Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Vdaka za odpovede.

Primarne mu nejde o spotrebu pri rocnom najazde, ktory ma.

Skor by som to definoval ako fandovstvo do niecoho trosku ineho...ale zase aby to nebol krok vedla a nelutoval.

Yaris benzín a hybrid je spotřebou skoro stejně (překvapivě), ale automat (eCVT) u hybridu je větší držák (takřka bezproblémový). Lepší (pohodovější) jízda je hybrid, jen to u něj (pro výdrž baterie) chce jezdit (denní provoz). Pokud to je myšleno na jednou týdně, tak bych šel do benzínu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prečo by nefungovala? Možno nefunguje u teba, v tvojom prípade. Ale napríklad u mojich susedov funguje dokonale, a keby som nebol predposratý, fungovala by aj u mňa.

 

Řekněme že je někdo fanda do Porsche a chce větší auto. Bude se rozhodovat mezi Panamerou a elektro Taycanem? Určitě to nedá do excelu a bude promýšlet na čem ušetří. Zrovna tak druhý extrém, někdo chce koupit Citigo a bude kalkulovat mezi Citigo-e a Citigo CNG? Na tom není co kalkulovat, 220 tisíc a 480 tisíc vidí každý hned, přesto se řada lidí ke konci minulého roku rozhodla pro elektro než kdysi pro verzi CNG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wawrik : O chybě eCVT vím jen u jednoho Lexusu (RX450) kde to pořešili na kulanci a převodovku si prý vzal Lexus do centrály. Aspoň takhle jsem to slyšel. U jiných  o tom nevím a ani když jsem si procházel Mobile.de jsem neviděl žádného v inzerci s chybou.

O těch bateriích mě to takhle řekli v Toyotě a co jsem o tom četl, tak se to doporučuje, jezdit, používat častěji. Proto píšu denně :-) Ale třeba se pletu a někdo to podpoří/vyvrátí jako vše ostatní :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toyota bude v pohodě, v hybridní technologii mají víc jak 20 let zkušeností.

Dává Toyota taky 10let záruku na baterii bez omezení km, jako Lexus?

Jj, test 15tis km/rok. U prvního Priusu (7 roků stáří) mi to dělali při cca 160 tis.km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě auta s elektromotorem a baterií jsou částečně i o fadovstvi, PHEV mají výhodné neomezené parkování v Praze zdarma v zónách k tomu určených. Pokud se člověk pořizuje elektroauto, nelze to srovnávat s klasickým fosilním autem, je to podobné, jako si koupit hodinky s in-house kalibrem a nebo se Selitou či Etou. Není to o ceně, ale spíš o pocitech, také rozhodovat se o tom jestli koupím to samé auto s elektromotorem nebo s dieselem je nesmysl. Tady prostě tabulka Excel nefunguje.

Bylo by dobré uvést, že ne automaticky může PHEV parkovat v Praze zdarma, ale musí mít určité maximální hodnoty emisí.

 

Řekněme že je někdo fanda do Porsche a chce větší auto. Bude se rozhodovat mezi Panamerou a elektro Taycanem? Určitě to nedá do excelu a bude promýšlet na čem ušetří. Zrovna tak druhý extrém, někdo chce koupit Citigo a bude kalkulovat mezi Citigo-e a Citigo CNG? Na tom není co kalkulovat, 220 tisíc a 480 tisíc vidí každý hned, přesto se řada lidí ke konci minulého roku rozhodla pro elektro než kdysi pro verzi CNG.

U toho Citigo to taky falíruje, jednak ta cena CNG je dost mimo, cena toho BEV jen trochu a navíc na výběr neměli, protože se jiný pohon už nevyráběl. A potom je potřeba si uvědomit, že existovala určitá výzva a v rámci dotací se dalo na takový auto získat až 60% ceny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano PHEV musí splňovat hodnotu o které jsem tady psal, tady max 50 g/km, což splňuje většina PHEV mimo luxusních aut jako Panamera, XC90, MB S-klasse, Land Rover a Bentley.

 

S dotacemi běhá po internetu spousta fám a nepravd a není to tak jednoduché. Dotace je pro mimopražské FIRMY a článek od firmy, která sepsala již tisíce žádostí o dotace uvádí:

 

Minimální dotace od 250 tis. Kč

Jelikož je administrace každé žádosti o dotaci poměrně náročným administrativním úkolem, přistoupil poskytovatel dotace k navýšení minimální výše dotace, o kterou je možné žádat na 250 tis. Kč.

V praxi to znamená, že nepůjde podat žádost například na 1 vozidlo Škoda Citigo e-iV, protože na to je možné získat dotaci jen přibližně 125 tis. Kč.

Aby byla splněna minimální výše dotace, je nutné požádat alespoň o 2 Škody Citigo e-iV a k tomu například o wallbox.

 

Ještě dodám, že to tedy bude na maximálně 1600 aut a pro 800 žádostí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím, že to nemá vůbec žádnou vypovídací ani statistickou hodnotu, protože nevíme, jak se o ty akumulátory staral, ale o něčem to přece jenom svědčí...

