Jump to content

Auta na alternativní pohon


Josef01
 Share

Recommended Posts

Hlavny problem do buducna bude tomu velkemu cervenemu flaku na instantovom grafe vysvetlit, ze to on za vsetko moze a mal by sa krotit. Modremu flaku postaci neposlat humanitarnu pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Osobne myslim ze to nebude take zle. Na tom elektromobile (pokial teda nezhrdzavie), tak nie je toho az tolko co pokazit aby nejazdil. Samozrejme baterie v 15 rocnom aute budu problem, ale ak bude tych aut hodne a este nebudu na odpis po inych strankach nez bateriovych, tak sa isto casom najdu aftermarket nahrady za par supov. A ked auto, ktore za mlada na jedno nabite uslo 400km ujde na aftermarket nahradu 70km tak dojizdecovi ako som ja to bude stacit.

Link to comment
Share on other sites

ja neviem odkial beriete ten optimizmus ze sem zrazu pridu superlacne akumulatory, alebo ze niekto bude reworkovat stare vraky. Ved sa to nedeje uz dnes so spalovacimi autami, preco by sa to malo diat s dnesnymi elektromobilmi? Su to pocitace na kolesach. Nic ine.

Link to comment
Share on other sites

Mnoho ludi dnes ide cestou oprav 7-8 rocneho auta a tahaju to s nim do 15-17, tak neviem co myslis tym ze by sa to u spalovakov nedialo. Ostatne vec za pol mega by mala mat planovanu zivotnost vacsiu nez 2 roky. Ci pridu medzi tym lacne baterky nie je az tak podstatne. Aj keby sa technologicky nic nezmenilo tak ubastlit aftermarket baterku, ktora ujde s tym autom 70km namiesto povodnych 400 by nemala byt raketova veda. Kde bude dopyt tam vznikne casom aj ponuka.

Link to comment
Share on other sites

Porsche? To zní jak německé Déjà vu, vzhledem k tomu že Fischer-Tropschova metoda syntézy umělého benzínu je známá bezmála 100 let a už Hitler byl na ní svého času závislý...

image.png.a638537eed5873fb980782dd09bbd325.png

Obávám se že jediná změna bude, že místo dávno uloženého uhlí a nebo jiné biomasy si ten uhlík (za použití spooousty jiné energie a chemie) půjčíme z "čerstvého" CO2 - no a potom ho zase spálíme na totéž CO2 + další obvyklé emise (CO, NOx, spaliny z použitých olejů, nějaké ty mikrosaze) - tj. něco jako "čistý vodík" u vodíkové technologie... ;)

PS: A když už se v tom článku zmiňuje ta "ekologická" energie z větrníkových farem (které se nedají stavět všude a vzhledem k časovému rozložení spotřeby jsou většinu dne spíš k vzteku - takže aspoň nějaké pozitivum, místo do ČR to nacpeme to do CO2), je dobré si uvědomit že i ty se dnes budují především díky štědrým dotacím - přičemž nikoho z greténů zatím příliš netrápí omezená životnost a neexistence plánů na likvidaci tun fakt eklhaft kompozitních sraček z opotřebených lopatek... :thumbsdown_anim:

Edited by Radek124
Link to comment
Share on other sites

před 46 minutami, Radek124 napsal:

je dobré si uvědomit že i ty se dnes budují především díky štědrým dotacím

Aká energia je bez dotácií?

Link to comment
Share on other sites

Z vody, uhlí, ropy, plynu, biomasy, u Vás na Islandu samozřejmě geotermální - a dokonce i ta "zlá jaderná" se přes značné vstupní investice po celém světě vyrábí se solidním provozním ziskem.

Link to comment
Share on other sites

No neviem ako u vás, ale na SK je aj také uhlie dotované dosť výrazne. Priamo, nepriamo aj skryto, vo forme všelijakých úľav a lacných alebo odpustených emisných povoleniek. Nehovoriac o tom, že „budované predovšetkým vďaka štedrým dotáciám“, čo ti tak vadí, sú aj tie jadrové elektrárne, všakáno.

Edit: Podľa tohoto článku (nechce sa mi hľadať tie citované správy), boli európske dotácie do fosílnych palív vyše 52 miliárd eur.

Citovat

Podľa správy Európskej komisie zverejnenej tento mesiac krajiny EÚ v roku 2018 vynaložili na dotácie v oblasti energie 159 miliárd eur (188 miliárd dolárov). Takmer tretina z toho išla na fosílne palivá.

Dotácie na fosílne palivá v 27 krajinách EÚ sa od roku 2015 do roku 2018 zvýšili o 6 %, hoci niektoré krajiny, ako sú Rakúsko, Dánsko, Estónsko či Maďarsko, tento trend zastavili.

 

Edited by wawrik
Link to comment
Share on other sites

Jinými slovy, neexistovat nesmyslné "emisní povolenky", neexistovaly by ani šméčka typu zmiňovaných "dotací na fosilní energie pro chudé a zaostalé". Celý ten socík je tak jako vždycky postavený na palici - dotovat (čímž nemyslím půjčku inflačních peněz na pořízení, ale přerozdělování zisků z jiných zdrojů) se má jen vývoj nových životaschopných technologií, ne jejich hromadné nasazení a provoz :thumbsdown_anim:

Edited by Radek124
Link to comment
Share on other sites

To síce súhlasím*, ale v kontexte debaty je to úplne jedno. Energetický sektor je závislý od stimulov a dotácií. Celý, nielen ten „zelený“. Akurát sa v súčasnosti časť peňazovodov odkláňa na podporu nových, obnoviteľných zdrojov. Vrátane tých tvojich veterných elektrární. Keby nešli tie peniaze tam, tak by išlo viac na fosílne zdroje, to je jediný rozdiel.

