidLC napsal:

Za mě proč ne, to že někdo "neprotočil" za tu dobu 3 možná 4 spotřební kusy, tím možná ušetřil tu ekostopu víc... kdo ví.

Osobne dosť nechápem módu točiť nové autá po dvoch-troch rokoch...

Btw, o tom hybridnom Land Cruiseri nejaké novinky nemáš? Fakt aj menší LC bude postavený na tom 3,5-litrovom V6 biturbe? :sad01_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
před 14 minutami, wawrik napsal:

Osobne dosť nechápem módu točiť nové autá po dvoch-troch rokoch...

Btw, o tom hybridnom Land Cruiseri nejaké novinky nemáš? Fakt aj menší LC bude postavený na tom 3,5-litrovom V6 biturbe? :sad01_anim:

https://www.auto.cz/nova-toyota-land-cruiser-se-predstavi-zrejme-jiz-v-dubnu-2021-137010

Asi to myslí vážně, jak to poberou ve státech nevím, tam snad jedou stale V8, ale možná jen v pickupech. Já to už moc nesleduju, vzhledem k tomu že auta v podstatě už neřeším. LC nechám dokonce a Priuse taky a když výměna tak Ravka, Camry nebo Corolla 2.0 (vše hybrid, samozřejmě) nic jiného mi (pro mne) nedává smysl... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 2. 2021 v 20:55, Snehulak54 napsal:

Jedna světová premiera Ioniq 5 - a není to koncept... :) 230 nebo 300k, RWD nebo AWD. 800V systém pro dobíjení alá Porsche, baterka 58 nebo 72,6kWh.  Dojezd kolem 480km. 

Přesné info zatím zde: https://press.hyundai.cz/tiskove-zpravy/detail/27_2774-hyundai-ioniq-5-nove-definuje-zivotni-styl-zalozeny-na-elektromobilite 

 

 

 

Nemuzu si pomoct, design tohodle auta je mi extremne neprijemny. V mych ocich to vypada jako nedodelek. Neni tam jedina souvisla plocha, vsechno je to rozlamany jak ciganska hracka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, tmx napsal:

 

Nemuzu si pomoct, design tohodle auta je mi extremne neprijemny. V mych ocich to vypada jako nedodelek. Neni tam jedina souvisla plocha, vsechno je to rozlamany jak ciganska hracka.

Suhlas. Napriek tomu ze som velkym zastancom korejskych aut a mam s nimi viac nez dobre skusenosti, hento je proste hnusne. Ale ze extra. Podla mna bude rychly facelift.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Největší fór jsou ty pindy o designové inšpiraci "geniálním" Fiatem 127... Boha jeho, ten vůl co to smolil si ani nevšimnul že taloš byl malinká nákupní kabela, zatímco tenhle přefouklej karhan na 20" kolech bude pro významnou část populace problém nasměrovat i do běžné garáže (o kuncákově normovaných příčných parkovacích místech nemluvě :whistle:). A pokaždé když na podobné almaře vidím "kůl" vpřed zkosený rám zadních dveří (které na 3-dvéřovém fiátku nikdy nebyly, takže tvar zadních oken mohl mít v podstatě jakýkoliv), představuju si jaká hezká slova by cretino cedil  kdyby podobně "dynamicky tvarovanýma" futrama musel dennodenně dozadu soukat třeba zmiňovanou dětskou sedačku a z druhé strany tlustou nemohoucí babku... 🙈

Ale čert to vem - stejně se v těchdle 2-tunových "ekologických" škatulách na převážení vzduchu nebude po většinu času přepravovat statisticky víc než 0,5 člověka (aneb "ženská za volantem = auto bez řidiče") a mezi nekritickými obdivovateli nových trendů se jistě nějaký sponzor najde... :smoke:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, tmx napsal:

Nemuzu si pomoct, design tohodle auta je mi extremne neprijemny. V mych ocich to vypada jako nedodelek.

