Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Ioniq má jedny z nejnižších spotřeb na trhu a zřejmě to tak bude ještě dlouho. Naposledy, co jsem jel Praha Znojmo a zpět, tak celkový průměr byl 18,4 kWh/100 km, ale teplota byla 8-11°C, v teplotách nižších např. 3°C bude vyšší.

Postupně se na trhu objevují nová auta, která dosahují stále lepších spotřeb ale i obráceně, dělají výkonná auta u kterých to jde na druhou stranu. Ale to je stejné i u spalováků, jeden kamarád má Ford Mustang 5.0 GT s tuningem a každých 200 km tankuje, spotřeba kolem 20l (snížená nádrž).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Josefe a zkoušel jsi větší vzdálenost teď v zimě jak je to skutečně z dojezdem,plynulou jízdou po dálnici,skutečně v - teplotách, jízdou do kopců aby si člověk udělal trochu objektivní názor.

Naposledy testovali v nějákém auto pořadu Audinu a žádný šlágr.

A nebo kdokoliv kdo z Vás tu má BEV jestli se o to může podělit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel minusové teploty u nás letos prakticky nejsou, nicméně je dostatek videí na internetu, kde jsou spotřeby pečlivě změřeny. Technologie baterií je dostatečně známa, tedy pokles kapacity baterie se snižující teplotou je velmi dobře zdokumentován, tedy není to žádné překvapení. Jako příklad uvedu minulou zimu po okreskách - ta samá trasa s e-Niro, jeden den v -3°C spotřeba 17.9 kWh/100 km, druhý den + 6°C spotřeba 15.9 kWh/100 km.

Tady je test aut v mrazu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Aleš 75 napsal:

A nebo kdokoliv kdo z Vás tu má BEV jestli se o to může podělit.

Môžem sa podeliť so skúsenosťami susedov, ak ti teda nevadí JPP. Jeden jazdí dvakrát týždenne služobne trasu Reykjavík-Akureyri, čo je tesne pod 400 km, na Tesle Model X, veľkosť batérie neviem, tipujem najväčšiu dostupnú. Nikdy po ceste nenabíja (pokiaľ teda neuzavrú nejaký úsek, to sa otočí k najbližšej pumpe a na otvorenie čaká na nabíjačke), vydrží mu na celú cestu. Má zimné gumy s hrotmi, po ceste sú tri horské sedlá so silnými vetrami, zimné teploty tak -10-0 °C, povolená rýchlosť 90 km/h, bežne sa jazdí 100-110 km/h, 4-4,5 hodiny veľmi plynulej jazdy.

Druhý sused má chatu rovnakým smerom pred posledným sedlom, zhruba 300 km, jazdí tam Teslou 3 so štandardnou baterkou, tiež cestou nenabíja. Zakaždým, keď sa o nej bavíme, mi rozpráva a nízkych nákladoch na kilometer, tak sa mu to asi naozaj oplatí. No predtým jazdil na upravenom Land Cruiseri na 35" kolesách, tak to sa ani veľmi nečudujem. A nedávno dokúpil Teslu X, vymenil ju za predchádzajúci Nissan Leaf. O tej sme nejako nestihli podebatovať, vídam ho už len málo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On už to tady někdo psal že musí u tý jízdy přemýšlet v rámci spotřeby,tuším asi 4 Kia(ta samá) byla v tom videu a každá měla rozdílné výsledky,každopádně moderátor akce to bude chtít zopakovat v létě tak uvidíme.Možná kdyby tu akci udělal s cca stejnými KWh auty ale asi by byl problém sehnat ty auta rozdílných značek.

