Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

před 48 minutami, Foundryman napsal:

Blbost, viz třeba motory Skyactiv od Mazdy. Obejde se bez turba a jezdí náramně. 

Nenapisem ze to co si napisal je blbost lebo mi to pride neuctive.

Ale pisal som do 2l. A 2l benzin v Mazde za mna teda jazdi tragicky, vo vsetkych ohladoch. 2.5 je na tom uz vyrazne lepsie, uznavam. Ale v dnesnej dobe je to slepa ulicka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
před 5 minutami, Foundryman napsal:

Mazda má 121 kW, ale to je jedno. Každopádně ten motor sedí k autu, je to svižný a je tam minimum kurvítek. 

Minimum kurvitek myslis ze tam chyba turbo? Turbo ale naozaj nieje kurvitko, to je proste nejaka dogma rozsirena dedinskymi garaznikmi, ale ani cena ani spolahlivost ani zlozitost vymeny z toho nerobi nijak specialnu (v negativnom zmysle slova) suciastku. Prave naopak, je to genialna cesta k efektivnemu spalovaniu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, eskimak napsal:

Nenapisem ze to co si napisal je blbost lebo mi to pride neuctive.

Ale pisal som do 2l. A 2l benzin v Mazde za mna teda jazdi tragicky, vo vsetkych ohladoch. 2.5 je na tom uz vyrazne lepsie, uznavam. Ale v dnesnej dobe je to slepa ulicka.

Já tím dvoulitrem chvíli jezdil, jak město, tak dálnice a nemohl jsem si stěžovat . A to jsem zvyklej na 191 kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, wawrik napsal:

Ad kurvítka: OK, beriem. Asi si vieš tie prípadné problémy identifikovať a vybaviť sám. Mňa zalieva pot, keď si predstavím, že by som mal riešiť veci ako moji (bývalí) susedia či čo občas čítam na fórach... To občasné trasenie spôsobuje dvojhmoťák alebo vstrekovače? A čo mám robiť, keď mi už všetko vymenili a stále to robí? Kto to zaplatí, dá sa to reklamovať? Syčanie je odchádzajúce olejové čerpadlo alebo prevodovka? Riadenie? To fakt? Strata výkonu môže byť kvôli zakarbónovaným ventilom? Auto je v servise mesiac a furt to nenašli...

Ja kupujem autá nadlho a chcem len jazdiť, príde mi lepšie tieto veci vôbec neriešiť - preto mi hybrid dáva zmysel, významná časť týchto problémov odpadá. Kto točí nové autá po dvoch-troch rokoch, jedno, či benzín alebo naftu, vôbec sa tým zaoberať nemusí, problémy rieši servis v záruke.

Mas pravdu, a suhlas so vsetkym. Len ze ja tiez kupujem auta na dost dlhu dobu, nikdy nie nove, a do vacsiny servisnych ukonov bud vyznamne vstupujem alebo to robim sam. Diagnostiku (nie len z pohladu elektro, proste najdenie problemu) robim takmer vylucne sam. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, Foundryman napsal:

Já tím dvoulitrem chvíli jezdil, jak město, tak dálnice a nemohl jsem si stěžovat . A to jsem zvyklej na 191 kW.

Kazdemu vyhovuje nieco ine, ja by som pred tymto motorom urcite uprednostnil rozumne mensi oturbeny. Ten zatah tomu podla mna chyba, obzvlast s ohladom na objem. Ako tu niekto napisal, v beznom aute mas dnes z 2litra 200kw, aj viac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Downsizing s milionem všelijakých hejblat považuju za naprostou tragédii, přímovstřik u benzínu tuplem. Jo, chvíli to jezdí, ale jaká je životnost třeba v porovnání s třílitrem bez turba a s MPi? Někdy na tu schizofrenii mluvících hlav v Bruseli zírám s otevřenou hubou - z jedné strany chtějí, abychom měli domácí elektroniku nejlépe na věčné časy, vše musí být opravitelné (protože ekologie) a z druhé strany by nás nejradši nutili koupit každé 2-3 roky nové auto (protože ekologie). A to se ještě dají klasická auta se spalovacími motory v pohodě recyklovat, co ale proboha budou dělat, až se podle jejich vlhkých snů masivně rozšíří baterkáče?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, Foundryman napsal:

a z druhé strany by nás nejradši nutili koupit každé 2-3 roky nové auto (protože ekologie)

