Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Zajímavý článek…

https://komoraplus.cz/2022/02/14/jak-se-bublina-nafukuje-do-globalnich-rozmeru/

myslím, že vodík může být rozumnější a použitelnější alternativa budoucnosti. U BEV je prostě limit nabíjení a hmotnost/kapacita baterie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Vodíková auta se vyrábí, pravda cena po třech letech padá hodně dolů, protože to skoro nikdo nechce a ta technologie je dost podivná. Nejdříve náročným způsobem vyrobíme vodík (ideálně za pomoci ruského plynu), pak jen převezeme dieselovými kamiony k čerpacím stanicím, následně stlačujeme a chladíme za pomoci několika set MWh elektrické energie ročně, následně je načerpáme do aut a tam z toho vyrobíme elektřinu, kterou nabíjíme baterii a jezdíme. Celé toto má cca stejnou účinnost jako benzínový motor, tedy kolem 35%. Mě to teda úplně smysl nedává, raději bych celý ten řetězec vynechal a nabil rovnou baterie v autě....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Mr. Sandman napsal:

mě se líbí, jak někteří uživatelé EV prostě nejsou schopni přijmout fakt, že některým lidem to zatím nedává smysl....

A není to spíš naopak? Vždyť tady se vede vášnivá diskuze o tom, jak to je k ničemu a když Ti, co s tím jezdí, napíší, že v tom nevidí problém, tak dostanou kartáč, jak jsou zaslepení, nebo podplacení propagátoři a to i přes to, že opakovaně prohlašují, že ta technologie není momentálně, z více důvodů, vhodná pro každého.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mi to stejne trochu pripomina prechod z mobilu na smartphony. taky jsem si delal srandu ze spoluzaka, ze ma mobil, ktery musi davat kazdy den na nabijecku. a pak ta zabavna doba kdy kazdy vyrobce mel pro kazdy model jiny konektor a unikatni nabijecku s unikatnim napetim.

samozrejme ale smartfony propagoval Steve bez regulaci a dotaci (minimalne verejne)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

46 minutes ago, JR_2010 said:

A není to spíš naopak? Vždyť tady se vede vášnivá diskuze o tom, jak to je k ničemu a když Ti, co s tím jezdí, napíší, že v tom nevidí problém, tak dostanou kartáč, jak jsou zaslepení, nebo podplacení propagátoři a to i přes to, že opakovaně prohlašují, že ta technologie není momentálně, z více důvodů, vhodná pro každého.

neni... sam jezdim elektromobilem roky a jak jsem psal vyse, dava to smysl jako male lehke auto kolem komina, jezdi to za par kWh a nabijes to kdekoliv i ze zasuvky... psal jsem o tom, ze jako moderni rodinne auto, ktere ma nahradit auto s ICE to zatim nefunguje, neni na to infrastruktura. Na to Josef postnul mapu, kde neni ani jedna 100kW+ nabijecka na trase o ktere jsem psal... jestli ti prijde normalni nabijet 200km hodinu, tak ok, ale jako nahrada ICE to proste neni... a na to Josef opet postne mapu s 50kW nabijeckama... tak nevim, chtel jsem se podelit o svou zkusenost s modernim EV, ktere melo potencial nahradit moje ICE, nic vic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky vycházím z nějaké zkušenosti a úplně vážně si nevzpomenu, že bych dobíjel jinde, než "doma", ale budu se opakovat, ano, není to zatím pro všechny a na všechno, když už musím jet autem daleko, tak to řeším výměnou za vhodnější povoz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mě ani veřejné nabíječky ve velkém počtu nemusí být, vystačím si s nabíjením doma. Samozřejmě tak 30% lidí, nemá ani domek, ani garáž a ani nabíjení v bytovce, takže je potřebují. BEV plnohodnotná náhrada ICE nikdy nebude, protože je to jiná technologie (elektřina do kanystru nevleze) s tím se budeme muset smířit a přizpůsobit styl cestování a nabíjení - kde stojím, tam nabíjím. Představa, že přijedu k nabíječce a potřebuju dobít na 200 km a tedy že sedím v autě a čekám. Ne sedím v restauraci, chodím v obchodním domě, jsem na schůzce apod. Většinou se rychle dobíjí na cestě na 50-100 km, abych se dostal kam potřebuju, když už nevychází energie a pak nabíjím tam, kde auto zaparkuju. 