Za video 👍.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už to sem dávám podruhé, jsou zde "normované" cesty v různých teplotách, tedy pro všechna porovnávaná auta stejná trať a přehled spotřeb při 90 km a 120 km/h. Jedná se o cesty jednoho z nejznámějších testerů BEV světa, Bjørna Nylanda.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=735351678

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, Josef01 napsal:

Už to sem dávám podruhé, jsou zde "normované" cesty v různých teplotách, tedy pro všechna porovnávaná auta stejná trať a přehled spotřeb při 90 km a 120 km/h. Jedná se o cesty jednoho z nejznámějších testerů BEV světa, Bjørna Nylanda.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=735351678

Velmi zajímavé. Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není zač, ještě videa z těch testů, je tam spousta komentářů a výpočty reálné kapacity baterie apod. v jednotlivých videích. Naleznete i videa, kde v noci přespává v zapnutých BEV a ukazuje jak celkem málo ubylo energie za 6-8 hodin. Tedy není potřeba se bát mnohahodinových čekání v zimě v kolonách. Auta s největšími bateriemi vydrží skoro 3 dny.

https://www.youtube.com/user/bjornnyland

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Josef01 napsal:

Před Nirem jsem jezdil Soulem EV, najeto 65 tis. km, teď e-Niro najeto 34 tis. km. Servisní prohlídky jsou kontrola systému a 1x za 2 prohlídky po 15 tis. km výměna brzdovky. Prohlídka stojí 1500-3000 záleží na umístění servisu, v Praze jsou dražší, mimo Prahu levnější. Nově se u e-Nira mění po 45000 chladící kapalina, nicméně mě to budou placeně měnit až v 90 tis. km, protože mám do 45 tis. km vše zdarma. Záruka na baterii 7 let nebo 150 tis. km (většina BEV má 8 let) a nesmí klesnout pod 70% kapacity. 

OK, čekal jsem že na baterii dají delší záruku..těch 150t km je raz dva …pro prvního majitele asi v pohodě, ale pro následujícího už moc ne 😉 Rozumím tomu správně, pokud by klesla kapacita baterie během záruky pod 70% dostaneš novou??

Je ještě nějak podmíněna ta záruka např pravidelnou návštěvou servisu a uvádějí transparentně aktuální stav kapacity baterie po každém servisu?

U Lexusu se mi celkem líbí možnost prodloužení záruky na hybrid baterii až na 10 let bez ohledu na km pod podmínkou pravidelné kontroly. S předešlým RX to bylo po 10 letech kolem 260t km kdy mi záruka končila…auto jsem pak ještě jezdil, až v 360t km šlo pak k novému majiteli, no a jezdí stále 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě záruka 150-190 tis. km (dle typy auta) je pro někoho dost pro někoho málo. Když si spočítáme průměrný nájezd všech 6.2 mil aut v ČR, tak je to 7000 km za rok. Kdo z výrobců dává standardně na spalovací motor 8 let záruku? Ano, když baterie klesne pod 70% vymění za novou, toto je u nás ověřeno v praxi.

Servis neměří stav baterie, nicméně lze to ověřit celkem jednoduše jakou má baterie kapacitu. Existuje i několik software nebo přístrojů, které umí ověřit i stav jednotlivých článků v baterii, teplotu atd.

Jak vidíš s bateriemi v PHEV není problém, není ani u BEV. Podle mě je naprosto ideální způsob, kterým začíná působit v Evropě automobilka NIO. Prostě výměnný systém baterií (5 minut trvá výměna za nabitou baterii), který vlastně dává majitelům auta doživotní záruku na baterie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 2. 2022 v 7:11, Josef01 napsal:

Ioniq má jedny z nejnižších spotřeb na trhu a zřejmě to tak bude ještě dlouho. Naposledy, co jsem jel Praha Znojmo a zpět, tak celkový průměr byl 18,4 kWh/100 km, ale teplota byla 8-11°C, v teplotách nižších např. 3°C bude vyšší.

Postupně se na trhu objevují nová auta, která dosahují stále lepších spotřeb ale i obráceně, dělají výkonná auta u kterých to jde na druhou stranu. Ale to je stejné i u spalováků, jeden kamarád má Ford Mustang 5.0 GT s tuningem a každých 200 km tankuje, spotřeba kolem 20l (snížená nádrž).

