Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
před 3 hodinami, guzmic napsal:

Já bydlím v malém krajském městě na Slovensku, mám standartní 3+1 a dvě auta (loni jedno nové) pokud by udělali aspoň 1-2 nabíjecí místa na každý vchod domu, nemám problém elektro autem jezdit, 90% cest mám 20km do práce a zpět. Dvakrát za měsíc za rodinou do ČR těch 100 km by el. auto dalo v pohodě taky, jen sakra práce, ve městě vím o dvou místech na nabíjení a to jsou na fakt pitomém místě.

Takže když bude slušná infrastruktura a ceny aut půjdou trochu dolů, nemám s tím problém.

Za sebe můžu jen říct, že na infrastruktuře se již usilovně pracuje ( tady u nás je to parádní kšeft pro PRE ). 1-2 nabíjecí místo na vchod to nebude, ale plány jsou velkolepé a pomaloučku se uskutečňují. Jen je vše uskutečnováno hodně z pozice síly, což se nejen mě, ale i vedení dost příčí ( na úrovni cyklo ). A dost pokulhává vymahatelnost a kontrolovatelnost využívání/zneužívání míst.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diskuzi tiše sleduji, ale jen zopakuju, co už jsem tady tuším napsal - ve městech, a nejen na sídlištích, je problém jen zaparkovat. Pravděpodobnost, že za 20 let osobní elektromobily nahradí osobní spalovací auta při stejném způsobu jejich užití jako dnes je podle mě stejná, jako že ráno vyjdou dvě slunce. To že je teď zrovna doba, kdy elektromobily vyhovují potřebám některých lidí jen díky tomu, že kopírují některé praktické vlastnosti spalovacích aut, je s přihlédnutím na damoklův meč nad spalováky jen dočasný stav. Výsledné řešení bude asi bohužel spočívat ve zcela jiné formě organizace osobní dopravy. Je to jen můj názor, snad není příliš konspirační.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, dykmore napsal:

Diskuzi tiše sleduji, ale jen zopakuju, co už jsem tady tuším napsal - ve městech, a nejen na sídlištích, je problém jen zaparkovat. Pravděpodobnost, že za 20 let osobní elektromobily nahradí osobní spalovací auta při stejném způsobu jejich užití jako dnes je podle mě stejná, jako že ráno vyjdou dvě slunce. To že je teď zrovna doba, kdy elektromobily vyhovují potřebám některých lidí jen díky tomu, že kopírují některé praktické vlastnosti spalovacích aut, je s přihlédnutím na damoklův meč nad spalováky jen dočasný stav. Výsledné řešení bude asi bohužel spočívat ve zcela jiné formě organizace osobní dopravy. Je to jen můj názor, snad není příliš konspirační.

V okamžiku, kdy běžným lidem zákeřně pod vlajkou "čisté" elektromobiility zdražíš pořízení a vlastnictví auta, tak i na sídlišti bude dost volných míst na 3 nabíječky na vchod...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 37 minutami, Mr. Sandman napsal:

jako vy každý večer než jdete spát, tak jedete na benzínku natankovat plnou? za 20 let technologie baterek i nabíjení budou úplně jinde než dnes. mě by úplně stačilo kdyby měly benzínky 2 stojany 150kW a Mach-e už by byl objednán. nemám problém co dvě hodiny zastavit na kafe a záchod...

Asi tak, nikdo neví co bude za 5 let a za 15-20 let při dnešním technologickém pokroku, se klidně může stát, že přijedeš na stanici a než vypiješ kávu a vykouříš "zdravou" e-cigaretu bude auto schopné zase vyrazit.
Já mám rád klasické auta a to moc, ale zároveň jsem pro každou rozumnou novinku a technologii, co mi usnadní život.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, nikdo nemůže vědět - ale deadline už je daný.. dává to logiku?

 

Ale abych neslovíčkařil, nikdy jsem nebyl příznivec teorií, co bude za deset, dvacet let. Spíš se dívám, co se reálně změnilo oproti době před deseti, dvaceti lety. Skoro nic. Evidentně problém dnešních technologií není hustota tranzistorů na čipu, síla vysílačů, datová šířka signálu, to vše se vyvíjí velice bouřlivě. Ale uchovávání elektřiny, i přes všechny oznamované vynálezy, pořád nějak přešlapuje na místě.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, Mr. Sandman napsal:

...mě by úplně stačilo kdyby měly benzínky 2 stojany 150kW...

Jasně, jeden stojan pro Tebe a druhej pro Josefa, s jmenovkou a na osobní klíček. Nejdřív se podívejme kolik aut stíhá (i díky cca pětiminutové době na natankování a 10 stojanech na pumpu?) obsloužit současné kvantum stojanů na dnešních cca 4000 veřejných benzínkách - no a pak vezměme do ruky kalkulačku a zkusme si spočítat jaké procento baterkomobilů by zmiňované "2 stojany na čerpačku" utáhly časově, při skromném jednohodinovém blokování stojanu, ať se to líp počítá:

4000*2*24 = 192 000. 

Osobních aut máme v tuzemsku přes 6 miliónů. Některé samozřejmě nejezdí denně a šťastní jedinci jako Pepík na ty svoje přískoky stíhají dobíjet doma, ale i tak by ty "úplně postačující 2 stojany" (i při naprosto nereálném 24-hodinovém vynuceném rozkládání zátěže) stačily stěží pro 3% stávající populace. No a teď si představme ten kolaps, kdyby by nám "must have BEV fans" tvořili pouhé 1% automobilistů - a tito by nám (pod vlivem výše uvedených bajek o denním dojezdu 2500km a přehršli nabíjecích míst na trase) vyrazili první prázdninový Pátek na svou každoroční Hadždž do Chorvatska :skull:

Nepochybuju že za 15-20 let bude spousta věcí zase trošku jinak - ale je kolosální krátkozrakost deklarovat už dnes de-facto zákaz současné trakce, když si ředitelé tiskárničky na peníze odmítají spočítat kolik let potrvá jen náhrada dnešního kolosálního objemu potřebné podpůrné infrastruktury... -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

snaha ovládnout lidi, poslušnost a závislost na státu.. auto jen pro vyvolené, ostatní pěkně v sockách za jízdné, které bude na nás.. jen nevím, co je to za lidi, který tohle tlačí. neveřím, že každej politik/úředník/cokoliv nastupuje na tuhle dráhu s tím, že obyčejný lidi zotročí a sedře z kůže. nechápu to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, Mr. Sandman napsal:

BMW i3 když se začala prodávat tak měla kapacitu baterií 22kWh, dnes má ve stejném prostoru 44. 100% navýšení za 7 let je myslím slušný pokrok.

Dobře, dejme tomu, že za 7 let bude kapacita ve stejném prostoru 88kWh. Pořád li-ion. Ale kde je ta "technologie úplně jinde"?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...