wawrik Posted January 13 Report Share Posted January 13 Tak nikoho s funkčným mozgom by snáď nenapadlo inštalovať 500kW rýchlonabíjačku doma... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmx Posted January 16 Report Share Posted January 16 Toyota se do toho v pristich letech hodne opre, ale zaroven rika, ze BEV neni vhodne reseni pro vsechny trhy a zakazniky, proto ma cil "pouze" 3,5mil. BEV rocne (z 10mil aut). https://newsroom.toyota.eu/toyota-motor-corporation-unveils-full-global-battery-electric-line-up/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
safi Posted January 16 Report Share Posted January 16 Dnes Cezu nefungovalo prihlaseni na nabijeckach. Ani cip ani telefon:-) a ani aplikace a ani nabijeci webovy portal… dalsi zranitelnost el infrastruktury. Nahodil jsem benzinovou 2.4 a pokracoval dale … Link to comment Share on other sites More sharing options...
wawrik Posted January 16 Report Share Posted January 16 (edited) před 12 minutami, safi napsal: Ani cip ani telefon:-) a ani aplikace a ani nabijeci webovy portal… dalsi zranitelnost el infrastruktury... To predsa nie je záležitosť fosílnej alebo elektrickej infraštruktúry, ale predajného modelu. Aj elektrina by sa predsa mohla nabíjať s platbou pri pokladni. Btw, na Islande je vyše 85 % čerpačiek samoobslužných, a u tých zvyšných funguje obsluha až na výnimky len počas dňa. Keď má výpadok niektorá kartová spoločnosť (prípadne všetky), nenatankuješ. Edit: Jo, a to sa týka aj výpadku telefónnej siete, cez ktorú väčšina platobných terminálov funguje. Edited January 16 by wawrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
safi Posted January 16 Report Share Posted January 16 před 58 minutami, wawrik napsal: To predsa nie je záležitosť fosílnej alebo elektrickej infraštruktúry, ale predajného modelu. Aj elektrina by sa predsa mohla nabíjať s platbou pri pokladni. Btw, na Islande je vyše 85 % čerpačiek samoobslužných, a u tých zvyšných funguje obsluha až na výnimky len počas dňa. Keď má výpadok niektorá kartová spoločnosť (prípadne všetky), nenatankuješ. Edit: Jo, a to sa týka aj výpadku telefónnej siete, cez ktorú väčšina platobných terminálov funguje. Ja bych prodejní/autorizační kanály řadil mezi infrastrukturu, protože bez toho auto nenabiješ a ani z bankomatu nic nevybereš. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shaggy Posted January 16 Report Share Posted January 16 A benzin/naftu ti stale moze dakto doviezt v bandaske. Alebo vycucnes z okoloiduceho... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wawrik Posted January 16 Report Share Posted January 16 A elektrinou si môžeš auto aj bez apky dobiť doma, v práci, na chate, u známeho... Jednoducho to nie je zraniteľnosť infraštruktúry ako takej, ale platobného modelu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shaggy Posted January 16 Report Share Posted January 16 4 minutes ago, wawrik said: A elektrinou si môžeš auto aj bez apky dobiť doma, v práci, na chate, u známeho... Jednoducho to nie je zraniteľnosť infraštruktúry ako takej, ale platobného modelu. Ale najprv ho musis domov/dakam odtiahnut (ak sa to vobec da). Link to comment Share on other sites More sharing options...
wawrik Posted January 16 Report Share Posted January 16 OK, ja som tým chcel len naznačiť, že tá výhrada sa týka platobného modelu a nie toho, či je auto elektrické alebo benzínové. Aj keď v tom konkrétnom príklade išlo zrovna o elektrické. Tým by som to skončil Link to comment Share on other sites More sharing options...
safi Posted January 16 Report Share Posted January 16 před 13 minutami, wawrik napsal: OK, ja som tým chcel len naznačiť, že tá výhrada sa týka platobného modelu a nie toho, či je auto elektrické alebo benzínové. Aj keď v tom konkrétnom príklade išlo zrovna o elektrické. Tým by som to skončil Už si rozumíme Link to comment Share on other sites More sharing options...
