Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

před 33 minutami, Josef01 napsal:

Přesně tak, průměrný nájezd všech provozovaných osobních aut je kolem 7000 km ročně. Často to jsou auta manželek, které jezdí to svoje pár kilometrové denní kolečko po městě, nejlépe v SUV se spotřebou 14l/100 km. To že vlastní auto se opět stane luxusem je dnes už jasné, ale zatím těžko všeobecně přijatelné. Palivo bude drahý (elektřinu nevyjímaje), ceny aut střední třídy kolem 1 mil. Kč, servis drahý a ostatní náklady (mýtné, daně, parkovné, pojištění) rovněž. V podstatě jako by si člověk platil 24h sluhu, který mu slouží 3 hodiny denně.

Cesta ve městech je v úsporných elektroautech, která budou sdílená. Vzhledem k cenám bydlení, na které již dnes 90% obyvatel nemá a ostatní ve většině bydlí jen díky hypotékám se budou pronajímat tedy nejen byty a domy (jak to má většina obyvatel v v Rakousku a Německu), ale i auta a člověk pojede jen když bude muset (čím dál více lidí na home office). Skoro všechno si dnes zařídíme přes internet a telefon, když zůstanu doma rok, tak v pohodě mohu fungovat, nepotřebuju kamenné prodejny ani auto, je to je v hlavě a otázka zvyku. Chápu následné reakce automobilových nadšenců, kteří se ozvou. Taky jsem si nedovedl představit, že budeme mít "zákaz vycházení" a zákaz ježdění mimo okres apod. Tak jak postupně skončí éra spalovacích aut, skončí i éra vlastnění aut obecně, samozřejmě výjimky vždy budou.

Reakce na to budou volby a pak se zase všichni liberální a městský hošani budou strasne divit, jak volí “automobilový nadšenci” 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Josef.. rozumim ti, ale to je takovej city pohled.. mozna v Praze.. hodne lidi na hromade a spousta kancelarskejch... ale jsou lidi, co jezdi z vesnic do fabriky nebo na pole... holt budou jezdit na motorkach..anzto sdilenej elektrickej autak ani rychlej internet je nevytrhne.. furt verim vyvazenemu mixu, nez jednostrannemu reseni.. :-)

A az jednou vsechno vyresi internet a elektrika (full automatizované provozy apod.), tak lidstvo zdegeneruje.. hezky videt uz dnes na malejch detech.. :-)


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dojezd a nájezd je pouhý střípek skládačky, ve kterém se naše názory rozcházejí. Pouze zlomek lidí má a bude bude mít potřeby jako třeba Josef. Ostatní lidi žijí šedou realitou života - nemají peníze, čas ani chuť řešit číčoviny jako kam to dojede nebo kde to nabiju a jak dlouho budu čekat. BEV je a bude hračka pro bohatou vrstvu. Střední vrstva pojede třeba eHEV (město EV, mimo fosilní) a plebs bude dojíždět staré plechovky na fosilní paliva. Svět přijde s umělým fosilním palivem, protože až si k*ndy ve všech vládách spočítají náklady na novou infrastrukturu, zvedání daní, restrikce směrem na plebs... tak otočí směrem k sociálnímu smíru 😎

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, Josef01 napsal:

Přesně tak, průměrný nájezd všech provozovaných osobních aut je kolem 7000 km ročně. Často to jsou auta manželek, které jezdí to svoje pár kilometrové denní kolečko po městě, nejlépe v SUV se spotřebou 14l/100 km. To že vlastní auto se opět stane luxusem je dnes už jasné, ale zatím těžko všeobecně přijatelné. Palivo bude drahý (elektřinu nevyjímaje), ceny aut střední třídy kolem 1 mil. Kč, servis drahý a ostatní náklady (mýtné, daně, parkovné, pojištění) rovněž. V podstatě jako by si člověk platil 24h sluhu, který mu slouží 3 hodiny denně.

