Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
před 3 minutami, JR_2010 napsal:

A k čemu mi to bude, mě jako uživatele zajímá, kolik ujedu na litr benzinu a kolik na 1 kW elektřiny, respektive, kolik mě bude stát srovnatelná trasa

Dopadneš stejně, jako s běžným benzíňákem, akorát máš ten celej vopruz okolo. Když započtu amortizaci auta, zlatej benzíňák. Nebo ještě lépe diesel. A to je ještě trh totálně pokřivenej spotřebními daněmi z paliv. Kdyby ti na elektřinu napařili stejnou spotřebku, jako na benzín, případně kdyby spotřebku na benzín zrušili, nesmyslnost elektroaut by se projevila v celé kráse.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trocha ekonomické teorie - cenová kalkulace slouží k tomu, aby byly zdroje alokovány co nejefektivněji, jinými slovy, aby se dosáhlo maxima účinku s minimálním vynaložením energie nebo času. Ke správné kalkulaci ovšem potřebuji mít nezkreslené ceny, čili očištěné od vládních nesmyslů. Což je v případě elektřiny cca 2 Kč/kWh, u benzínu 13 Kč/l.  

Pokud porovnám Peugeot 2008 (existuje elektrika i benzín, s benzínem jezdí žena, proto to znám), dostanu se na cca 40 Kč/100 km u elektriky a na cca 70 Kč/100 km u benzínu. Podotýkám, že v cenách, očištěných od daní, příspěvků na OZE atd. Potud dobrý pro elektriku.

Cena Peugeotu v elektroverzi  je ovšem 900 tis. Kč, v benzínu 385 tis. Kč. Aby se mi tento rozdíl vyplatil (neboli, aby bylo úsilí celého výrobního řetězce efektivní), musel bych s elekroautem a tou samou baterií najezdit 1.500.000 km. Peugeot ovšem dává záruku na baterii 160.000 km, čili desetinu.

Z uvedeného vyplývá, že celá elektromobilita je vyhazování peněz oknem hodně širokou lopatou a neuvěřitelné plýtvání zdroji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nojo, to je to kdyby, já to srovnávám v čase a místě, jezdím třema autama, jedno benzín 180 kW, spotřeba cca 9 l/100, dojezd zhruba 500 km, potom nafta 147 kW, spotřeba cca 6.5 l/100 km, dojezd zhruba 1000 km a elektro 150 kW, spotřeba cca 22 kWh/100, dojezd zhruba 400 km, dá se říct srovnatelná cena všech aut. Nabíjím standardně  za zhruba 2.50 Kč/ kWh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, JR_2010 napsal:

Nojo, to je to kdyby, já to srovnávám v čase a místě, jezdím třema autama, jedno benzín 180 kW, spotřeba cca 9 l/100, dojezd zhruba 500 km, potom nafta 147 kW, spotřeba cca 6.5 l/100 km, dojezd zhruba 1000 km a elektro 150 kW, spotřeba cca 22 kW/100, dojezd zhruba 400 km, dá se říct srovnatelná cena všech aut. Nabíjím standardně  za zhruba 2.50 Kč/ kW

To je právě výsledek zkreslené kalkulace, o které píšu. Furt se omílá, že elektroauta jsou nutná kvůli ochraně vzácných zdrojů, kvli udržitelnosti životního prostředí, bla, bla, bla.  Lidi jako třeba ty (nic ve zlém) pak mají pocit, že se skutečně chovají ekologicky.

Nuže, nechovají. Provozovat elektroauto je z hlediska ochrany zdrojů zhruba na úrovni házení vajglů do dětského bazénu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to se neomlouvej, já ten pocit rozhodně nemám a souhlasím s Tebou, mě to jen zajímá technicky a jezdí se mi s tím tedy upřímně dobře, ale na druhou stranu, ekologicky se nikdy nebude chovat nikdo, ať pojede jakýmkoli autem s jakýmkoli druhem pohonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A proč myslíš, že ne?
Je to výsledek součtu informací, které mám. Může to být samozřejmě jinak, nejsem žádný insider, či špičkový fyzik. "Zmýlil jste se ve mně, pane hrabě! Jsem jen prostý sekáček trávy, ale i ten ví, co je to čest. A tu on nikdy, nikdy neprodá!" Jsem se nechal trochu unést, no.. Třeba někde v tajné iluminátské laborce už mají řešení. Mé informace tomu však zatím nenasvědčují.
Pokud někdo ovšem udělá objev, který by takovým revolučním zlomem byl, tedy že s malou námahou uskladní velké množství elektrické energie v něčem malém, lehkém, inertním, levném a se stejně malou námahou ji zase dostane ven, tak se v tu chvíli stane okamžitě nejbohatším člověkem na světě, to je jistota.


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...vzpomenme na prevratne akumulatory HE3DA... :-).

