Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

před 19 minutami, wawrik napsal:

Vyše polovice obyvateľov EU vrátane SR býva v domoch, v ČR je to okolo 47 %. Tí to pri dennom dochádzaní môžu oceniť. Pre panelákových obyvateľov baterkáče veľmi nie sú.

Edit: na tom Highlanderi si aj jazdil? Dojmy?

Méně jak polovina a to nám ještě kazí těžce průměr cikáni, kteří bydlí v jednom malém rodinném baráčku třeba i po padesáti 🤪 S Highlanderem jsem se radši projet ani nebyl, abych ho náhodou moc pak nechtěl 🤭 Věřím tomu, že bude v pohodě, já žádný závodník nejsem a jak píšu, prostor je u mě na prvním místě, pak nějaký ten lehčí terén a tam bude asi taky na pohodu. Mě se to líbí moc tedy.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
V 17. 2. 2021 v 16:27, Geodet napsal:

Tohle mi dává větší smysl, hlavně kvůli té infrastruktuře a zároveň i se nebát, že krásný veteráni budou stát (v tom lepším případě) ve stodolách. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajimavy clanek o energiich.... https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/miroslavn-vinkler-rub-obnovitelnych-zdroju-energie?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=YveauYCLiot-202102191210

 

Edit:... Mala citace z dost obsahleho clanku:

Například jedna baterie pro elektromobily o hmotnosti 450 kg vyžaduje extrahování a zpracování přibližně 225.000 kg materiálů. Průměrně po dobu životnosti baterie každý kilometr řízení elektrického automobilu „spotřebuje“ 2,4 kg Země. Při použití spalovacího motoru se spotřebuje asi 0,05 kg paliva na km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Článok som ešte nečítal, len som hľadal údaje z tvojho citátu - napríklad aká je teda tá nepriama „spotreba“ rudy pre spaľovací motor - vzácne prvky typu paládium alebo platina v katalyzátore a podobne. Nenašiel som, možno je to v článku inde. Citát ako taký - porovnanie priamej a nepriamej spotreby, prekutanej zeme vs. spáleného paliva - mi takto narýchlo príde ako manipulácia. Ale možno to v tom článku je vyrátané, uvidím neskôr.

Plus na jednom mieste píše o 225 000 kg zeminy pre 600 kg batériu, inde pre 450 kg batériu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta cisla mohou byt prihnuta, ale ma to spravnou pointu. Z hlediska ulozeni a narocnosti managementu energie jsou EV v aktualnim vyvojovem stupni, ktery dava prazvlastni ekologicky/ekonomicky smysl. Jedna ocelova plechova nadrz s benzinem 50 kg vs napr. 500 kg mixu hliniku, oceli, medi, niklu, zinku, kobaltu, zlata, stribra, lithia atd.... proste nesmysl. Baterie u Tesly je sestavena z tuzkovych baterek (7 tisickrat obal, 7 tisickrat anoda, 7 tisickrat katoda...), navic rozdelena do segmentu, kde ma kazdy segment vlastni elektronicky management vcetne chlazeni/vyhrivani.

Vyroba klasickych aut se spalovacim motorem take potrebuje vzacne kovy, o mnozstvi a vlivu na tezbu se hadat nebudu. Pointu vidim osobne v tom, ze aktualni EV nema globalni ekologicky prinos, protoze musime vic tezit a tezit a tezit a navic nemame infraskturu pro masy... a vseho zacina byt malo nebo je hur pristupne, naklady na tezbu stoupaji. EU se chova z meho poheledu dost pokrytecky, kdyz tenhle paskvil tlaci dopredu pod vlajkou ekologie. A jsem rad, ze jeste existuji lide, kteri to nezerou a maji vlastni nazor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci nijak obhajovat politiku úředníků EU, ale oni neprotlačují elektromobilitu, oni jen omezují konvenční auta a protože je to prostřednictvím emisních norem, tak z toho výrobci zkouší vyklouznout například tímto způsobem, alternativou je potom promítnout výpalný do cen standardních aut, což musí zaplatit koncový uživatel a což se taky začíná praktikovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Da se rict, ze souhlasim. Neco EU tlaci neprimo (normy a drakonicke pokuty), neco tlaci primo svyma dotacema a podporama. Ve vysledku se mi to proste nelibi. Vyrobci aut to delaji proto, aby se vyhnuli placeni pokut za nadlimitni CO2, ktere jsou likvidacni a s ekologii to nema nic spolecneho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 2. 2021 v 15:01, Radek124 napsal:

@wawrikPokud jsou tím "stimulem" státní záruky za výhodněji úročený bankovní úvěr (což je tuším jediná věc, která při financování nových jaderných bloků zajímá náš "chudý" ČEZ), jde o diametrálně odlišnou věc než v případě nevratných dotací, kdy ty prachy stát nejdřív někomu sebere (jedno jestli obere o zisk úspěšné a nebo sedře z kůže chudáky - obojí je stejně amorální) a co při své režii neprožere sám, to milostivě rozfofruje v grantově-dotačních "soutěžích krásy"... 

