Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

To vypadá dobře s tím hybridním Seatem. Právě jsme do firmy objednali pár hybridních Superbů iV, tak jsem zvědavý jakou s tím budu mít reálnou spotřebu.

Na courání do práce / z práce a okolo komína to bude asi dobré, delší dálniční trasy s tempomatem na limitu + DPH zřejmě nebudou extra úsporné...

Je mi jasné, že je to o mixu jaké trasy kdo jezdí a jak poctivě nabíjí.. na spritmonitoru se dají najít docela zajímavé čísla https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/400-Superb.html?fueltype=6&minkm=&powerunit=2

Jak ti v tom Seatu fungují brzdy? Na zkušební jízdu s hybridním S III jsem přesedl z dieselového S III a první dobrždění do křižovatky vyvolalo docela úlek, totálně tupé a jalové

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejsem si na 100% jistej, že to tak je u Superba, ale mám za to, že při lehčím brždění se využívá jen odpor elektromotoru a až při intenzivnějším nastupují brzdy, proto možná ten pocit, že to moc nebrzdí, u konvenčního auta je to jen o brzdách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na netu byl nějaký test jak jeli Enyaqem do Chorvatska a řidič naboural, protože auto brzdí (rekuperuje) jinou silou podle toho jak je aktuálně nabitá baterka. Zrovna měl nabito, tak se auto rozhodlo ze začátku nebrzdit a než se vzpamatoval a pořádně to zašlapnul tak naboural do auta před sebou.

Edit:zajímavé že v dnešní době asistentů to nedal ani asistent kterej předpokládám už je snad v každém autě typu Enyaq?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale rekuperace není primárně o brždění, to ovládá buď řidič, tempomat (pokud tu funkci má) a nebo je tam ten antikolizní radar, stačí ale mít lehce nohu na brzdě a ten radar Ti dává přednost, protože si myslí, že to máš pod kontrolou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, wawrik napsal:

A o čom? Kedy inokedy chceš rekuperovať, ak nie pri brzdení?

Při brždění samozřejmě vždycky  rekuperuješ, ale rekuperační režim není o tom, abys nevyužíval brzdy, tedy pokud havaruješ, nedá se to svádět na slabší rekuperaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim vespolek, jeste pred par dny bych si myslel, ze tohle tema me bude jeste dlouho mijet, ale vcera jsem se dozvedel, ze dostanu na prelomu roku novej sluzebak - ma to vsak jeden hacek - musi to byt cisty EV, budget nesmi prekrocit 1M (predpokladam bez dane).
Jsem trochu rozpolcenej, nevim jestli se radovat nebo nadavat. :-) No ale jsem taky pragmatik, takze zacinam zjistovat vic info, zatim je to pro me naprosto nezname uzemi. Po prvnim hledani mi uvizlo v hledacku nekolik modelu:
Hyundai: Ioniq electric prip. Ioniq 5, nebo Kona electric
Nissan Leaf
Volkswagen iD.3
Mate nekdo jeste nejake tipy, co jeste zaradit do vyberu? (Tesla, Skoda Enyaq, VW iD.4, MB B ED, BMW i3 jsem rovnou vyradil kvuli cene, proti francouzum Renault, Peugeot, Citroen mam zasadni predsudky - co jsem je mel v minulosti sam nebo moje okoli, vzdy se podelavala el.instalace).
Velikost alespon jako Golf a chte nechte to bude prevazne mestske auto, nejdelsi jizdy max 300-400km spis minimalne (max 25%) - beztak mam 3 decka a nenarval bych je tam, mam jeste vlastni auto. Nabijet budu prevazne ve fabrice, prip. doma v garazi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Duke650 napsal:

To vypadá dobře s tím hybridním Seatem. Právě jsme do firmy objednali pár hybridních Superbů iV, tak jsem zvědavý jakou s tím budu mít reálnou spotřebu.

Na courání do práce / z práce a okolo komína to bude asi dobré, delší dálniční trasy s tempomatem na limitu + DPH zřejmě nebudou extra úsporné...

Je mi jasné, že je to o mixu jaké trasy kdo jezdí a jak poctivě nabíjí.. na spritmonitoru se dají najít docela zajímavé čísla https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/400-Superb.html?fueltype=6&minkm=&powerunit=2

Jak ti v tom Seatu fungují brzdy? Na zkušební jízdu s hybridním S III jsem přesedl z dieselového S III a první dobrždění do křižovatky vyvolalo docela úlek, totálně tupé a jalové

Brzdy jsou úplně normální. Platí, že do nějakých 60% (můj amatérský odhad) se to snaží použít elektromotor, ale záleží na stavu baterie, rychlosti reakce, atp. Je to spíš přibržďování. Proto ted spíš mám problém, že mi normální auto samo nedobržďuje :) Ale pořád platí, že si to všechno můžeš vypnout.

