Jump to content

Auta na alternativní pohon


Josef01
 Share

Recommended Posts

  • Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dnes Cezu nefungovalo prihlaseni na nabijeckach. Ani cip ani telefon:-) a ani aplikace a ani nabijeci webovy portal… dalsi zranitelnost el infrastruktury. Nahodil jsem benzinovou 2.4 a pokracoval dale …

Link to comment
Share on other sites

před 12 minutami, safi napsal:

Ani cip ani telefon:-) a ani aplikace a ani nabijeci webovy portal… dalsi zranitelnost el infrastruktury...

To predsa nie je záležitosť fosílnej alebo elektrickej infraštruktúry, ale predajného modelu. Aj elektrina by sa predsa mohla nabíjať s platbou pri pokladni.

Btw, na Islande je vyše 85 % čerpačiek samoobslužných, a u tých zvyšných funguje obsluha až na výnimky len počas dňa. Keď má výpadok niektorá kartová spoločnosť (prípadne všetky), nenatankuješ.

Edit: Jo, a to sa týka aj výpadku telefónnej siete, cez ktorú väčšina platobných terminálov funguje.

Edited by wawrik
Link to comment
Share on other sites

před 58 minutami, wawrik napsal:

To predsa nie je záležitosť fosílnej alebo elektrickej infraštruktúry, ale predajného modelu. Aj elektrina by sa predsa mohla nabíjať s platbou pri pokladni.

Btw, na Islande je vyše 85 % čerpačiek samoobslužných, a u tých zvyšných funguje obsluha až na výnimky len počas dňa. Keď má výpadok niektorá kartová spoločnosť (prípadne všetky), nenatankuješ.

Edit: Jo, a to sa týka aj výpadku telefónnej siete, cez ktorú väčšina platobných terminálov funguje.

Ja bych prodejní/autorizační kanály řadil mezi infrastrukturu, protože bez toho auto nenabiješ a ani z bankomatu nic nevybereš. 

 

Link to comment
Share on other sites

A elektrinou si môžeš auto aj bez apky dobiť doma, v práci, na chate, u známeho...

Jednoducho to nie je zraniteľnosť infraštruktúry ako takej, ale platobného modelu.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, wawrik said:

A elektrinou si môžeš auto aj bez apky dobiť doma, v práci, na chate, u známeho...

Jednoducho to nie je zraniteľnosť infraštruktúry ako takej, ale platobného modelu.

Ale najprv ho musis domov/dakam odtiahnut (ak sa to vobec da).

Link to comment
Share on other sites

OK, ja som tým chcel len naznačiť, že tá výhrada sa týka platobného modelu a nie toho, či je auto elektrické alebo benzínové. Aj keď v tom konkrétnom príklade išlo zrovna o elektrické. Tým by som to skončil :D

Link to comment
Share on other sites

před 13 minutami, wawrik napsal:

OK, ja som tým chcel len naznačiť, že tá výhrada sa týka platobného modelu a nie toho, či je auto elektrické alebo benzínové. Aj keď v tom konkrétnom príklade išlo zrovna o elektrické. Tým by som to skončil :D

Už si rozumíme 🙂

Link to comment
Share on other sites

před 28 minutami, shaggy napsal:

Ale najprv ho musis domov/dakam odtiahnut (ak sa to vobec da).

Já doufám, že většina majitelů čístých EL aut jezdí alespoň na 10-15% rezervu (ne jako borci z fdrive a další recenzenti).. 

Link to comment
Share on other sites

Kdo jezdí běžně až do 10%, tak je na hlavu, elektroauto se dobíjí pořád, respektive pořád bys měl mít "plnou", pokud je to možný.

Link to comment
Share on other sites

před 36 minutami, JR_2010 napsal:

Kdo jezdí běžně až do 10%, tak je na hlavu, elektroauto se dobíjí pořád, respektive pořád bys měl mít "plnou", pokud je to možný.

Jenže pak dostává záhul baterka. Možný počet nabíjení je, pokud jsem to správně pochopil, konečný.

Link to comment
Share on other sites

Ano, životnost baterky ovlivňuje počet cyklů, ale myslím, že jich je tolik, že by to mělo zhruba korespondovat s životností auta.

Link to comment
Share on other sites

Cyklus baterky (na baze Litia, nie starsej) znamena zjednodusene jej nabitie z "uplne vybiteho" stavu do plneho nabitia. Teda zjednodusene, 0-100% je jeden cyklus. Rovnako 10x nabitie o 10%, je spolu jeden cyklus. 

A samozrejme, pocet nabiti je konecny, ale to je vsetko, okrem vesmiru a ludskej hluposti.

Link to comment
Share on other sites

před 12 hodinami, tmx napsal:

Toyota se do toho v pristich letech hodne opre, ale zaroven rika, ze BEV neni vhodne reseni pro vsechny trhy a zakazniky, proto ma cil "pouze" 3,5mil. BEV rocne (z 10mil aut).

https://newsroom.toyota.eu/toyota-motor-corporation-unveils-full-global-battery-electric-line-up/

 

Jo už jim asi nic jiného nezbývá 😕 Lexus má být od 2030 plně elektrický... Budem ještě vzpomínat na hybridy.

Link to comment
Share on other sites

Včerejší zážitek u PRE hyper 150KW nabíječky za mrakodrapem Raiffeisenbank na Pankráci. Přicházím k autu, u nabíječky vidím nešťastného pána s novým Ioniq 5. Tak hodíme řeč, jak se sluší a patří, když potkáte jiného e-magora. Auto funguje, nabíječka funguje, leč auto a nabíječka se po 20 vteřinách nabíjení rozhádají a odmítají spolu komunikovat.Moje auto na nabíječce funguje, ale IONIQ prostě ne. 

Co tím chci říci - nabíječka může být volná, může tam být dokonce i volné parkovací místo, vše může být funkční, ale i tak člověk nemusí nabít... 

Edited by safi
Link to comment
Share on other sites

kolega vloni odvazel od cerpaci stanice otce, ktery pri tankovani vyrizoval telefonaty a nalil do sveho dieselu benzin...  takze i kdyz clovek natankuje plnou, nemusi odjet :)

u elektroauta se to taky musi v krajcnich pripadech resit odtahem, kdyz se auto odmita nabit a baterie je malo?

Link to comment
Share on other sites

před 12 minutami, safi napsal:

Přicházím k autu, u nabíječky vidím nešťastného pána s novým Ioniq 5.

Keď spomínaš nový Ioniq... Minulý týždeň som videl nový Ioniq stáť vedľa Tesly, a boli prepojení káblom. Na to už je nejaký štandard, že sa dokážu dva elektromobily navzájom nabíjať, alebo ten kábel robil niečo iné?

Link to comment
Share on other sites

  • Josef01 locked, unlocked and locked this topic
  • Bert unlocked this topic
  • Josef01 locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...