Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

před 4 minutami, klobadysek napsal:

Ano, je to možné, dodávky Citroen e- Space tourer a jeho Peugeot /Opel klony mohou tahat tunu. 

Z osobáků Ioniq5, E- tron, EQC, EQA, i-Pace a pak samozřejmě Tesly mohou tahat tunu. 

No popravdě mám pocit, že některá ta auta by měla s taháním tunového karavanu veliký problém, tím nemyslím sílu a výkon té elektrosoustavy ale rozvor a stabilitu celé soupravy.

Co mi navíc není jasné,  jak hodně se sníží dojezd když pojedu z Karlína, tak abych se dostal dále než na Černý most až si v pátek vystojím jižní spojku 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

elektricky vw t6 ma napsano dokonce 1,5 tuny? ale s tim dojezdem je to zatim spise na to, aby po 100 km jizdy bagr tahal ten vw :D

v tech clancich o omezeni EU do 2035 se obecne pise o "vehicle", neuvadi se, jestli se to tyka "automobilu", nebo napriklad jen osobnich automobilu? nicmene na tohle jsem zvedavy - https://carbuzz.com/news/electric-ram-1500-makes-the-cybertruck-look-like-a-joke

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 26 minutami, klobadysek napsal:

Z osobáků Ioniq5, E- tron, EQC, EQA, i-Pace a pak samozřejmě Tesly mohou tahat tunu. 

Tesly podľa modelu určite môžu ťahať aj viac. Konkrétnosti neviem, ale v ulici má chlapík veľký dvojtonový dvojnápravový karavan a ťahá to tou SUV Teslou, tuším X (neorientujem sa v nich). Veľké karavany a vozíky s koňmi, čo majú určite cez 1,5 tony ťahajú aj EV Mercedesom alebo Audi Etronom.

Spotreba vraj dosť závisí najmä od aerodynamiky, tie nižšie skladacie karavany, čo mám aj ja, zvyšujú spotrebu skoro na dvojnásobok. Tie vyššie, čo presahujú čelný obrys auta, ešte o polovicu viac.

Na ťahanie sa istý čas vraj kupovala aj Kia Niro, lebo mala veľmi slušnú ťažnú kapacitu, ale nakoniec mala nejaké problémy s prehrievaním neviemčoho, z čoho boli majitelia nadšení :D Edit: Ups, pri tej Kii bola reč o PHEV, nie EV. Pardon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono vzhledem k vyse uvedenemu ujedes s karavanem tak 200km a budes dobijet. A co sem videl par dobijecich stanic, manevrovat tam s krabici za sebou, respektive dobijet tak, abys uplne nezatarasil cestu bude legrace. Inu dovolena snu :-D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, JR_2010 napsal:

Tak oni na to reagují už i výrobci karavanů, jednak řeší aerodynamiku a potom taky to, jestli by ty karavany nemohly být současně powerbankou.

Reálně by to zase zvýšilo váhu toho karavanu, ta power banka v karavanu, ten se navíc někde v kempu většinou odpřáhne a nebývá stále připojen

Taky si nedovedu představit jak se někde u čerpačky jebu u zásuvky, vypřahám karavan a motám se tam někde na parkovišti mezi ostatními lidmi, kterým se tam pletu s tím karavanem.

Za mne vidím dojezd  u velice slušného e auta s karavanem tak na 200 km a to je o ničem. Navíc se jezdí do přírody, kde bude asi těžko zásuvka a nebo do kempu, kde když tu dobíječku připojím shodím jističe i ve všech okolních vesnicích.

Zlatý diesel s dojezdem 1000 km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se že pokud by měl být karavan zároveň powerbankou pro morbidní elektro-SUV, že už by nevážil tunu ale dvě a jen tak růčo už by se s ním manipulovat nedalo... :skull:

Sorry, ale lehké elektromobily, elektrokoloběžky a podobná baterková havěť jsou už teď prima na popojíždění a rozvážky do města, ale jako reálná náhrada univerzálních aut (které musí zvládat jak krátké, tak dlouhé cesty) zatím fakt ne. A těch reálných 200+ km není dlouhá štreka ani v našem pidistátě, natož třeba v USA kde je to "běžné denní dojíždění".

PS: Koukám že už si kolega Long stihnul odpovědět sám :speak_cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vždyť taky proto se Amerika a třeba i Rusko do elektroaut tak nehrnou, protože jsou tam mezi městama (i vesnicema) velký vzdálenosti bez civilizace a třeba přejet Moskvu elektromobilem bude taky na hraně. Co se týká těch karavanů, tak tam se dávají baterky tak do 12 kW a kombinuje se to se solárama na střeše, ty karavany jsou potom z lehkejch materiálů, ale zase se to všechno pak projeví na ceně, možná je lepší, koupit si místo toho vilku ve Španělsku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, JR_2010 napsal:

…možná je lepší, koupit si místo toho vilku ve Španělsku.

A místo vyčerpávající 14-denní pouti od nabíječky k nabíječce si tam zaletět pronajatým biz-jetem. Ale to alternativci “pro které je cesta cíl” neradi slyší :smoke:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Foundryman napsal:

Já bych jen připomněl fyziku a prostý údaj, kolik energie obsahuje 1 kg benzinu nebo nafty,  porovnat s množstvím energie, kterou je možno dostat z 1 kg nejmodernější baterky.

No ale tím stavíš proti sobě na jedné straně palivo a na druhé straně nádrž (baterii), to je takový divný porovnání

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, JR_2010 napsal:

No ale tím stavíš proti sobě na jedné straně palivo a na druhé straně nádrž (baterii), to je takový divný porovnání

Tak zrataj energiu z hmotnosti nadrze vratane paliva a baterie vratane elektriny. Nebude to moc rozdiel proti povodnemu porovnaniu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, Foundryman napsal:

Jde o to, co musí to auto tahat s sebou.

Edit: Proto všichni furt blábolí o škodlivosti CO2. Kdyby se provnávala efektivita pohonu na tarse naftový vrt - výfuk auta s efektivitou pohonu výroba solárů (větrníků) - elektromotor auta, byly by na tom elektromobily úplně tragicky. Však to pěkně vysvětlil prof. Macek v rozhovoru odkazovaném výše. A to ještě uvažuji pouze o svatém grálu zelených šílenců. Kdybych potrovnával trasy plynový vrt - elektromotor nebo uhelný důl - elektromotor, bylo by to mnohem horší. Smysl by měla možná snad energie z jaderek, jenže ta je taky fuj a díky nutným opatřením proti tsunami-vlnám v české kotlince neúnosně drahá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, eskimak napsal:

Tak zrataj energiu z hmotnosti nadrze vratane paliva a baterie vratane elektriny. Nebude to moc rozdiel proti povodnemu porovnaniu.

A k čemu mi to bude, mě jako uživatele zajímá, kolik ujedu na litr benzinu a kolik na 1 kW elektřiny, respektive, kolik mě bude stát srovnatelná trasa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, JR_2010 napsal:

A k čemu mi to bude, mě jako uživatele zajímá, kolik ujedu na litr benzinu a kolik na 1 kW elektřiny, respektive, kolik mě bude stát srovnatelná trasa

🙄 tebe sa nezdalo to povodne porovnanie, tak som ti ponukol lepsie. Kde je zahrnute palivo aj nadrz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...