@simon_magus Kdybychom to vzali ad absurdum, naprosto nejčistší by bylo něco jako pneumobil (naprosto žádná chemie a emise, extrémně jednoduchá mechanika), kde ale stejně jako u vysoce stlačeného nebo kryogenního vodíku prostým lidem nevnímané problémy s výrobou, skladováním a bezpečností u konzumenta (aneb jak dopadne vysoce natlakované vodíkové autíčko za pár týdnů na letním slunci, nebo jak při vylučování vody řešit kondenzaci, zamrzání trubek a korozi komponent?). Dost možná to po vzoru kosmických raket skončí u ekonomické úvahy a syntetizování "úplně něčeho jiného ale snadněji recyklovatelného" než vodík, kde je výkonová hustota + skladování řešitelné výhodněji - např. hydrát metanu, kdo ví co všechno už příroda zná a my to jenom odmítáme vidět...

Toyota to ma asi vyresene

https://www.toyota.cz/world-of-toyota/articles/2020/mirai-2020

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toyota ukazuje prototypy Mirai už od roku 2014 - a je otázka kolik z těch pár tisíc vyrobených skutečně prodali (v Evropě jde jen o pár stovek) a u kolika jen probíhá předvádění+testování, vzhledem k neexistenci solidní vodíkové infrastruktury -_-

Ale připouštím že tankování kryogenního vodíku do vestavěného mražáku bude v provozu řádově flexibilnější, než nekonečné pumpování uhelných elektronů do lithiových monočlánků kabelem. B)

model-3-battery-teardown-main.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už je tu zmínka o autoforu, tak perlička o úskalích elektromobility v zemích bez socialistického "energetického regulačního ouřadu" v okamžiku kdy nečekaně udeří mráz je taky docela výživná...

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/mrazy-delaji-z-elektromobilu-drahy-spas-jedno-dobiti-tesly-stoji-skoro-20-tisic-korun/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je fajn, že si vôbec auto dobili a mohli jazdiť. Keď bola v 2015-tom palivová kríza v Nepále, bežný plebs sa k zvyškom palív nedostal a autá týždne stáli. A pre autobusy stál liter pašovanej čínskej nafty v špičke okolo 4000 rupií (okolo 35 €!), ak ho vôbec zohnali. Ešte po dvoch mesiacoch bol za desatinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedna světová premiera Ioniq 5 - a není to koncept... :) 230 nebo 300k, RWD nebo AWD. 800V systém pro dobíjení alá Porsche, baterka 58 nebo 72,6kWh.  Dojezd kolem 480km. 

Přesné info zatím zde: https://press.hyundai.cz/tiskove-zpravy/detail/27_2774-hyundai-ioniq-5-nove-definuje-zivotni-styl-zalozeny-na-elektromobilite 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě dneska, když jsem autem navštívil Jižní Město, tak jsem si představil ty ulice mezi panelákama plný elektromobilů, připojenejch prodlužovákama v dobrým případě k pouličním lampám a nebo hůře do oken bytů. Řekl bych, že to by byl blekaut každej večer a možná pro celý střední Čechy.

Moc tý eletrice nevěřím.

Ať se teda ve městech propaguje MHD - metro, tramvaj nebo nějaký rikši, ale za městem už je lepší spalovák. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli můžu k tématu, mě by to v podstatě nevadilo, na couračku kolem komína, když mám na baráku panely a jsem do toho nadšenec. Jen přirozenější vývoj, bez dotací a EU diktátu... 

Někde jsem dneska četl o X let staré Mercedesce 124, najeto k půl mega. Za mě proč ne, to že někdo "neprotočil" za tu dobu 3 možná 4 spotřební kusy, tím možná ušetřil tu ekostopu víc... kdo ví. Ale ekonomika se musí točit a servisy kasírovat 🙂

Mimochodem u 1,2 tsi v 80 tis km, proběhla už dvakrát výměna rozvodového řetízku (asi tam dávají ty ze splachovadel,co někde koupili ve výprodeji, jinak to nechápu) 😞 Ale to je jinam a nakonec je mi to fuk, protože to naštěstí není můj vlhký sen 🙂

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...