Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Tak já už měsíc mám přiděleného Nového Tucsona HEV 4x2 1.6T-GDI 132kw + LiPol 1,49kWh. Najeto něco přes 1200km, auto je tiché a klidné o proti předchůdci. Fajn zrychlení kolem 8s. Spotřeba zatím 8,6l, jsem zvědav, kdy začne padat. Jezdím teď převážně 80% dálnici 18km do práce a pak z práce. Když jezdím zrovna hodně po Praze, tak se dá jezdit kolem 4,5l. Uvidíme jak bude fungovat po zbytek 11-ti měsíců :) 

HEV.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...
  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
V 30. 3. 2021 v 23:50, dawe009 napsal:

Já jsem se včera svezl tímhle a řeknu jenom to, že každá mince má dvě strany. 0-100 pod 3s, 0-200 pod 10s a střeva omotaný kolem páteře člověk taky nezažije jen tak s něčím a kdo apriori odmítá nový věci, ochuzuje se o zajímavý zážitky.

DA861FCF-AE31-4BF5-80DC-0BF7EA692711.jpeg

7B9D8C33-F724-4EFE-8204-3CC90F361041.jpeg

677BC63F-54E6-47C1-84B6-FC6E859EA63D.jpeg

U tohoto komentu mě napadlo takový přirovnání. A to, že jízda s luxusní štetkou taky může bejt dobrá, ale domu bys jí nechtěl 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wawrik  Hezká mapka, to asi na prius nefunguje ? Já to občas zkouknu na displeji když vypnu auto a ukáže % na baterku a aspoň nemám výčitky že nejezdím na olej častěji 🙂.

Jinak vzpoměl jsem si na tebe když jsem se díval na Ari Eldjárna 😂.

V Autosalonu ukazovali Škoda Enyaq, za mě nejhezčí Škůdka, kdybych chtěl být elektrický jezdec, asi bych šel zkoušet tam, tvar, užitnost, moc se mi líbí... Pepa chválil, i ten vnitřek v té hrubé látce vypadal parádně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, DavidLC napsal:

Hezká mapka, to asi na prius nefunguje ?

Podľa toho, ako je nový. Táto apka je vraj taký frontend toho povinného bonzovania spotreby (tuším od 2020 alebo 2021) pre majiteľov, nech si to môžu pozerať aj oni, keď už môžu úradníci 😄

Ravka ten podiel jazdy na elektrinu nikde nepíše, preto ma celkom prekvapil. Vidím to prvýkrát, na tých ravkách predtým nič podobné nebolo. Bežne okolo 50 % EV, v meste cez 60 %, na dlhých rýchlych cestách, kde by som tipoval rádovo jednotky percent, aj cez 20.

Podotýkam, že na spotrebu rozhodne nejazdím 😄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Gombo napsal:

@DavidLC kde a ako presne to pozeras na priuse? Mam prius XX rokov a neviem, ze sa to da pozret.

Když to zhasnu tak to zůstane chvíli na obrazovce (kde mám nastavený ten pruh, ne autíčko) svítit, poměr v procentech. V menu jsem to nenašel. Mám 2015 Plusko. U IIky to nebylo. Zítra vyfotím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 50 minutami, wawrik napsal:

Podľa toho, ako je nový. Táto apka je vraj taký frontend toho povinného bonzovania spotreby (tuším od 2020 alebo 2021) pre majiteľov, nech si to môžu pozerať aj oni, keď už môžu úradníci 😄

Ravka ten podiel jazdy na elektrinu nikde nepíše, preto ma celkom prekvapil. Vidím to prvýkrát, na tých ravkách predtým nič podobné nebolo. Bežne okolo 50 % EV, v meste cez 60 %, na dlhých rýchlych cestách, kde by som tipoval rádovo jednotky percent, aj cez 20.

Podotýkam, že na spotrebu rozhodne nejazdím 😄

Aha, tak to nemám 🙂 Jo, to je fajn, Ravka je pecka 😉.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, DavidLC napsal:

@wawrik  Hezká mapka, to asi na prius nefunguje ? Já to občas zkouknu na displeji když vypnu auto a ukáže % na baterku a aspoň nemám výčitky že nejezdím na olej častěji 🙂.

Jinak vzpoměl jsem si na tebe když jsem se díval na Ari Eldjárna 😂.

