Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

před 25 minutami, Aleš 75 napsal:

Asi s tebou budu souhlasit,když máš kde dobít ale není jenom Praha,stačí se podívat 20km za Prahu a zeptat se obyč.lidí.

Souhlas. PHEV je krom majitelu garazi a domku i pro prazske kancelarske krysy, ktere si muzou rozhodnout, kdy pojedou do kanclu a zpet a maji kancelare hned u obchodnich center nebo v office parcich, kde jsou dalsi nabijecky a bydli kousek od Kauflandu kde si muzou auto nabit zdarma. Pak muzes bydlet v byte jako ja. Ma to samozrejme i nejaka negativa - clovek musi byt disciplovany v nabijeni, aby pak nejel k lanovce na Petrin s vybitym autem, protoze byl vecer liny se obtezovat na parkoviste v Kauflandu a v praci byly nabijecky bud obsazene nebo na nich parkovaly obyc auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
před 30 minutami, Josef01 napsal:

Aleš 75Já narozdíl od tebe Aleši denně jezdím a nabíjím skoro 5 let. Řízení nabíjecích stanic dle momentálního stavu sítě je v legislativě a nikdo si dnes nemůže jen tak připojit spotřebič s větší kapacitou než 3,7 kW příkonu do sítě bez schválení a možnosti regulace. Co se týká napětí, dnes už se používá i 800V, používají se i nehořlavé baterie LiFePo atd., tak je potřeba nastudovat i materiály z posledních let. Každopádně, věčný argument sídliště, když u nás v domcích bydlí 50% a v bytovkách 23% lidí, na sídlišti bydlí tedy 27%, tedy výrazná menšina lidí.

Boužel nehořlavé baterie sice jsou ve vývoji ale ne v automobilech (nízká kapacita a nabíjecí cykly).23 a 27 % =50% menšina?Těch 400V jsem uváděl provozní napětí baterie.Pokuď jezdíš s BEV nic proti tomu,máš s tím 5 letou zkušenost,narozdíl ode mně.Moje reakce na nepchopení elektromobility.(rozdělení lidí na menšinu a většinu v tvém příspěvku)To už si nezaslouží komentář.Hezký den Josefe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, Bert napsal:

Tohle byla reakce na Foundrymaův řádek: Pro mě je individuální doprava symbolem svobody, pokud bude potlačována, bude potlačována i svoboda

Cali, prosím, neargumentuj unfair. Foundryman napsal, že je to pro něj .... atd. Ty píšeš: Ze je indivindi doprava nejakym velkym symbolom slobody, by som asi tak uplne nesuhlasil. Jak můžeš vědět, co je pro F symbolem svobody? Pro něj to tak prostě je a basta.

Další argumentační faul je, že píšeš: tak to nemoze byt ekologicke ani ekonomicke, ani keby to auto jazdilo na mannu z neba .... Ekonomika a ekologie nemají s osobní svobodou nic společného. Jsou to přeci zcela odlišné kategorie.

Po dlouhé době si myslím, že Tvůj příspěvek je pouhé prázné mlácení slámy, což u Tebe nebývá zvykem.

Ale vsak ja viem co je pre Foundryho symbol slobody on to tam sam pise a ja s nim iba nie tak uplne suhlasim, nic viac. A uvadzam mnou prezity priklad, ze som sam zil v situacii, ked som svoje dve tony zeleza mal neustale k dizpozicii (a myslel si mozno aj aky som vdaka nim slobodny) a v zavere to bolo (vzhaldom k poctu najazdenych km) zbytocne (neekonomicke, neekologicke...). A keby tam na tom parkovisku vtedy stalo baterkove auto, moc by sa na tej zbytocnosti nezmenilo, okrem toho ze uz by bola ta baterka na odpis a ten benzin stale jazdi.

