Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Jseš zbytečně útočnej, Josef tady nikomu nic nevnucuje, jen celou dobu obhajuje, že provozovat elektroauto není až takovej vopruz, jak se naopak řada lidí snaží zdůrazňovat a že to je technologie, která tady prostě je a asi i bude, má jak výhody, tak i nevýhody a najde si řadu přívrženců. Taky byly doby, kdy doma svítila jedna žárovka a dráty do baráku měly co dělat, aby jí utáhly, dneska se bez elektriky ani nevykadíš a používáme ji na každou chujovinu, a taky se to nějak přizpůsobilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Ale vzdyt to tak berem.. Josef optimisticky vykopne a nas to pak i donuti se zamyslet nad souvislostmi.. :-)

Ano, je ta diskuse obcas zkratkovitejsi.. ja to beru tak, ze lidi se fakt bojej.. ze bude hur.. vlastne i ja.. pracuju v Automotive.. casy, kdy nas bylo 2 500 jsou davno pryc.. ted je nas 1 500 a na ceste dalsi reorganizace.. v nasem byznysu se platej denni ceny energii z burzy, takze podzim byl fakt hukot... jeste za rok 2021 budu uctovat odpis byznysu 20 mio EUR.. uz nyni do skodovky dodava vice cinan nez my, my jsme vpodstate vycouvali, nechytame se.. provozovat nyni elektro auto asi neni uplne opruz.. ale naridit to masam a zmenit celou EU (vc.trhu s energiemi) to je trosku jinej level a vyvolava obavy, holt..

Hezkou nedeli :-)







Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, petr_cha napsal:

Ale vzdyt to tak berem.. Josef optimisticky vykopne a nas to pak i donuti se zamyslet nad souvislostmi.. 🙂

Ano, je ta diskuse obcas zkratkovitejsi.. ja to beru tak, ze lidi se fakt bojej.. ze bude hur.. vlastne i ja.. pracuju v Automotive.. casy, kdy nas bylo 2 500 jsou davno pryc.. ted je nas 1 500 a na ceste dalsi reorganizace.. v nasem byznysu se platej denni ceny energii z burzy, takze podzim byl fakt hukot... jeste za rok 2021 budu uctovat odpis byznysu 20 mio EUR.. uz nyni do skodovky dodava vice cinan nez my, my jsme vpodstate vycouvali, nechytame se.. provozovat nyni elektro auto asi neni uplne opruz.. ale naridit to masam a zmenit celou EU (vc.trhu s energiemi) to je trosku jinej level a vyvolava obavy, holt..

Hezkou nedeli 🙂

Obava ze zákazu aut se spalovacím motorem od EU je to, co rozděluje společnost na příznivce a odpůrce elektra. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, JR_2010 napsal:

Jseš zbytečně útočnej, Josef tady nikomu nic nevnucuje, jen celou dobu obhajuje, že provozovat elektroauto není až takovej vopruz, jak se naopak řada lidí snaží zdůrazňovat a že to je technologie, která tady prostě je a asi i bude, má jak výhody, tak i nevýhody a najde si řadu přívrženců. Taky byly doby, kdy doma svítila jedna žárovka a dráty do baráku měly co dělat, aby jí utáhly, dneska se bez elektriky ani nevykadíš a používáme ji na každou chujovinu, a taky se to nějak přizpůsobilo.