Jinak po první dlouhé jízdé mám tohle: Praha-Východ - Berlín, popojíždění po Berlíně a okolí a zpět. Cesta tam za i zpět měřená palubním počítačem za 4.9 l/100 km (ne-hybridní Leon to dal za nedávno za 6 l/100 km). Celkem 808 km, plná baterie na cestě tam, cestou jsem měl zastávku v Ústí, kde byla nabíječka, tak jsem to tam nechal asi hodinu (reálně to hodí dojezd cca 14 km), v Berlíně jsem parkoval na ulici a platil přes Plugsurfing plné dobití. Na cestě zpět jsem zastavil v MC a jelikož tam byla nabíječka tak jsem se to dobíjelo 35 minut (spíš jsem tam čekal na to než zabere kafe). 

Přes manažera baterky jsem si to při jízdě vytáhl až cca na 80% nabití a od hranic už to nechal ať si to samo spočítá, co chce. Do Prahy přes D8 jsem přijížděl s EV dojezdem 33 km a přes tunely to dal domů trasu cca 39 km a v pohodě to dojelo. 

Ke stylu jízdu - už se snažím v Německu nejezdit jako prase, takže dalniční průměr kolem 135 km/h. Na cestě zpět jsem si zkusil maximálku 234 km/h. Na cestě tam jsem jel hodinu ve velké bouřce a dnes v noci jsem se táhnul cca 50 km za nadměrným nákladem.

Po téhle cestě jsem na teď na dlouhodobé spotřebě 3.0l/100 km. Teď budu pár týdnů jezdit jen kratší cesty - maximálně Brno/Liberec, takpočítám, že to půjde dolu. 

A auta mám na Spritmonitoru https://www.spritmonitor.de/en/detail/1270837.html

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď na 2.5k za mě s autem spokojenost, plní, co jsem čekal - nenápadné malé auto pro nomální ježdění (nehledal jsem nic pro maximální zábavu). Jako firemní auto, kde to lidí dostanou "befelem" a stejně to nebudou nabíjet bych to asi nedoporučoval (zbytečné vyhazování peněz). 

 

4096ED10-2F24-4A11-9C94-ABBD195A32ED.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, kloubik napsal:

Na netu byl nějaký test jak jeli Enyaqem do Chorvatska a řidič naboural, protože auto brzdí (rekuperuje) jinou silou podle toho jak je aktuálně nabitá baterka. Zrovna měl nabito, tak se auto rozhodlo ze začátku nebrzdit a než se vzpamatoval a pořádně to zašlapnul tak naboural do auta před sebou.

Edit:zajímavé že v dnešní době asistentů to nedal ani asistent kterej předpokládám už je snad v každém autě typu Enyaq?

Tyhle testy jsou naprostá zoufalost. Jasně, každého zajímá jak auto dojede každý týden do Chorvatska a zpět, v autě které nezná, a jak píše Radek svojí blbost svede na rekuperaci. 

Mám v EV autech najeto cca 2.5 tisíce km a teď přes 2 tisíce hybrid - takže nejsem expert, ale nikdo Ti nepošle do provozu auto, které "zásadně jinak brzdí". Navíc v tomhle testu si skoro nedokážu představit jak mu stalo přes všechny asisteční systémy. U EV auta si představuji maximálně tak, že si plynem reguloval rekuperaci (tj. sám auto odbržďoval a najednou bylo pozdě). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, wizard-ov napsal:

No, ono je hlavně dost děsivé, že taková možnost v autě vůbec je...takhle si tedy pokrok  nepředstavuji.

Myslíš ovládanie rekuperácie plynovým pedálom? To je fantastická vec, veľmi to zjednodušuje pohyb v zápchach. A to je pokrok.

Ale je pravda, že koncern si kopec vecí robí... povedzme po svojom. Možno niečo dokopal aj pri rekuperácii.

před 36 minutami, x591 napsal:

Na cestě zpět jsem si zkusil maximálku 234 km/h.