Co sa mne osobne na to vsetkom nepaci je, ze moje stare dobre spalovacie  dve tony zeleza chce niekto povinne nahradit dve a pol tonami s baterkou, ktore nie su podla vsetkeho o nic ekologickejsie a ktore si navyse zda sa nebudem moct ani dovolit. A ak ta ekologicnost ma vyplynut iba z toho(ze si to nie kazdy dovoli), no tak na to im s prepacenim kaslem... + Co je este horsie, kaslat na to bude hlavne cely zbytok sveta, takze vo vysledku aj ta ekologia nula.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, safi napsal:

Souhlas. PHEV je krom majitelu garazi a domku i pro prazske kancelarske krysy, ktere si muzou rozhodnout, kdy pojedou do kanclu a zpet a maji kancelare hned u obchodnich center nebo v office parcich, kde jsou dalsi nabijecky a bydli kousek od Kauflandu kde si muzou auto nabit zdarma. Pak muzes bydlet v byte jako ja. Ma to samozrejme i nejaka negativa - clovek musi byt disciplovany v nabijeni, aby pak nejel k lanovce na Petrin s vybitym autem, protoze byl vecer liny se obtezovat na parkoviste v Kauflandu a v praci byly nabijecky bud obsazene nebo na nich parkovaly obyc auta.

Naprostej souhlas 👍.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, Aleš 75 napsal:

Boužel nehořlavé baterie sice jsou ve vývoji ale ne v automobilech (nízká kapacita a nabíjecí cykly).23 a 27 % =50% menšina?Těch 400V jsem uváděl provozní napětí baterie.Pokuď jezdíš s BEV nic proti tomu,máš s tím 5 letou zkušenost,narozdíl ode mně.Moje reakce na nepchopení elektromobility.(rozdělení lidí na menšinu a většinu v tvém příspěvku)To už si nezaslouží komentář.Hezký den Josefe.

Problém je v tom, že lidé používají argumenty, které nejsou pravda a podle mě by lidé neměli psát o něčem, čemu nerozumí. LiFePo4 baterie používá již dnes řada aut, u nás např. Dongfeng. Tesla také začala používat bezpečnější baterie, místo původních NCA začala dávat do Tesla 3 baterie LFP. Vše má své výhody a nevýhody.

Bohužel rozdělení lidí je pevná součást jakékoli diskuze, stejně jako má mince dvě strany. Nicméně diskutující by měli diskutovat nad podloženými fakty a každé tvrzení zdrojovat, jinak se bavíme pouze o domněnkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, Josef01 napsal:

Problém je v tom, že lidé používají argumenty, které nejsou pravda a podle mě by lidé neměli psát o něčem, čemu nerozumí. LiFePo4 baterie používá již dnes řada aut, u nás např. Dongfeng. Tesla také začala používat bezpečnější baterie, místo původních NCA začala dávat do Tesla 3 baterie LFP. Vše má své výhody a nevýhody.

Bohužel rozdělení lidí je pevná součást jakékoli diskuze, stejně jako má mince dvě strany. Nicméně diskutující by měli diskutovat nad podloženými fakty a každé tvrzení zdrojovat, jinak se bavíme pouze o domněnkách.

Ono to je tezke, kdyz mas malo webu a youtube kanalu, ktere objektivne hodnoti normalni a EL auta. U nas treba auto-forum a fdrive…

Edit: a teprve 3-4 mesice pouzivani EV nebo PHEV ti plne odhali vyhody i nevyhody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě tedy k té hysterii, jak nebude dost elektriky na pohon, pokud by se tedy pohon aut přetransformoval čistě na elektřinu, což se asi stejně jen tak nestane, bylo by asi dobré si uvědomit, kolik je třeba elektriky na výrobu jednoho litru paliva (myšleno standardně teď využívaná) a pronásobit si to spotřebou běžných aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, Josef01 napsal:

Problém je v tom, že lidé používají argumenty, které nejsou pravda a podle mě by lidé neměli psát o něčem, čemu nerozumí. LiFePo4 baterie používá již dnes řada aut, u nás např. Dongfeng. Tesla také začala používat bezpečnější baterie, místo původních NCA začala dávat do Tesla 3 baterie LFP. Vše má své výhody a nevýhody.

Bohužel rozdělení lidí je pevná součást jakékoli diskuze, stejně jako má mince dvě strany. Nicméně diskutující by měli diskutovat nad podloženými fakty a každé tvrzení zdrojovat, jinak se bavíme pouze o domněnkách.

Když budeme diskutovat nad fakty, tak třeba ta nová barerie od Tesly jak uvádíš není až takový pokrok…uvedené positivum je především výrobní cena, pak bezpečnost …OK 👍 O kolik bude teda taková Tesla levnější prosím?

