Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
před 29 minutami, Radek124 napsal:

Nevím který japonec eskimákovi šlápnul na kuří oko, ale koukám že po včerejším nesmyslném hašteření o technické terminologii už se dnes pokouší zhádat i o tak elementární věcech jako jsou záruka a životnost... :thumbsdown_anim:

Radku, zivotnost loziska tiez nehovori moc o tom kolko vydrzi prevodovka, ak sme pri detailoch. Hadat sa nechcem, skor ma zaujima povod tohto fanatizmu o Toyotach, s ktorymi mam opakovanu opacnu skusenost. A to hovorim len o spolahlivosti. Uzivatelsky to hadam nema zmysel komentovat, staci presadnut do europskeho auta. Uz to necham tak, cely cas v tom nic osobne nebolo, verim ze chlapci nemaju akcie Toyoty aby ich to osobne zasiahlo. Minimalne z diskusie vyzeralo ze je to OK 

V kazdom pripade pre mna bola diskusia prinosna, dakujem Wawrikovi aj Davidovi za odpovede, aj pre mna boli niektore veci nove a trocha som si predstavu urobil.

David - ad vstrekovace - precitaj si pls diskusiu trocha spat, Wawrik daval vstrekovace ako priklad nakladneho servisu dieslu, oproti nenarocnemu servisu hybridu. Preto to porovnanie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, eskimak napsal:

Jop. Sorry, mea culpa. Nejak som prehliadol. Ale Prius tiez nieje Rav4 predpokladam.

V poho. Nevím kolik stojí do Ravky, ta cena bude spíš Toyota/Lexus a možná podle modelu, nevím. Mě zajímala, čistě teoreticky, k mému autu. 

K těm dieslum, já proti nim nic nemám, nakonec jednoho i mám (Landcruiser 4,2) 🙂 tak snad o.k.

Moje "posedlost" je asi výsledkem nějakého vývoje, hledání, zkoušení, zkušeností a zážitků kamarádů. Měl jsem X desítek aut a jezdil s X dalšími a na moje účely, potřeby mě vychází to co mám. Pro mě ideál, pro někoho blbost.... Každému dle libosti. Nefanatizuju, jen se snažím dát svoje zkušenosti do placu. Že mám dobré, je možná logické. S autem které by mě štvalo, nebudu jezdit 10 let... 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@eskimak Zase zkoušíš místo argumentů chytat za slovo - opravdu chceš věřit že by výrobce řešil milión mil a kombinací load-cyklů u ložisek v něčem, co má návrhovou životnost zbytku výrazně nižší? :tired:

Řekněme že i já už pár evropských aut zažil a to že jsem zcela soukromě skončil u Lexusů mělo určité racionální důvody, právě co se servisních nákladů týče. Nicméně jsme ve vlákně o autech s alternativním pohonem, které Toyota (na základě US nápadu z přelomu 80/90. let) exportovala už v dobách kdy Evropa u osobáků podléhala pohádce o "zeleném eko-turbodýzlu" - takže určité chyby (typu seroucích se měničů v prvních generacích SUV RX) už mají dávno vychytané, kvalitu (i přes zdejší hospodské kecy o "rejži" a "drahých servisech") drží solidní. To že i v Evropě a USA umějí solidní auta s klasickým pohonem tady nikdo nezpochybňuje - nicméně u hybridů jsou i při tradiční japonské brzdné dráze ty 2 dekády náskoku prostě znát.