V Autosalonu ukazovali Škoda Enyaq, za mě nejhezčí Škůdka, kdybych chtěl být elektrický jezdec, asi bych šel zkoušet tam, tvar, užitnost, moc se mi líbí... Pepa chválil, i ten vnitřek v té hrubé látce vypadal parádně. 

Enyaq se ti zalíbil 😉 z venku je celkem povedená ale moc mi nesedí ten interier ala tesla s desktopem místo palubky 😄  no a ta cena škodovácká teda není 😋

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, madmaxx napsal:

Enyaq se ti zalíbil 😉 z venku je celkem povedená ale moc mi nesedí ten interier ala tesla s desktopem místo palubky 😄  no a ta cena škodovácká teda není 😋

Líbí moc, fakt, tak samozřejmě ten tablet ne, vůbec, ale to je jediný. A asi to k tomu patří, no....  cenu nevím, kouknu, no neboj, nezradím ;-) 🙂 🙂

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, DavidLC napsal:

V Autosalonu ukazovali Škoda Enyaq, za mě nejhezčí Škůdka, kdybych chtěl být elektrický jezdec, asi bych šel zkoušet tam, tvar, užitnost, moc se mi líbí...

Ak EV, asi by som sa pozeral skôr po niečom z Ázie (prípadne u Tesly, ak to je tvoja šálka kávy, čo asi nie je).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, wawrik napsal:

Ak EV, asi by som sa pozeral skôr po niečom z Ázie (prípadne u Tesly, ak to je tvoja šálka kávy, čo asi nie je).

Jasný, stejně o tom neuvažuju, nejsem do toho zapálený... Tesla už vůbec... Ale líbí se mi prostě na vzhled.  Já jsem spokojený jak jsem a když někdy vyjde Ravka, budu i nadšený 🙂

@Gombo Takhle to je po vypnutí auta asi 5 s. a pak to zhasne.

20210416_124812.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Símvás, kto všetko tu ťahá hybridom prívesy? Nemá ten hybridný pohon problém s ťažkými prívesmi na hranici povolenej hmotnosti? Máme tu dosť dlhých a rýchlych sediel, do ktorých sa ide trebárs 5-10 minút stokilometrovou rýchlosťou, čo by s ťažkým prívesom znamenalo po celý čas plný knedlík bez jediného uvoľnenia pedálu... Nebude sa to prehrievať?

Preťažený Yaris s tými sedlami problém nemal, aj keď výkon teda nestačil, ale predsalen príves je oveľa väčšia hmotnosť navyše...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co vím tak u slabších hybridů Toyoty se s přívěsem a vlečením jiných aut vůbec nepočítá (přestože se příslušný hardware na instalaci vlečného zařízení se na internetu nabízí). Třeba u Ct200h je oficiální tažná kapacita 0kg (vzadu mimochodem není ani bod pro přišroubování oka na vlečné lano) a tipuju že tatáž tabulka bude platit i pro sesterské modely Toyota. Tam kde je v převodovce aspoň nějaká rezerva výkonu už to evidentně problém není - viz UX250h nebo NX300h; u velkých hybridních SUV (450h) pak může mít brzděný přívěs až 2 tuny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pro zajímavost: životnost komponent e-CVT (i jiných) převodovek pro Aisin modelujeme pomocí obrovských interních sad zátěžových cyklů, simulujících reálný provoz, částečně i za předpokládanou hranicí plánované životnosti. Pro testovací účely známe geometrii, tuhosti, tuny materiálových i funkčních parametrů ložisek a maziv - nicméně u aut dokonce ani jako spoluautor onoho SW nemám detailní informace o tom z čeho všeho ten "statisticky optimalizovaný" datový model provozní zátěže vychází. U konkrétních modelů by se možná dalo podle otáček a momentů odfiltrovat stavy kde jsou na výstupu neobvyklé zátěže, jenže u takhle hovadsky těžkých aut k nim beztak dochází i za situací které s vozejkem nesouvisejí (větší úhel stoupání vs. horší povrch). Ale vzhledem k tomu že se ty sady neustále aktualizují (a výrazně bobtnají), taky tipuju že už tam dnes něco podobného zahrnuté bude. Kamarád mimochodem svého času spokojeně používal RX450h předposlední generace vyloženě k tahání podvalů s autama - ale před 4 lety stejně přešel na V8 Tuarega, kde argument "3,5 tuny na kouli = 2 plecháče najednou" rozdrtil veškerou hybridní propagandu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, dawe009 napsal:

Motor/pohon s tím imho problém nemá. Na RX, co tahaly přívěsy, odcházely e-CVT převodovky.