Za poslednich 30 let se toho udalo na poli akumulatoru dost. Ale aby doslo k tak prevratnemu objevu, aby ze stovek kWh/m3 se daly vyuzit tisice, to jeste bude chvili trvat. Tedy desitky let. A to je vyuzivana akumulace energie v olovenem clanku  pres 150 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych spíš věřil vodíku, Japonci tím směrem něco podnikají. Samozřejmě, energetická hustota vodíku taky nic moc, furt s přehledem vede motorová nafta.

Kámoš na matfyzu se tím zabývá, mají nějaký krystalický sajrajt, který je schopen v mřížce pojmout neuvěřitelné množství vodíku a při relativně malém zahřátí (cca 60-70°C) jej zase  uvolňovat, ale problém je opět v ceně toho sajrajtu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Foundryman Nepleteš si to spíš s hydrátem metanu? Technicky vzato, ono není zas o tolik horší spalovat metan než draho vyráběný vodík, pokud je dostatečná přírodní kapacita k absorpci a recyklaci CO2. A zrovna evropská osobní automobilová doprava postavená na spalovacích motorech je v globální produkci CO2 nicotný prd, v porovnání se škodami jaké nám její dobrovolnou sebevraždou vzniknou... :skull:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som si nejake elektroauto kludne aj obstaral, keby nejake jete stalo povedzme 100k a urazilo na jedno nabitie aspon 50km, tak by mi to na denny rozvoz do prace a deti do skoly uplne stacilo a vzdy cez noc by som to pred barakom nabijal.... bol by som eko az na pudu.... ale jednak v tej cene ziadne zatial nie su a keby aj boli a to iste spravila pokla dediny, tak to proste neutiahne distribucia. Kedze spalovaky chceme zakazat v roku 35 a dalsich trebars 15 rokov mozu este nejak dosluhovat, takze najpozdejsie za 30 rokov to fakt bude chce-nechce musiet spravit cela dedina .... tak to som teda uprimne zvedavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 56 minutami, Radek124 napsal:

@Foundryman Nepleteš si to spíš s hydrátem metanu? Technicky vzato, ono není zas o tolik horší spalovat metan než draho vyráběný vodík, pokud je dostatečná přírodní kapacita k absorpci a recyklaci CO2. A zrovna evropská osobní automobilová doprava postavená na spalovacích motorech je v globální produkci CO2 nicotný prd, v porovnání se škodami jaké nám její dobrovolnou sebevraždou vzniknou... :skull:

Ne, oni tam zkoumají možnosti nějakého kovu a jednalo se o čistý vodík. Ale já to jen tak pochytil při debatě v hospodě.

Vůbec nechápu posedlost CO2. Největší skleníkový efekt způsobuje beztak vodní pára, bez ní bychom tu už dávno umrzli. A kolísání obsahu CO2 v atmosféře je dle mého soudu spíš následkem teplotních výkyvů, nikoli jejich příčinou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Xenomorfus napsal:

Ja si myslim, ze takova zazracna energie je nadosah...:-)

 

red-skull.jpg

No , poslední dobou se prý patentovaly nějaké převratné věci , které se spojují s odtajňovaním okolo UFO (teď se tomu prý už tak neříká) . Tak kdo ví co nás ještě čeká....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, cali napsal:

Ja by som si nejake elektroauto kludne aj obstaral, keby nejake jete stalo povedzme 100k a urazilo na jedno nabitie aspon 50km, tak by mi to na denny rozvoz do prace a deti do skoly uplne stacilo a vzdy cez noc by som to pred barakom nabijal.... bol by som eko az na pudu.... ale jednak v tej cene ziadne zatial nie su a keby aj boli a to iste spravila pokla dediny, tak to proste neutiahne distribucia. Kedze spalovaky chceme zakazat v roku 35 a dalsich trebars 15 rokov mozu este nejak dosluhovat, takze najpozdejsie za 30 rokov to fakt bude chce-nechce musiet spravit cela dedina .... tak to som teda uprimne zvedavy.

A tak taky byly digitální foťáky 480x360 a dnešní megapixly v mobilech si nikdo vůbec neuměl představit... Nelíbí se mně to, nedává mně to smysl ale za pět deset let bude všechno jinak. Anebo né.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Zmizík napsal:

A tak taky byly digitální foťáky 480x360 a dnešní megapixly v mobilech si nikdo vůbec neuměl představit... Nelíbí se mně to, nedává mně to smysl ale za pět deset let bude všechno jinak. Anebo né.

Ciwe, jak stárneme tak čas ubíhá rychleji, teď jsem nostalgicky zavzpomínal na svoje první digi foťáky a to už je dvacet let. A rozhodně teda neměly rozlišení 480x360 ;) první co jsem měl D30 měl závratný 3 megapixely :) Schválně jsem koukal že na trhu už byl v roce 1998 KodakoCanon s 3000x2000 rozlišením. A s tímhle tě dodnes, o 23 let později spousta webů vyfuckuje že to je moc velký když postneš fotku 😂

Takže ono to skutečně asi jednou bude jinak. Ale ne za pět deset, ale tak za dvacet třicet, eventuálně padesát. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...