@wawrik Přiznám se že tahle kategorie aut jde úplně mimo mě a ani při ladění SW se nedovídám která "testovací" konstrukce a data ke které značce a modelu patří (před prázdninama s dotazama k převodovkám prudili i soudruzi z Bavor), takže nějaké vynášení "insider" informací by Ti při rozhodování o novém autě stejně moc nepomohlo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, Radek124 napsal:

@eskimak Zase zkoušíš místo argumentů chytat za slovo - opravdu chceš věřit že by výrobce řešil milión mil a kombinací load-cyklů u ložisek v něčem, co má návrhovou životnost zbytku výrazně nižší? :tired:

Nechytam ta za slovo. A vobec "zase". A ano, je to bezna prax. Jedna sa o elementarnu suciastku. Navyse dost blbo menitelnu. Chces verit ze ked lozisko ma zivotnost milion mil, prevodovka ma zivotnost milion mil, motor ma zivotnost milion mil, karoseria ma zivotnost milion mil? Naco by inak malo to lozisko taku zivotnost? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...

Pár praktických poznatků.

S Leonem jsem se jel do Vídně přes Znojmo, a PHEV je jako doma na normálních státních silnicích. Spotřeba Praha - Vídeň s plnou baterkou na začátku 3.7 l/100km na 273 km,  a  je docela radost s tím předjíždět. To pružné zrychlení ze 70 na 150/160 je mnohem lepší než by člověk čekal od 200 hp a bylo vidět, že to i silnější auta nečekají. 

V Rakousku jsem měl šanci si půjčit nový Q4 etron (snad to je správný model) - prostě Enyaq od Audi a za mě teda dobrý. Když pominu fakt, že nemám rád SUV a považuji je za zbytečné, tak se mi líbilo jak to auto sedí a jde do zatáček. V kombinaci s EV pohodové svezení, a pokud by tomu standardně nedávali tu hnusnou masku (to už radši ten černý paket), tak krásné auto. Tyhle nové EV mě přijdou jako dobrá konkurence teď všude přítomným Teslám. Jen doufám, že se budou prodávat i menší EV. Za mě pořád pro moje cesty je maximum toho co chci velikosti ID.3.

Jestli jsem si pochvaloval nabíjecí síť v Německu, tak mě naprosto překvapila Vídeň, kdy nabíječky jsou snad v každé třetí ulici. Klidně i ve staré zástavbě. Sice většinou jen 11 kWh, ale to podle mě naprosto stačí na běžné použití. Navíc cena přes Wien energy vyjde lépe než parkování přes noc v parkhousu. 

Jediný průser je zase "roaming", první noc jsem etron nechal přes plugsharing a nevšiml si ceny (0.161 eur za minutu), takže to bylo pěkně drahých 18 kWh co jsem odebral. Než jsem auto vracel, tak jsem si vyzkoušel platit napřímo a už to bylo ok za 3.5 EUR/hodina s maximálním limitem 20 EUR. Druhý průser je, že standardně nečtu nikdy žádné instrukce a poprvé se kabel zapojoval až po autorizaci a místo toho jsem si asi 8x po sobě zrušil nabíjení tím, že jsem ho tam strkal předtím a zablokoval jsem si tím platební kartu (opakovaná autorizace 20 EUR a zrušení), tj. byl za debila a dovedu si představit, jak by se na takové "drobnosti" dívala žena.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Vím, že tu pár plynařů je tak rozjedu diskuzi... Fotky jsou obě "extrém" nej cena v ČR, na obě strany... Dosud sem tankoval na MOL za 28,40, při spotřebě 4,3 kg na 100 km... Benzín nemám... Co myslíte, kam to půjde? Vrátí se někdy ceny zpět? Ustálí se to na rozumné hranici 30 kč za kg? 

Fotky jsou od sebe staré dva týdny...

FB_IMG_1633144658255.jpg

FB_IMG_1633144795807.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...
  • po 4 týdnech...

@eskimak @DavidLC mozem pridat osobnu skusenost. Mam Prius 10 rokov a nabehanych zatial 280tis. km. Zatial 0 (slovom nula) zavad. Velka baterka OK. Dokonca aj napravy dost vydrzia, vzhladom na to, ze Prius pouzivam vyhradne na jazdenie po BA. Mam aj rovnako stary Mercedes E v nafte, na jazdenie mimo mesto. No a rozpisovat sa o tom, kolko oprav uz to auto ma za sebou by bolo na maly roman...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 2. 10. 2021 v 5:26, Lion napsal:

Vím, že tu pár plynařů je tak rozjedu diskuzi... Fotky jsou obě "extrém" nej cena v ČR, na obě strany... Dosud sem tankoval na MOL za 28,40, při spotřebě 4,3 kg na 100 km... Benzín nemám... Co myslíte, kam to půjde? Vrátí se někdy ceny zpět? Ustálí se to na rozumné hranici 30 kč za kg? 