safi Posted January 16 Report Share Posted January 16 před 28 minutami, shaggy napsal: Ale najprv ho musis domov/dakam odtiahnut (ak sa to vobec da). Já doufám, že většina majitelů čístých EL aut jezdí alespoň na 10-15% rezervu (ne jako borci z fdrive a další recenzenti).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JR_2010 Posted January 16 Report Share Posted January 16 Kdo jezdí běžně až do 10%, tak je na hlavu, elektroauto se dobíjí pořád, respektive pořád bys měl mít "plnou", pokud je to možný. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foundryman Posted January 16 Report Share Posted January 16 před 36 minutami, JR_2010 napsal: Kdo jezdí běžně až do 10%, tak je na hlavu, elektroauto se dobíjí pořád, respektive pořád bys měl mít "plnou", pokud je to možný. Jenže pak dostává záhul baterka. Možný počet nabíjení je, pokud jsem to správně pochopil, konečný. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JR_2010 Posted January 16 Report Share Posted January 16 Ano, životnost baterky ovlivňuje počet cyklů, ale myslím, že jich je tolik, že by to mělo zhruba korespondovat s životností auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskimak Posted January 16 Report Share Posted January 16 Cyklus baterky (na baze Litia, nie starsej) znamena zjednodusene jej nabitie z "uplne vybiteho" stavu do plneho nabitia. Teda zjednodusene, 0-100% je jeden cyklus. Rovnako 10x nabitie o 10%, je spolu jeden cyklus. A samozrejme, pocet nabiti je konecny, ale to je vsetko, okrem vesmiru a ludskej hluposti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
madmaxx Posted January 16 Report Share Posted January 16 před 12 hodinami, tmx napsal: Toyota se do toho v pristich letech hodne opre, ale zaroven rika, ze BEV neni vhodne reseni pro vsechny trhy a zakazniky, proto ma cil "pouze" 3,5mil. BEV rocne (z 10mil aut). https://newsroom.toyota.eu/toyota-motor-corporation-unveils-full-global-battery-electric-line-up/ Jo už jim asi nic jiného nezbývá Lexus má být od 2030 plně elektrický... Budem ještě vzpomínat na hybridy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
madmaxx Posted January 16 Report Share Posted January 16 Zajímavý článek na téma ztráta kapacity baterie u VW ID po jednom roce...nicméně majitel se moc nemazlil s nabíjením, využíval převážně 100kW nabájení do plna a vybíjel pod 10% https://insideevs.com/news/548404/volkswagen-confirms-8percent-degradation-id3/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
safi Posted January 20 Report Share Posted January 20 (edited) Včerejší zážitek u PRE hyper 150KW nabíječky za mrakodrapem Raiffeisenbank na Pankráci. Přicházím k autu, u nabíječky vidím nešťastného pána s novým Ioniq 5. Tak hodíme řeč, jak se sluší a patří, když potkáte jiného e-magora. Auto funguje, nabíječka funguje, leč auto a nabíječka se po 20 vteřinách nabíjení rozhádají a odmítají spolu komunikovat.Moje auto na nabíječce funguje, ale IONIQ prostě ne. Co tím chci říci - nabíječka může být volná, může tam být dokonce i volné parkovací místo, vše může být funkční, ale i tak člověk nemusí nabít... Edited January 20 by safi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anela Posted January 20 Report Share Posted January 20 kolega vloni odvazel od cerpaci stanice otce, ktery pri tankovani vyrizoval telefonaty a nalil do sveho dieselu benzin... takze i kdyz clovek natankuje plnou, nemusi odjet u elektroauta se to taky musi v krajcnich pripadech resit odtahem, kdyz se auto odmita nabit a baterie je malo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wawrik Posted January 20 Report Share Posted January 20 před 12 minutami, safi napsal: Přicházím k autu, u nabíječky vidím nešťastného pána s novým Ioniq 5. Keď spomínaš nový Ioniq... Minulý týždeň som videl nový Ioniq stáť vedľa Tesly, a boli prepojení káblom. Na to už je nejaký štandard, že sa dokážu dva elektromobily navzájom nabíjať, alebo ten kábel robil niečo iné? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts