Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Nojo, no, je to asi různý, mně vyhovuje ten způsob jízdy podobnej běžnýmu autu, akceleruju, pustím pedál a plachtím, začnu brzdit já, nebo auto a rekuperuju, případně si nastavím nějaký z těch stupňů rekuperace třeba při sjezdu z kopce, nebo když dojíždím do vesnice, nemusím brzdit a ještě tankuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
Dnes je Ioniq 5 a Kia EV6 jedinou rozumnou volbout. Obe jsou cemu rikam druhou generaci EV, rychle nabijeni, solidni spotreba a platforma s 3m rozvorem. Pro me sobne je Ioniq5 asi nastupce naseho soucasneho rodinneho auta. Pod 1m bez dane by jsi nemel mit problem se dostat. "stary" Ioniq je fajn auto, ale je o hodne mensi, stejne ta kona...
ioniqoctavia.thumb.jpg.859c9bd83b33bcd80ec725a724f4e7a2.jpg

diky, musim uznat, ze ten Ioniq me zaujal zatim asi nejvic, neco o EV nastuduju obecne a zajdu se podivat do Hyundai a pak se uvidi…
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 8. 2021 v 9:45, x591 napsal:

Díky za zkušenosti. Jediné, co myslím soudruzi v endéer nevychytali, je ta chvíle, kdy auto jede třeba 120 km/h na baterku a nahodí se studený spalovací motor. Žádné předehřívání oleje nebo vody, prostě bum 2500 nebo 3000 otáček tradá... u služebáku na leasing vem to čert, ale domů bych to za svoje nekupoval. Až žena olítá hybridní Hondu Jazz, kouknu po nějaké hybridní Toyotě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Duke650 napsal:

kdy auto jede třeba 120 km/h na baterku a nahodí se studený spalovací motor.

To robí tá vaša Honda Jazz či ktoré? 😮 Že to robili VW group plug-iny som už počul, ale Japonci s vyše 20-ročnými skúsenosťami s hybridmi...? Plugin RAVka pred vyflusnutím baterky najprv na pár minút pustila spaľovák na voľnobeh, až potom ho zapojila, čo človek tak nejako očakáva. U Hondy a vlastne u dnešných plug-inov všeobecne by som to teda čakal tiež...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, wawrik napsal:

To robí tá vaša Honda Jazz či ktoré? 😮 Že to robili VW group plug-iny som už počul, ale Japonci s vyše 20-ročnými skúsenosťami s hybridmi...? Plugin RAVka pred vyflusnutím baterky najprv na pár minút pustila spaľovák na voľnobeh, až potom ho zapojila, čo človek tak nejako očakáva. U Hondy a vlastne u dnešných plug-inov všeobecne by som to teda čakal tiež...

A co sa stane ak sa zrazu rozhodnes ist na doraz? Stale to bude platit? Proste na dialnici tomu nalozis. Bude mat cas na to niekolko minutove zahrievanie?

Odhliadnuc od faktu ze zahrievanie na volnobeh motoru nijako extra neprospieva a ani sa nedoporucuje, ale to je ina tema.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda, voľnobehom myslím ten najnižší režim, ktorým ravka zahrieva motor, tipujem okolo 1500+ otáčok.

Čo robí pri plnom kotli za studena neviem. Predpokladám, že v takej núdzovej situácii zapojí všetko bez ohľadu na stav zahriatia, rovnako ako u čistého spaľováku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem, že je to zřejmé - odpovídal jsem členovi se Seatem. 
To co jsem psal je chování plugin hybridu VW/Škoda t.j 1,4 turbo plus elektromotor. Na baterku se dá jet rychlostí až 130 km/h

Honda Jazz je mild hybrid, atmosférický benzínový motor tam pracuje přes 99% doby, jen zcela výjimečně jede vůz v režimu EV

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, wawrik napsal:

To je pravda, voľnobehom myslím ten najnižší režim, ktorým ravka zahrieva motor, tipujem okolo 1500+ otáčok.

Čo robí pri plnom kotli za studena neviem. Predpokladám, že v takej núdzovej situácii zapojí všetko bez ohľadu na stav zahriatia, rovnako ako u čistého spaľováku.

Dik! S hybrid RAV som presiel len par km (stovky?) ale na take veci nedoslo. Uplne to zabil hlul v kabine, pre mna to bolo nemyslitelne auto. Len ma zaujimalo ako to funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, JR_2010 napsal:

A když jedete normálním autem, tak taky hned jedete čočku od studena?

To nieje uplne relevantne. Nemam na tom sice ziaden zaujem, ale debata bola o tom ze ides na elektro a ked to zadupnes tak pocas jazdy zapoji naplno "cerstvo nastartovany" benzin. Coz samozrejme nieje optimalne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 minutami, JR_2010 napsal:

No a na co se ptám, jaký je v tom rozdíl? 

Rozdíl je v tom ten, že většinou nezačínáš cestu na dálnici ve 130 km/h. Tipuju, že většina z nás nastartuje u nějakého baráku a má prostor motor zahřát. Nezjevíš se najednou uprostřed dálnice v plné rychlosti ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 34 minutami, eskimak napsal:

Dik! S hybrid RAV som presiel len par km (stovky?) ale na take veci nedoslo. Uplne to zabil hlul v kabine, pre mna to bolo nemyslitelne auto. Len ma zaujimalo ako to funguje.

Mam uplne stejne zkusenosti plus pro me teda byla no-go ta bezestupnova prevodovka, nebo jak se to jmenuje. Kdyz jsi trochu pridal, tak to byl zvuk jako kdyz bezi naplno vysavac. A spotreba taky nic moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Tichus napsal:

Rozdíl je v tom ten, že většinou nezačínáš cestu na dálnici ve 130 km/h. Tipuju, že většina z nás nastartuje u nějakého baráku a má prostor motor zahřát. Nezjevíš se najednou uprostřed dálnice v plné rychlosti ;) 

No já to chápu, ale tak asi trochu používám mozek a vím kam jedu, tak to nenechám v půli cesty vybít, ale jedu na hybridní režim už od začátku, navíc, ten motor není úplně stejnej, jako v čistě benzinovým autě, je to technicky přizpůsobený právě pro podobný situace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, JR_2010 napsal:

No já to chápu, ale tak asi trochu používám mozek a vím kam jedu, tak to nenechám v půli cesty vybít, ale jedu na hybridní režim už od začátku, navíc, ten motor není úplně stejnej, jako v čistě benzinovým autě, je to technicky přizpůsobený právě pro podobný situace.

Tak, je snad jasné, že schválně to asi člověk neudělá. Ale blbé počasí, objížďka, kolona, ...dovedu si představit, že to nemusíš odhadnout. 

A to s tím motorem víš, nebo si to jenom myslíš? Protože si říkám, že kdyby to uměli přizpůsobit těmhle situacím, tak by přizpůsobili i ty obyčejné spalováky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 minutami, Tichus napsal:

Mam uplne stejne zkusenosti plus pro me teda byla no-go ta bezestupnova prevodovka, nebo jak se to jmenuje. Kdyz jsi trochu pridal, tak to byl zvuk jako kdyz bezi naplno vysavac. A spotreba taky nic moc.

Nová RAV-ka? Čiže model 2019 a novší? Divné, ten hučí len pri zrýchľovaní blízkom plnému knedlíku, normálne sa tam nedostávam a to nejazdím nijako pomaly... A spotreba je podľa mňa na benzín skvelá, bežne tak 5,5-6 l, keď vleziem do mesta mínus liter, keď je teplo a nefúka mínus liter, keď fúka silno plus liter, keď ťahám karavan plus liter a pol. Kamarát s dízlovým Tucsonom má v podobnom režime skoro o liter viac.

Ale ten hluk (od kolies, najmä zadných), čo spomínal Eskimák, je smutný fakt... Dá sa to celkom ľahko zatlmiť, ale komu sa do toho chce, všakáno. Edit: Plugin RAVka je na tom o dosť lepšie, má zvukovo izolačné predné sklá a viac tlmiaceho materiálu, najmä v oblasti prednej priečky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čistě na elektriku má to auto dojezd 00 nic, píšou sice, že až 62 km, ale reálně je to spíš okolo 38 km, a to spíš při klidný jízdě, takže po dálnici s tím nic neujedeš, tu maximálku 140 km/h si můžeš tak maximálně kousek vyzkoušet, jinak řečeno, kdo nasadí na dálnici standardní rychlost v e-modu a chce někam mazat, tak to auto blbě využívá. A to s tím motorem vím jistě, proč se to nedělá standardně bude asi o nákladech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...