Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Zkušenosti s tím nemám tak do diskuze moc nechci zasahovat nebo něco tvrdit. Spíše bych se chtěl zeptat.

Zatím chápu že i když v EV brzdim brzdovým pedálem, ze začátku do určitého momentu brzdí auto motorem/rekuperací, a až od určité síly/pozice pedálu nastoupí klasické brzdy. Je to tak nebo se mýlím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, JR_2010 napsal:

Je to tak

Diky. A je mozne ze ze v te pocatecni fazi brzdeni kdy je zapojena pouze rekuperace, ze ta sila rekuperace neni stejne silna pri kazdem brzdeni. 

Tak nejak to vyplyva z toho clanku, ale chapu ze to nemusi byt pravda. Kdyz budu citovat:

Elektromobily to mají s brzdami trochu složitější, protože nejprve brzdí „výrobou elektřiny“, tedy elektromotorem a rekuperací, až pak brzdami. Brzdný účinek elektromotoru nebyl s nabitým autem takový a byla chyba na to hloupě spoléhat, a promarnit tak potřebný čas. Bylo třeba brzdit více, tedy mnohem silnějším sešlápnutím brzdy a nestalo by se nic.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/enyaqem-do-chorvatska-strasti-dobijecich-stanic-a-hloupa-nehoda.A210704_101957_ln_ekonomika_hetom

Jak rikam, netusim jestil je to pravda nebo jen vymluva redaktora, nicmene pokud by chovani brzdoveho pedalu melo byt v pocatecni fazi jine v zavislosti na stavu baterky, tak bych to videl jako problem. 

Jinak ten one pedal driving mi prijde dobry napad, urcite si na to clovek rychle zvykne. v i3 i Tesle jsem se vezl, bohuzel neridil. (teslu mozna i jo, uz je to par let, ale abych pravdu rekl tak zrovna tohle si vubec nepamatuju, spise jsme porad testovali to zrychleni :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to blbost, průběh brždění je vždycky stejný, proto jsem psal, že brzdy nemají s rekuperací nic společnýho (ve smyslu brždění), elektronika vyhodnocuje, jak silně se stlačí brzdový pedál a jestli na to stačí odpor elektromotoru, nebo už musí nastoupit standardní brzdy, nevím, jestli má při plně nabitých baterkách ten motor menší odpor (méně rekuperuje) ale potom se ten poměr určitě mění a brzdy nastupují dříve, je to o milisekundách a řidič nemá šanci to poznat. otázkou je, jestli si pán nechtěl "dobrzdit" motorem a ono to mělo menší odpor z důvodu nabití (fakt nevím, ale vyzkouším to, i když tomu nevěřím) a potom už nestíhal dobrzdit, on i ten antikolizní systém má svoje limity.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto, který reaguje pokaždé jinak na sešlápnutí brzdového pedálu (obzvláště při přibržďování nebo méně intenzivním brzdění) při jedné jízdě?! To snad ne... Tomu nevěřím. To by přeci bylo úplně nepoužitelný. Jednou se zapíráš o sedačku, abys zastavil a podruhý si dáš tlamou o volant (když to preženu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem si to přečetl, dle mého tedy pán brzdil "vlažně", prostě na to pořádně nešlápl, tím pádem prostě jen nedobrzdil a to je i vysvětlení, proč nezasáhl ten asistent, on se do brždění neplete.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co za výplod byste čekali od redakce, které automobilka v rámci placené PR kampaně poskytla baterkopekáč a ať zaúkolují nějakého aktivistického škrabáka, ochotného strávit v něm (s bulvama na wattmetru) několik dní na cestě kterou normální lidi urazí na jeden noční zátah? Místo aby čerpal dovolenou si to měl vykázat jako služebku, akorát v zoufalé snaze dojet soudruh “rekuperoval” i tam kde neměl - a konzernoví “asistenti” si to holt vyložili jako jízdu proti překážce, kterou řidič vědomě chce projet. A svým způsobem je fajn že se hňupům ve finále podařilo dokonale popřít původní zadání a naopak zdokumentovat, proč se tyhle auta (stavěná na denní dojíždění kolem komína) na dlouhé cesty a dovolené absolutně nehodí.