To mne sa zasa páči celkom dosť. Taký svieži vietor v dnešnej väčšinovej nude, niečo ako Kabaňove hranaté škodovky po Vision C.

Trochu mi vadí ten šikmý prelis na boku, ale dá sa vydržať. No sú to fotky, ťažko povedať, ako to bude fungovať naživo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se to líbí. Kdyby tam nebyl ten boční prolis, tak by se mi to líbilo moc. A to jsem dětství strávil ve Fiatu 127. Měli jsme dva, nejprve chvíli bledě modrého, tím táta porazil jabloň, a pak v Tuzexu v Brně koupil tata žlutého a ten s námi najezdil 18 let a 360k km! Při pohledu na jeho velikost se mi to dnes zdá téměř k neuvěření, že to dal a že jsme s ním třeba pět krát jeli ve čtyřech do Bulharska a v kufru ještě byly potápěčské flašky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Tak som asi zistil, prečo je plugin RAVka počuteľne tichšia a pokojnejšia... Podľa tohoto článku na auto.cz má kopec zvukovoizolačných vylepšení - akustické sklá, viac izolácie... Ak si to teda necucajú z prsta, čo sa na tom serveri stáva celkom bežne.

Citovat

Díky posílení předního elektromotoru může spalovací motor v hybridním režimu pracovat s nižšími otáčkami, což znamená omezení hluku i vibrací. S jejich dalším omezením přitom pomáhá i dodatečná izolace, která byla umístěna do blatníků nebo předních sloupků, nebo čelní a boční akustická skla. V rámci modifikací pohonného ústrojí došlo také na e-CVT převodovku, která byla upravena tak, aby byly utlumeny rezonanční kmitočty ozubených kol.

Jo, a v manuáli som zistil, že moja RAVka (obyčajný hybrid) má LiIon batériu, nie NiMH :crybaby:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem na chvíli vyfasoval tuhle věc...pěkný...sice maličkatý, ale není to marný - do města. Na plné "natankování" 299km dojezd, dojel jsem na jednání, pak zpět a dojezd 150, ale tím jak byla kosa (-9), tak jsem si zapnul vyhřívání sedačky, klima a volantu, vyzkoušel sport režim (mimochodem slušný odpich) a šup, byl dojezd 90, než jsem dojel do kanclu, tak jsem raději většinu věcí vypnul krom klima a rovnou jel k čezu. Nabití za 53 minut jde..a člověk potká u nabíječek dost lidí...kecal jsem s chlápkem s Teslou...tak říkal, že naprosto změnil chování a plánování (..prý jako duchodce má dost času tak jede na netflixu při čekání na nabití)..no suma sumárum, hezká zkušenost, ale zlatě zatím za služebního nafťáka nebo domácí 3,5litr hybrid.

Jinak na nabití to celkem odpovídá, dokud nezapneš ty energeticky náročné věci. myslím, že se v pohodě dalo počítat, že v té zimě a v normálním komfortu 250km dá...stejně to víc jak na 80% nedobije. Já měl spíš problém, že při dojezdu 50km jsem byl už na prášky jestli dojedu ještě těch 20km a tak jsem raději sport režim nezapínal...třeba večer jsem dobil u čezu, 299km dojezd, dojel jsem domu 3km a 296....rano jsem nasednul a 277, zapnul jsem vyhřívání sedačky 266...takže 250 je v zimě asi tak nějak odpovídající. Ale pro dobrý pocit radši při zbývajících 50km jedu nabít, takže 200 v pohodě....ale třeba je to o důvěře v čase k tomu dojezdu.

