Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

před 3 minutami, wawrik napsal:

Nová RAV-ka? Čiže model 2019 a novší? Divné, ten hučí len pri zrýchľovaní blízkom plnému knedlíku, normálne sa tam nedostávam a to nejazdím nijako pomaly... A spotreba je na benzín skvelá, bežne tak 5,5-6 l, keď vleziem do mesta mínus liter, keď je teplo a nefúka mínus liter, keď fúka silno plus liter, keď ťahám karavan plus liter a pol. Kamarát s dízlovým Tucsonom má v podobnom režime skoro o liter viac.

Ale ten hluk (od kolies, najmä zadných), čo spomínal Eskimák, je smutný fakt... Dá sa to celkom ľahko zatlmiť, ale komu sa do toho chce, všakáno.

Jj, nová RAVka. Mně zase přišlo, že aby to nehučelo, tak bych musel přidávat fakt dost plynule. Už při trochu větším sešlápnutí to teda pořádně pištělo. Já jsem s tím jezdil okolo osmi a to jsem to nijak nedrtil, zajímavé... Měl jsem to půjčené asi na 300km, takže žádné extra dlouhé zkušenosti, ale s manželkou jsme se docela shodli, takže to nepřišlo jenom mně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
před 4 minutami, wawrik napsal:

Nová RAV-ka? Čiže model 2019 a novší? Divné, ten hučí len pri zrýchľovaní blízkom plnému knedlíku, normálne sa tam nedostávam a to nejazdím nijako pomaly... A spotreba je na benzín skvelá, bežne tak 5,5-6 l, keď vleziem do mesta mínus liter, keď je teplo a nefúka mínus liter, keď fúka silno plus liter, keď ťahám karavan plus liter a pol. Kamarát s dízlovým Tucsonom má v podobnom režime skoro o liter viac.

Ale ten hluk (od kolies, najmä zadných), čo spomínal Eskimák, je smutný fakt... Dá sa to celkom ľahko zatlmiť, ale komu sa do toho chce, všakáno.

Prepac, no offence. Ale ta spotreba mi pride nezmysel nato ze je to hybrid. Za mna to nema ziadnu pridanu hodnotu, len komplikovanost/narocnost na udrzbu/zivotnost. S rovnakou spotrebou jazdim dialky s 3l dieslom a 2+ tonovym autom, ktore ma uplne inu dynamiku. Ano, v meste s lahkou nohou o liter viac. Ale spravanie tych motorov nieje ani porovnatelne. Nechcem do toho nikomu hadzat vidly, ale podla mna slepa cesta, uplne zufala rekacia vyrobcov na obmedzenia. Co chapem, v prvom rade ide len o prachy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, JR_2010 napsal:

To: eskimak
Přesně jak píšeš, na dálnici se nezjevíš, moc dobře víš, že na ní pojedeš a tomu si přizpůsobíš auto v předstihu.

Nesuhlasim. Ze nastartujes, sadnes si na studene sedadlo do studeneho auta (ak nemas bufika), rozlepis oci, to nejak podvedome clovek pomaly rozbehne. Ale aby som musel mysliet na chvilu kedy sa uraci prepnut pohon a vtedy zvolnil, nechal ho nahriat, atd., to mi nepride logicke ocakavanie od uzivatela.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 45 minutami, eskimak napsal:

Prepac, no offence. Ale ta spotreba mi pride nezmysel nato ze je to hybrid. Za mna to nema ziadnu pridanu hodnotu, len komplikovanost/narocnost na udrzbu/zivotnost. S rovnakou spotrebou jazdim dialky s 3l dieslom a 2+ tonovym autom, ktore ma uplne inu dynamiku. Ano, v meste s lahkou nohou o liter viac. Ale spravanie tych motorov nieje ani porovnatelne.

Neberiem to útočne, neboj.

