Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nekompetentní odhady, že není dostatek drátů apod. se opakují neustále dokola po internetu, je to nesmysl. Máme dostatek energie již dnes na denní nabíjení 500 tis. aut.

A kde ta energie dnes je? Respektive kde by začala chybět, kdyby se začalo nabíjet půl milionu aut denně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měsíčně vyvážíme zhruba 2TW el. energie (za výrazně méně, než se prodává u nás), spočítej si, kolik 80kW baterií se dá nabíjet z 2 000 000 Mega Watt měsíčně.

můžeš to prosím aktuálně ozdrojovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náklady na vybudovanie infraštruktúry aby sme sa mohli všetci slobodne využívať elektrické autá ako jediný mobilný prostriedok by boli šialené a vyžadovali by taký energetický vstup, že by to bolo v konečnom dôsledku ,, neekologické ,, pri súčasných technologických možnostiach elektrických a hybridných aút .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mít v kapse připravenou alternativu je fajn a žádný významný výrobce si dnes pochopitelně netroufne být za "brzdu pokroku".

Vize elektromobility je prima, ale dochází Vám doufám že její současný "boom" je postavený na dlouhodobě neúnosných ekonomických základech (viz nedostatkové a nebezpečné lithium, brutálně dotované fabriky, negativní daně na auta i nabíjení atd.) - a že s masovým rozšířením prodejů (kusové ceny nemají moc kam klesat) i tyhle pochybné výhody odpadnou? Vhodného materiálu na velkokapacitní baterky nebude nikdy dost - a jako fyzik nevidím na obzoru žádnou technologii, která by to "do 5 let" mohla spolehlivě napravit. Fisker už zkrachoval, Muskova Tesla je i po 10 letech přestaveb Lotusů a vylhaných pohádkách pro investory i kupující těžce ztrátová - zatímco ostatní (Toyota, Nissan) své sluníškové hybridy a EV musí dotovat z ostatní produkce (a i tak prodeje stojí a padají s daňovými úlevami) - a kolik států a firem si tohle bude moct dovolit, až jim odpadnou zdroje typu "podpora zvýšení technologické konkurenceschopnosti", "spotřební daň z paliv" a "silniční daň z kubatury"? Leda prd - všechno dnes tak "alternativní a výhodné" zdraží na(d) úroveň fosilní ekonomiky - a spotřební daň vyšší než je samotná cena elektriky budete platit do kasičky i u toho Kuncákova kandelábru. Nejsem odpůrce EV, ale současný vývoj (i přes hlasanou politickou podporu) na "brzké radostné elektromobilní zítřky pro všechny" IMHO moc nevypadá...  :thumbsdown_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych ocenil nejaky zdroje informaci, kterymi se tu Josef ohani. Treba ten zakaz preregistrace na veteransky znacky, to by mi stacilo.

 

Ja mam k tomu tolik, ze nabijeci auta na baterky jsou imho blbost a dokud nebude mit kazdy auto vlastni reaktor (nebo jinej zdroj aktivni energie), jde o slepou vyvojovou ulicku. A pokud ne, pak doufam, ze se jizdy v povinnem elektrickem spotrebici s autonomnim rizenim nedoziju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

můžeš to prosím aktuálně ozdrojovat?

 

Hned první odkaz na Google, píší podobné číslo dlouhodobě všude, Francie mimochodem taky hodně vyváží :)

 

http://www.elektrina.cz/export-elektriny-v-roce-2015

 

Co se týká SPZ veteránů, mám to ověřeno ze dvou klubů a všichni to svorně potvrdili. Podle mě to je jasné, za 5 let by u nás jezdilo navíc cca 20 tisíc veteránů, udělaných z aut, které neprojdou na STK   :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim ze normu euro 7 budou jeste mnohe dieslove motory schopny plnit. Napr. 2.0 tdi 110kw plni euro 6 bez pouziti scr kazalyzatoru. Nemluve o benzinovych motorech. Nastup alternativnich pohonu se blizi, nicmene nebude tak rychly jak vsude ted pisi. Podle mne to je ted in, tak se o tom bude mesic psat, a pak to zase utichne a pujde vastni cestou. Jedine komu se to hodi do karet je cez, ktery za statni dotace postavi par predrazenych dobijecich stanic na kterych pak bude jeste vydelavat.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ČEZ nabízí nabíjení za 450,- Kč měsíčního paušálu, narozdíl od soukromníků, kteří chtějí někde dokonce 8 Kč za 1kW.

 

Nemyslím si, že splnění EURO 6 je hračka (díky novému systému měření za provozu) a ani v tomto článku nejsou vůbec optimističtí.

 

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/emisni-saga-nekonci-auta-brzy-nebudou-s-to-vyhovet-ani-euro-6/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou infrastrukturou je to presne tak ako tu uz bolo par krat spominane. Viete si niekto predstavit ako do vsetkych casti nejakeho vacsieho mesta (Praha?) natahaju pod zemou draty tlste ako prasa? Kolko to bude stat miliard eur?

Nehovoriac o lithiu, to je slepa ulicka. Neobnovitelny zdroj ktory by nestacil ani na mesiac produkcie aut... ropu mame na dlhsie.

Radek124 to zhrnul uplne famozne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ČEZ nabízí nabíjení za 450,- Kč měsíčního paušálu, narozdíl od soukromníků, kteří chtějí někde dokonce 8 Kč za 1kW.

To je sice hezke ale nechapu proc na to

ma prosperujici firma dostavat dotace.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejně jako Pošta, České dráhy atd. atd. proč spousta lidí jezdí do práce za moje peníze nebo dostává balíky??

Ty jsou ale ryze státní a navíc bych je nenazval prosperujícimi podniky.

Edit: být na mně, nedal bych jim ani korunu.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou infrastrukturou je to presne tak ako tu uz bolo par krat spominane. Viete si niekto predstavit ako do vsetkych casti nejakeho vacsieho mesta (Praha?) natahaju pod zemou draty tlste ako prasa? Kolko to bude stat miliard eur?

Nehovoriac o lithiu, to je slepa ulicka. Neobnovitelny zdroj ktory by nestacil ani na mesiac produkcie aut... ropu mame na dlhsie.

Radek124 to zhrnul uplne famozne.

 

Bez emocí, opravdu myslíš, že automobilky v EU chtějí investovat do vývoje cca 1 bilion EUR, aby zjistili, že to je slepá cesta? Možná by Radek měl napsat do VW, BMW apod., aby neudělali hloupost a ušetří mraky peněz.

 

matous: Dej mi prosperující podnik a já s něj udělám neprosperující jako je Pošta nebo ČD :) Stát má z ČEZ cca 50 mld. ročně, kolik je dotace?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...