Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Já třeba vůbec nechápu, proč by nemohly existovat jak spalovací, tak řekněme alternativní auta (motory/pohony) vedle sebe. Pořád mám za to, že každý má trochu jiné uplatnění a místo. Mně například taková ta prohlášení automobilek, že od roku XY se chystají vyrábět jen vozy bez spalovacího motoru ve spojení s diktátem (centrálním plánováním) EU auta na alternativní pohon naprosto zhnusila. Už je to prosazování pohonů bez uhlíkové stopy (ha, ha, ha...) pro mě naprosto otravný a přehnaný až nesmyslný.

Tím samozřejmě nemám na mysli, že se tak děje v téhle diskuzi, tady se mi ta debata naopak od začátku líbila. Hlavně reálné zkušenosti zde prezentované.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

To, ze elektromobilita je, co se tyce ekologie, uplne mimo, vi asi kazdej, co umi cist a disponuje prumernou inteligenci. Je to podobny jak u nas ve firme, spocitame uhlikovou stopu ve scope 1 a 2, koupime odpustky za 10 tis.€ a jsme 100% zeleny i s certifikatem. Realita je ale takova, ze pokud bysme spocitali i scope 3 (tzn. vc. dodavatelskeho retezce), tak muzeme fabriku zavrit, protoze zaplatime na odpustkach vic, nez kolik utrzime, je to jedna velka alibisticka bublina.
I kdyz skoncim za par mesicu s EV v garazi, tak mi to nedava vubec smysl (osobne i z pohledu financaka). Kazdopadne tento smer urcilo nase HQ (Belgie/Nemecko), takze pokud chci mit sluzebak, musim se s tim smirit. Jen jsem doufal, ze tohle radikalni rozhodnuti prijde pozdeji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, eskimak napsal:

To su ale vacsinou systemy zastupene aj v benzinovom aute. To len na margo servisovatelnosti moderneho benzinu vs diesla.

Áno, väčšinou. Ale zďaleka nie všetky (benzíny bez turba nájdeš aj dnes bez väčšej snahy), a tie zvyšné fungujú v benzínovom aute z princípu bez „dízlových“ problémov (dvojhmoťáky, DPF/GPF), ani nepotrebujú ďalšie barličky (vstrekovanie močoviny).

 

před 3 hodinami, eskimak napsal:

Zhodneme sa asi ze Tvoje ocakavania / potreby od auta maju hodne daleko od bezneho poposuvania po meste a na vikend 3 dediny k rodicom.

Práve tam, kde popisuješ, dáva hybrid zmysel oveľa viac. Na moje používanie - až na časte zimné studené štarty - by dával väčší zmysel dízel, napriek tomu to hybrid zvláda bez straty kytičky, aj keď je to režim pre neho skoro najviac nevýhodný.

Ale áno, je jasné, že na tvoje rýchle diaľničné presuny alebo offoradenie je dízel jednoducho stále vhodnejší, len som sa snažil vyvrátiť tie kopce nezmyslov, čo o hybridoch kolujú. Podľa mňa je to veľmi rozumný smer a dáva mi oveľa väčší zmysel, ako trojvalcové maloobjemové motory s kopcom túrb a kurvítok. Špeciálne na typické použitie v meste plus víkendové presuny na vidiek. Pre autíčkarov ani na športové jazdenie to nie je - hybrid je IMHO slušným riešením masovej motorizácie, nie minoritných špecialitiek na konkrétny účel pre úzku skupinu ľudí. Nebolo mojim cieľom ťa presviedčať, že hybrid je to naj aj pre teba, verím, že si to tak ani nebral.

Aby to nevyzeralo ako čistá agitka, patrilo by sa popísať aj nevýhody, ale už sa mi nechce :D Časom.

@DavidLC Don't feed the trolls :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevidím, že by tady někdo prosazoval EV jako jedinou a nejlepší cestu. Sám nevěřím v to, že by nějak zásadně fungovalo vyměnit všechno za hybridy a elektro auta. A už vůbec ne motivaci formou daňových úlev a rádoby certifikací. Jak napsal David a JR - tak pro mě nejčistější je auto, který si nemusím koupit. 