Neporovnávaš rovnaké podmienky. Dlhé diaľničné jazdy budú asi tak jedinou príležitosťou, kde budeš mať tú spotrebu nižšiu. Nič proti tomu, tráviť veľa času diaľničnými presunmi, tak si ten dízlový trojliter možno kúpim tiež (i keď s dnešnými skúsenosťami by to pokojne mohla byť aj Camry)... V meste za 5 l nejazdíš ani náhodou, ja áno, aj v zime na pneu s hrotmi. Zober si, že priemerná teplota pre tie spomínané údaje je okolo 5 °C a vietor 40 km/h, plus zimné kolesá tak 7-8 mesiacov do roka.

A to auto je jednoduchšie, nie zložitejšie, ako píšeš. Žiadne dízlové kurvítka typu vstrekovanie močoviny, žiadne dvojhmoťáky, etc., žiadna prevodovka (namiesto nej diferenciál), dokonca ani spojku to nemá - o dvoch spojkách ani nehovoriac :D Motor navyše ide skoro celý čas s nepriamym vstrekom, priamy zapína v podstate len pri štartovaní, takže žiadne karbónovanie. Na tých autách sa po dlhých rokoch nič nekazí, staršie toyoťácke/lexusácke hybridy vyžadujú menej servisných zásahov ako tie isté modely v benzíne či nafte. To sú slová miestnych servisákov, dosť som sa na to pýtal predtým, ako som sa odvážil hybrid kúpiť, dôkladne postrašený motoristickými servermi.

Keď som potom na nich jazdil, dosť som nechápal, čo tu môže bežnému človeku vadiť. Nemyslím autíčkarom, ale na bežné denné jazdenie. A tie nezmysly, ktoré o nich kolovali a vlastne stále kolujú, nechápem tiež, hlavne prečo kolujú...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 52 minutami, JR_2010 napsal:

Čistě na elektriku má to auto dojezd 00 nic, píšou sice, že až 62 km, ale reálně je to spíš okolo 38 km, a to spíš při klidný jízdě, takže po dálnici s tím nic neujedeš, tu maximálku 140 km/h si můžeš tak maximálně kousek vyzkoušet, jinak řečeno, kdo nasadí na dálnici standardní rychlost v e-modu a chce někam mazat, tak to auto blbě využívá. A to s tím motorem vím jistě, proč se to nedělá standardně bude asi o nákladech.

62 km papírově a jak jsem psal město 52 - 58 km dělá bez problému, ale i na těch 62 jsem se už dostal (většinou je to právě ve městě nebo provozu, kde prostě popjíždíš v dopravě). Příklad dnes 34 km sem a tam, mezi vesnicemi, a baterka skončila na 51% (tj. čistě matematicky nad tím WLTP údajem). Nemyslím, že jezdím pomalu, ale ne nutně brzda-plyn. Z ostatních auta na Sprit Monitoru to je asi vidět :) Tenhle hybrid je zatím první, kde nejsem na chvostu ve spotřebě. 

Ale přiznávám, že v tomhle jsem ideální případ jak pro EV, tak hybrid. Většinu času pracuji z domova, průměrná vzdálenost při běžném výjezdu je někde kolem 15 - 50 km. Denní průměr někde kolem 75 km, rozložený do 1 - 2 výjezdů, časově dostatečně od sebe, tak že to auto se doma nabije. Když už jedu někam delší trasu, tak mám dost času na to cokoliv dobít a většinou tam nabíječka je (i v ČR). 

Sám si říkám, že i soudruzi z VW museli nějak počítát s tím startem studeného motoru, ale zatím jsem neměl šanci ověřit. Opačně - tj. přehřátí baterie jsem už zjistil, že si to připojené dokáže auto ochladit. Nebo alespoň to tak vypadalo.

Jednu věc, kterou jsem ještě nenašel je najít okamžité provozní údaje (ale neprohládaval jsem všechny možnosti) - tj. třeba tu teplotu motorového oleje. Jinak hodně využívám vychlazení/a teď už i předehřátí auta na elektrice. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, wawrik napsal:

Neberiem to útočne, neboj.

Neporovnávaš rovnaké podmienky. Dlhé diaľničné jazdy budú asi tak jedinou príležitosťou, kde budeš mať tú spotrebu nižšiu. Nič proti tomu, tráviť veľa času diaľničnými presunmi, tak si ten dízlový trojliter možno kúpim tiež (i keď s dnešnými skúsenosťami by to pokojne mohla byť aj Camry)... V meste za 5 l nejazdíš ani náhodou, ja áno, aj v zime na pneu s hrotmi. Zober si, že priemerná teplota pre tie spomínané údaje je okolo 5 °C a vietor 40 km/h, plus zimné kolesá tak 7-8 mesiacov do roka.

A to auto je jednoduchšie, nie zložitejšie, ako píšeš. Žiadne dízlové kurvítka typu vstrekovanie močoviny, žiadne dvojhmoťáky, etc., dokonca ani spojku to nemá - o dvoch spojkách ani nehovoriac :D Motor navyše ide skoro celý čas s nepriamym vstrekom, priamy zapína v podstate len pri štartovaní. Na tých autách sa po dlhých rokoch nič nekazí, staršie toyoťácke/lexusácke hybridy vyžadujú menej servisných zásahov ako tie isté modely v benzíne či nafte. To sú slová miestnych servisákov, dosť som sa na to pýtal predtým, ako som sa odvážil hybrid kúpiť, dôkladne postrašený motoristickými servermi.

Keď som potom na nich jazdil, dosť som nechápal, čo tu môže bežnému človeku vadiť. Nemyslím autíčkarom, ale na bežné denné jazdenie. A tie nezmysly, ktoré o nich kolovali a vlastne stále kolujú, nechápem tiež, hlavne prečo kolujú...

Oki, fair. Diskutujeme. 👍

Mas pravdu, za 5 nejazdim. No ta jazda sa tiez neda moc porovnat. V ziadnom ohlade - komfortom, dynamikou, dojazdom. Okrem dialnicnych presunov bude velky diesel urcite uspornejsi aj mimo mesto. V meste asi nie, suhlas. Ak nepojde o moc dlhy presun.

Nic ako dieslove kurvitka neexistuje. Mocovinu netankujem. Dvojhmota je bezna vo vsetkych MODERNYCH typoch prevodoviek so silnejsim motorom. Osobne (kedze do servisu auta znacne vstupujem) vidim moderny diesel ako servisne jednoduchsi motor oproti modernemu benzinu. A CVT je proste minulost, to sa s modernou prevodovkou snad neda zrovnat.

Suhlasim s tym ze ked toyota pouziva na vsetko zastarane technologie, je to jednoduchsie na udrzbu. 

Ohladom zlozistosti. To auto je benzinove auto + vsetko k tomu aby bolo zaroven elektricke. Ako moze byt jednoduchsie? 

Vsetko ma svoje miesto, tak ako je nezmysel smart v diesli, takmer tak je nezmysel SUV bez diesla, nic efektivnejsie do toho aktualne neexistuje. A ohladom spotreby, vzdy by som zratal TCO, to je jedine na com zalezi. A tam opat nejak nevidim priestor na konkurenciu pre diesel. 

Nijako tym nehanim benzinove motory, P911 by som v diesli nechcel :). A vlastne v rodine tych benzinov tiez mame hodne, ale bud sa jedna o low cost riesenia pre male auta (ziaden parameter motora nebol dolezity, len nech to dojde do tesca a spat) alebo o petrolhead, tam je zas klucove nieco ine.

Kazdemu co jeho jest, kazdy si na to auto musi nejako zarobit sam (aj ked ho plati firma). A keby nebolo inovatorov, jazdili by sme stale na ford model T.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, x591 napsal:

62 km papírově a jak jsem psal město 52 - 58 km dělá bez problému, ale i na těch 62 jsem se už dostal (většinou je to právě ve městě nebo provozu, kde prostě popjíždíš v dopravě). Příklad dnes 34 km sem a tam, mezi vesnicemi, a baterka skončila na 51% (tj. čistě matematicky nad tím WLTP údajem). Nemyslím, že jezdím pomalu, ale ne nutně brzda-plyn. Z ostatních auta na Sprit Monitoru to je asi vidět :) Tenhle hybrid je zatím první, kde nejsem na chvostu ve spotřebě. 