Cesta ve městech je v úsporných elektroautech, která budou sdílená. Vzhledem k cenám bydlení, na které již dnes 90% obyvatel nemá a ostatní ve většině bydlí jen díky hypotékám se budou pronajímat tedy nejen byty a domy (jak to má většina obyvatel v v Rakousku a Německu), ale i auta a člověk pojede jen když bude muset (čím dál více lidí na home office). Skoro všechno si dnes zařídíme přes internet a telefon, když zůstanu doma rok, tak v pohodě mohu fungovat, nepotřebuju kamenné prodejny ani auto, je to je v hlavě a otázka zvyku. Chápu následné reakce automobilových nadšenců, kteří se ozvou. Taky jsem si nedovedl představit, že budeme mít "zákaz vycházení" a zákaz ježdění mimo okres apod. Tak jak postupně skončí éra spalovacích aut, skončí i éra vlastnění aut obecně, samozřejmě výjimky vždy budou.

Tak na takový styl života fakt nejsem…být jen ovce, ne děkuji 😉

To je ten “prozápadní” směr a svoboda za kterou se tak demonstruje? 😁 

A carsharing ve velkém je akorát utopie, hlavně ekonomická. Už několik takových nápadů krachlo po čase např. v Paříži hlavně kvůli tomu, že si lidé takových věcí pak neváží a do takových vraků pak už nikdo nechce…viz i situace s kolobězkami ve městech🙈

Elektro auto ano, ale pouze ve městech…tam si ho nechte a klidně nabíjejte každý den u lampy třeba 😁

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně jsou oblasti, kde je doprava nutná, taky nebydlím ve městě. Jen jsem tím chtěl říci, že přichází těžká doba a řada lidí nebude mít ani na nájem natož na benzín a vlastní auto. Jak se říká, dobře už bylo a sociální nůžky se rozevírají hrozně rychle. Rozhodně si nemyslím, že BEV je spása, jen říkám, že vlastnění auta bude velký luxus a sdílení (i mezi sousedy) postupně dorazí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 53 minutami, Frantik napsal:

Reakce na to budou volby a pak se zase všichni liberální a městský hošani budou strasne divit, jak volí “automobilový nadšenci” 🙂 

A co se tím vyřeší? No tak si zase na chvilku vydupe určitá skupina lidí zažitej způsob života, ale všichni tak nějak podvědomě přece musíme cejtit, že to takhle nepůjde do nekonečna, jasně, že je těžký se vzdát určitý části vlastního pohodlí, ale asi jsme se prostě moc rozežrali a teď to neumíme ukočírovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automobilová doprava, zvlášť ta individuální, ma velmi malý podíl na tom, proti čemu teď bojujeme. Nebo děláme, ze bojujeme. Takže její omezování je k ničemu a jen to mnoho lidi zbytečně zarizne a nasere. Neboli to nic neřeší. A v minulosti uz jsme viděli, ze určitá skupina si muže vydupat docela dost 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak doprava celosvětově má podíl na emisích třeba jen CO2 asi 30% a osobáky z toho emitují asi 60%, to mi přijde celkem dost, ale nejde jenom o plyny, ale třeba i o to, jak to vypadá okolo nás, samozřejmě, že se to týká hlavně měst, ale ulice plný železa jsou dost divný, i když nám to asi už teď tak nepřipadá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, JR_2010 napsal:

Tak doprava celosvětově má podíl na emisích třeba jen CO2 asi 30% a osobáky z toho emitují asi 60%, to mi přijde celkem dost, ale nejde jenom o plyny, ale třeba i o to, jak to vypadá okolo nás, samozřejmě, že se to týká hlavně měst, ale ulice plný železa jsou dost divný, i když nám to asi už teď tak nepřipadá.

I tak je to porad dost málo na to, odstřihnout miliony lidi od možnosti mít auto. Nemluvě o tom, jestli to CO2 je skutecne takovej zabiják.

Ale ja jsem jen poukázal na to, ze určitá skupina lidi se tomu bude bránit a ne jen pasivně přihlížet. Třeba jen v těch volbách. A pak se dost lidi bude divit. A nemusí za tím být vždycky logika

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když čtu noviny, tak je kolem nás tolik zabijáků, že se nestačím ani divit, CO2 je to nejmenší.

