Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Před hodinou, eskimak napsal:

Suhlas. A aky servis je pre modernu prevodovku? Olej. Ci 3 alebo 4 litre je jedno. Vypustis, nalejes. Ziaden preplach neexistuje. To su napady firiem ktore na tom maju zalozeny biznis. Rovnako mozes robit preplach CVT, ak ta nejaky cernoknaznik presvedci ze to je dobre. Alebo ak ju 350t km nebudes servisovat a potom sa rozhodnes.

Ak je tam navyse filter, je to len dobre a je to logicke. Otrepy z prevodov sa tykaju vsetkych a ked sa tie otrepy dalej netocia v okruhu, je to len dobre.

Mobile.de nesledujem, neviem reagovat. Ale otazka je, kolko inych modelov konkretneho auta s inou prevodovkou od datumu vyroby ked vznikla "eCVT" tam najdes?

Servis převodovek jiných výrobců je dražší a převodovky náchylnější, mám ty zkušenosti a bohužel i zaplacené. Proto mám cestu jakou mám, nikoho nepřesvědčuju a nevnucuju názor, jen sdílím (to je moderní slovo) zkušenost a postřeh. Proč se ptám na mobile určitě chápeš, nejsou tam... A to je pro mne hledisko. Každopádně přeji mnoho spokojených kilometrů každému se svým, určitě nejlepším, autem, jaké každý máme 😉😃

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

@wawrik @eskimak Jako někdo kdo pro páně Toyodův koncern píše SW pro modelování životnosti ložisek mimo jiné i v těchto zázracích se fakt dobře bavím, jak se dva slovutní (a dle mého názoru i inteligentní štamgasti) hovořící stejným mateřským jazykem dokážou začít chytat o slovo - a přitom oba hovoříte o jedné a té samé věci :speak_cool:

Původní idea eCVT totiž skutečně byla postavená na použití “obráceného diferenciálu” (což je de facto taky elementární forma planetové převodovky) - kde místo jednoho vstupu a dvou výstupů na kola (s možnou diferencí mezi otáčkami) máme dva vstupy s různými otáčkami/momenty(spalovací motor + elektrický “motorgenerátor”, který zde nahrazuje mechanický variátor) a jeden výstup, ze kterého teprve posíláme výkon do diferenciálu (v případě Toyoty u bližší nápravy). Připouštím že už to je pro spoustu hospodských diskutérů o autech těžko představitelné (takže to NIKDY nemůže fungovat) - a aby to nebylo úplně jednoduché, tak u novějších a výkonnějších konstrukcí už ani vysvětlení na bázi diferenciálu není úplně přesné, protože ona planetová převodovka dnes běžně bývá i víceřadá, v určitých konfiguracích v ní může být integrovaný i nápravový diferenciál - a aby toho nebylo málo, tak pomocí (automaticky řízených) spojek i ono “bezestupňové eCVT” může fungovat s více mechanickými převodovými stupni…:smoke:

Každopádně životnost není něco co by Vás (u AISIN) muselo trápit, protože tolik kilometrů na kolik je návrhová životnost většina z Vás neujede za celý život. Nic samozřejmě není 100% neprůstřelné, ale u skrytých materiálových vad se regulérně počítá s tím že se projeví spíš brzo a v záruce - a nároky eCVT na údržbu/servis jsou v porovnání se spojkovou klasikou, CVT a nebo DSG doslova zanedbatelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, Radek124 napsal:

a přitom oba hovoříte o jedné a té samé věci 

Ja viem, ale to som zistil až z posledného príspevku. Dovtedy som si naozaj myslel, že tam niekde vidí prevodovku, pritom myslel to, čo ja :D

Inak som čakal, že sa zapojíš a rozotneš to skôr, ale zjavne si si namiesto toho užíval víkend :D Btw, už som sa na to možno nie raz pýtal - o novom hybridnom LC nejaké zasvätené info nemáš? Práve tie pokročilé eCVT s radenými stupňami ma nechávajú chladnými, a zrovna takú asi môžem v LC očakávať, však?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapci, viete aka je definicia diferencialu? Nie, toto nieje diferencial. 2 vystupne hriadele. Kde prosim su? 

Ok, kazdy svojho boha chvali. Tymto by som to zo svojej strany ukoncil. Nikdy vo vlastnej skusenosti som nezazil lepsiu ako priemernu Toyotu. 2 ks boli sroty najhrubsieho zrna (Verso - elektrika od nova, Avensis - motor KO tesne po zaruke - seriova zavada ktora sa tykala pol sveta, pristup dealera bol v style fuckoff), 2 boli prinajlepsom priemerne auta (yaris, rav4). Nerozumiem tomu ak si niekto tuto znacku zvoli dobrovolne. Vsetko ma ale svojho kupca, a tak je to spravne, inak by neexistovala konkurencia. Nech vam to motoruje aspon ako slusny diesel ;).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, DavidLC napsal:

Servis převodovek jiných výrobců je dražší a převodovky náchylnější, mám ty zkušenosti a bohužel i zaplacené. 