Ale přiznávám, že v tomhle jsem ideální případ jak pro EV, tak hybrid. Většinu času pracuji z domova, průměrná vzdálenost při běžném výjezdu je někde kolem 15 - 50 km. Denní průměr někde kolem 75 km, rozložený do 1 - 2 výjezdů, časově dostatečně od sebe, tak že to auto se doma nabije. Když už jedu někam delší trasu, tak mám dost času na to cokoliv dobít a většinou tam nabíječka je (i v ČR). 

Sám si říkám, že i soudruzi z VW museli nějak počítát s tím startem studeného motoru, ale zatím jsem neměl šanci ověřit. Opačně - tj. přehřátí baterie jsem už zjistil, že si to připojené dokáže auto ochladit. Nebo alespoň to tak vypadalo.

Jednu věc, kterou jsem ještě nenašel je najít okamžité provozní údaje (ale neprohládaval jsem všechny možnosti) - tj. třeba tu teplotu motorového oleje. Jinak hodně využívám vychlazení/a teď už i předehřátí auta na elektrice. 

No tak je vidět, že využíváš to auto tak, jak se má. K tomu dojezdu, já měl Superb iV a tam se prostě ten maximální dojezd nedal dosáhnout. Teplota oleje je myslím v maxidotu, ale nejsem si jistej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To @wawrik je to marný, marný, marný 🙂. Jak vidíš je to buď moc moderní, nebo ne moderní a vlastně vždy blbý 😀. Jsem ale naprosto spokojený 😉.

Pokud jde o ty starty, vždy se motor zahřeje na provozní teplotu, aspoň u hybridu (Toyka). U pluginu předpokládám to samé, jak dáš změnu režimu.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, eskimak napsal:

To vobec nik nerozporuje, ostatne, predajne cisla Toyoty to podporuju. Ale LC by som do toho tiez moc netahal, vsakze, to nieje uplne mainstream ;).

Však já ho nikam netahám 🙂 a taky těžko vysvětluji proč mám taký gazik 😀 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@eskimak Dízlovými kurvítkami myslím všetky tie systémy, ktoré sa môžu kaziť a radi sa kazia - vysokotlaké turbá aj vstrekovače, dvojhmoťáky atď., plus sa navyše dosť často ťažko identifikuje chyba, viď príslušné značkové fóra.

před 59 minutami, eskimak napsal:

Ohladom zlozistosti. To auto je benzinove auto + vsetko k tomu aby bolo zaroven elektricke. Ako moze byt jednoduchsie?

No to sa práve snažím vyvetliť - v dízlovom a čiastočne aj benzínovom aute je kopec kompletných konštrukčných celkov, ktoré v toyoťáckom hybride nemáš, a zrovna tých problémových. A nie, to, čo je v Toyote, nie je CVT, je to obyčajný diferenciál. Ak si sa o to bližšie nezaujímal a chceš, tak napríklad tu je videovysvetlenie for dummies. Ten geret, ktorý tam chlapík má kompletne rozložený, nahrádza radenú prevodovku, dvojhmoťák aj spojku/spojky, spolu so všetkými podpornými systémami, čo sú na to navesené - mechatronika, olejové čerpadlá atď. Identifikácia chyby je u hybridu väčšinou o dosť jednoduchšia, je tam menej súčiastok a nie je ani toľko možností, kde sa jeden druh chyby (napríklad klepanie, rázy, vibrácie) môže nachádzať. Nie som servisák, predávam, ako som nakúpil.

image.thumb.png.9f7a12aa624259b3ebca75ca40c14b6a.png

Časy sa menia, SUV s hybridom mi už dnes dáva zmysel, najmä po skúsenostiach s RAVkou v „teréne“. Vlastne - a kedykoľvke to popriem! :D - potichu uvažujem o tom, že keď bude nový hybrid v Land Cruiseri tak podarený ako ten v RAVke, vymením ho za moje storočné kilo, ktoré som nedávno krvavo komplet celé zrepasoval, takže ma prežije a vydrží ďalších sto rokov. Ešte pred dvoma rokmi - dokonca aj po dobrých skúsenostiach s hybridmi - by som dal ruku do ohňa za to, že do offroadov bude nafta výhodnejšia vždy. No, už si to úplne nemyslím... Našťastie ten hybrid v LC bude asi šesťvalcové biturbo, a to už tak sexi nie je. Aspoň pre mňa.

