Bobisek Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 Berte tohle je ale přece věštění z křišťálové koule. Jediná fixní hodnota je počet obyvatel JM a jeho rozloha, takže kdybys chtěl dvě parkovací místa pro každou rodinu, předpokládám, že to nevyjde (ani dnes, ani za 10 let). Z toho mi plyne, že skutečně nepůjde, aby na JM měl každý "vlastní" nabíječku. To ale neznamená, že by nová infrastruktura nemohla uspokojit velké množství majitelů elektromobilů. Technologie k dispozici jsou a budou stále lepší, srv. jak se třeba mnohonásobně zrychlilo za 10 let nabíjení mobilů. Pravdu máš v tom, že pokud vezmeme stávající přístup v ČR k takřka čemukoliv (příklad z ranní četby: po 15 letech úvah a plánování se na jaře - snad - začne stavět cyklostezka kolem Plumlovské přehrady), je zcela nepravděpodobné, že bychom zde byli na elektromobilitu v dohledné budoucnosti jakkoliv připraveni. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kuncák7 Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 Po prvé, nikto fyzikálne zákony neruší. Po druhé, elektromobilita nie je výmysel EU, už som tu o tom písal. Čína aj USA sú o dosť ďalej, a čo sa týka reštrikčnej legislatívy, Kalifornia s tým začala dááávno pred Európou. A čo sa týka rozvodnej siete, problém EU je - aj o tom som už písal - najmä v skostnatenom myslení. V strednej Európe obzvlášť, viď názory aj tu vo vlákne/na fóre. Ľudia s podobnými názormi sedia aj vo vedeniach a menežmentoch energetických spoločností a tak to aj vyzerá. Nové sídliská alebo obchodné centrá majú vedenia nedostatočne dimenzované, siete položené k novým barákom len tak 5 rokov dozadu nezvládajú viac ako jedno-dve nabíjacie miesta. Myslím, že na SK sa to legislatívne menilo len teraz niekedy, ak vôbec - presne neviem. A že to ide - stačí sa pozrieť na miesta, kde nemajú problém so zmenou v myslení, už aj v tej blbej Číne. Alebo na Islande, aby sme nešli ďaleko. Rozvody sú na EV pripravené už dnes, niekde som čítal, že stopercentne - ale nejako sami to nezdá a neviem tú správu teraz dohľadať, možno tam bude nejaké obmedzenie. Pravdou je, že môj dom je z r. 1973, a keď som sa pýtal na možnosť nabíjania a prípravu rozvodov, nebol s tým žiadny problém, stačí len kúpiť nabíjaciu stanicu. Nové obytné budovy síce nemusia mať nabíjacie stanice na každom parkovacom mieste, ale rozvod na to musí byť pripravený a umožniť to, ak by si všetci majitelia chceli kúpiť nabíjacie stanice. Tá stojí okolo 1000 ?, čo je pri miestnych príjmoch aj cenách benzínu/nafty bagateľ. Verejné nabíjanie stojí na 22kW nabíjačke asi 1 ? na hodinu - a aj to je energetická spoločnosť už v zisku. Jasné, že ani v Číne či na Islande sa nevyhnú problémom. Ale riešia to s otvorenou hlavou, nie s prístupom nejde to, celé je to nahovno.Částečně máš pravdu a částečně ne. Dimenzování sítě a připojení je stejné jako velikost parkovacího stání a vše se podřizuje jen jednomu a to výdělku. Pokud norma dovoluje připojení to a to, nevidím bohužel mimo vizionářského pohledu projektovat něco dražšího ( tudíž méně výdělečného ). A tak je to se vším. Pokud se nezmění normy, podle kterých se má řídit výstavba čehokoli a nebude pružně reagovat, je zbytečné ukazovat na nepružnost úřadů. Nebo si snad někdo myslí, že můžu přijít a říct - hele, do norem se vejdete, ale chceme, aby se použilo řešení dražší? JM rozhodně nebylo stavěno ani na to, aby měla každá rodina 1 parkovací stání, natož 2. Nikdy. Jinak, JM potřebuje řešit jiné a závažnější problémy než je nabíjecí stanice pro elektroauta, ale to je na delší povídání. Jde jen o to, přizpůsobit se moderním trendům a to je např u nabíjecích stanic ve sloupech jen a jen o penězích. Jinak bobísku, předpokládám, že cyklostezka určitě nehořela na nějakém zkostnatění, ale na klasice - pozemkové problémy a nedotažený projekt ( na toto je peněz všude dost, relativně ). