Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Já jsem se včera svezl tímhle a řeknu jenom to, že každá mince má dvě strany. 0-100 pod 3s, 0-200 pod 10s a střeva omotaný kolem páteře člověk taky nezažije jen tak s něčím a kdo apriori odmítá nový věci, ochuzuje se o zajímavý zážitky.

DA861FCF-AE31-4BF5-80DC-0BF7EA692711.jpeg

7B9D8C33-F724-4EFE-8204-3CC90F361041.jpeg

677BC63F-54E6-47C1-84B6-FC6E859EA63D.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
před 8 hodinami, dawe009 napsal:

Já jsem se včera svezl tímhle a řeknu jenom to, že každá mince má dvě strany. 0-100 pod 3s, 0-200 pod 10s a střeva omotaný kolem páteře člověk taky nezažije jen tak s něčím a kdo apriori odmítá nový věci, ochuzuje se o zajímavý zážitky.

 

To je hezké. Ale už se k tomu vždycky zapomene uvést, že ten úžasný výkon a odpich máš k dispozici asi 10 minut a pak šup na nabíječku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto reálně najede přes 400 km. Na okruhu při plném nasazení okolo 200 km. To je 8-10 kol na Nordschleife, což dá málokdo v kuse. Na hyperchargeru pak dobiješ za 20 minut na dalších 6 ostrejch kol.. Nevím, kde si přišel na 10 minut.. Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, dawe009 napsal:

Auto reálně najede přes 400 km. Na okruhu při plném nasazení okolo 200 km. To je 8-10 kol na Nordschleife, což dá málokdo v kuse. Na hyperchargeru pak dobiješ za 20 minut na dalších 6 ostrejch kol.. Nevím, kde si přišel na 10 minut.. Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod :) 

Jakpak je to s používáním hyperchargeru vs snižování životnosti baterie??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, madmaxx napsal:

Jakpak je to s používáním hyperchargeru vs snižování životnosti baterie??

Nabíjet hyperchargerem pořád není pro baterku dobrý. Při dnešním stavu vývoje baterek. Je to řešení pro rychlé dobití na cestě. Občas to ničemu neva. Ve většině případů nabíjejí majitelé doma nebo v práci normálně AC. Pokud se bude nabíjet DC maximálním nabijecim výkonem 270 kW (nabije z 5% na 80% za 23 min) neustále, určitě z toho baterka radost mít nebude. Kazdopadne záruka platí 8 let a nikdo nezkoumá, jakým kabelem se auto nabíjelo. Ideálně by se to mělo střídat a třeba na tři čtyři nabití AC jedno dobití hyperchargerem a nabijet do 80%, pak je to ideální. Ale neznamená to zase, že by při jiném způsobu nabíjení člověk zničil baterku za rok nebo tak..je to doporučení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jako uprimne, jak tak v Italii a Nemecku jezdim...za 4 hodiny jizdy mam klidne (skoro) plnej treba 70% casu. Vic teda v Italii, Nemci neumi jezdit rychle

 

proto mam hybrid a motor s objemem a ne elektrinu (doba dobijeni zacina byt skoro i ok, najezd porad maly a bojim se zivotnosti baterek ... a hlavne te neflexibility)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono ale to, že máš plyn na podlaze (70%, to jako fakt?) neznamená, že celou dobu využíváš plný výkon motoru.

Ale tak to, že elektromobil není v tuto chvíli ideální na křižování Evropy po dálnici, se asi shodneme všichni a nikdo to nerozporuje. Stejně jako se na to nehodí spousta jinejch aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, dawe009 napsal:

kdo apriori odmítá nový věci, ochuzuje se o zajímavý zážitky.

S timhle tvrzenim bych byl hodne opatrny a prijde mi to nefer, michat to dohromady. Stale je to hracka pro majetne a nema sanci na uspech bez politickeho natlaku a nesmyslnych dotaci. Za sebe, jako inzenyra, to vnimam jako uzasnou hracku a technologicky demonstrator elektropohonu. Za sebe, jako cloveka, to vnimam jako zvracenou formu ekologie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to tady občas připomíná trochu diskuzi ala Sparta/Banik a @dawe009 si povídá o fotbale 🙂 

Asi si půjdu do vlákna o abstinenci povyprávět jak je dobrý chlastat a že abstinenti jsou divný 🙂.

Každopádně ta Audina musí být parádní zážitek 😉.

To @wawrik jsem mimo, co že je na těch Lion baterkách špatně. Mám je tam asi taky ?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, DavidLC napsal:

To @wawrik jsem mimo, co že je na těch Lion baterkách špatně. Mám je tam asi taky ?

Asi nič, len osobná animozita... Ako píšem, správa sa lepšie, ako tie toyoťácke LSD NiMH, len sa obávam fyzickej deštrukcie v teréne, to potom ľúbia horieť. Ja som čaptavý, aj na kile som dokázal posunúť prevodovku, keď som v brode padol na skalu... Nič racionálne, ako vidíš :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, dawe009 napsal:

 Ideálně by se to mělo střídat a třeba na tři čtyři nabití AC jedno dobití hyperchargerem a nabijet do 80%, pak je to ideální. 

Toto je naozaj doporucovane ako idealne? :lol2: To snad niee.

Audi mam rad, ale to si teda inzinieri dali dobru facku lopatou ak toto vyplodili... Alebo skor marketingove oddelenie, to tak byva. Je to priamo v navode?

Z technickej stranky - idealne je bateriu nenabijat rychlonabijackou N.I.K.D.Y. .

A este k tomu AC DC. Bateriu vzdy nabijas DC. Ale ak do auta nacpes svoju predlzovacku od zehlicky tak sa DC vyraba v integrovanej nabijacke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, wawrik napsal:

Asi nič, len osobná animozita... Ako píšem, správa sa lepšie, ako tie toyoťácke LSD NiMH, len sa obávam fyzickej deštrukcie v teréne, to potom ľúbia horieť. Ja som čaptavý, aj na kile som dokázal posunúť prevodovku, keď som v brode padol na skalu... Nič racionálne, ako vidíš :D

Aha, uff, tak to jo 🙂 co by leštěnkář si tyhle nervy už nedopřeju....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, madmaxx napsal:

Lionky jsou trochu vic ´´třaskavější´´ 😄 oproti NiMH které jsou navíc prověřené od dob prvních Priusů a životnost přes 10 let u nich není problém

Dík 🙂 teď budu jezdit s klimatizací teda 🙂 :-).

Koukám Lexus je, změna žádná 😉 Chápu :-). Možná takhle "dopadnu" i s Priusem a houby zle....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 31. 3. 2021 v 16:37, wawrik napsal:

Všetky nemajú. Trebárs Porsche Taycan, Nissan Leaf alebo Jaguar I-pace sú v poriadku.

No ja myslel tyhle "plny" disky. Imho je to strasne osklivy, tak za tim hledam alespon nejaky technicky motiv :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@honza71 Však som spomenul EV so štandardnými diskami. Čím som chcel naznačiť, že to tak nemajú všetky :D

Tie ploché dokážu znížiť cx/cd o nejakých 0,005-0,01, čo nie je úplne najmenej. U modelov, ktoré viac riešia spotrebu a aerodynamiku, sa tomu pomáha aj diskami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...