Ako presne ťa EÚ núti kupovať (alebo teda najradšej by ťa nútila) každé 2-3 roky nové auto? 😮

Inak ja osobne nevidím žiadny problém ani na snahe mať elektroniku "najlepšie na večné časy". Príde mi to normálne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K te Mazde, kdyz jsem kupoval nahradu za Focuse, tak jsem samozrejme nemohl nevyzkouset CX-5 s dvoulitrovym benzinem. Subjektivne se mi zda, ze i tatikova 1,4 dvojkova fabie je zivejsi. A s tim Focusem se to uz vubec nedalo srovnavat, to bylo jako bych sedl do nejakeho supersportu. Dost jsem se na tu Mazdu tesil, protoze ji vlastne svym zpusobem drzim palce, ale to byl proste takovy mazec (ve spatnem), ze nepomohlo ani premlouvani, ze to vlastne nebylo tak hrozne. Typek me tam navic zacal krmit klasickymi recmi o spotrebe, ze je skoro stejna, at jedu jak jedu. Jo, to je pravda. Kamaradi, co maji nove Mazdy, jezdi porad se skoro stejnou spotrebou - blbou. Kdyz jsem s Focusem jel jak hovado, tak jsem se na ni taky dostal, jinak jsem jezdil tak o 1-2 litry min. A s neporovnatelnou dynamikou.

Bylo to proste line jak prase a zralo to. 

Btw at se aspon trochu drzim tematu, nedavno jsme tatikovi kupovali elektro skutr a potvrdilo se mi, ze i kdyz je papirove co do vykonu slabsi, tak tim kroutakem od nuly se to - minimalne v mestskych rychlostech - pocitove blizi daleko vykonnejsimu kousku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, wawrik napsal:

@eskimakA nie, to, čo je v Toyote, nie je CVT, je to obyčajný diferenciál. Ak si sa o to bližšie nezaujímal a chceš, tak napríklad tu je videovysvetlenie for dummies. Ten geret, ktorý tam chlapík má kompletne rozložený, nahrádza radenú prevodovku, dvojhmoťák aj spojku/spojky, spolu so všetkými podpornými systémami, čo sú na to navesené - mechatronika, olejové čerpadlá atď. Identifikácia chyby je u hybridu väčšinou o dosť jednoduchšia, je tam menej súčiastok a nie je ani toľko možností, kde sa jeden druh chyby (napríklad klepanie, rázy, vibrácie) môže nachádzať. Nie som servisák, predávam, ako som nakúpil.

Pozrel som si to video, chlapik rozprava naozaj zaujimavo. V kazdom pripade - "nakupil" si nie uplne spravne :). Samozrejme je tam aj diferencial, ale ten ma len tu istu funkciu ako v kazdom inom aute. Okrem 2 motorov/generatorov tam je aj CVT prevodovka, ale nie pohanana remenom, ale tzv eCVT. Bezpochyby spolahlivejsie riesenie, zaroven omnoho drahsie, verim ze v pripade poruchy ktorejkolvek casti by si sa smiechu nezdrzal a plakal za zlatym dvojhmotakom. Verim ze zivotnost bude rozumna, milion kilometrov to ale nebude, vo finale si to v nakladoch (TCO) podla mna moze podat ruku s beznym hydrodynamickym menicom. Predpokladam ze to vyzaduje uplne rocnaku udrzbu (teda vymena oleja). Rovnako to ma spojku, aj ked jednoduchsiu odstredivu.

Riesenie pekne, zazraky sa ale nekonaju. V kazdom pripade v principe jednoduche.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, eskimak napsal:

Okrem 2 motorov/generatorov tam je aj CVT prevodovka, ale nie pohanana remenom, ale tzv eCVT.

