Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

před 4 minutami, Pavelpu27 napsal:


To já přece vím. Jen mi přijde, že díky Rimacu jsou EV6 a Ioniqu 5 o dost jiná generace EV.

Generace všech je stejná, jen ti Asiati jsou takový progresivnější v designu. Ioniq 5 je v podstatě rodinné a líné auto oproti těm GT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
před 2 minutami, Josef01 napsal:

Asi se tam jen flákají, Škodovka má vlastní nabíječky v areálu. Té tabulce nějak nerozumím, ze všech uvedených aut má největší využitelnou kapacitu baterie a zároveň dojezd Mustang RWD.

To jsou zkušenosti z reálného provozu 🙂 Proto tam je řádek, kolik procent z uváděného dojezdu v katalogu se podařilo skutečně dosáhnout.  Aby byly podmínky testování pro všechna stejná, tak auta jela za sebou po dálnici. V okamžiku, kdy se objevilo hlášení o nedostatku baterie, tak auto sjelo z dálnice a jelo až do úplného zastavení. Ostatní auta pokračovala dále a to za klasického britského počasí.  Za mě je CARWOW poslední dva roky nejlepší web pro testování EV aut v reálném provozu. 

Podívej se na to video 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, Josef01 napsal:

Mrknul jsem. To je pak jasné porovnávají verze aut s největší baterií s Mustangem s menší baterií 76 kWh :)

Jo takhle ....  KIA i IONIQ mají 70+ baterie, Škodovka je na tom podobně, tak dává smysl porovnat Mustang s +- stejnou baterkou. 

Já ten test beru hlavně jako test spotřeby a ty rozdíly mezi auty nejsou úplně malé...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen nesmíme míchat využitelnou kapacitu a celkovou kapacitu. Tedy Enyaq má 80 kWh (využitelná 77) a Mustang 76 kWh (využitelná 68). Ano z testy vyplývá že EV6 a Mustang jsou na tom nejlépe a cca se spotřebou stejně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Josef01 napsal:

Jen nesmíme míchat využitelnou kapacitu a celkovou kapacitu. Tedy Enyaq má 80 kWh (využitelná 77) a Mustang 76 kWh (využitelná 68). Ano z testy vyplývá že EV6 a Mustang jsou na tom nejlépe a cca se spotřebou stejně.

Souhlas. Ono také záleží, jaké verze se jim vždy podaří sehnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, Josef01 napsal:

Součástí každého testu má být tabulka s přesným názvem aut a jejich kapacit baterie a všechny naměřené veličiny, tak jak to dělá Bjorn Nyland a ostatní. Pak by to bylo čitelnější.

Ty detaily jsou ve videu při představení jednotlivých aut. Což je naprd. Protože v jiných podobných videích má tabulku hned na začátku videa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že vás to pořád baví ty tramvaje zasrané bez duše a špetky toho z čeho měla většina chlapů víc než 100 let radost. Na co se většina chlapů těšila a co většinu chlapů hnalo podávat výkon aby si své vysněné auto koupili…… Celá EU elektrifikace ma za úkol jediné, aby obyčejný člověk auto nevlastnil. Běžný člověk si většinou dokázal našetřit na ojetinu za 100-200k a s občasným servisem s ní dokázal žít. V budoucnu když si koupí elektro mrdku za 100-200 litrů může si rovnou objednat novou baterku za 200-400k 😉 na tu ovšem nebude mít ….. Auto na baterky uznávám jen jako auto do města a do práce, malé lehké auta. SUV s váhou 2,5 tuny na baterky mi nedává smysl…..  V 80% světa neřeší ani euro normu euro2 a tady v EU chtějí šaškové zachránit planetu. Už si to přesně nepamatuji, ale auta v EU se podílejí na znečištění planety cca 7%? Nikdo neřeší Indii, Afriku nebo zbytek světa. A pak zjistíš , že mrdka co tomu velí letí na 50 km vzdálenou schůzku letadlem….. a to pravidelně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovedu si představit, že přesně takto se psalo před 100 lety o spalovacích autech v novinách, když všem stačili koně :) Často slyším o spalovácích - "jo dřív vyráběli pořádná auta, teď to jsou už jen jebky na 100 tis. km". CO2 je jen zástěrka, ve skutečnosti jde zase jen o business. Mocní si představují svět jako ve filmu Demolition Man, elektrická auta a poslušní občané s nastřelenými čipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud budu mluvit o BEV obecně, bez skrývání reality, není to auto pro lidi, co rádi jezdí 170 km/h a jezdí opravdu dlouhé trasy. Mě to BEV sedí, protože jsem jezdil i s MB S350 po  dálnici 130 a mám rád už klidný styl jízdy. Navíc dnes už drtivá většina mých tras je v průměru 70 km, pár za měsíc je do 200 km a zcela vyjímečně jedu do 300 km. Pokud by většina aut na dálnici byla BEV, tak budou všichni jezdit 120-130 aniž by rychlost někdo omezoval :) Pokud bude někdo jezdit 170 km/h a nabíjet na dálnici řekněme v průměru za 8 Kč/kWh, bude jezdit tak za 2,50-3,00 Kč/km, to je realita. Až to stát zdaní (a to přijde na 100%)  stylem 1 Kč/km (to cca odpovídá dani z benzínu) bude to ještě horší. Takže jak všem říkám, užívám si to teď kdy je to relativně levné a má to výhody, za 5-7 let to hájení skončí :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Josef01 napsal:

