Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Pepo ale ty v tom jezdíš na spotřebu 120 kmh tachometrových na D1 a na okresce 80 kmh a jedeš sám, někdo se neloudá a jede třeba s ženou a dvěma dětma😉 A taky tě baví si plánovat kde budeš nabíjet, já jedu a jsem rád že tankování věnuji 10 minut i s nákupem kávy a můžu zase jezdit 800 km svižnou jízdou až budu na penzi tak ujedu 1000 km s 3,0d😉. Sandman to napsal přesně, prostě to není vůbec komfortní cestování😉 Je to pouze pro ty, které to baví a myslí si že je to strašně levné, ekologické a komfortní. A já jim to neberu, jen mi neříkejte že v tom mám křižovat evropu…. Díky nechci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci, pisete to presne. My sme jeli takhle na vylet do Svajcu. 3 osoby, bagaze, hadry baby, nejake zradlo, material k motorce (vercajk, kufry, naradi). Rekneme vcelku plne nalozeni. Vozik taky neni uplne lehky, je to special, hydraulika & shit, sirka 2,25. Vyrazili sme z Ostravy, kde sem natankoval plnou. Pak sem tankoval znova az v cili v Curychu, bo sem mel uz jen asi 200 km dojezd. Kdybych mel na benzince na tankovani cekat vic jak minutu, tak jedu dal a natankuju az treba dalsi den. Proste prijedu, doplnim a do 10-ti minut odjizdim a v tehle nalozi muzu jet dalsich 1250km.

PS: Foto prefocene z fotoknihy z vyletu, bo fotky ve starem mobilu.

IMG_20220216_222709_resize_65.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když je do Znojma, jedu 130 tacho dálnici, 100 okresky, jedu v kuse bez nabíjení :) dál skoro nejezdím. Do ciziny už jen létám, auto mě nebaví. Nejdál jsem byl nad Olomoucí autem 280 km, zastávka jen na kafe, kupodivu u benzínky MOL bez nabíjení. Za dva dny cesta zpět bez nabíjení domů. 200 km jsem si dobil ze zásuvky zdarma na návštěvě, opravdu těch 80 Kč v nízké sazbě (mají přímotopy) nechtěli. Tedy cesta 560 km za 98 Kč co jsem nabíjel doma.

Lidi co jezdí štreky do ciziny si kupují např. Teslu 100 kWh baterie , poslední rekord v Tesle 3 je ujeto 2876 km za 24 hodin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, Josef01 napsal:

Lidi co jezdí štreky do ciziny si kupují např. Teslu 100 kWh baterie , poslední rekord v Tesle 3 je ujeto 2876 km za 24 hodin.

Rozhodující je, zdali jedeš sám nebo s rodinou a máš malé nebo odrostlé děti, protože u malých dětí se snažím (v zájmu bezpečnosti své a jejich) tu trasu projekt bezpečně co nejrychleji, protože po dvou-třech hodinách tatííí (i se zapnutými písničkami) se už tolik řízení nevěnuješ... 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono se to dá. Já tohle výhledově řeším, že se chci zbavit Multivanu T6.1. Rodina - tři děti. Stejně stavíme cca každých 250 - 300 km a přestávky jsou v průměru minimálně 20 - 30 minut. Ale to jsou opravdu cesty maximálně 3x za rok. Když se dívám na poslední cestu do Itálie, tak na 8.5 hodiny čistého času mi to stejně ukazuje 11.5 hodiny na cestě. 

Ale ani pro tuhle variantu tam teď není moc možností. Tj. potřeboval bych něco při 140 km/h s reálným dojezdem alespoň 400 km. Takže zatím maximálně vyměním nafťáka za plugin hybrid. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, M3maniac napsal:

2876 km za 24 hodin? A to řídil Robokop ? 🤣 Nebo oni v teslách dělaji rekordy s více řidičema? Protože jestli né, tak je to okolí docela nebezpečné řídit 24hodin non stop bez spánku 😉 Pepo díky já mám rád na baterku jen telefón.

Jak píše Xenoformus, dá v pohodě za den na otočku 2500 km, je to úplně běžná věc mezi řidiči spalováku. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až na to že kdyby kolega M3 ve svém "zlém spalováku" upaloval germánií 190kou, mohl by to mít z krku už za 13-14 hodin včetně tankování, gáblíku a čůrání - zatímco "rychlým a zběsilým" elektroaktivistům to i se "superchargerama" (a radši nebudu spekulovat jak řešili že na ně bude všude čekat volná šňůra) na trase zabralo o 10 hodin dýl... :whistle:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Josefe, ale ja to nejel na otocku ;-). Jako ve dvou ridicich v klidu. Ale asi ne v provozu. Leda po dalnici v nemecku. Mam vyzkouseno solo nejvic 1800km v tahu. A ve dvou sme jeli 3800km v kuse za nejakych 45h. Ale to sme se prostridali nekolikrat. Zastavky jen na tankovani. Dodavkou. Na sever Norska suchou nohou.