Na druhou stranu jsou tu celkem zásadní negativa…

One major downside: The cells are less energy-dense, which means they offer lower range for the same weight as other cells. Cold weather also affects them more, Abuelsamid said.

Takže nebude určena pro “long range” modely a v zimě bude “poloviční” dojezd 🤔 nic moc

Pokrok si představuji trochu jinak 😉

Ať si tyto pojízdné powerbanky kupuje ten komu toto vyhovuje, ale ať proboha na to nedoplácí ostatní!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všude dohledatelná hodnota se pohybuje kolem 1,3 kWh na 1 litr paliva, tedy při roční spotřebě 8,5 miliard litrů paliv z toho benzínu 2,5 mld. litrů. Tedy každé spalovací auto jezdí nepřímo za cca 11 kWh el. energie na 100 km, zatímco BEV za 16.5 kWh/100 km. Nepočítám provoz benzínek výdejních stojanů atd. Tady je neskutečné množství energie na výrobu benzínu, které lze ušetřit, tedy není potřeba stavět další atomové elektrárny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, JR_2010 napsal:

Ještě tedy k té hysterii, jak nebude dost elektriky na pohon, pokud by se tedy pohon aut přetransformoval čistě na elektřinu, což se asi stejně jen tak nestane, bylo by asi dobré si uvědomit, kolik je třeba elektriky na výrobu jednoho litru paliva (myšleno standardně teď využívaná) a pronásobit si to spotřebou běžných aut.

To už tu bylo jednou uváděno ..výroba 1l benzínu není až tak náročná že by to vyvážilo … I mistr Musk si trochu plete čísla 😎

https://www.cfr.org/blog/do-gasoline-based-cars-really-use-more-electricity-electric-vehicles-do

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 minutami, Josef01 napsal:

Všude dohledatelná hodnota se pohybuje kolem 1,3 kWh na 1 litr paliva, tedy při roční spotřebě 8,5 miliard litrů paliv z toho benzínu 2,5 mld. litrů. Tedy každé spalovací auto jezdí nepřímo za cca 11 kWh el. energie na 100 km, zatímco BEV za 16.5 kWh/100 km. Nepočítám provoz benzínek výdejních stojanů atd. Tady je neskutečné množství energie na výrobu benzínu, které lze ušetřit, tedy není potřeba stavět další atomové elektrárny.

EV jezdi vetsinou za 20-27. Viz testy Carwov. Nemam na mysli mala eauta ale rodinna auta pro 4-5 lidi s velkym kufrem.. (od Kia EV6 výše)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, Josef01 napsal:

Všude dohledatelná hodnota se pohybuje kolem 1,3 kWh na 1 litr paliva, tedy při roční spotřebě 8,5 miliard litrů paliv z toho benzínu 2,5 mld. litrů. Tedy každé spalovací auto jezdí nepřímo za cca 11 kWh el. energie na 100 km, zatímco BEV za 16.5 kWh/100 km. Nepočítám provoz benzínek výdejních stojanů atd. Tady je neskutečné množství energie na výrobu benzínu, které lze ušetřit, tedy není potřeba stavět další atomové elektrárny.

Byl bych opatrnej v argumentaci, benzín je v rafineriích v podstatě vedlejší produkt, z ropy se vyrábí i hromada jiných věcí. Zobli jsme si to naplno během lockdownů, kdy se nelítalo, rafinerie omezily provoz, protože nebyla poptávka po kerosinu, a najednou nebyly suroviny pro výrobu PUR-pěn, pro nás základní komponenta výroby. 

Takže pokud se nebude vyrábět benzín a motorová nafta, na provozu rafinerií se nic nezmění, jen bude méně ekonomický.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zde je zajímavá debata na toto téma a výpočet není tak jednoznačný a záleží hlavně na místních výrobních podmínkách…a podporovatelé EV rádi toto nadhodnocují 😎

takže 1,3kWh na litr bych bral s velkou rezervou

https://www.speakev.com/threads/the-definitive-how-many-kwh-does-it-take-to-make-a-gallon-of-petrol-thread.100465/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ona je to taková jejich mantra ;o)