Fotky jsou od sebe staré dva týdny...

 

 

V Koline celkem 4 plnicky a vsechny pod 30. Nejbliz mame innogy a tam tusim 27,40.

Doporucuju stahnout appky ‘CNG Stanice’ a ‘Innogy CNG’, abys nebyl prekvapenej u svy oblibeny pumpy. 

Jinak moje spotreba zde: https://www.spritmonitor.de/en/detail/947122.html

Trackuju kazdy tankovani od novoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Qwuiddo o to nešlo... Apku CNG stanice mám... Šlo o to, žes večer natankoval za 26 a ráno si na tý samý pumpě tankoval za 45 kč, nejvíc bylo snad 56 Kč/kg už nevím kde...

Fotky stojanů byly na FB skupině Jezdím na CNG denním chlebem... Jasně, teď po měsíci už jsme na svým + nás podrželo odpuštění dph...

Akorát iluze jsou tatam a příští auto, asi budu smrdět s naftou 1.6... Protože při ceně 40 kč/ kg na ekologii, známku za polovic kašlu... Bo tankuju každých 400 km a benzín mám už jen rezervu...  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jsem dostal sluzebni, tak CNG Golf je jen v garazi, takze me tyhle hyperinflacni cng dny minuly.

Ja mam k CNG nadrzi jeste plnohodnotnou nadrz na benzin, takze nastesti mam alternativu.
Nicmene taky premyslim, ze ho prodam, je to zanovni auto, ktery opravdu jen stoji v garazi a najede za mesic doslova par set kilometru. Coz je skoda. Mozna lepsi koupit neco zabavnejsiho..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Lion napsal:

Akorát iluze jsou tatam a příští auto, asi budu smrdět s naftou 1.6... Protože při ceně 40 kč/ kg na ekologii, známku za polovic kašlu... Bo tankuju každých 400 km a benzín mám už jen rezervu...  


kdyz uz zminujes tu 1.6 naftu, tak to muzu srovnat, protoze ji mam ted ve sluzebni oktavce

jedinou vyhodu, kterou opravdu ocenuju je, ze netankuju tak casto, ale dam pres 800 na nadrz
jinak spotrebu v golfu mam 4.1kg v oktavce 5.5l (jezdim hlavne dalnici Kolin-Praha)
tankovani - nutnost rukavic, nutnost adblue (totalni cipovina) a taky nemoznost platit u stojanu (cng) kartou
pokud parkujes v garazi, tak nastartovany cng auto skoro necitis, ovsem nastartovanej naftak je jina parada


 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V práci máme flotilu 1.6... I v Rapidu, krom toho ze je to koza, ten motor stačí... Ve Scale když k tomu přidám moderní fičury a větší výkon, tak jsem s tím v klidu... Nádrž 50l a do pěti litrů to jede furt... Udělat 1000 km na nádrž není problém...

Ale zas jak píšeš v autě velikosti Golfa by to zas asi bylo o něčem jiným a kor když tam je jen 2.0 tdi, jak se teď dívám...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...

Tohle mě pobavilo. Testujeme elektrický Enyjak, a pozor, zkusíme dojet Pha - Brno, tam dobijeme a zkusíme dojet zpátky. (wow)

No, ale je minus dva stupně, takže? :D

https://www.testyojetin.cz/nove-vozy/skoda/zkusili-jsme-jestli-se-da-dojet-s-nejvykonnejsim-enyaqem-80iv-z-prahy-do-brna?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...