Edit: Curych solo je v klidu. To je cca 1100 km, coz i pri dodrzovani maximalky s vozikem v De 80, V Rakousku a Svajcu 100 se da za nejakych 13-14h

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, x591 napsal:

Ono se to dá. Já tohle výhledově řeším, že se chci zbavit Multivanu T6.1. Rodina - tři děti. Stejně stavíme cca každých 250 - 300 km a přestávky jsou v průměru minimálně 20 - 30 minut. Ale to jsou opravdu cesty maximálně 3x za rok. Když se dívám na poslední cestu do Itálie, tak na 8.5 hodiny čistého času mi to stejně ukazuje 11.5 hodiny na cestě. 

Ale ani pro tuhle variantu tam teď není moc možností. Tj. potřeboval bych něco při 140 km/h s reálným dojezdem alespoň 400 km. Takže zatím maximálně vyměním nafťáka za plugin hybrid. 

No to by me zajimalo za co vymenis mulťáka jako jestli chces auto podobných užitných hodnot na baterku😉 to si myslím, že neexistuje. Za mě je nenormální jet na jeden zátah 2876 km za den, snad jen pokud jde o vytvoření rekordu, já měl za to, že se tu bavíme o běžných a reálných situacích. Já jezdím docela hodně a kdysi jsem jezdil i 100.000 ročně, dnes už jen 60-70tkm, ale 2876 km jsem nikdy na jeden zátah za 24hod neujel. 1800 km jsem dal to se rovná s nějakou pauzou na 18 hodin cesty ze španělska do německa. No jak jsem psal, pokud někdo jezdí kolem komína nebo mu nevadí hledat volbou nabíječku a tam hodinu či dvě vysedávat než se auto opět nabije není co řešit. Je to každého volba 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PS: Pokud bychom měli pokračovat v poťouchle-demagogickém duchu, nedopustili se soudruzi "veřejným závoděním se svým vlastním rekordem" z hlediska německého práva téhož, čeho před pár týdny jistý zavrženíhodný Passer ve zlém Bugatti? A nebo mají média pro "tesličkáře" kromě podpory politicky motivovaných dotací a úlev už i alternativní výklady germanistánských dopravních předpisů? 🤔

Já jen že jako důkaz generální použitelnosti elektroaut na dlouhé trasy má tenhle ušmudlanej "rekord" IMHO podobnou praktickou váhu jako výsledky ecorallye nebo NEDC báchorky o div ne záporné spotřebě foukaných malorážek - zatímco ve smyslu rizika pro účastníky provozu na takhle dlouhé celodenní trati mi (dobíjením+dlouhou jízdou přehřátá a 2x rychlejší než než Xenomorfova dodávka) Tesla 3 opravdu nepřipadá jako statisticky menší riziko, než 2x rychlejší rozpumpovanej širón na 100x kratším poloprázdném úseku bez rychlostního limitu ve vhodnou dobu. O to víc mě proto zaráží že zrovna tímhle "pokusem" argumentuje kolega Josef, kterého si  naživo umím představit spíš při ploužení ve vzduchové kapse mezi kamiónama, aby se nám tu pak mohl pravdivě chlubit jak z Prahe až do Znojma/Brna/Olomouce nemusel dobíjet... :cheers:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja vubec nechapu co to pises :D

ted jsem videl po dlouhe dobe televizi a v ni reklamu na nejake auto a tam to bylo jasne receno - mozek rika, chci elektrinu !
bylo to v televizi, tak je to urcite pravda! :D

ps. ani nevim co to bylo za auto, ale bylo male, jezdilo ve meste, mozna bylo cervene, byly v tom decka tak 16-20 a strasne je to auto bavilo, uplne happy. zadny multivan s fotrikem a rodinkou ani zazobany prachac v supersportu jak ho honi simir s gerchanem, ani manazer na sluzebce do rajchu ani vousaty rumcajz krizujici s valnikem evropu a blizky vychod. jenze ta mladsi generace brzo doroste a az bude mit penize, tak uz si nebude chtit kupovat auto co vypousti coudiky...

teda otazka je, jestli na to bude mit penize... a jestli jeste bude kde brat material na baterie... treba jeste prijdou s necim jeste lepsim nebo silenejsim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radek má pravdu, na poslední Rolex sraz jsem jel jen 120 km/h po dálnici abych těch 415 km ujel na jedno nabití a ujel.