Obecně ale nevěřím v zásadní změny (tedy pokud to nejsou extrémní šoky), ale postupnou a dlouhodobou korekci. Takže pokud je to, co se teď děje (ať už si to pojmenujeme hysterií nebo příležitostí) je cesta ovlivnit celý řetězec - bez toho jak skokově ohrozit principy, které nám to všechno umožňují. Ale je to o každém, co od toho čeká. 

Mě osobně sere množství sraček (omlouvám se za tohle - ale nevím jak jinak to nazvat) které se protočí ekonomikou jen proto, že máme pocit, že můžeme mít všechno. 

K tomu vyzkoušet EV (a proto ten hybrid) mě osobně motivovalo
- možnost se výhledově dostat do situace, kdy 80% toho, co ujedu bude mnohem ekologičtější. Ať už tím, že kupuju "zelenou" elektriku - nebudu rozvíjet diskuzi jestli je to pravda, nebo ne. Nebo tím, že si do 2 - 3 let prostě pokryju tu spotřebu tím, co dokážu doma vyrobit.
- u EV mě pořád přijde snazší cesta k recyklaci-znovu použití článků, než už drobné elektroniky. Navíc v blízkém okolí prakticky vidím, že se nekoná zásadní ztráta kapacity.
- lokálně jsem odstranil jedno smrdící auto, a až budu chtít vyzkoušet to jiné, tak prostě hybrid půjde členu rodiny, který s ním také pokryje > 90% cest. 

Zachraňuji tím eko-teroristicky planetu? Ne. Ale pořád věřím, že se všemi drobnými korekcemi, které postupně dělám, tak je tam už nějaká změna, nebo alespoň tu cestu hledám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš kompletní změny v rozpočtu. Spotřební daň z PHM je ročně asi 9% ze všech daňových příjmů státu, plus DPH kterou je PHM zatíženo. 

Konkrétně 92mld. spotřební daň z paliv + DPH, proti tomu můžeme ke srovnání postavit daň z příjmů fyzických osob, ta je 190mld.; z toho vyplývá že příjmy z PHM rozhodně nejsou zanedbatelné, naopak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych to videl na nove konkretni poplatky.. adresne na auto a typ pohonu... takze kdo si dela kalkulaci, za naposledni chvili nakoupi klasicke auto a bude ho drzet dlouho, tak se pak muze divit.. ten v case snizujici pocet benzinaku a naftaku bude muset zaplatit vsechno.. propad ve spotrebni dani, dotace na elektriku, budování nove site...



Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, wawrik napsal:

Áno, väčšinou. Ale zďaleka nie všetky (benzíny bez turba nájdeš aj dnes bez väčšej snahy), a tie zvyšné fungujú v benzínovom aute z princípu bez „dízlových“ problémov (dvojhmoťáky, DPF/GPF), ani nepotrebujú ďalšie barličky (vstrekovanie močoviny).

...

@DavidLC Don't feed the trolls :D

Za mna je teda benzin bez turba zastarana a mrtva vec, minimalne sa s tym blbo jazdi. Hovorim o hrackach do 2l, samozrejme sprava ktoru chce dorucit full size Hemi je ina :). Ale samotne turbo by som naozaj nevidel ako problematicku vec. Minimalne to nieje ziadna palka v pripade vymeny, pricom pri rozumnom spravani nevidim problem v zivotnosti aj 300-400t km. Vstrekovace to iste. Aj ked tam je ta cena naozaj vyssia. Ad dvojhmota - komplet spojka slusnej znacky stoji na premiove auto urcite do 1000eur. Pri zivotnosti 200-300k a cene noveho auta 60k+ mi to tiez nepride ako nieco co treba specialne riesit.  

A tie ostatne barlicky prichadzaju aj do benzinov, a opat, som presvedceny ze je omnoho lepsie servisovat moderny diesel ako moderny benzin. Podciarkujem moderny.

...