Souhlas, za me Ioniq velka zpokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Josef01 napsal:

Samozřejmě záruka 150-190 tis. km (dle typy auta) je pro někoho dost pro někoho málo. Když si spočítáme průměrný nájezd všech 6.2 mil aut v ČR, tak je to 7000 km za rok. Kdo z výrobců dává standardně na spalovací motor 8 let záruku? Ano, když baterie klesne pod 70% vymění za novou, toto je u nás ověřeno v praxi.

Servis neměří stav baterie, nicméně lze to ověřit celkem jednoduše jakou má baterie kapacitu. Existuje i několik software nebo přístrojů, které umí ověřit i stav jednotlivých článků v baterii, teplotu atd.

Jak vidíš s bateriemi v PHEV není problém, není ani u BEV. Podle mě je naprosto ideální způsob, kterým začíná působit v Evropě automobilka NIO. Prostě výměnný systém baterií (5 minut trvá výměna za nabitou baterii), který vlastně dává majitelům auta doživotní záruku na baterie.

Jasný každý nemá takový nájezd. Nicméně bych čekal na baterii delší záruku už jen proto aby lidi přesvědčili, že výrobce si je životností jistý…možná je problém že baterie dělá někdo jiný 😎 Co má Kia za dodavatele LG?

U hybridu (toyota) je trochu jiná situace, tam se baterie pořád udržuje na optimální úrovni nabití cca 40-80%, tím se méně “opotřebuje”. Pak je to i jiná technologie robustních článků NiMH oproti Li-on…až teď, pokud nekecám 🤔, přechází toyota taky na Lion 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, madmaxx napsal:

až teď, pokud nekecám 🤔, přechází toyota taky na Lion 

Nekecáš, ale už je to tak dva roky. Najprv iba u najvyšších výbav (aspoň u RAVky, asi kvôli hmotnosti), teraz už aj pri nižších. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, wawrik napsal:

Nekecáš, ale už je to tak dva roky. Najprv iba u najvyšších výbav (aspoň u RAVky, asi kvôli hmotnosti), teraz už aj pri nižších. 

Je to možný, nemám přehled o všech modelech co dělají 😉

Ty máš tu Ravku plug in nebo “prostý” hybrid 😎?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@madmaxx Obyčajný, bohužiaľ. A hlavný (no, skôr jediný) dôvod bol ten, že som chcel NiMH batérie, a aj tak mám LiIon, preto som sa na to vypytoval.

Vraj sa tak osvedčujú s minimálnym až žiadnym vplyvom na životnosť, že budú všade. Čo je na tom pravdy netuším, ale pri bežnom používaní fungujú citeľne lepšie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, madmaxx napsal:

Jasný každý nemá takový nájezd. Nicméně bych čekal na baterii delší záruku už jen proto aby lidi přesvědčili, že výrobce si je životností jistý…možná je problém že baterie dělá někdo jiný 😎 Co má Kia za dodavatele LG?

U hybridu (toyota) je trochu jiná situace, tam se baterie pořád udržuje na optimální úrovni nabití cca 40-80%, tím se méně “opotřebuje”. Pak je to i jiná technologie robustních článků NiMH oproti Li-on…až teď, pokud nekecám 🤔, přechází toyota taky na Lion 

Časem všichni přejdou na něco jiného v bateriích, teď jede Li-Ion, LiFePo a jejich odvozeniny, výdrž se přepokládá při správném dobíjení 2500-3500 cyklů. Tesla se chlubí až 10 000 cykly. Záruka je jedna věc, reálná výdrž druhá. Na spalováky se taky dává standardní záruka 2 roky, vše další se platí. Taky si nekupujeme počítače do firem na jeden rok i když je to standardní záruka, prostě výrobci nikomu zadarmo nic dávat nechtějí a navíc, na auta se teď čeká, takže proč se snažit že.... Naprosto ideální je cyklus nabíjení je 30-70%, pořád dobrý je 20-80% s občasnými 10-100%. Ale to je dáno vlastnostmi baterií, u spotřební elektroniky je to stejné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...