Hezký článek citují níže:

https://www.saturdayeveningpost.com/2017/01/get-horse-americas-skepticism-toward-first-automobiles/

"Co je to s tebou?" Zařval: "Nic se mnou není. To ty! Jsi blázen, jestli si myslíš, že tenhle bláznivý výmysl, kterým ztrácíš čas, někdy vytlačí koně."

Pár fakt o elektroautech, než je zabil a celou dobu likvidoval naftový průmysl:

  • Elektromobily se vyrábějí již více než 150 let
  • František Křižík vyrobil hybridní automobil již v roce 1895
  • V USA bylo kolem roku 1900 celých 38 procent všech vyrobených automobilů elektrických

No a teď se zase můžete vyřádit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě se líbí, jak někteří uživatelé EV prostě nejsou schopni přijmout fakt, že některým lidem to zatím nedává smysl. Sám EV provozuji už roky tam kde to pro mě dává smysl, malé lehké EV do města a okolí...

A to přirovnání s koněm je úplně mimo. Tady přece vůbec nedochází k nějaké změně v dopravě. Prostě toho koně krmíš žitem takže je rychlejší ale rychleji si potřebuje dáchnout, ale pořád je to ten stejný kůň.

12 hours ago, Josef01 said:

Já jezdím za kamarádem nad Olomouc na jedno nabití, ale pravda, dnes se se asi jezdí na výlety stovky kilometrů v kuse bez zastávky, rychle se natankuje a jede zpět, holt jiná doba....

Já jezdím s rodinou, dvě děti manžela a pes... Zastavuji tak 2x ale podle toho jak potřebují děti, nemůžu jim říct, vydrž 80km, je tam nabíječka. Nemám problém se před cestou podívat, kde ta nabíječka je, ale i z tvé mapy jde vidět, že prostě nejsou rozšířené mimo D1 a Prahu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, M3maniac napsal:

No to by me zajimalo za co vymenis mulťáka jako jestli chces auto podobných užitných hodnot na baterku😉 to si myslím, že neexistuje. Za mě je nenormální jet na jeden zátah 2876 km za den, snad jen pokud jde o vytvoření rekordu, já měl za to, že se tu bavíme o běžných a reálných situacích. Já jezdím docela hodně a kdysi jsem jezdil i 100.000 ročně, dnes už jen 60-70tkm, ale 2876 km jsem nikdy na jeden zátah za 24hod neujel. 1800 km jsem dal to se rovná s nějakou pauzou na 18 hodin cesty ze španělska do německa. No jak jsem psal, pokud někdo jezdí kolem komína nebo mu nevadí hledat volbou nabíječku a tam hodinu či dvě vysedávat než se auto opět nabije není co řešit. Je to každého volba 😉

Taky netuším. Vidím to na ten hybrid, protože to auto dělá 75% krátkých dojezdů - kde je neskutečně neefektivní (14 l/100 km). A jen kvůli těm pár dlouhým cestám rozhodně nebudu přemýšlet o té 111 kWh baterii co už je zmiňovaná jako maximum pro ID.Buzz (nehledě na to, že vůbec nejsou jasné rozměry).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Mr. Sandman napsal:

mě se líbí, jak někteří uživatelé EV prostě nejsou schopni přijmout fakt, že některým lidem to zatím nedává smysl. Sám EV provozuji už roky tam kde to pro mě dává smysl, malé lehké EV do města a okolí...

A to přirovnání s koněm je úplně mimo. Tady přece vůbec nedochází k nějaké změně v dopravě. Prostě toho koně krmíš žitem takže je rychlejší ale rychleji si potřebuje dáchnout, ale pořád je to ten stejný kůň.

Já jezdím s rodinou, dvě děti manžela a pes... Zastavuji tak 2x ale podle toho jak potřebují děti, nemůžu jim říct, vydrž 80km, je tam nabíječka. Nemám problém se před cestou podívat, kde ta nabíječka je, ale i z tvé mapy jde vidět, že prostě nejsou rozšířené mimo D1 a Prahu

Mě je úplně jasné že BEV není pro všechny a nikdy nebude, ještě za 20 let u nás bude jezdit 60% spalováků. V té uváděné mapě byly nabíječky výkonem nad 100 kW, které umí používat drtivá menšina BEV u nás provozovaných, ale to přece musíš jako majitel BEV dobře vědět. Tady je mapa s podle mě dnes stále dostačujícícmi nabíječkami 50 kW a více.

Mapa1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...