Na aute s najazdenými 2500 kilometrami si išiel plný kotol? 😮 No, ja by som ešte pár tisíc radšej počkal... Najmä, ak by som si chcel to auto nechať nejakú významnejšiu dobu (čo obyčajne chcem). Inak sa mi zdá, že celkom dosť dobíjaš, zjavne ťa ešte nová hračka baví :D

před 3 hodinami, Robero79 napsal:

Po prvnim hledani mi uvizlo v hledacku nekolik modelu:
Hyundai: Ioniq electric prip. Ioniq 5, nebo Kona electric
Nissan Leaf
Volkswagen iD.3

Posledná verzia Ioniqu (nemyslím 5, ale tú predtým) je vraj v súčasnosti asi najrozumnejšia voľba. Osobné skúsenosti nemám, ale susedia EV dosť prežívajú, a dosť si pochvaľujú vychytaný pohon, nízku spotrebu a celkovo užívateľsky veľkú prívetivosť. Neserie, jazdí.

Volkswagenov sa dosť rýchlo zbavujú, jedna ID3, čo začala o ulicu vedľa, už má tretieho majiteľa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 hours ago, Robero79 said:

zdravim vespolek, jeste pred par dny bych si myslel, ze tohle tema me bude jeste dlouho mijet, ale vcera jsem se dozvedel, ze dostanu na prelomu roku novej sluzebak - ma to vsak jeden hacek - musi to byt cisty EV, budget nesmi prekrocit 1M (predpokladam bez dane).
Jsem trochu rozpolcenej, nevim jestli se radovat nebo nadavat. 🙂 No ale jsem taky pragmatik, takze zacinam zjistovat vic info, zatim je to pro me naprosto nezname uzemi. Po prvnim hledani mi uvizlo v hledacku nekolik modelu:
Hyundai: Ioniq electric prip. Ioniq 5, nebo Kona electric
Nissan Leaf
Volkswagen iD.3
Mate nekdo jeste nejake tipy, co jeste zaradit do vyberu? (Tesla, Skoda Enyaq, VW iD.4, MB B ED, BMW i3 jsem rovnou vyradil kvuli cene, proti francouzum Renault, Peugeot, Citroen mam zasadni predsudky - co jsem je mel v minulosti sam nebo moje okoli, vzdy se podelavala el.instalace).
Velikost alespon jako Golf a chte nechte to bude prevazne mestske auto, nejdelsi jizdy max 300-400km spis minimalne (max 25%) - beztak mam 3 decka a nenarval bych je tam, mam jeste vlastni auto. Nabijet budu prevazne ve fabrice, prip. doma v garazi.

Dnes je Ioniq 5 a Kia EV6 jedinou rozumnou volbout. Obe jsou cemu rikam druhou generaci EV, rychle nabijeni, solidni spotreba a platforma s 3m rozvorem. Pro me sobne je Ioniq5 asi nastupce naseho soucasneho rodinneho auta. Pod 1m bez dane by jsi nemel mit problem se dostat. "stary" Ioniq je fajn auto, ale je o hodne mensi, stejne ta kona...

ioniqoctavia.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

před 23 minutami, wawrik napsal:

Na aute s najazdenými 2500 kilometrami si išiel plný kotol? 😮 No, ja by som ešte pár tisíc radšej počkal... Najmä, ak by som si chcel to auto nechať nejakú významnejšiu dobu (čo obyčajne chcem). Inak sa mi zdá, že celkom dosť dobíjaš, zjavne ťa ešte nová hračka baví :D

Pod 1,500 jsem to nedal. Ale je pravda, že ten spalovací motor moc zajetý není. Napsal bych že mi to auto nezůstane dlouho, ale to bych zase mohl dostat z jiné strany :) Počítám, že jakmile bude odladěný SW tak půjdu do ID.3

S tím nabíjením uvidím, jak to bude fungovat do budoucna. Doma je to sazmořejmost. Jak jsem psal dřív - když stojím někde, kde je prázdná nabíječka, tak to zapojím. Ale že bych se tím trápil, tak to rozhodně ne. navíc je to hybrid, takže žádné rychlonabíjení se nekoná. Ale když mám zaparkovat o 10 metrů dál bez nabíječky, nebo se nabíjet, tak to tam hodím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A k tomu nabíjení - zásadní rozdíl je mezi ČR a tímhle... a to jsou jen nabíječky dostupné přes plugsurfing. Ale to je kapitola sama o sobě, protože bych musel mít dalších 6 aplikací nebo 5 karet, abych využil všechny. Ten nabíječkový "roaming" se musí ještě hodně zlepšit. 

 

6438F417-57B9-4EBC-935F-252EC76DF3B2.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hledáte za tím něco, co tam není. Je to stejné jako každé jiné auto - s nohou na plynu to prostě do toho chudáka před tebou to pošleš, ať už to je rekuperuje nebo ne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...