* čiastočne, lebo postaviť jadrovú elektráreň bez stimulov asi nikdy nebude v možnostiach akejkoľvek firmy.

Edited by wawrik
Link to comment
Share on other sites

@wawrikPokud jsou tím "stimulem" státní záruky za výhodněji úročený bankovní úvěr (což je tuším jediná věc, která při financování nových jaderných bloků zajímá náš "chudý" ČEZ), jde o diametrálně odlišnou věc než v případě nevratných dotací, kdy ty prachy stát nejdřív někomu sebere (jedno jestli obere o zisk úspěšné a nebo sedře z kůže chudáky - obojí je stejně amorální) a co při své režii neprožere sám, to milostivě rozfofruje v grantově-dotačních "soutěžích krásy"... 

@simon_magus Kdybychom to vzali ad absurdum, naprosto nejčistší by bylo něco jako pneumobil (naprosto žádná chemie a emise, extrémně jednoduchá mechanika), kde ale stejně jako u vysoce stlačeného nebo kryogenního vodíku prostým lidem nevnímané problémy s výrobou, skladováním a bezpečností u konzumenta (aneb jak dopadne vysoce natlakované vodíkové autíčko za pár týdnů na letním slunci, nebo jak při vylučování vody řešit kondenzaci, zamrzání trubek a korozi komponent?). Dost možná to po vzoru kosmických raket skončí u ekonomické úvahy a syntetizování "úplně něčeho jiného ale snadněji recyklovatelného" než vodík, kde je výkonová hustota + skladování řešitelné výhodněji - např. hydrát metanu, kdo ví co všechno už příroda zná a my to jenom odmítáme vidět...

Link to comment
Share on other sites

před 6 hodinami, wawrik napsal:

To síce súhlasím*, ale v kontexte debaty je to úplne jedno. Energetický sektor je závislý od stimulov a dotácií. Celý, nielen ten „zelený“. Akurát sa v súčasnosti časť peňazovodov odkláňa na podporu nových, obnoviteľných zdrojov. Vrátane tých tvojich veterných elektrární. Keby nešli tie peniaze tam, tak by išlo viac na fosílne zdroje, to je jediný rozdiel.

* čiastočne, lebo postaviť jadrovú elektráreň bez stimulov asi nikdy nebude v možnostiach akejkoľvek firmy.

dpc jak ze jedno. najprv nadrbe stat dane a emisne poplatky a restriktivnu regulaciu na vyrobu niecoho co kazdy potrebuje a co je normalne  a odjakziva najlepsi biznis na zemeguli (energia), nasledne potom dava odpustky a dotacie lebo sak miestna zamestnanost, zmena struktury, politika a penazenka volica. A ekonacisti mozu kricat, ze ved stat to dotuje.. no poserem sa. Vyroba benzinu a elektriny je zavisla od statnych dotacii. Este vidiet jednorozca a mozem spokojne umriet.

Link to comment
Share on other sites

před 5 hodinami, Radek124 napsal:

@wawrikPokud jsou tím "stimulem" státní záruky za výhodněji úročený bankovní úvěr (což je tuším jediná věc, která při financování nových jaderných bloků zajímá náš "chudý" ČEZ), jde o diametrálně odlišnou věc než v případě nevratných dotací,

OK, máš pravdu, to jadro som tam nemal pliesť. Stimulmi som skôr mal na mysli štátne záruky a náklady pri odstavovaní JE, ale je to niečo iné ako dotácie, o ktorých sa bavíme. No u fosílnych zdrojov tie dotácie stále sú a nie malé, viď vyššie, dokonca aj do takého hnedého uhlia.

před 5 hodinami, simon_magus napsal:

Toyota rika, ze to bude vodik .... a narozdil od cisteho elektromobilu to dava i smysl.

Ako Toyote fandím a myslím si o nej, že dosť vie, čo robí, tu dúfam, že sa mýli a (aj) batériové autá budú. Majú pár veľkých výhod, ktoré vodík nedá (jednoduchosť, domáce nabíjanie). Možno bude riešením niečo ako plugin hybrid s vodíkovými palivovými článkami alebo nádržou, a trochu väčšou baterkou...

Ešte uvidíme, čo bude zač tá toyoťácka batéria s pevným elektrolytom, ktorú sľubuje na tento rok...

Edited by wawrik
Link to comment
Share on other sites

Domácí nabíjení nevím jestli je úplně velká výhoda, když bydlíš někde v paneláku nebo parkuješ o tři ulice dál, protože u tebe před činžákem není místo, což je v ČR velice běžné :D Jinak jsem byl mrknout nový Highlander a je to pecka. Tak já mám rád prostorná auta, no a ten prostor vzadu pro děcka a zavazadelník, wow, to je nádhera. Cockpit taky gůd, člověk se tam cítí fajnově, no celé to auto je velmi povedený....👍

DSC_0315_copy_3024x1704_1.jpg

DSC_0314.JPG

Link to comment
Share on other sites

před 27 minutami, African napsal:

Domácí nabíjení nevím jestli je úplně velká výhoda, když bydlíš někde v paneláku nebo parkuješ o tři ulice dál, protože u tebe před činžákem není místo, což je v ČR velice běžné :D 

Vyše polovice obyvateľov EU vrátane SR býva v domoch, v ČR je to okolo 47 %. Tí to pri dennom dochádzaní môžu oceniť. Pre panelákových obyvateľov baterkáče veľmi nie sú.

Edit: na tom Highlanderi si aj jazdil? Dojmy?

Edited by wawrik
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...