Můj pocit při nasednutí (mám 194cm) byl, že je to takový plasťáček... moderní termín pro to je "příjemně obklopující prostor řidiče" (klasicky málo místa a skoro bych se bál, že při havárce bych se stal součástí té kuličky co by z toho zbyla...nebylo by co stříhat a ještě by to měsíc hořeloC3DC9D1B-DCE2-4499-9FF4-7512F3E7DD67.thumb.jpeg.8a12cba838a6896faba9759f28c56204.jpeg6C572C3F-1FEE-48B9-B7F0-C565AA7C1FEF.thumb.jpeg.fa7d2de4d70973f14a9bd22112a54bc6.jpeg7C427524-F76D-49E8-8631-6AA9A1D7D3C1.thumb.jpeg.60e4f8770e5f47e6cc2e800f1534f457.jpegB64EE395-723E-49F7-A6D6-691FC43D59D7.thumb.jpeg.36b616a051c4543ace96bc937effca26.jpeg). Jako pro jednoho člověka ok..sám za sebe jsem si nesednul. Nezastírám pokročilou technologii pohonu, ale za ty prachy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvl, to bych psychicky nedal.  Fakt ne. Ja mam "tik", kdyz se mi rucicka nadrze dostane k pulce. A uz koukam, kde bych natankoval. A to mam s rucickou na pulce nadrze dojezd pohodlne 500km a to klidne i s vlekem :-). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, wawrik napsal:

Tak som asi zistil, prečo je plugin RAVka počuteľne tichšia a pokojnejšia... Podľa tohoto článku na auto.cz má kopec zvukovoizolačných vylepšení - akustické sklá, viac izolácie... Ak si to teda necucajú z prsta, čo sa na tom serveri stáva celkom bežne.

Jo, a v manuáli som zistil, že moja RAVka (obyčajný hybrid) má LiIon batériu, nie NiMH :crybaby:

Jo za ty prachy co za to chtějí ještě aby v tom byl kravál 😎 To bych radši místo toho nový RX.

Taky bych dal přednost osvědčeným metal hydrid článkům. Jak velkou Lionku tam máš? Davají na ni 10let záruku jako na NiMH?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 51 minutami, madmaxx napsal:

Taky bych dal přednost osvědčeným metal hydrid článkům. Jak velkou Lionku tam máš? Davají na ni 10let záruku jako na NiMH?

Záruka je rovnaká. Je tam 1,2 kWh, NiMH má mať 1,6 kWh. Ale táto sa správa lepšie - zdá sa, že vydrží rovnako alebo viac (čo mi je záhadou), ale hlavne sa oveľa rýchlejšie pri brzdení dobíja. Asi povoľuje vyšie nabíjacie prúdy.

Často sa mi stane, že kým sa na baterku premotám z hlavnej do domu, čo je tak 3 km, mám rovnaký počet čiarok nabitia ako na začiatku. To sa mi s NiMH nestávalo. 

Ale zasa NiMH je rokmi overená, blbuvzdorná a - aj keby som ju niekde na skale rozdrbal - bezpečná. Bol to jeden z dôvodov, prečo som nešiel do pluginu 😄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Xenomorfus napsal:

Tvl, to bych psychicky nedal.  Fakt ne. Ja mam "tik", kdyz se mi rucicka nadrze dostane k pulce. A uz koukam, kde bych natankoval. A to mam s rucickou na pulce nadrze dojezd pohodlne 500km a to klidne i s vlekem :-). 

Já byl z toho na prášky taky. Na me to není. Chápu do města jako popojet a píchnout na nabijecku. Ale mít to jako služební, to bych měl tik za chvíli taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Xenomorfus napsal:

Tvl, to bych psychicky nedal.  Fakt ne. Ja mam "tik", kdyz se mi rucicka nadrze dostane k pulce. A uz koukam, kde bych natankoval. A to mam s rucickou na pulce nadrze dojezd pohodlne 500km a to klidne i s vlekem :-). 

+1

Hovoris mi z duse.

A k tomu cakaniu na nabijanie. Ja to proste neviem pochopit ako clovek ktory si kupi Teslu (tj dal za to auto 100k) je schopny mrhat svojim casom tak ze pozera netflix na "benzinky". Regulerna psychiatria.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...