Vždycky, když se bavím s lidmi, jejich argument je stejný, když potřebuju jet 1000 km na otočku je BEV opruz, když se zeptám jak často takové trasy jezdí, odpověď ve většina případů je, no nikdy, ale co kdyby. Ti co řeknou každou chvíli, tak mají smůlu (nebo štěstí), ať jezdí v ICE do konce života. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uzavřel bych to takto, je to fakt vhodné pro malé vozy pro jízdu po městě a blízkém okolí. Já jezdím Pepo trasu 2000 km na otočku ( s hotelem ) cca 3x - 4x v měsíci a bohužel by mi to velmi , ale velmi sáhlo na můj cestovní komfort. Samozřejmě to nikomu neberu tu možnost a radost z toho cestovat EV, jen ať mi prosím nikdo nenakazuje jezdit v EV do té doby než bude kvalita cestování a tankování na podobné úrovni. I já jsem koketoval s tím koupit manželce malé citigo na baterku, ale reálný dojezd byl v testech ani né 200 km, takže neco jako miláčku přijeď pro mě do brna by bylo dost vo hubu. 🤣 Zůstaneme tedy u klasiky tak dlouho co to půjde. Takže komu to vyhovuje toho respektuji, jen bych chtěl aby byli i ti komu to prostě nevyhovuje respektováni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdíš prostě vzdáleností jako 5% lidí a děláš závěr jako kdyby to bylo 95% lidí. Jsou lidí co jezdí s BEV 40-50 tis. km ročně a proto si koupili BEV, aby jim vydrželo až 1 mil. kilometrů a nebyli každé 3 měsíce v servisu na prohlídce či opravě. Pro takové nájezdy hlavně v cizině je asi opravdu nejvhodnější Tesla S nebo Tesla X. 70% lidi nenajede více než 60 km denně, nepotřebují auta s dojezdem 600 km. Věř tomu, že NIKDY nebude BEV 100% náhrada ICE střední třídy za 450 tis. Kč jako to stávala. Auta budou stát kolem 700-900 tis. v základu a jezdit se bude za 3-5 Kč kilometr, prostě auta se stanou luxusem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam pomerne dost kamosu, kteri jezdi rocne 30-50 tis km. A naproti tomu, treba u nas na ulici (RD 50-60 leta s dost procenty puvodnich obyvatel a jejich potomku) vetsina sousedu nenajezdi ani 10 tis km za rok. A drtivou vetsinu najezdi po Ostrave. Nekteri maji i nejakou fotovoltaiku a v poslednich dvou letech si zase jini koupili nova auta. Stari vozoveho parku sousedu je tak z poloviny asi do 5-ti let, ctvrtina do deseti let a ctvrtina starsi. Zkratka takova ta "vesnice" ve meste, kde se vsichni desitky let znaji....

A at pryslim, jak premyslim, neznam nikoho, ze znamych nebo sousedu, kdo by mel elektroauto nebo hybrid. Asi na to nemaji prachy. 

Nicmene treba sousedi naproti, stari kolem 65-ti let maji nejakeho velkeho krabicoidniho zanovniho Mercedesa. Vyjedou tak 2x za mesic (bavili sme se, jak casto jezdi), udelaji vetsi nakup a zase domu :-). A pritom by jim bohate stacil Yaris :-). 

Faktem je, ze cekam, kdo bude prvni tady v okoli s elektroautem, bo podminky tady ma idealni. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Josef01 napsal:

Jezdíš prostě vzdáleností jako 5% lidí a děláš závěr jako kdyby to bylo 95% lidí. Jsou lidí co jezdí s BEV 40-50 tis. km ročně a proto si koupili BEV, aby jim vydrželo až 1 mil. kilometrů a nebyli každé 3 měsíce v servisu na prohlídce či opravě. Pro takové nájezdy hlavně v cizině je asi opravdu nejvhodnější Tesla S nebo Tesla X. 70% lidi nenajede více než 60 km denně, nepotřebují auta s dojezdem 600 km. Věř tomu, že NIKDY nebude BEV 100% náhrada ICE střední třídy za 450 tis. Kč jako to stávala. Auta budou stát kolem 700-900 tis. v základu a jezdit se bude za 3-5 Kč kilometr, prostě auta se stanou luxusem.