Čo konkrétne tam odchádzalo, nevieš?

před 11 hodinami, Radek124 napsal:

Jen pro zajímavost: životnost komponent e-CVT (i jiných) převodovek pro Aisin modelujeme pomocí obrovských interních sad zátěžových cyklů, simulujících reálný provoz, částečně i za předpokládanou hranicí plánované životnosti.

Vidíš, ty si vlastne pri zdroji... Čo na tej prevodovke pri simuláciách preťaženia odchádza?

Yaris tiež nedovoľoval ťahať vôbec nič, ale to bola 55 kW kosačka... S RAV4 som rátal, že budem ťahať rozkladací karavan typu Esterel, tie majú všetky pod tonu, nemal by s tým byť problém. Lenže ako na potvoru sa túto sezónu v bazároch objavili len dva, jeden starý a postihnutý kutilom, a ten druhý mi o pár hodín ušiel. Tak rozmýšľam, že by som kúpil normálny karavan, tých je celkom dosť a vážia okolo 1,5 tony, čo už je ale na hranici - ravka má povolenú hmotnosť prívesu 1650 kg a 70 kg zvislé zaťaženie.

S hybridnými Lexusmi tu celkom bežne ťahajú aj veľké dvojnápravové molochy, ale ťažko povedať, ako sa to odrazí na životnosti a poruchovosti. Málokto rieši dlhodobú spoľahlivosť tak ako ja... A vôbec nemám predstavu, čo tých 10 minút bez uvoľnenia s plynom na podlahe s autom robí, a či to vôbec je (tak päťkrát za rok) nejaký problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wawrik 10 minut s plynem na podlaze Ti s hybridem (kromě víru v nádrži) neudělá absolutně nic, maximálně se z řídící jednotky stihne odfaxovat okolkovaná stížnost do Bruselu. Ber to tak že pevná vazba pedál-škrtící klapka už v hybridech není, je to jenom jeden z mnoha vstupů do řídící jednotky (vem si kolik čidel máš počínaje sáním a chladičem, přes převodovku a kola až po výfuk) - no a ta by v první řadě neměla jakýkoliv úlet mimo "povolenou letovou obálku" dovolit. Nepříjemným vedlejším efektem pak je že kvůli stále šílenějším normám na na spotřebu tyhle auta ve výchozím nastavení reagují na sešlápnutí plynu až ostudně líně, na to jak (teoreticky) výkonné pohony v nich jsou. Něco podobného teď právě zažívám v "klasickém" IS250, kde mi podle servisu nějak odešel spínač Kick-Down (co naplat, do opravy se třeba naučím pádlovat). Motor má naštěstí výkonu furt dost - ale než se při letmém rozjezdu bez podřazení dostane do otáček, místo obvyklého "kopance" zažívám stejný pocit letargie jako po přesednutí do Bruselem přiškrceného hybridu á la RAV4h/NX300h... -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, Radek124 napsal:

Ber to tak že pevná vazba pedál-škrtící klapka už v hybridech není, je to jenom jeden z mnoha vstupů do řídící jednotky (vem si kolik čidel máš počínaje sáním a chladičem, přes převodovku a kola až po výfuk) - no a ta by v první řadě neměla jakýkoliv úlet mimo "povolenou letovou obálku" dovolit.

Tak ale to dnes platí pri všetkom. Už si ani nepamätám, kedy som naposledy jazdil autom, ktoré by nemalo elektronický plyn (okrem kila, samozrejme).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 2. 4. 2021 v 7:47, Snehulak54 napsal:

Tak já už měsíc mám přiděleného Nového Tucsona HEV 4x2 1.6T-GDI 132kw + LiPol 1,49kWh. Najeto něco přes 1200km, auto je tiché a klidné o proti předchůdci. Fajn zrychlení kolem 8s. Spotřeba zatím 8,6l, jsem zvědav, kdy začne padat. Jezdím teď převážně 80% dálnici 18km do práce a pak z práce. Když jezdím zrovna hodně po Praze, tak se dá jezdit kolem 4,5l. Uvidíme jak bude fungovat po zbytek 11-ti měsíců :) 

HEV.jpg

muj lexus gs450h, jezdim rychle a neekonomicky. ma prumernou aktualne 8,4....a vykon o rad jinde. takze u pomaleho tucsona kroutim nad spotrebou 8,6 nechapave hlavou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...