Btw, elektromotory v teréne sú úplne najviac! To je ďalšia vec, u ktorej nechápem, ako som bez toho doteraz dokázal žiť. Tá plynulosť, dávkovanie, predvídateľnosť, ticho (počuješ, čo sa ti pod kolesami deje) atď., to je úplne nová skúsenosť. Škoda, že RAVka má na vážnejšie offroadenie tie elektromotory slabučké. Wrangler 4xe ich síce má silnejšie, ale zasa jeden je pred prevodovkou, to tiež nie je úplne to, čo znáňam, občas to na dvojku preradilo v tom najnevhodnejšom momente a rozhodilo/zastavilo ma to... Plus to je zrovna dosť zložitý a komplikovaný systém, to by som v LC dosť oželel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto som prehliadol a už mi nejde editovať predchádzajúci príspevok, tak pardon za kúskovanie...

Před hodinou, eskimak napsal:

Okrem dialnicnych presunov bude velky diesel urcite uspornejsi aj mimo mesto. V meste asi nie, suhlas. Ak nepojde o moc dlhy presun.

Nesúhlasím, tá moja vyššiespomínaná spotreba je vlastne presne typické mimomesto. Akonáhle vleziem do mesta (aj to je v podstate bez zápch a prejazdy sú obyčajne v rýchlostiach okolo 40-90 km/h), spotreba rýchlo letí dolu. Na semafóroch v lete nezastavím niekedy aj celé týždne.

To len na margo spotreby, nie že by to bola jediná vec, čo je pre mňa na hybridoch zaujímavá, viď vyššie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, wawrik napsal:

@eskimak Dízlovými kurvítkami myslím všetky tie systémy, ktoré sa môžu kaziť a radi sa kazia - vysokotlaké turbá aj vstrekovače, dvojhmoťáky atď., plus sa navyše dosť často ťažko identifikuje chyba, viď príslušné značkové fóra.

To su ale vacsinou systemy zastupene aj v benzinovom aute. To len na margo servisovatelnosti moderneho benzinu vs diesla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, wawrik napsal:

@eskimak 

No to sa práve snažím vyvetliť - v dízlovom a čiastočne aj benzínovom aute je kopec kompletných konštrukčných celkov, ktoré v toyoťáckom hybride nemáš, a zrovna tých problémových. A nie, to, čo je v Toyote, nie je CVT, je to obyčajný diferenciál. Ak si sa o to bližšie nezaujímal a chceš, tak napríklad tu je videovysvetlenie for dummies. Ten geret, ktorý tam chlapík má kompletne rozložený, nahrádza radenú prevodovku, dvojhmoťák aj spojku/spojky, spolu so všetkými podpornými systémami, čo sú na to navesené - mechatronika, olejové čerpadlá atď. Identifikácia chyby je u hybridu väčšinou o dosť jednoduchšia, je tam menej súčiastok a nie je ani toľko možností, kde sa jeden druh chyby (napríklad klepanie, rázy, vibrácie) môže nachádzať. Nie som servisák, predávam, ako som nakúpil.

image.thumb.png.9f7a12aa624259b3ebca75ca40c14b6a.png

Časy sa menia, SUV s hybridom mi už dnes dáva zmysel, najmä po skúsenostiach s RAVkou v „teréne“. Vlastne - a kedykoľvke to popriem! :D - potichu uvažujem o tom, že keď bude nový hybrid v Land Cruiseri tak podarený ako ten v RAVke, vymením ho za moje storočné kilo, ktoré som nedávno krvavo komplet celé zrepasoval, takže ma prežije a vydrží ďalších sto rokov. Ešte pred dvoma rokmi - dokonca aj po dobrých skúsenostiach s hybridmi - by som dal ruku do ohňa za to, že do offroadov bude nafta výhodnejšia vždy. No, už si to úplne nemyslím... Našťastie ten hybrid v LC bude asi šesťvalcové biturbo, a to už tak sexi nie je. Aspoň pre mňa.