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/majitel-dvou-tesel-zjistil-kolik-modelu-s-p100d-ubylo-vykonu-po-160-tkm/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říci, co se autu stalo, respektive jakou má poruchu. Už samotný začátek článku "Elektrická auta jsou dnes stále do značné míry neprobádaným územím" je velmi diskutabilní. Tesly už najely miliardy kilometrů a jejich vlastnosti jsou už celkem dobře zmapovány. Tesla rozhodně není vzorem kvality zpracování a bezporuchovosti, přece jen je na trhu výroby aut nováček. Každopádně některé webové portály (autoforum.cz) jsou svými články vyloženě zaměřeny proti této technologii a speciálně proti Tesle. Stačí si zadat do vyhledávání článků Tesla a uvidíte, jak tendenčně zaměřené informace podává.

 

  • Tesla začíná zpoplatňovat používání svých aut, platit se bude i za ...
  • Tesla má problém, kterékoli z jejích aut může přestat jet kvůli úplné ...
  • Tesla prodala za první čtvrtletí zoufale málo aut, spadla zpátky do ...
  • Pick-up Tesly má dostat revoluční řešení stěračů, šlo by o první ...
  • Tesla naštvala svého velkého zákazníka, po poruše 55 aut si s ní ...
  • Tesla na dálku potají zmenšila kapacitu baterií aut zákazníků, teď je ...
  • Tesla si nechala patentovat nové řešení stěračů, je to první změna ...
  • Tesla kvůli spolehlivosti zrušila pravidelné servisní prohlídky všech ...
  • Tesly mohou od čtvrtka jezdit samy jako KITT, už způsobily první ...
  • Tesla se tváří jako zachránce planety, přitom podporuje výrobu ...
Pravda, pokud člověk něco nechce, hledá podvědomě informace, které mu toto rozhodnutí podpoří, děláme to všichni. Známe dobře "souboje" z oboru IT např. platformy Mac versus Win nebo iOS versus Android apod.
 
Co nelze elektro autům upřít je jejich jednoduchost pohonu, "bezhlučnost" provozu a malé náklady na údržbu, což se samozřejmě nelíbí servisům. I na některých STK se na tyto majitelé dívají skrz prsty, přijdou o měření emisí (věřím že si něco časem najdou jako náhradu). I v servisu kam jezdím, platím kolem 1000 Kč za prohlídku, tak nevypadají moc nadšeně i ty blbé brzdy vydrží 200 tis. km a za několikanásobnou výměnu destiček a kotoučů bych zaplatil desítky tisíc korun při takovém nájezdu. Pokud elektro auto pojede z táhlého prudkého několika kilometrového kopce, je schopno nabít na 15-20 km jízdy (vydělává peníze), zatímco běžné auto likviduje brzdové obložení a kotouče (ztrácí peníze). Nakonec každá technologie má svoje klady a zápory a člověk si pořídí to, co mu vyhovuje a v ideálním případě jako já od všeho něco. :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak z pohledu řidiče který se ještě učil řídit, prudké a dlouhé kopce se nesjíždí na brzdách, obzvlášť ne s těžkým autem. Ikdyž dnešní brzdy snesou mnohem víc než dřív, pořád je to velmi nedoporučovaná věc.

A z pohledu té mrchy fyziky, která nám nic nedá zadarmo, rekuperace je fajn věc ale nevydělává, jen omezuje ztráty. Možná detail ve slovíčkách ale fakticky je to lež která jen ubírá na důvěryhodnosti.

Asi jako když mi vegan tvrdí že veggie hotdog nerozeznám od masového a já tam už od pohledu vidím mletou čočku. K jídlu to je, jen to nechutná správně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PepaSFI: To je slovíčkarenie. To auto sa reálne dobíja, vyrába elektrinu na ďalšiu prevádzku. Písať o stratách je odveci.

 

A o tom neschádzaní kopcov na brzdách sa u módnych automatov dá dosť polemizovať. Stačí sa pozrieť na to množstvo rozsvietených brzdových svetiel pri zjazde z Donovalov. Inými slovami, teoreticky máš pravdu, ale v praxi tak dnes už málokto jazdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdíte chlapi vůbec autem? I z obyčejného kopce za Novou Pakou směr do Jičín se benzínové auto při těch 90-100 km/h rozjíždí, diesel to udrží, ale já se bavím o prudkém kopci a když už ukazuješ asi Rakousko, tak tam jsou jako všude jinde kopce plné zatáček bez brzdění to sjet normálním způsobem nejde, když se tam do kopce jezdí na dvojku max trojku. Moderní automaty brzdí samy, ani o tom řidič neví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak z kopce by se mělo jezdit s kvaltem, který udrží stálou rychlost odpovídající charakteru silnice tak, aby člověk brzdil jen výjimečně a moderní automaty to umí bez problémů.

 

attachicon.gifIMG_5471.JPG

Jasné, že by sa malo. Sám by som si s mojim 2,5-tonovým autom rýchlo nabil hubu, keby som nebrzdil motorom. Ale jednoducho tak málokto (to slovo píšem schválne už druhýkrát) jazdí.

 

A že EV nemusí pribrzďovať doštičkami, ale si popritom dokáže aj vyrobiť ?palivo?, je snáď úplne jasná výhoda EV, bez ohľadu na slovíčkarenie o fyzike alebo nie. To je všetko, čo som k tomu chcel, nerád by som, aby to znelo nejako ofenzívne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...