Apropos, nepřímé ovládání brzd (kde první část dráhy brzdí motorgenerátory a až v závěru se přidávají kotouče) je běžné i v Toyotích hybridech - ale nikdy by mě nenapadlo svádět brzdnou dráhu mezi mozkem a pedálem na elektroniku, když vím že brzdy na každém autě, povrchu a s rozdílným nákladem reagují jinak. Od toho je tam snad jako zásadní bezpečnostní element právě řidič, aby (v rámci nějakých orientačních předpisů) používal rozum - protože přes všechny marketingové pindy, NIC jako umělá inteligence která by se možného problému dovtípila doteď NEEXISTUJE.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, x591 napsal:

A k tomu nabíjení - zásadní rozdíl je mezi ČR a tímhle... a to jsou jen nabíječky dostupné přes plugsurfing. Ale to je kapitola sama o sobě, protože bych musel mít dalších 6 aplikací nebo 5 karet, abych využil všechny. Ten nabíječkový "roaming" se musí ještě hodně zlepšit. 

 

6438F417-57B9-4EBC-935F-252EC76DF3B2.jpeg

Tohle mě zaujalo a mám pár dotazů, jestli můžu. Jak je to jinde než u Techniky v Berlíně s podobnejma nabíjecíma místama? A jak jsou řešený a četnost? Samostatná místa- jako na tvé první fotce, nebo třeba i ve sloupu VO? Klidně mi napiš do SZ, zajímá mě to z hlediska aplikace do Prahy a tak. Děkuju 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, kuncák7 napsal:

Tohle mě zaujalo a mám pár dotazů, jestli můžu. Jak je to jinde než u Techniky v Berlíně s podobnejma nabíjecíma místama? A jak jsou řešený a četnost? Samostatná místa- jako na tvé první fotce, nebo třeba i ve sloupu VO? Klidně mi napiš do SZ, zajímá mě to z hlediska aplikace do Prahy a tak. Děkuju 

Určitě Ti nedám nějaký vyčerpávající přehled - v zásadě se pohybuji v těch "lepších lokalitách". Ta mapa nahoře je v okolí hotelu, kde prostě v noci nebylo místo, tak jsem parkoval na ulici a při té příležitosti jsem měl několik nabíječek k výběru (vždycky v cca 5 minutové docházkové vzdálenosti). To že je to blízko Techniky v tom asi roli nehraje, protože ty oficiální nabíječky co mají nejsou v Plugsharingu. 

Většina nabíječek je tam samostatných na chodníku - v Berlíně jsem ještě nenašel žádnou ve sloupu VO nebo chytrou lampu jakou znám v Praze. 

Pro tu samou lokalitu ještě přidávám mapu z 2 jiných aplikací pro srovnání. Myslím, že to docela pěkně ukazuje, že ta dostupnost tam prostě je. V parkovacích zónách jsou ty místa pro EV vyhrazené s tím, že můžou parkovat až 4 hodiny na klasický "Parkscheibe" https://de.wikipedia.org/wiki/Parkscheibe 

To je třeba i stav ulice, kde mám firmu (cca 2 km dále). Podle Plugsharingu tam jsou 2 nabíječky na ulici, další 4 nabíječky jsou na peníze, ve vnitrobloku máme další dvě samostatné nabíječky na kartu dodavatele energie. Počítám, že kdybych se hodně snažil, tak najdu další v ostatních budovách (resp. jejich vnitrobloku). 

 

2833DE04-C925-4B47-9452-8D97A97DEB2F.jpeg

99AE4DD8-9DDB-4BCD-B7CA-AAAF69ECA401.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

16 minutes ago, JR_2010 said:

A to jako vždycky, tam nejsou žádné stupně rekuperace?

ano, vzdycky. to je prave one pedal driving, tim jak moc/malo poustim plynovy pedal, tim ridim silu rekuperace. tim padem kdyz uz vyjimecne musim pouzit brzdu, brzdim do plne rekuperace a ten vyse zmineny problem vubec neznam.

predstav si to jako prvnich  cca 10 procent chodu plynoveho pedalu je rekuperace, takze kdyz chces pouze udrzovat rychlost, tak mas ten pedal na tech 10%, kdyz chces mirne pribrzdit, trosku povolis a tema 0-10% si ridis jak moc rekuperujes, pusteny pedal plynu tim padem vzdy znamena 100% rekuperaci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...