Btw, elektromotory v teréne sú úplne najviac! To je ďalšia vec, u ktorej nechápem, ako som bez toho doteraz dokázal žiť. Tá plynulosť, dávkovanie, predvídateľnosť, ticho (počuješ, čo sa ti pod kolesami deje) atď., to je úplne nová skúsenosť. Škoda, že RAVka má na vážnejšie offroadenie tie elektromotory slabučké. Wrangler 4xe ich síce má silnejšie, ale zasa jeden je pred prevodovkou, to tiež nie je úplne to, čo znáňam, občas to na dvojku preradilo v tom najnevhodnejšom momente a rozhodilo/zastavilo ma to... Plus to je zrovna dosť zložitý a komplikovaný systém, to by som v LC dosť oželel.

Dakujem, video si pozriem. Bol som v tom ze je to CVT. Coz sice asi tejto "prevodovke" tiez neprinasa body ohladom funkcnosti/komfortu, len jednoduchosti.

Za dalsie vysvetlenie dakujem - vsetko beriem a nerozporujem lebo nemozem - s pouzitim auta v podmienkach ako ho pouzivas ty nemam ziadne skusenosti, ak vravis ze to funguje lepsie nemam dovod ti neverit. Ale necakal by som to :). Zhodneme sa asi ze Tvoje ocakavania / potreby od auta maju hodne daleko od bezneho poposuvania po meste a na vikend 3 dediny k rodicom. 

Ano, spotreba nieje zdaleka najdolezitejsia, ani by som to nevytahoval, slo len o porovnanie. V principe co sa mna tyka tak na nej prakticky nezalezi (ok, do urcitej hodnoty, zas 20l by mi na daily car uz vadilo). Nepresvedcil si ma sice ku kupe hybridu, ale chapem ze to zmysel mat moze. 

Nech sluzi ;).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady to s vašimi spotřebami začíná být jako na VW foru v roce 2000 u Škoda Octavia 1 a motoru 1,9 tdi.

Zkuste se někdy reálně zamyslet a poslat nám sem fotky nikoliv maxidotu a vašich kombinovaných spotřeb,  ale raději fotografie dolu, kde se těží materiál (  grafit, mangan, lithium a další suroviny) do baterií u vašich mazlíčků, které tady opěvujete jako technický zázrak, ale fotky té totálně zdevastované přírody. Potom nám sem napište jakou technologií se například to lithium těží a na závěr nám sem vložte rok, kdy se začali průmyslově vyrábět a používat automobily na elektřinu, jen pro osvěžení paměti 🙂

V poslední řadě nám napište jak a čím se vozí ten materiál pro Hybridy a  Full elektroauta z Afriky a Austrálie, třeba do Číny

 

 

Jedna odpověď za všechnyEkologicky šetrná není ani samotná cesta kobaltu do Číny, kde se vyrábí většina autobaterií a následně jsou zase dopravovány přes celý svět do automobilek v Evropě. Znečištění lodních tankerů je s porovnáním s novými dieselovými motory  neskutečná. Pro příklad bude stačit výletní loď Harmony, která spotřebuje zhruba 150 tun topného oleje denně (odpad při výrobě ropy). Tato loď může uvolnit až 450 kg jemného prachu do ovzduší denně. Což odpovídá několika miliónům nových Volkswagen Passat s naftovým motorem 2,0 TDI.

Tady něco málo k České republice a elektřině, tedy způsobu jak ji získáváme: Zde na začátek použiji výrok miliardáře Vinoda Khosly: „Elektromobily jsou automobily na uhlí“. Proč? V České republice až 2/3 energií vyrábí tepelné elektrárny (spalování uhlí) a jaderné elektrárny (využívání jádra). O problematice uložení jaderného odpadu a o podílu znečištění uhelných elektráren se nemusíme bavit. Ve finále to může vypadat tak, že budete jezdit ekologicky šetrným vozidlem, které však pro své dobití spotřebuje elektřinu z uhelných elektráren a to moc ekologické řešení není. Dohledný není ani přechod na obnovitelné zdroje energie. Můžeme nad tím pouze polemizovat, ale vzhledem k rychlosti stavby našich dálnic si troufnu říct, že minimálně 100 let si počkáme.