Ano máš pravdu možná to zní ostře,ale já pročítal tu diskusi a jen jsem chtěl upozornit,že jeden názor je pouze názor a jestli říkám někomu že chce fakta jinak je to nepravda že tomu lidi nerozumí.Tak co si o tom mám myslet.Já mám v bytě roční spotřebu 1.2MWh a to 5 let pořád stejně a to je ten energ.strop.Níže už to nejde.Já nejsem příznivce ale ani odpůrce elektromobility,ale nebudu určitě tvrdit že energie v budoucnu bude dostatek.Tak to boužel cítím já.Tvrdit že nebudou potřeba žádné další elektrárny je odvážné.Jinak nic ve zlém,takových diskuzí bude ještě hodně.Zdravím a ahoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pohodě, já nejsem nikoho advokát a chápu obě strany, jen jsem prostě optimista a čerpám i ze zkušeností, kdy jsem si v minulosti neuměl některý věci ani představit a dneska jsou běžný, tak si říkám, že i tady to nějak půjde.
A ta EU ta auta podle mě nezakazuje, jen nechce, aby vypouštěla určité emise, i to se dá v podstatě vyřešit...automobilky byly pár let zpátky postavený před volbu, jestli z každýho auta platit za nadlimitní bordel a nebo si ty poplatky průměrem snížit nějak jinak, a zvolily si to "nějak jinak" a co se týká toho, jestli je eko to a nebo jiný auto, tak tady souhlasím s cali, eko není ani jedno a budeme se muset naučit, že jít do krámu bude občas třeba znamenat současně i hnout prdelí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 30 minutami, petr_cha napsal:

Ale vzdyt to tak berem.. Josef optimisticky vykopne a nas to pak i donuti se zamyslet nad souvislostmi.. 🙂

Ano, je ta diskuse obcas zkratkovitejsi.. ja to beru tak, ze lidi se fakt bojej.. ze bude hur.. vlastne i ja.. pracuju v Automotive.. casy, kdy nas bylo 2 500 jsou davno pryc.. ted je nas 1 500 a na ceste dalsi reorganizace.. v nasem byznysu se platej denni ceny energii z burzy, takze podzim byl fakt hukot... jeste za rok 2021 budu uctovat odpis byznysu 20 mio EUR.. uz nyni do skodovky dodava vice cinan nez my, my jsme vpodstate vycouvali, nechytame se.. provozovat nyni elektro auto asi neni uplne opruz.. ale naridit to masam a zmenit celou EU (vc.trhu s energiemi) to je trosku jinej level a vyvolava obavy, holt..

Hezkou nedeli 🙂






 

Asi to bude jak říkáš,vyvolat diskusi,taky hezkou neděli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektrovehikly mají určitě opodstatnění - někdy a někde (trolejbusy, tramvaje, elektrovozíky ve skladech...). Možná si najdou místo na trhu i nedotovaná elektroauta - ale ať se do toho, proboha, nesere státní byrokracie. Žádné dotace, žádné znevýhodňování alternativ a on si to život už srovná. A bude to pro lidi ta nejvýhodnější varianta.

A mimochodem, pokud tedy budou jezdit jen elektroauta, myslíte, že milovanej stát jen tak mávne rukou nad výpadkem příjmů ze spotřební daně? 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, JR_2010 napsal:

V pohodě, já nejsem nikoho advokát a chápu obě strany, jen jsem prostě optimista a čerpám i ze zkušeností, kdy jsem si v minulosti neuměl některý věci ani představit a dneska jsou běžný, tak si říkám, že i tady to nějak půjde.
A ta EU ta auta podle mě nezakazuje, jen nechce, aby vypouštěla určité emise, i to se dá v podstatě vyřešit...automobilky byly pár let zpátky postavený před volbu, jestli z každýho auta platit za nadlimitní bordel a nebo si ty poplatky průměrem snížit nějak jinak, a zvolily si to "nějak jinak" a co se týká toho, jestli je eko to a nebo jiný auto, tak tady souhlasím s cali, eko není ani jedno a budeme se muset naučit, že jít do krámu bude občas třeba znamenat současně i hnout prdelí.

