Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

@wawrik Ta Lionka bude tak váhově poloviční oproti “staré” NiMH, není někde uvedeno kolik váží?

Jaký je tam u vás na severu cenový rozdíl mezi hev a phev Ravkou? Tady je to celkem znatelný, ale parametry to pak má fakt slušný🤔

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

@madmaxx Rozdiel v tom čase bol len niečo vyše 2k5 € kvôli uvádzacím cenám, no za rozdielne najvyššie výbavy - niektorá výbava z HEV (napríklad predná kamera) nebola v PHEV a naopak (HUD, vyhrievané zadné sedadlá, zvukovoizolačné okná a podobne). Celkovo má/mala PHEV hodnotnejšiu výbavu. Teraz je ten rozdiel okolo 5k €.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

josef, náhodou jsem kliknul na první příspěvek, cituji : “Už za 5 let tu budou auta na baterie s dojezdem 800km a nabití na 40% kapacity za 10 minut. ” … tak docela ses trefil, ten dojezd je teda asi zatím menší, ale ještě je trochu času, do 13. března… :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Josef01 napsal:

Mercedes EQS má dojezd až 800 km, nový koncept EQXX až 1000 km a sériové NIO ET7 už dosáhlo rovněž 1000 km. Rychlost nabíjení je dnes 10-80% za 15-18 minut, což těsně překonalo můj odhad.

Mercedes EQS krásná cenovka 2.8 mega na auto do města,čím větší dojezd tím dražší a težší to bude prodejní hit.

U těch 15 min rychlonabíječky 200kw bych chtěl být.

Se říká papír snese všechno.😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krásné auto s parádními technologiemi s koef. cx 0.20 v ceně poruchové krabice Range Rover koef. cx 0.32, nevím co je na tom divného? Můžeš se podívat na video z tepla domova a zkontrolovat si těch 200 kW nabíjení. Mě je úplně jedno co říkají vědci z výzkumného ústavu, ti nám toho v poslední době napovídali dost, já vím, že jsem dal cenu obvyklou za auto s "automatickou převodovkou", s výkonem 150 kW, s ovládáním většiny funkcí přes telefon, s dálkovým topením a klimatizací atd. a místo za 200 Kč/den jezdím za 20 Kč do kanceláře a to mi stačilo k rozhodnutí.

mercedes-benz-eqs-fast-charging-demo-sou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, madmaxx napsal:

@wawrik tak to není tolik…pokud koukám na aktuální ceník CZ tak je tam rozdíl hev/phev cca 350t 🙈 trochu úlet…to je jak příplatek za vyšší třídu 😎

To máš pravdu, ale úlet je IMHO skôr cena za klasickú HEV Ravku... Tá PHEV je už auto, kde tá cena zodpovedá oveľa viac - výkonom, komfortom, odhlučnením (to hlavne), výbavou atď. Tie rozdiely medzi nimi sú fakt značné.

Osobne ľutujem, že som tú PHEV nekúpil. No najviac mi chýbala v lete na cestách, kempoch a podobne tá 220 V zásuvka vzadu :D

Jo, teraz som si ešte spomenul - do pluginu nevlezie plnohodnotná rezerva, len dojazdová, to je pre mňa showstopper. A karavan potiahnem len 1,5-tonový. Takže to nakoniec až tak neľutujem :D

Teraz pozerám na IS cenník a pribudla tam nová najvyššia výbava, tak ten rozdiel bude skôr okolo 10k €, nechce sa mi to presne porovnávať. To je už fakt dosť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se napsat stejně tak "vědecký" článek o tom, jak jsou škodlivá spalovací auta, kolik tun sraček každé vypustí ročně do atmosféry apod. Já ten článek považuji za lehkou mystifikaci a hru s čísly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S "tunama sraček" u bych byl u běžných aut s tepelným motorem opatrnej Josefe - řekněme že tentokrát by Tvá nezlomná víra narazila na zákon o zachování hmoty, nemluvě o tom že kilogramová spotřeba uhlí běžného elektromobilu na 100km bude při započtení režie distribuční soustavy výrazně vyšší :whistle:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jožine, začíná to vypadat jako zaslepenost a nechuť si ten bordel v Číně, Africe a Mostu přiznat. Je to, pravda, za horizontem dojezdové vzdálenosti elektroauta, ale to neznamená, že to neexistuje. Nehledě na to, že polovina toho článku není o emisích, ale technologických nedomyslech pokud to bude tlačeno rychle a v makroměřítku.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, madmaxx napsal:

@wawrik tak to není tolik…pokud koukám na aktuální ceník CZ tak je tam rozdíl hev/phev cca 350t 🙈 trochu úlet…to je jak příplatek za vyšší třídu 😎

To je darda, snad budu mít možnost vyzkoušet na pár hodin/ den, dám ti pak vědět. Držíš se RX, nebo změna ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Radek124 napsal:

S "tunama sraček" u bych byl u běžných aut s tepelným motorem opatrnej Josefe - řekněme že tentokrát by Tvá nezlomná víra narazila na zákon o zachování hmoty, nemluvě o tom že kilogramová spotřeba uhlí běžného elektromobilu na 100km bude při započtení režie distribuční soustavy výrazně vyšší :whistle:

Chtěl jsem jen naznačit, že napsat se dá cokoli, lehce zažonglovat s čísly a "vědecká" práce je na světě. Benzíňákem jsem projel cca 2500 kg benzínu za rok, co jsem vypustil do atmosféry si lze představit na tomto obrázku.