 

A jak je to tedy s životností těch slavných článků: A jak je to s recyklací baterií? Ano, technologicky možné to je, ale… Dosavadní metody recyklace jsou pětkrát dražší než získávání surovin pro výrobu akumulátorů těžbou.  Takže asi víte, jak moc se recyklovat bude, když na prvním místě je business, že?

 

Vozidlům na alternativní se jistě nevyhneme, ale když dát dá zdravý mozek zelenou, budeme mít kliku a nebude to elektřina, jelikož to by potom ta naše modrá a zelená planeta nebyla  v těchto barvách. Ta elektroauta totiž nejsou cesta, jak se nám snaží stále někdo prezentovat, možná v  Norsku čistě provoz, tam se dá říci, že je ta elektřina zelená, ale ani tam se to nedá říci vzhledem k historii výroby toho auta a materiálů použitých na ty baterie.

Závěrem se nelze nezmínit o servisování, těchto vozidel, které je značně problematické i pro značkové servisy( zvláštní ohraničený prostor, používané nářadí, odbornost, atd) a čas ukáže v jaké hodinové sazbě se tak bude dít, tedy jestli bude mít někdo koule započítat reálné náklady?! Už nebude žádný Multibrand servis 🙂

Tolika za mně k těm vašim" vysavačům"   A nemyslím to dobře, aby bylo jasno 🙂

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hysterie je na místě, nejen kvůli autům, co rozmařilostst chytrých domácností (nemůžu zvednout prdel a zatáhnout závěs, potřebuju elektromotor), co rok nový telefon, televize co funguje, ale chci lepší "modernější" atd...  Trh si to žádá a ovce jsme všichni, jen po svém...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, long napsal:

Tady to s vašimi spotřebami začíná být jako na VW foru v roce 2000 u Škoda Octavia 1 a motoru 1,9 tdi.

Zkuste se někdy reálně zamyslet a poslat nám sem fotky nikoliv maxidotu a vašich kombinovaných spotřeb,  ale raději fotografie dolu, kde se těží materiál (  grafit, mangan, lithium a další suroviny) do baterií u vašich mazlíčků, které tady opěvujete jako technický zázrak, ale fotky té totálně zdevastované přírody. Potom nám sem napište jakou technologií se například to lithium těží a na závěr nám sem vložte rok, kdy se začali průmyslově vyrábět a používat automobily na elektřinu, jen pro osvěžení paměti 🙂

V poslední řadě nám napište jak a čím se vozí ten materiál pro Hybridy a  Full elektroauta z Afriky a Austrálie, třeba do Číny

 

Nemyslím si, že by tady byla nějaká ekoteroristická buňka, bavíme se tady o technologiích, které prostě, ať chceme nebo ne, existují a které momentálně používáme z určitých důvodů a to ve vlákně, které je k tomu založené, nezaznamenal jsem, že by to tady někdo slepě obhajoval jako jedinou cestu vedoucí ke zlepšení životního prostředí. To, cos popsal je samozřejmě pravda, ale je to zase obráceně argumentačně nefér, protože ukazuješ prstem na určitý produkt, potažmo skupinu, která jej používá a přitom zrovna tenhle segment není momentálně tím zásadním problémem, co se Tebou popisovaných dopadů týká, jen se o tom moc teď mluví, předpokládám, žes ten příspěvek taky nepsal na zařízení, napojeném na dynamo kola a šlapal jsi u toho a benzín do auta také čerpáš v nějaké stanici, která zabírá prostor a dovezl ho tam kamion z přístavu😉 Já osobně vidím jako problém, ve vztahu k ekologii, ve spojení s osobní dopravou to, jak nám přijde v pořádku sednout si ráno do věci o  rozměrech 4,5 x 1,8 m, vážící 1,8 tuny, přesunout se 10 km a postavit to někde na ulici na celý den a to celý v kontextu výrobního procesu těchto přemisťovačů a jejich dopadů na vytěžování surovin a spotřebu energií.

P.s.: David to shrnul v jedné větě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...