Uvidíme necháme se překvapit,hezký večer.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 minutami, JR_2010 napsal:

V pohodě, já nejsem nikoho advokát a chápu obě strany, jen jsem prostě optimista a čerpám i ze zkušeností, kdy jsem si v minulosti neuměl některý věci ani představit a dneska jsou běžný, tak si říkám, že i tady to nějak půjde.
A ta EU ta auta podle mě nezakazuje, jen nechce, aby vypouštěla určité emise, i to se dá v podstatě vyřešit...automobilky byly pár let zpátky postavený před volbu, jestli z každýho auta platit za nadlimitní bordel a nebo si ty poplatky průměrem snížit nějak jinak, a zvolily si to "nějak jinak" a co se týká toho, jestli je eko to a nebo jiný auto, tak tady souhlasím s cali, eko není ani jedno a budeme se muset naučit, že jít do krámu bude občas třeba znamenat současně i hnout prdelí.

Já ti nevím.... já vnímám zákaz prodeje aut se spalovacím motorem jako nešťastné řešení. Ano, je potřeba automobilky motivovat, ať jsou auta ekologičtější... ale opravdu ekologičtější.. Toyota se rozhodla, že bude prodávat auta na leasing, po konci leasingu je továrně zrenovuje a prodá je znovu jako nové, nebo lehce použité a pak to udělá ještě jednou. Samozřejmě oba následné prodeje se zárukou. Proč nejsou podporována tato řešení? Auto prodané prodruhé nebo potřetí může být osvobozeno od DPH, atd..

Tím nechci říci, že nejsem rád za všechny výhody, které mi EL značka přináší, ale můj Outlander PHEV nemá s ekologií nic společného krom lokálního snížení emisí v Praze. To, zdali někde mimo Prahu kouří komín uhelné elektrárny o trochu více mi je (jako Pražákovi) skoro jedno (kecám).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velmi pěkné testy dělá Bjorn Nyland, člověk získá poměrně dokonalý přehled o BEV.

Odkaz na tabulkyhttps://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit?usp=sharing

Odkaz na videa: https://www.youtube.com/user/bjornnyland/videos 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, Foundryman napsal:

OK, dík za upřesnění 🙂 Každopádně je to velice elegantní řešení. Ten patent má Yamamoto?

To nie je upresnenie tvojej teórie. Nenavrhla ho Toyota, ani žiadna automobilka. Systém založený na bezošvom prepojení dvoch motorgenerátorov  a spaľováku pomocou diferenciálu vymyslel Ukrajinec Severinskij, profák na nejakej univerzite v USA, na prelome 80. a 90. rokov. Patenty drží jeho americká firma, aj keď teda Severinskij v nej už tuším nepracuje. Tá sa roky s Toyotou súdila, nakoniec sa to skončilo mimosúdnym vyrovnaním.

Že je to elegantné riešenie súhlasím, škoda, že pre ťažké autá a ťahanie vyvinula úplne iný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 45 minutami, wawrik napsal:

To nie je upresnenie tvojej teórie. Nenavrhla ho Toyota, ani žiadna automobilka. Systém založený na bezošvom prepojení dvoch motorgenerátorov  a spaľováku pomocou diferenciálu vymyslel Ukrajinec Severinskij, profák na nejakej univerzite v USA, na prelome 80. a 90. rokov. Patenty drží jeho americká firma, aj keď teda Severinskij v nej už tuším nepracuje. Tá sa roky s Toyotou súdila, nakoniec sa to skončilo mimosúdnym vyrovnaním.

Že je to elegantné riešenie súhlasím, škoda, že pre ťažké autá a ťahanie vyvinula úplne iný.

No, docela tak to není - "In the settlement "The parties agree that, although certain Toyota vehicles have been found to be equivalent to a Paice patent, Toyota invented, designed and developed the Prius and Toyota’s hybrid technology independent of any inventions of Dr. Severinsky and Paice as part of Toyota’s long history of innovation"

Každopádně to nic nemění na podstatě sdělení - Evropa, automobilová velmoc, jen hledí, co odkud přijde. To mi nepřijde normální a připisuji to zdejšímu nezdravému ekonomickému prostředí. Snad poslední opravdu velký průlom v automobilovém průmyslu ze strany evropských automobilek byly motory TDi. 

Jo, a tím upřesněním jsem myslel diferenciál versus "obrácený diferenciál", nikoli otázku patentů. 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak zmiňuje Foundryman, jedna věc je patent a druhá vývoj, který u Toyoty "kupodivu" vedl k obdobnému řešení. Přiznejme si že i příroda během evoluce používá vzorce vedoucí k obdobným řešením, aniž by musela nutně opisovat - viz oči, končetiny, orgány a vnější design i u naprosto nepříbuzných organismů. Následné vyrovnání se pak Toyotě už mnohonásobně vrátilo na licencování (dále vyvíjeného) HSD americkým automobilkám.

Zpohodlnělá Evropa se bohužel tak dlouho hladila po pupku z teoretické efektivity Dieselu (a o 100 let později TDi), až začala stagnovat a podvádět - a teď se snaží ujetý vlak chytnout aspoň "politicky", podobně jako USA začátkem 90. let za Clintona, kdy se o potřebě "hybridizace" začalo (a tehdy ne moc úspěšně) poprvé oficiálně mluvit. Paradox je že (od dob palivové krize "motivačně zvyšované") daně tam tehdy skutečně vedly k "hledání alternativ" - akorát že výsledkem nebylo kýžené "zvýšení efektivity" u pohonu stávajících automobilů, ale příklon tamní pupkaté populace k dražším, ale daněmi ne tolik postiženým "nákladním truckům" - které se v zájmu navyšování komfortu během dekády přetransformovaly až do dnešních morbidních SUV, se silniční spotřebou v nejlepším případě (HSD, PHEV, BEV) +/- stejnou jako měly "kočáry z Detroitu" už od dob zmiňované ropné krize.

Chraň mě bůh tvrdit že danou kategorii vozidel dnes nikdo nepotřebuje, nevyužije a nezaplatí - nicméně její dnešní masová podpora (nižší daně, úlevy jen za instalaci těžkých baterek do objemnější a dražší karoserie) je z hlediska dlouhodobé palivové efektivity pohonu slušně řečeno zvrácená. A je úplně putna jestli takovej 2-3 tunovej pekáč osazenej jediným pasažérem na 100 kilometrů po D1 spálí podle stylu jízdy 6-8 litrů nafty, 8-10 litrů benzínu a nebo 12-15 kilo uhlí, z hlediska evoluce (která si ráda hraje s alternativami) je to pořád šlápnutí vedle :thumbsdown_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, Radek124 napsal:

pekáč osazenej jediným pasažérem na 100 kilometrů po D1 spálí podle stylu jízdy 6-8 litrů nafty, 8-10 litrů benzínu a nebo 12-15 kilo uhlí, z hlediska evoluce (která si ráda hraje s alternativami) je to pořád šlápnutí vedle :thumbsdown_anim:

pekne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsme u uhlí, tak 5,2 kg uhlí stačí na výrobu 16,5 kWh el. energie, tedy na 100 km jízdy BEV a vzhledem k energetickému mixu u nás stačí tedy 2,8 kg :) Ano, řešením je zakázat osobní dopravu s menším počtem lidí než 2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se jenom modlím, že až dojedu spalovák nebo mi ho zakážou a vnutí elektriku, což je více pravděpodobné, že už ty vysavače budou na jiné úrovni než dnes. Před chvílí ode mě odjel polský zákazník, který má sice na Mercedesu EQC krásnou zelenou značku, ale on s tím ještě neujel víc jak 220 km na jeden zátah, to je neuvěřitelný :wacko:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, Josef01 napsal:

Ano, řešením je zakázat osobní dopravu s menším počtem lidí než 2.

Je to jen o úhlu pohledu. Já věřím, že řešením je pověsit všechny prosazovatele greendýlu na kandelábry. Za krk, pomocí provazu. Tahle technologie je už dávno prověřená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...