 

Snímek obrazovky 2022-02-11 v 14.38.38.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A přesto se na nulovou emisní bilanci vůči modernímu naftovému motoru dostaneš až po ujetých brutálních 200k km. A ze spáleného uhlí, na které jezdíš a které vyrobilo v Číně ty sta kilové baterie plné vzácných kovů z Afriky taky nejde do vzduchu alpský jarní vánek plný levandulové vůně. Ty prostě vnímáš elektromobilitu na vzdálenost dvé denní jízdy do práce, délku své nabíječky a sílu své peněženky. V širších souvislostech to je ale složitější a zatím to v tom měřítku, jak to plánují politici, moc nevychází. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je možný, mé plány a vidění světa jsou zcela jiné, než tohoto státu a EU. Dokonce mi je jedno zda jezdím na uhlí či ruský plyn nebo vlastně co, já si jen užívám technologii, tak jako někdo 5 litrový diesel, co je důležitý, nikomu to nenutím a nevymlouvám, nemám potřebu chodit do vláken typu Kdo čím jezdí a kazit tam lidem radost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fandovství a nadšení je v pohodě, s tím tu asi nikdo nemá problém. Ale nelze být slepý a hluchý a balit to ještě pro klid duše do zeleného spasitelství. A bez argumentů shodit jakýkoliv seriózní článek, který elektromobilitu staví do kontextu, ve kterém se to už, při současných technologiích, jako takový super nápad pro všechny nejeví a naopak se skoro může zdát, že si tuhle slepou cestu všichni ještě pěkně vyžereme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wawrikNo vidíš 😎 copak do té Ravky přidali, že to tak vyšroubovali? Tady jsou tři stupně výbavy, ta nejvyšší je jako ´´Selection´´. Koukám, že je teď ve faceliftu...ale z venku bych to skoro nepoznal

 

@DavidLCNo, jestli s tím budeš mít cestu kolem tak dej vědět 😉 RX se mě drží pořád jen jsem vyměnil za mladší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hasňa: Nic proti těm chytrým pánům nemám, jen používají trochu nepřesná čísla k přesným závěrům. Každý odstavec obsahuje nepřesnosti, tím neříkám že závěry jsou úplně špatné. Auta ve své podstatě nikdy nebudou ekologická, to bychom museli chodit pěšky, tedy jakékoli auto, ať jezdí třeba na stlačený vzduch je neekologické.

V článku je uvedena nějaká spotřeba 6l/100 km, což neodpovídá realitě, dle spritmonitor.de na 300 tis. aut vychází průměrná spotřeba 7.7 l/100 km. Na tom samém serveru vychází spotřeba z více jak 3000 BEV 16.6 kWh/100 km. Tedy ICE auta podhodnocena, BEV nadsazena. Jiný příklad, Mýtus č. 3, tabulka spotřeby aut dle výrobců a skutečné spotřeby. Jsou uváděny nereálné spotřeby aut dle staré normy NEDC, která už několik let neplatí, novější WLTP má spotřeby menší, nicméně ani ta není reálná a nejlépe odpovídá americká norma EPA. Tedy např. Kia e-Niro má dojezd NEDC 480km, WLTP 455 km a EPA 385 km.

Tvrdí, že k dojezdu větších stovek km je potřeba baterie 60-100 kWh, což je poloviční pravda, stačí baterie klidně 40 kWh a po cestě dobít. Tvrzení cituji "Tedy dojezdy větší než řekněme 300 km jsou výsadou dražších, převážně luxusních elektromobilů" taky není pravda, 300 km ujedou auta dnes prodávaná na spodní hranici cen BEV např. Kona EV 64, Zoe 50, VW ID.3 atd.. Rovněž váha baterie 500-700 kg není pravda, baterie váží běžně 300-600 kg.

Další věc, autoři vychází z toho, že výroba benzínu nepotřebuje elektřinu a tedy přehlíží fakt, že spalovací auto potřebuje na 100 km kolem 8 kWh el. energie (1 litr benzínu potřebuje pro výrobu 1,2 kWh el. energie). Pak jim vyjde, že budou potřeba další 3 bloky v Temelínu. Podle informaci magazínu Edison jedna čerpací stanice spotřebuje jen na provoz a vydávání paliva 200 MWh elektrické energie ročně, tedy při počtu cca 4000 benzínek mluvíme o cca 8 TWh za rok.

Takhle bych mohl pokračovat.... Tím chci jen říct, že argumenty si nalezneme k obhájení čehokoli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...