Co se týče té elektromobility, ono se ani nebere moc v potaz investice do infrastruktury. A to jak na úrovni NN, tak i VN a VVN. V kombinací se stále se zahušťující sítí dodavatelů elektrické energie (FVE, MVE apod.) to je docela smrtící koktejl... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, petr_cha napsal:

No a kolik? 🙂

Diskuse je ale pak i o rozlozeni te potreby elektriny v miste a case.. vyroba phm v Litvínově vs. nabijeni v 7 vecer na sídlišti.. 🙂
 

To bude ale Petře úplně stejný a dělá se to už dnes, ve špičce nabíjet nebudeš, pokud nebudeš mít ostrov se zásobou, a nabíjet budeš, když budou všichni chrnět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen sem doplním aby nebylo zapomenuto z čeho u nás máme tu elektřinu . . . nadpoloviční většina jsou fosilní paliva, do deseti procent je celkem z obnovitelných zdrojů a necelých 40% je jádro.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všude dohledatelná hodnota se pohybuje kolem 1,3 kWh na 1 litr paliva, tedy při roční spotřebě 8,5 miliard litrů paliv z toho benzínu 2,5 mld. litrů. Tedy každé spalovací auto jezdí nepřímo za cca 11 kWh el. energie na 100 km, zatímco BEV za 16.5 kWh/100 km. Nepočítám provoz benzínek výdejních stojanů atd. Tady je neskutečné množství energie na výrobu benzínu, které lze ušetřit, tedy není potřeba stavět další atomové elektrárny.
Diky za postouchnuti.. takze za stavajich podminek to je cca 1:2, mozna 1:3 (jak podotyka Safi).. to neni zas tak malo a je to relevantni argument.. jsou v tom, ale jiz dve zminovane ale... rafinerie (a je to napsano i v tom clanku) nebudes vypinat..benzin je doplnkova vyroba, z ropy se krakovanim vyrabi milion veci.. od asfaltu az po leky, takze neusetris celou castku.. a za druhe uvodni investice do rozsireni pristupnosti elektriny, cili velke naklady na transformaci, ktere zas musis pricist.. jaky ten pomer bude pak? 1:10 ? Tezko rict.. takze pripominka dobra, ale zda se mi, ze vzdy jen optimisticky vytahnes to, co se hodi.. vzdy jen cast.. :-)

No nic, cele je to o tom, kdo to nakonec cele zaplatí.. ty naklady transformace.. jednoduche to nebude.. :-)



Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Bert napsal:

@Aleš 75 Josef01 toho o elektromobilitě ví možná nejvíce na tomto fóru. Já osobně se s ním například neshodnu, ale nikdy bych nenapsal na jeho adresu to co Ty. Trochu uber na rétorice. 

 

před 21 minutami, petr_cha napsal:

Diky za postouchnuti.. takze za stavajich podminek to je cca 1:2, mozna 1:3 (jak podotyka Safi).. to neni zas tak malo a je to relevantni argument.. jsou v tom, ale jiz dve zminovane ale... rafinerie (a je to napsano i v tom clanku) nebudes vypinat..benzin je doplnkova vyroba, z ropy se krakovanim vyrabi milion veci.. od asfaltu az po leky, takze neusetris celou castku.. a za druhe uvodni investice do rozsireni pristupnosti elektriny, cili velke naklady na transformaci, ktere zas musis pricist.. jaky ten pomer bude pak? 1:10 ? Tezko rict.. takze pripominka dobra, ale zda se mi, ze vzdy jen optimisticky vytahnes to, co se hodi.. vzdy jen cast.. 🙂

 

Naprosto souhlasím,jsou argumenty a argumenty,osobně nevím čím se zakladatel fora AUTA NA ALTERNATIVNI POHON živí ale ty odkazy jsou o ničem( to jsou ty fakta ? ).Podle jednoho odkazu asi prodejce čínských elektro aut. Neuznávání jakéhokoliv argumentu,jenom Já Já.Auta se spalovacím motorem se budou vyrábět min do roku 2035 akorát se k ceně  připočte asi 160 tis.navíc něco jako povolenka,takže to akorát zlikviduje malá auta které jsou nejběžnější,to je fakt ať si to dotyčný když tak všemu rozumí ověří.

Petr cha toto beru jako správný argument, co jsi napsal.👍.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...