Já jezdím denní průměr 70 km, nabíjím ze zásuvky 130V/12A, denně 5-6 hodin, tedy v noci za 2,20 Kč/kWh (uvidíme po zdražení). Údržba auta je zdarma na 3 roky, pak jsou ceny kolem 2000 Kč za garančku (mění se vzduchový filtr a jednou za 2 roky brzdovka). Brzy by měly dát minimálně 200 tis. km, protože se prakticky nepoužívají. Parkuju po Praze všude zdarma, což je úspora kolem 20 tis. Kč ročně a místo 80 tis. za naftu zaplatím 10 tis. za elektřinu (spotřeba 16 kWh/100 km roční průměr) - mě to tedy vyhovuje. Nestarám se o ekologii, auto obecně nemá s ekologií nic společného, to bych musel jezdit na kole. Samozřejmě nesmrdím ve městě a nehlučím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, Josef01 napsal:

Když čtu noviny, tak je kolem nás tolik zabijáků, že se nestačím ani divit, CO2 je to nejmenší.

Já jezdím denní průměr 70 km, nabíjím ze zásuvky 130V/12A, denně 5-6 hodin, tedy v noci za 2,20 Kč/kWh (uvidíme po zdražení). Údržba auta je zdarma na 3 roky, pak jsou ceny kolem 2000 Kč za garančku (mění se vzduchový filtr a jednou za 2 roky brzdovka). Brzy by měly dát minimálně 200 tis. km, protože se prakticky nepoužívají. Parkuju po Praze všude zdarma, což je úspora kolem 20 tis. Kč ročně a místo 80 tis. za naftu zaplatím 10 tis. za elektřinu (spotřeba 16 kWh/100 km roční průměr) - mě to tedy vyhovuje. Nestarám se o ekologii, auto obecně nemá s ekologií nic společného, to bych musel jezdit na kole. Samozřejmě nesmrdím ve městě a nehlučím.

A my ti přejeme abys byl takto šťasten až na věky věků, amen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cca 20% globálních emisí CO2 se dá hodit na hrb dopravě. Z toho osobní auta ani ne polovina. Takže kvůli 10% emisí CO2 uděláme mimo jiné toto

- v Evropě zabijeme průmyslové odvětví, které je hnacím motorem řady ekonomik

- staneme se závislými na Číně jako nikdy předtím (strategické suroviny jsou buď přímo Číně nebo je Čína vlastní v Africe)

- zasviníme planetu megatunami odpadu, který nutně vzniká při těžbě suroviny pro baterie / výrobě baterií

- zemřou mraky Afričančat při těžbě kobaltu a jiných šmakulád ... jako jo, je to cool sedět před cafeterií se sojovým latté v jedné ruce a klíčkem od Tesly v druhé, ale s ekologií nebo udržitelností to má pramálo společného

- no a pak zjistíme, že málo fouká, málo svítí Slunce a ten náš elektromobil nedobijeme, páč atomky i uhelné jsou řadu let odstavené

Sorry, ale jak si začne někdo myslet, že směrnice nebo nařízení nebo norma je víc než fyzikální zákony, tak to nutně musí vést do prdele
https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted nerozumim... oni jsou kdo?

Ja to myslel tak, ze kdyz nechame Cinu k nam volne dovazet, tak u nas muzeme zavrit vsechny podniky s vyrobou narocnou na energie, protoze pak tyto EU podniky nemaji sanci... autoskla... ocel... mozna zavrit časem rovnou vyrobu celych aut v EU... Cinan vyrobi za jejich podminek a k nam volne doveze uz jen finalni produkt...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen žádný cla. Rozmach ekonomiky za posledních cca 250 let byl dán její orientací na potřeby zákazníků, nikoli výrobců, ti se museli přizpůsobit. Jediná schůdná cesta, jak zabránit ožebračení Evropy, je zrušení všech nesmyslných předpisů a omezení, razantní redukce sociálního státu a likvidace všemožných dotací. Velice bych se taky přimlouval za zrušení DPH (původně dočasně zavedená daň pro odstranění válečných škod) a když už to musí být, její nahrazení daní z obratu po vzoru třeba USA.

Pak bychom třeba zjistili, že i Evropa je schopna vyrábět kvalitní věci za přiměřené ceny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...