Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

před 1 minutou, Josef01 napsal:

moc lidí teda nemá 3x32A.

Pointa je v tom, že i tak to je předimenzovaný a první reakce byla to ještě navýšit, aby to mohlo nabíjet hypoteticky 2x BEV. Kotel mám taky už 2 roky přepnutý jen na 2 fáze. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

první dva týdny, co jsem měl Teslu, tak jsem měl jen 1f/13A nabíječku, takže 3kW. A šlo to, obvykle jsem doma stíhal dobít to, co jsem předchozí den vyjezdil (do 100km). 

S 11kW (3f/16A) jsem úplně v pohodě. Budu teď instalovat nejspíše dva wallboxy od Tesly a ani nebudu navyšovat "jistič", nechám je, ať si sdílí příkon. Bohatě to bude stačit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V podstatě zásuvka dá 3,5 kW, tedy teoreticky i kdybych potřeboval nabít vyjetých 200 km, stačí mi dobíjet 10 hodin. Denně dobíjím 5-6 hodin na ten průměr 70 km výkonem pouze 2,4 kW. Píšu o tom proto, že někteří lidi si koupí BEV a první co řeší je Wallbox a přitom jezdí 50 km denně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen pozor na to, že většina EV omezuje nabíjení z 230V jen na 10A. Některé povolí až 13A. Je to proto, že těch 16A trvale nedávají zásuvky. 

Takže nejsi na 3,6kW, ale na 2,3kW resp. 3kW. U malých BEV asi v pohodě. U něčeho s velkou baterkou (75kWh+) to už může dělat i 10h rozdílu. 

Nicméně máš pravdu, wallbox vůbec není potřeba. Imho lepší dokoupit nejdříve 3f cestovní nabíječku a doma použít klasickou červenou 3f zásuvku. Bohatě to stačí. 

Jiné je to ve chvíli, kdy řešíš rekonstrukci rozvodů, protože to máš natažené ve "4 kolíku". Tak to už rovnou osadíš wallboxem, ať se nedělá revize na třikrát. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravda originální nabíječky BEV jsou 10A nebo 12A, jiné nabíječky jsou programovatelné až do 32A (jednu takovou mám). Moje zásuvka unese 16A dlouhodobě, krátokodobě dává i 18A, samozřejmě je to otázka typu jističe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u těch, co mají v baráku/garáži jen 1f, bych spíše doporučil instalaci "modrých" "průmyslových/karavanových" zásuvek, pokud není možný 3f. Jsou na tu zátěž lépe uzpůsobeny než klasické zásuvky na spotřební elektroniku. I originální nabíječky s patřičnou originální redukcí (např. Tesla to tak má - podle koncovky pozná, kolik může odebírat) pak umožní nabíjení 16A případně i 32A. Samozřejmě kabely musí být v mědi. Já to mám v hliníku a když jsem to kontroloval termokamerou ... tudy cesta nevede, nutné snížit proud. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

B charakteristika jističe což je bytový standart má 2 až 5 násobek jmenovitého proudu za určitý čas,každý výrobce to má uvedené přímo na jističi nebo v produktovém listu.

S těma teslama a el v hliníku jsi mně pobavil,nic ve zlém.😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neřekl bych že jistič typu B je bytový standard, naopak se do bytů a domů dávají typy AC. Typ B se doporučuje hlavně pro elektroauta a nabíjecí stanice, kde hrozí zpětný DC reziduální proud, což od domácích spotřebičů moc nehrozí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 30 minutami, Josef01 napsal:

Neřekl bych že jistič typu B je bytový standard, naopak se do bytů a domů dávají typy AC. Typ B se doporučuje hlavně pro elektroauta a nabíjecí stanice, kde hrozí zpětný DC reziduální proud, což od domácích spotřebičů moc nehrozí.

B je standardny typ isticu do bytov a domov, pre osvetlenie a bezne spotrebice. 

Pre vyssi rozbehovy prud ci trvalu indukcnu zataz potom C, pripadne aj D.

Neviem kde si videl typ "AC", ale ak je to to co myslim tak kazdy istic na 230V a 400V rozvody je AC... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mi si Josef nerozumíme,ja jsem psal vypínací charakteristiku jističe. U  nových instalací je to samý proudový chránič jak zásuvkové tak světelné obvody dle vyhlášky a pak je důležité zvolit ten správný chránič nebo jistič/chránič a vzít v potaz stejnosměrnou složku v síti.Já to nechci rozváďět to ostatní asi nebude zajímat.Ani se to sem nehodí.Já se omlouvám tomu klukovi.Mě to prostě rozesmálo.Mám el.v hliníku a řeším nabíjení Tesly.Ještě jednou promiň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu, pak jsem si uvědomil, že se bavíš asi o charakteristice jističe. Každopádně typ B by se měl používat, ale řada nabíječek to nemá, ten jistič je výrazně dražší, takže se na to často kašle.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Josef01 napsal:

Chápu, pak jsem si uvědomil, že se bavíš asi o charakteristice jističe. Každopádně typ B by se měl používat, ale řada nabíječek to nemá, ten jistič je výrazně dražší, takže se na to často kašle.....

Istic charakteristiky B je najlacnejsi aky existuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, eskimak napsal:

B je standardny typ isticu do bytov a domov, pre osvetlenie a bezne spotrebice. 

Pre vyssi rozbehovy prud ci trvalu indukcnu zataz potom C, pripadne aj D.

Neviem kde si videl typ "AC", ale ak je to to co myslim tak kazdy istic na 230V a 400V rozvody je AC... 

Pravda plně souhlasím,každopádně všem kdo se elektrikařinou neživí tak tady to nevyřeší,všem plně doporučuji nechat to odborníkům,já už viděl takových prasáren a nestojí to za to.(někdy mně připadá že lidi stratily respekt.) AC/DC dobrá skupina tu já rád.💣😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 24 minutami, Josef01 napsal:

Charakteristika jističe a typ jističe jsou dvě rozdílné věci.

Tak skus, schvalne. Aky je istic typu B a aky je istic charektaristiky B. Zeby to bol istic charakteristiky typu B?...

Ak vysvetlis ten rozdiel, rad sa ospravedlnim. Mam ale pocit ze nemas tusenie o com tocis v tomto pripade. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...