Kde? V CVT prevodovke máš jeden vstup od motora a jeden výstup ku kolesám, medzitým sa mení prevodový pomer pomocou remeňa/reťaze (zjednodušene). Tu máš tri konce, z ktorých každý môže byť vstup aj výstup (teda okrem výstupu do spaľováku).

eCVT je marketingový názov toho celého, lebo to tiež plynulo mení prevodový pomer medzi spaľovákom a kolesami. S klasickým CVT s remeňom alebo reťazou to nemá spoločné vôbec nič, žiadna taká súčasť tam nie je. Súčet vstupov do diferenciálu rovná sa súčtu výstupov, tým sa ten prevodový pomer mení, inými slovami celý diferenciál funguje ako to eCVT.

Toyota_hybrid_Kin_schema2.thumb.jpg.dc257a4560efae84af649a8de340b8e2.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, wawrik napsal:

Kde? V CVT prevodovke máš jeden vstup od motora a jeden výstup ku kolesám, medzitým sa mení prevodový pomer pomocou remeňa/reťaze (zjednodušene). Tu máš tri konce, z ktorých každý môže byť vstup aj výstup (teda okrem výstupu do spaľováku).

eCVT je marketingový názov toho celého, lebo to tiež plynulo mení prevodový pomer medzi spaľovákom a kolesami. S klasickým CVT s remeňom alebo reťazou to nemá spoločné vôbec nič, žiadna taká súčasť tam nie je. Súčet vstupov do diferenciálu rovná sa súčtu výstupov, tým sa ten prevodový pomer mení, inými slovami celý diferenciál funguje ako to eCVT.

Toyota_hybrid_Kin_schema2.thumb.jpg.dc257a4560efae84af649a8de340b8e2.jpg

 

Co kde? Ved som napisal ze tam nieje klasicky remen. CVT to je, lebo to plynulo meni pomer. Volaju to eCVT. Je tam planetove sukolie, v nom je zasadeny ten "starter"/generator (MG1). Neviem ako moc schematicky mal byt ten nakres co si sem dal, ale klukova hriadel nejde cez MG2. Ten je za prevodmi. MG1 je suosy s klukou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@eskimak Nepredpokladám, že sa ma snažíš nachytať na slovíčka, tak si asi len nerozumieme.

Píšeš, že okrem motogenerátorov je tam prevodovka poháňaná nejakým eCVT, tak sa pýtam kde je tá eCVT? Veď eCVT je názov celého toho celku - diferenciálu ovládaného tými spomínanými motorgenerátormi, sú súčasťou eCVT.

Pôvodne som písal, že tam nie je CVT prevodovka, čím som myslel (zjednodušene) mechanickú kužeľovú sústavu s remeňom/reťazou. Namiesto toho je tam obyčajný diferenciál s pomaly nekonečnou životnosťou (nadsázka) ovládaný elektromotormi/generátormi. Oproti dajmetomu Lineatronicu je to iný svet. To som myslel tým, že tam nie je CVT, nie že by to radilo stupňovito alebo niečo podobné. Je to prevodovka s premenlivým prevodovým pomerom, ale založená na úplne inom a najmä spoľahlivejšom princípe.

Edit: Áno, MG1 a MG2 sú v tej schéme oproti videu prehodené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, wawrik napsal:

@eskimak Nepredpokladám, že sa ma snažíš nachytať na slovíčka, tak si asi len nerozumieme.

Píšeš, že okrem motogenerátorov je tam prevodovka poháňaná nejakým eCVT, tak sa pýtam kde je tá eCVT? Veď eCVT je názov celého toho celku - diferenciálu ovládaného tými spomínanými motorgenerátormi, sú súčasťou eCVT.

Pôvodne som písal, že tam nie je CVT prevodovka, čím som myslel (zjednodušene) mechanickú kužeľovú sústavu s remeňom/reťazou. Namiesto toho je tam obyčajný diferenciál s pomaly nekonečnou životnosťou (nadsázka) ovládaný elektromotormi/generátormi. Oproti dajmetomu Lineatronicu je to iný svet. To som myslel tým, že tam nie je CVT, nie že by to radilo stupňovito alebo niečo podobné. Je to prevodovka s premenlivým prevodovým pomerom, ale založená na úplne inom a najmä spoľahlivejšom princípe.