Pokud budu mluvit o BEV obecně, bez skrývání reality, není to auto pro lidi, co rádi jezdí 170 km/h a jezdí opravdu dlouhé trasy. Mě to BEV sedí, protože jsem jezdil i s MB S350 po  dálnici 130 a mám rád už klidný styl jízdy. Navíc dnes už drtivá většina mých tras je v průměru 70 km, pár za měsíc je do 200 km a zcela vyjímečně jedu do 300 km. Pokud by většina aut na dálnici byla BEV, tak budou všichni jezdit 120-130 aniž by rychlost někdo omezoval :) Pokud bude někdo jezdit 170 km/h a nabíjet na dálnici řekněme v průměru za 8 Kč/kWh, bude jezdit tak za 2,50-3,00 Kč/km, to je realita. Až to stát zdaní (a to přijde na 100%)  stylem 1 Kč/km (to cca odpovídá dani z benzínu) bude to ještě horší. Takže jak všem říkám, užívám si to teď kdy je to relativně levné a má to výhody, za 5-7 let to hájení skončí :)

 

AMEN

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vůbec to neřeším kvůli nějaký ekologii a na zábavu mám 911. Spíš mi přijde, že na většinu mého ježdění by EV mohlo být vlastně lepší. Teď jezdím s Cuprou, co má 300k a turbo a hlavně v zimě a po městě mi to přijde jako že tomu autu ubližuju. Na dálnici jezdím 150 tempomat, rychleji to zbytečně unavuje a nebaví mě to.
Asi si EV nekoupím, ale spíš mě zajímá ta zkušenost.

Když to trochu srovnám - byl jsem jeden z posledních, co měl tlačítkový telefon a dodnes si myslím, že Nokia E52 byla vynikající. Ale stejně mě jabko nakonec neminulo. A možná už ta auta s 800V systémem budou fungovat dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobní názor, ale při standardním dálničním módu 150 s tempomatem (nehodnotím) bych si EV rozmyslel. S e-tronem mi to ukazovalo spotřebu cca 36 kWh/100 km při podobné rychlosti, takže pokud budeš brát těch svých 10 - 90%, tak opravdu budeš mít na těch 200 km. Bez stálého nabíjení by Ti to asi přidělalo víc starostí než užitku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolim si prispet cerstvou zkusenosti. Na vikend jsem mel od dealera pujceny Mach-e, AWD s vetsi baterii, v cenikove cene 1.816t

Plusy:

 - krasne auto, i interier se libil, ten tablet nevadi ve vyhledu, je docela nizko a mimo zorne pole - merim 192cm

 - pohodlny podvozek

 - paradni LED svetla

 - 351 elektricky koni je velmi sviznych

 - celkem rychle nabijeni, 11kW palubni nabijecka

 

Minusy:

 - podvozek je sice pohodly, ale na nerovnostech auto udela o jedno zhoupnuti vice, nez co jsem zvykly

 - asistent pro udrzovani v pruhu vam nejspis zpusobi morskou nemoc, auto i na rovne dalnici jezdi ping pong mezi carami a na okresce vam docela silne cuka volantem.. kdyz se mi to stalo poprve, vymetl jsem kanal, kteremu jsem se vyhybal ale auto me nechtelo pustit prez delici caru

 - adaptivni tempomat je joke, to i v mem 8 let starem outbacku funguje podstatne lepe

 - navigace nas pri ceste po D11 na severni Moravu posilala prez Brno a nebyl jsem schopny to zmenit, protoze tam byla nabijecka, moje stara i3 tohle nedela a navic zna obsazenost nabijecek..

 - spotreba, hlavne ted, kdyz je kolem nuly, byla docela vysoka, pri tempomatovych 130 s patecnim provozem byla 25kWh, coz je dano take tim, ze auto nema tepelne cerpadlo.. cesta zpet pri jizde jako s autem s ICE vzrostla na 28kWh - to je prumer za 200km dalnice a 120km okresky

 - nabijeni, pri tech spotrebach je tragedie, ale za to nemuze auto, infrastruktura je proste nedostatecna, vsude jsou 50kW nabijecky, par 75 a nabijecku, ktere to auto vyuzije, tzn 150kW proste na tehle trase nejsou

 

Za me tedy jeste ne, provozovani takoveho auta jako rodinneho na vylety, byt jenom po CR, je pro nas zatim nerealne. Az bude potrebna infrastruktura, tzn prijedu a za 10 minut tam natlacim alespon 100km, pak OK. Dnes je to 100km za pul hodiny. Takze tento rok to bude GR86 a elektromobil jako rodinne auto za par let, Outback si bude muset duchod jeste odlozit :)

mach_e.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...