Ktorych? Akych vyrobcov? Co si platil? Ja som este nezazil rozsypanu prevodovku. Chapem ze moc cez 500k vacsina bez oprav neda, ale kolko hentych zazrakov s 500k si zazil? Fakt ma to zaujima.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, eskimak napsal:

Ktorych? Akych vyrobcov? Co si platil? Ja som este nezazil rozsypanu prevodovku. Chapem ze moc cez 500k vacsina bez oprav neda, ale kolko hentych zazrakov s 500k si zazil? Fakt ma to zaujima.

MB 320 cdi ve 250 tis.km.k.o., oprava  70 tis, Octávka DSG něco kolem 25 tis, najeto necelé dvě kila. Kolem sebe mám příkladů a fakt dost, tak proto jsem si vybral, co jsem si vybral. Ty taky a tak je to o.k.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, DavidLC napsal:

MB 320 cdi ve 250 tis.km.k.o., oprava  70 tis, Octávka DSG něco kolem 25 tis, najeto necelé dvě kila. Kolem sebe mám příkladů a fakt dost, tak proto jsem si vybral, co jsem si vybral. Ty taky a tak je to o.k.

Ok. Beriem. Kolko mas prejdene s tymto novym toyota zazrakom (P710)?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, eskimak napsal:

Ok. Beriem. Kolko mas prejdene s tymto novym toyota zazrakom (P710)?

 

Zázrak, proč, jen něcco co funguje, chápu že pro některé automobilky to je nepochopitelné 🙂 (to jen tak). Najeto 120 tis. Měl jsem IIku a ta měla necelý 2 kila a s pánem co jí koupil se občas pozdravíme, zeptám se ho 😉.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, DavidLC napsal:

Zázrak, proč, jen něcco co funguje, chápu že pro některé automobilky to je nepochopitelné 🙂 (to jen tak). Najeto 120 tis. Měl jsem IIku a ta měla necelý 2 kila a s pánem co jí koupil se občas pozdravíme, zeptám se ho 😉.

Tak to mas este 130t kam aby sa zrovnala zivotnostou s tou v MB :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, za sebe můžu přidat svoji pozitivní zkušenost s hybridním eCVT od Toyoty/Lexus 👍 Původně jsem chtěl hybrid s CVT pouze ze zvědavosti na zkoušku na max. 1rok … no a dopadlo to tak, že u mě RX zůstalo přes 6 let a najel jsem s ním přes 200t km kdy auto má celkem 360t km bez problémů. 

U převodovky se pouze jednou měnil olej s tím, že ani výrobce žádný interval na jeho výměnu nedoporučuje. Pro mě při porovnání s DSG jednoznačně vede CVT s jeho plynulostí rozjezdu, pro hybrid nejlepší kombinace. Není to samozřejmě žádné sportovní náčiní ale rychlost reakce na akceleraci je okamžitá. Ani zvukový projev zde není u 6ti válce pro mě takový problém.

A nástupce bude zas RX 😎

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ved jasne, tato ecvt prevodovka je priamo stvorena na 2 zdroje pohonu, ktore maju vyrazne odlisne charakteristiky co sa tyka otacok. Asi sme trocha odbocili, povodna debata bola o zmysle hybrid vs konvencny pohon. 

Plus sme sa jem e zacyklili v tom ci to prevodovka je alebo nieje. 

Btw, kolko maju v novej RAV planovanu/odhadovanu zivotnost baterie? A aka je nasledna cena vymeny?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně Toyota/Lexus u hybridu dává (při prohlídce 1 rok/15 tis.km) záruku 10 let. Cena do Priusu 42 tis. včetně daně. Šel jsem  s cca 7 let starým Priusem k AD, udělali test a záruka běžela. Stav km je nezajímal (bylo tam cca 170tis.).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 24 minutami, DavidLC napsal:

Obecně Toyota/Lexus u hybridu dává (při prohlídce 1 rok/15 tis.km) záruku 10 let. Cena do Priusu 42 tis. včetně daně. Šel jsem  s cca 7 let starým Priusem k AD, udělali test a záruka běžela. Stav km je nezajímal (bylo tam cca 170tis.).

Cize bez obmedzenia km? Tak to nieje zle. A kolko stoji ta prehliadka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, eskimak napsal:

Cize bez obmedzenia km? Tak to nieje zle. A kolko stoji ta prehliadka?

Jj,bez omezení km. Tuším kolem 1000,- kč +- možná i jak který servis. Někdo to měl i v rámci servisu, asi jako forma slevy, dárku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, DavidLC napsal:

10 let mě přijde Toyka hezky zajetá 😉🙂

Ako kazde bezne servisovane auto. Ale 90k czk za vymenu nutnej sucasti, to uz zacinaju byt tie vstrekovace lacne aj na V8 ;). Ale k nejakemu LS je to adekvatne. K toyote uz nie moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...