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eskimak Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 Ja si dovolim nesouhlasit s tim, ze rozvodna sit je na tohle pripravena a jako platce dani odmitam podporovat tuhle nesmyslnou az fanatickou zelenou vizi. Doprava globalne produkuje do 3-5% vsech emisi a utratit miliardy a miliardy a miliardy za snizeni tak marginalniho objemu emisi je z meho pohledu ekologicky i ekonomicky nesmysl. Zdroje jsou omezene. Chapu, ze snizeni emisi ve meste ma vysokou prioritu a souhlasim s tim, ale mnohem vic uzitku udela napriklad parkovaci dum ve spravnem miste a dostaveny mestky obchvat... nez miliardy v rozvodne siti. Uz vidim jak lidi budou hykat radosti, ze za kazdym druhym domem bude VN pripadne VVN vedeni, nebo jak chcete dostat takovy vykon az k lidem, pres 230/400V? Ha ha ha. Jenom vzorovy obrazek co vsechno musime upgradovat pro ten radoby eko nemysl... https://www.ceps.cz/cs/udaje-o-ps rozvodna-soustava.pngKonecne k veci prispevok. Nie, rozvodna siet na to pripravena nieje. Ani nebude. Aj v novych "bohatych" satelitnych stvrtiach je problem ak sa zrazu vacsina obyvatelov rozhodne pustit klimatizacie naplno. O prikone (a potrebe jeho pravidelnosti) potrebnom na dobijanie aut nemoze byt ani rec. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bert Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 Berte tohle je ale přece věštění z křišťálové koule. Kamaráde, a téhle myšlenky bych se držel. Tak proč do háje věštění z křišťálové koule ovlivňuje ekonomiku několika průmyslových gigantů, potažmo přímo států? Ten nástup, a tlak ekoteroru je příliš překotný. Jestli to nevyjde, a já myslím že nevyjde, tak nám z toho tady jebne. Ekonomicky i sociálně. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bobisek Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 Jinak bobísku, předpokládám, že cyklostezka určitě nehořela na nějakém zkostnatění, ale na klasice - pozemkové problémy a nedotažený projekt ( na toto je peněz všude dost, relativně ). Jasně že to stálo na pozemcích, územních plánech atd. Já ale pojímám veřejnou moc komplexně, když mluvím o zkostnatělosti, nejde pouze o aplikaci stávajících norem, ale právě i ty normy samotné a příslušný institucionální rámec. Tak to nakonec vidíš podle všeho i ty. Kamaráde, a téhle myšlenky bych se držel. Tak proč do háje věštění z křišťálové koule ovlivňuje ekonomiku několika průmyslových gigantů, potažmo přímo států? Ten nástup, a tlak ekoteroru je příliš překotný. Jestli to nevyjde, a já myslím že nevyjde, tak nám z toho tady jebne. Ekonomicky i sociálně. Protože ono věštění z křišťálové koule je závislé na tom, jak bude nastavena regulace. Nikdo přece už dnes nevěří, že vše vyřeší (přirozeně) trh, zvláště pokud se to týká životního prostředí. Zregulováno je všechno, tak proč by toto měla být výjimka? O tom, zda je to cesta správná cesta nebo její rychlost příliš překotná, rozhoduje politická reprezentace s mandátem od voličů. Že to může skončit špatně nevylučuji, pokud se ale podívám na historický vývoj, nezdá se mi, že by kterákoliv nová velká technologie situaci lidí sama o sobě zhoršila. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr R Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 Pánové, já proti elektromobilitu nic nemám a už vůbec nechci někde kreslit apokalipsu, ale pořád proste nevidím, jak z toho ven. USA a i Čína tahá většinu elektricky na sloupech a to i v rezidenčních čtvrtích, takže vyměnit kabel za silnější nebo prodělat par transformátoru není zas tak náročné. U nás, kde je vše v zemi nevím. Vždyť nikdo nechce ani opravovat sto let starý vodovodní řad..... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr R Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 Bohužel, největší demagogie je podle mě to, když někdo řekne, ze benzínku taky nemáme pod okny. To je naprosto nefér argument s hlavně nesmysl, který srovnává nesrovnatelné. A když Rus zastaví kohoutky? To se stalo 1990, benzin byl týden na příděl a proto se postavil IKL, aby se nám nic moc nestalo, když to přijde znova..... Dřív se myslelo víc strategicky..... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Porsche_911 Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 Pánové, já proti elektromobilitu nic nemám a už vůbec nechci někde kreslit apokalipsu, ale pořád proste nevidím, jak z toho ven. USA a i Čína tahá většinu elektricky na sloupech a to i v rezidenčních čtvrtích, takže vyměnit kabel za silnější nebo prodělat par transformátoru není zas tak náročné. U nás, kde je vše v zemi nevím. Vždyť nikdo nechce ani opravovat sto let starý vodovodní řad.....Tak zrovna předělat distribuční síť a zlepšit ČOV řešíme.. je to 100mld. Kč. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wawrik Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 Pokud norma dovoluje připojení to a to, nevidím bohužel mimo vizionářského pohledu projektovat něco dražšího ( tudíž méně výdělečného ). A tak je to se vším. Pokud se nezmění normy, podle kterých se má řídit výstavba čehokoli a nebude pružně reagovat, je zbytečné ukazovat na nepružnost úřadů.Veď práve... Keď normy alebo zákony nefungujú, treba ich zmeniť. A na to treba spoločenský tlak - stále je to o tom zažitom myslení. Keď na Islande pred dlhými rokmi stavali hlinikáreň, veľká časť spoločnosti bola proti tomu. Ale vtedajším zákonom to vyhovovalo, tak sa dostavala - a príslušné zákony sa zmenili. Takýto projekt tu už len z vôle investora neprejde. Je to výsledok spoločenského tlaku, ktorý sa premietol do zákonov. Ten u nás úplne chýba. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom4 Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 Mám nápad. Afrika.Všichni se tam odstěhujeme, černochům necháme Evropu.Nic tam není, uděláme to znova a správně. Města, infrastrukturu, slunko tam šajnuje že to bude nejenom každýmu solárem dobíjet Cyberfuck, ale ještě zbyde na chladící čerpadlo na klimu a chlazení bazénu. Jestli tohle není geniální nápad tak už nevim. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 Je. Ale my už to nezažijem a vnoučata taky ne :-))) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petr_cha Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 Veď práve... Keď normy alebo zákony nefungujú, treba ich zmeniť. A na to treba spoločenský tlak - stále je to o tom zažitom myslení. Keď na Islande pred dlhými rokmi stavali hlinikáreň, veľká časť spoločnosti bola proti tomu. Ale vtedajším zákonom to vyhovovalo, tak sa dostavala - a príslušné zákony sa zmenili. Takýto projekt tu už len z vôle investora neprejde. Je to výsledok spoločenského tlaku, ktorý sa premietol do zákonov. Ten u nás úplne chýba.Ja nechci nyni zvedat zadny tlak.. nejsem o tom presvedcen a v tuhle chvili nechci, aby stat za to povinne utrácel.. napadu, za co se da utrácet, je vzdycky spousta... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Foundryman Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 Jen bych ještě přidal srovnání energetické hustoty: Benzin cca 13 kWh/kg, supernejmodernější baterie 0,25 kWh/kg. Pro ilustraci vodík má asi 3,7 kWh/kg. Ani z hlediska ekologie tedy nejsou elektroauta žádný šlágr. Akorát mají vejfuk jinde. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xenomorfus Odesláno 18. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2020 https://www.novinky.cz/auto/clanek/trapi-vas-nizky-dojezd-elektromobilu-zaprahnete-vozicek-s-dodatecnou-baterii-40313888?seq_no=5&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null Hmmmm...200-250 km dojezdu... Tak tomu říkám dáááálka.... To si nějak umím představit, když já mám dojezd u svého "hybridu" (spaluje naftu a olej) na nádrž asi 1500km. Což mne baví, protože když sem sednul v Curychu v 13:30h za volant, byl sem na pohodu 0:30 v Ostravě.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 19. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 19. února 2020 Se vracíme do doby dostavníků. Přijedeš ke stanici, přepřáhneš čerstvý koně a vesele frčíš dál. A to jsme tu nedávno řešili, jak se budou ty připravený nabitý baterky na tý výměnný stanici měnit. No a je to tu, budou mít svoje kola, na co to montovat do auta. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xenomorfus Odesláno 19. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 19. února 2020 Njn, ne kazdy vyvoj je smerem kupredu... ;-). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P11 Odesláno 19. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 19. února 2020 Pekne tu debatujete.Z priemyslovky som už dávno všetko zabudol, a navyše som mal odbor elektrické stroje a prístroje, ale pamätám sa z energetiky na niečo ako plánovanie a dimenzovanie NN vedení. Že sme boli celkom prekvapení, čo by sa stalo ako by každý chcel v rovnakom čase spustiť nejaký silový spotrebič.Sú to inak voľne dostupné dokumenty na webe každej distribúcie. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
klobadysek Odesláno 19. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 19. února 2020 Ale u BEV ten vývoj kupředu je značný - stačí se podívat kde byl dojezd a cena https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV před 10 lety a kde je dnes https://www.autorevue.cz/prvni-test-skoda-citigoe-iv-elektromobil-odsouzeny-k-uspechu . dojezd 2x, cena poloviční. Je srovnání lowendu s lowendem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xenomorfus Odesláno 19. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 19. února 2020 Ok. Reknu to jinak. Az "natankuju" do elektroauta na dojezd 1000km za 10 minut a cena (porizovaci a provozu) bude srovnatelna s autem na spalovaci motor, zacnu to chapat jako alternativu. Do te doby je to zalezitost pro nadsence... Stejne jako pohon na drevoplyn nebo parni stroj, vzducholod nebo autogyra... Edit: A samozrejme pocet verejnych dobijecich stanic bude v CR cca 4000 kusu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bert Odesláno 19. února 2020 Nahlásit Sdílet Odesláno 19. února 2020 Ale u BEV ten vývoj kupředu je značný - stačí se podívat kde byl dojezd a cena https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV před 10 lety a kde je dnes https://www.autorevue.cz/prvni-test-skoda-citigoe-iv-elektromobil-odsouzeny-k-uspechu . dojezd 2x, cena poloviční. Je srovnání lowendu s lowendem. Klobadysku, díky za poznámku, ale o skutečném stavu nic nevypovídá. 1. Baterky se pomalu ale jistě ukazují jako slepá větev, protože i přes veškerý dosahovaný a PROGNÓZOVANÝ technologický pokrok bude i v budoucnu značně nepříznivý poměr mezi cena/váha/výkon ....2. Už dlouhou dobu zde rezonuje téma infrastruktury sloužící jako podpora provozu elektromobility. IMHO fakt větší průser, než 1. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Archivováno
Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.