Edit: Áno, MG1 a MG2 sú v tej schéme oproti videu prehodené.

Nesnazim sa ta nachytat na slovickach. Diferencial je na konci, z neho vystup ide priamo na poloosi. To je len jedna sucast tej skrine. Prevodovka, teda planetove sukolie je okolo vstupu hnacej (klukovej) hriadele, teda medzi motorom a MG1. Tam dochadza k zmene pomeru otacok hnacej hriadele a vystupu na diferencial. Ten s prevodovkou nema vobec nic spolocne, diferencial mas na kazdej hnanej naprave vo vsetkych autach. Len ho zapuzdrili do rovnakej skrine ako eCVT. 

Nieje tu mechanicka kuzelova sustava, je tu elektro mechanicka planetova sustava. A ako som pisal, navyse s odstredivou spojkou (ako v skutri ci kosacke), tu ale spojka plni fuknciu dvojhmotneho zotrvacnika, teda tlmenie razov. Proste jednoduchsie riesenie. Tazko ho ale nazvat vyspelejsie ak si na porovnanie vezmes moderne roboty. Ale ta kombinacia s hnacim elektromotorom je pekna a logicka, nie ze nie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Lion napsal:

Foudryman: Samozřejmě, že dvoulitrový... Superb 2.0 tsi

Pokud myslíš Mazdu 3 ve vrcholném provedení se 121 kw, pak ti dám do pléna Seat Leon Cupra s 220 kw... Oba motory jsou dvoulitrové...

 

Myslím Mazdu 6, normální kombík. No a ten Superb je o 300 kg těžší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, eskimak napsal:

Pozrel som si to video, chlapik rozprava naozaj zaujimavo. V kazdom pripade - "nakupil" si nie uplne spravne :). Samozrejme je tam aj diferencial, ale ten ma len tu istu funkciu ako v kazdom inom aute. Okrem 2 motorov/generatorov tam je aj CVT prevodovka, ale nie pohanana remenom, ale tzv eCVT. Bezpochyby spolahlivejsie riesenie, zaroven omnoho drahsie, verim ze v pripade poruchy ktorejkolvek casti by si sa smiechu nezdrzal a plakal za zlatym dvojhmotakom. Verim ze zivotnost bude rozumna, milion kilometrov to ale nebude, vo finale si to v nakladoch (TCO) podla mna moze podat ruku s beznym hydrodynamickym menicom. Predpokladam ze to vyzaduje uplne rocnaku udrzbu (teda vymena oleja). Rovnako to ma spojku, aj ked jednoduchsiu odstredivu.

Riesenie pekne, zazraky sa ale nekonaju. V kazdom pripade v principe jednoduche.

Zkus se podívat na mobile.de kolik Toyotích hybridů s rozbitou "převodovkou"...  servis=3 litry oleje, vypustíš, naleješ. Žádný proplachy, filtry. Ptal jsem se u AD a neví o žádném problému, až na jeden případ u Lexusu. A tam na kulanci dali novou skříň a ta rozbitá do Japonska na zkoumání....

@long Souhlasím, lžou a překrucují realitu. Ale pravda a láska nezvítězí, to víme a taky nám to říkali... Za mě lžou i o těch telefonech, televizích, atd. Už tím že potřebuješ aktualizace, tím že to nevydrží (jen záruku, popřípadě rok navrch a nelze to opravit) a podobně... Ale jsme toho součástí, je na každém jak se nechá...

@x591 Na jednu stranu, když nemáš nic (auto) a platíš pronájem ( což je možná "budoucnost") to taky neřeší tu "stopu za námi". Za sebe bych radši funkční auto bez kurvítek a s tím že po pár letech nepotřebuju nové. A do tohoto stavu jsem se automobilově "dopracoval". Proto i hybrid od Toyky. Mě to logiku dává, že někomu něco jiného, proč ne. Jen nechápu, proč je přisuzován majitelům ekoterorizmus. O něm nikdy nepadlo slovo....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, eskimak napsal:

Diferencial je na konci, z neho vystup ide priamo na poloosi.