Pepo jà jsem napsal můj nàzor a taky jsem napsal že tě s tvým názorem respektuji. Nepiš mi pořàd dokola, že můj nàzor je špatný. Pro mě je to zàsah do svobody cestovani , nechci jet eko rellye pokaždé když budu cestovat na smluvenou schůzku v německu nebo když bude venku -8.

Jako svobodu beru to, źe v německu jedu na půl plynu 180 kmh a to bych si na baterky nemohl dovolit, tedy ano, ale musel bych velmi často nabíjet. A k té tesle, mám rád když mi fugy na karosérii lícujou a 3 mega bych za to nikdy nedal. A luxusem se stanou všechny nový auta a dokonce i vojetý auta 😉 Ojetý 8 mi letej golf bude dsleko větßí luxus než 8 letà tesla, protože tu bude čekat brzkÿ nàkup nové baterie , případně oprava špatných článků a to nechceš 😉 Znovu zopakuji, že respektuji Tvé nadšení pro EV a netlačím tě zpět k dieselovýmu esku 😉.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co tady píšete se shoduje s tím, co si o EV myslím. (kromě Pepy - ten musí psát chvalospěvy, aby měl čím jezdit a kde bydlet :)  )

EV je vhodné pro vybrané situace, kterými ale nejsou běžné potřeby lidí a to i s ohledem na ekonomiku provozu.

1) takže není to pro pravidelné dálkové cesty

2) nevidím to ani vhodné pro ty, kteří jezdí málo, jako senioři - třeba moje máti, která najede 3tkm ročně. Sice jezdí většinou v okruhu 5km, ale 2x za rok 200. Neříkám, že to EV nezvládne, ale je nepřiměřeně drahé. Posledních 10 let toto praktikuje s Ibizou koupenou jako roční auto za 180tis. I kdybych to auto teď hodil ze skály, tak to stálo 20tis/rok + trochu benzínu. Auto má najeto 50tkm, takže by mohlo klidně sloužit dalších 10 let.

To žádné EV tak levně nezvládne a jelikož by víc stálo, než jezdilo, tak bych se o baterie dost bál. A dobíjet na sídlišti není kde.

3) Já najedu 20-25tkm/rok, většinou se sice pohybuju v okruhu 50km, ale občas ho musím opustit a bez času na rozmyšlení dát třeba 400 km tam a zpět na otočku v jednom dni. To zvládnu s čímkoliv s motorem. S EV ne.

Sice to všechno dává průměry, které vypadají pro EV optimálně, ale jak vidíte, tak statistika průměrného denního nájezdu není vůbec vypovídající o reálných potřebách.

Proto se mi zdá, že EV pro moc lidí lákavé není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JR_2010: A to uz tenkrat si musel tu mikrovlnku nabijet? Jakoze sis ohral polifku a pak treba pul hodiny dal na nabijecku, aby sis mohl ohrat i gulas? Nebo to zvladla naraz? Ono je fakt, ze pry se nema hltat, takze takova nabijeci mikrovlnka je vlastne zdravi prospesna 😄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, JR_2010 napsal:

Já si někdy v roce 87 kupoval mikrovlnku za 38 tisíc a všichni mě tvrdili, jaká je to píčovina bez budoucnosti a že se to dá vohřát v rendlíku na kamnech, no a tenkrát měli pravdu.

:lol2:

Edit: vitaj v pamatihodnostiach

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, Xenomorfus napsal:

JR_2010: A to uz tenkrat si musel tu mikrovlnku nabijet? Jakoze sis ohral polifku a pak treba pul hodiny dal na nabijecku, aby sis mohl ohrat i gulas? Nebo to zvladla naraz? Ono je fakt, ze pry se nema hltat, takze takova nabijeci mikrovlnka je vlastne zdravi prospesna 😄

Ale né, normálně jsem jí strčil do sítě, akorát jsem pod ní musel vyztužit podlahu...to moje poselství bylo v tom, že se to někam posunulo a  dneska je to masovka, přitom cenově je to lidovka, a takovejch věcí bych našel víc kolem sebe. Tak jenom jsem chtěl naznačit, že tou dnešní optikou se asi nedá koukat moc daleko, protože na to nemáme dost dioptrií.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Josef01 uzavřený a odemknutý toto téma

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...