Dufam ze tym trolom si nemyslel mna, stale verim ze diskutujeme na urovni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, JR_2010 napsal:

Nemyslím si, že by tady byla nějaká ekoteroristická buňka, bavíme se tady o technologiích, které prostě, ať chceme nebo ne, existují a které momentálně používáme z určitých důvodů a to ve vlákně, které je k tomu založené, nezaznamenal jsem, že by to tady někdo slepě obhajoval jako jedinou cestu vedoucí ke zlepšení životního prostředí. To, cos popsal je samozřejmě pravda, ale je to zase obráceně argumentačně nefér, protože ukazuješ prstem na určitý produkt, potažmo skupinu, která jej používá a přitom zrovna tenhle segment není momentálně tím zásadním problémem, co se Tebou popisovaných dopadů týká, jen se o tom moc teď mluví, předpokládám, žes ten příspěvek taky nepsal na zařízení, napojeném na dynamo kola a šlapal jsi u toho a benzín do auta také čerpáš v nějaké stanici, která zabírá prostor a dovezl ho tam kamion z přístavu😉 Já osobně vidím jako problém, ve vztahu k ekologii, ve spojení s osobní dopravou to, jak nám přijde v pořádku sednout si ráno do věci o  rozměrech 4,5 x 1,8 m, vážící 1,8 tuny, přesunout se 10 km a postavit to někde na ulici na celý den a to celý v kontextu výrobního procesu těchto přemisťovačů a jejich dopadů na vytěžování surovin a spotřebu energií.

P.s.: David to shrnul v jedné větě

Já šlapal až se z dynama kouřilo. 🙂 Samozřejmě lžu a to tak , že velmi. Ale ne tolik co propagátoří elektrických aut 🙂

U těch hybridu a hlavně aut na baterku jde přeci o něco jiného.  Každý mele o ekologii a a čistotě a hlavně  zásadní cestě k ozdravování planety, ale ono to tak není. A v tom je ten rozdíl oproti novému PC, sportovním botám, či novému telefonu, Tam Ti totiž k tomu produktu necpou ty lži.

Jinak proti těm autům nic nemám, ale sere mě ta prolhaná omáčka okolo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 52 minutami, eskimak napsal:

Za mna je teda benzin bez turba zastarana a mrtva vec, minimalne sa s tym blbo jazdi. Hovorim o hrackach do 2l, samozrejme sprava ktoru chce dorucit full size Hemi je ina :).

Blbost, viz třeba motory Skyactiv od Mazdy. Obejde se bez turba a jezdí náramně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, eskimak napsal:

Dufam ze tym trolom si nemyslel mna, stale verim ze diskutujeme na urovni.

Isteže nie, inak by som ti predsa neodpisoval :D

Ad kurvítka: OK, beriem. Asi si vieš tie prípadné problémy identifikovať a vybaviť sám. Mňa zalieva pot, keď si predstavím, že by som mal riešiť veci ako moji (bývalí) susedia či čo občas čítam na fórach... To občasné trasenie spôsobuje dvojhmoťák alebo vstrekovače? A čo mám robiť, keď mi už všetko vymenili a stále to robí? Kto to zaplatí, dá sa to reklamovať? Syčanie je odchádzajúce olejové čerpadlo alebo prevodovka? Riadenie? To fakt? Strata výkonu môže byť kvôli zakarbónovaným ventilom? Auto je v servise mesiac a furt to nenašli...

Ja kupujem autá nadlho a chcem len jazdiť, príde mi lepšie tieto veci vôbec neriešiť - preto mi hybrid dáva zmysel, významná časť týchto problémov odpadá. Kto točí nové autá po dvoch-troch rokoch, jedno, či benzín alebo naftu, vôbec sa tým zaoberať nemusí, problémy rieši servis v záruke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, Lion napsal:

A co je u 2.0l motoru se 110 kw a 213 Nm při 4000 tis. naramného? S turbem mám 200 kw a 400 Nm a furt...

Pokud nenapíšeš, o jaký motor se jedná a v jakém autě, je vypovídající hodnota tohoto sdělení nulová. Já mám taky 191 kW a 350 Nm a bez turba 🙂

 

Mazda má 121 kW, ale to je jedno. Každopádně ten motor sedí k autu, je to svižný a je tam minimum kurvítek. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...