Stále si asi nerozumieme. Nápravový diferenciál je zaradený až za tým všetkým, čo popisujem vyššie. V tom videu je vidno, že je integrovaný do jednej skrine spolu s eCVT - ujo tam v čase 3:31 vkladá celý konštrukčný celok nápravového difáku aj so satelitmi. Až z toho nápravového diferenciálu je výstup na poloosi. No ja stále píšem o diferenciáli, ktorý je súčasťou eCVT a je ešte pred tým nápravovým. 

V schéme som to vyznačil, sú tam dva diferenciály - jeden kužeľový (nápravový), a klasický planétový (ring gear, pinion gear/carier, sun gear), o ktorom stále píšem. Stále je to diferenciál - má tri konce, nie dva! Sivý (spaľovák/unášač), zelený (samostatný motor) a modrý (rotor motoru/kolesá). Možno bude lepší tento alebo tento schematický model, do tých sa ten nápravový difák nepletie.

Toyota_hybrid_Kin_schema2b.thumb.jpg.1e773dbb7afb7d956be8688811aad2fb.jpg

Uf, snáď je to už jasnejšie :D Asi som zbytočne nalinkoval video, kde bol aj nápravový difák a ten ťa poplietol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 53 minutami, DavidLC napsal:

Zkus se podívat na mobile.de kolik Toyotích hybridů s rozbitou "převodovkou"...  servis=3 litry oleje, vypustíš, naleješ. Žádný proplachy, filtry. Ptal jsem se u AD a neví o žádném problému, až na jeden případ u Lexusu. A tam na kulanci dali novou skříň a ta rozbitá do Japonska na zkoumání....

@long

Suhlas. A aky servis je pre modernu prevodovku? Olej. Ci 3 alebo 4 litre je jedno. Vypustis, nalejes. Ziaden preplach neexistuje. To su napady firiem ktore na tom maju zalozeny biznis. Rovnako mozes robit preplach CVT, ak ta nejaky cernoknaznik presvedci ze to je dobre. Alebo ak ju 350t km nebudes servisovat a potom sa rozhodnes.

Ak je tam navyse filter, je to len dobre a je to logicke. Otrepy z prevodov sa tykaju vsetkych a ked sa tie otrepy dalej netocia v okruhu, je to len dobre.

Mobile.de nesledujem, neviem reagovat. Ale otazka je, kolko inych modelov konkretneho auta s inou prevodovkou od datumu vyroby ked vznikla "eCVT" tam najdes?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 47 minutami, wawrik napsal:

Stále si asi nerozumieme. Nápravový diferenciál je zaradený až za tým všetkým, čo popisujem vyššie. V tom videu je vidno, že je integrovaný do jednej skrine spolu s eCVT - ujo tam v čase 3:31 vkladá celý konštrukčný celok nápravového difáku aj so satelitmi. Až z toho nápravového diferenciálu je výstup na poloosi. No ja stále píšem o diferenciáli, ktorý je súčasťou eCVT a je ešte pred tým nápravovým. 

V schéme som to vyznačil, sú tam dva diferenciály - jeden kužeľový (nápravový), a klasický planétový (ring gear, pinion gear/carier, sun gear), o ktorom stále píšem. Stále je to diferenciál - má tri konce, nie dva! Sivý (spaľovák/unášač), zelený (samostatný motor) a modrý (rotor motoru/kolesá). Možno bude lepší tento alebo tento schematický model, do tých sa ten nápravový difák nepletie.

Toyota_hybrid_Kin_schema2b.thumb.jpg.1e773dbb7afb7d956be8688811aad2fb.jpg

Uf, snáď je to už jasnejšie :D Asi som zbytočne nalinkoval video, kde bol aj nápravový difák a ten ťa poplietol.

Nerozumiem ti, bohuzial. Ja tam vidim prevodovku, s planetovym prevodom. Prepac, nemam uz sil to dalej vysvelovat. Urcite ma nic nepoplietlo, je to moc jednoduche aby ma to plietlo. Ale evidentne nie len cez pokrok vedie cesta k zisku, tu to funguje. No offence, nechajme to tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...