Jump to content

Recommended Posts

Prodej brnkačka? Nevím jak v Norsku, ale máloco si mezi bazarovkama drží cenu tak dobře jako "levné" hybridy - poděkujme tvůrcům modrých zón a podobných vychytávek.

Pro ty co kdy řešili lapálie se spojkama/dsg/hdm/mmt/variátorem může být zajímavým detailem i ECVT, tj. plně elektrický a "v podstatě nezničitelný" bezespojkový automat/variátor, který navzdory hospodským legendám neodstaví ani chcíplá "hybridní" baterka (u lepších kousků samozřejmě existují i složitější konstrukce s HDM, ale to už je jiná liga než Prius). 

Tím nechci protěžovat hybridy (notabene low-endy s menším než 3-litrovým Atkinsonem), sám na ně taky nemám náturu - ale řekněme technologicky to zdaleka není zas taková srágora jako naznačuješ. A že existují lidi pro které můžou dávat smysl - třeba můj "dvorní stolař": už 3 roky jako druhé/manželčino auto provozuje hybridního Yardu, doslova chrochtá blahem, zdržuje kolony plachtěním sedmdesátkou a zrovna dneska s ním vyráželi "na dovolenou naslepo". Šťastné životní cesty prostě nebývají ideálně přímočaré, ale to už by asi bylo na úplně jiné vlákno...  :speak_cool:

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jsem jen prostý sekaček trávy, takže mě oslovuje prostý benziňák, nebo čirý elektromobil. S Teslou bych dokázal velmi dobře žít. Ale to jsme zase na ceně za full E třídu. Yaris mám rád od první generace, klidně bych ho v benziňáku měl a myslím, že bych si velké starosti s dvouhmotou, nebo spojkou dělat nemusel. A jezdil bych taky za 4,5. Ano, městská omezení velkých měst často lidí nutí si kupovat auto s dvěma motorama a těžkou baterkou, o tom žádná. Tady je to kvůli daním, silničním poplatkům, ceně elektřiny a parkování ještě daleko větší masírka. Ale že bych si to vybral sám, kvůli nějaké úžasné vlastnosti při jízdě, v provozu, při údržbě, nebo dokonce kvůli ceně, to teda nikdy.

Edited by Hasňa
Link to post
Share on other sites

Jako by u hybrida nebyli krome toho zadne dalsi naklady, nebo zavady, nebo opravy. Vzdyt to ma taky moderni motor se vsema slabinama. Ma to uplne vsechno, co maji jina auta a tu starost o baterku jeste navic, jako tresinku na dortu. Pri zde napsanych spotrebach a vedomi, ze taham celou dobu o 200 kilo vic, nez bych musel, nebo o kolik, to me osobne nedava absolutne vubec zadny smysl. Benzinovy Golf, nebo Auris, nebo Ceed, nebo cokoliv jineho, proste v delsim horizontu podle me bude levnejsi, a mensi provozni pruda.

Jasný že to nemáš rád, chápu že dle chuti a nálady, ale proč se nedržet faktů, oct je v manuálu  http://srovnani.katalog-automobilu.cz/automobily/?ids%5B0%5D=6627&ids%5B1%5D=6833  těch 200kg asi neplatí (baterka sama váží 40kg). To že je to stroj, který se může rozbít je jasné, ale zkus si dát na mobile porouchaný Prius a kolik jich najdeš. To je realita.

Jak píšeš : "Ale že bych si to vybral sám, kvůli nějaké úžasné vlastnosti při jízdě, v provozu, při údržbě, nebo dokonce kvůli ceně, to teda nikdy." tak já jsem opak, fakt jsem si ho kvůli tomu koupil :) 

Cesty Páně jsou nevyzpytatelné <_<

Link to post
Share on other sites

Ja ted zkousel hodne aut a proste ten hybridni pohon na me udelal velkej dojem. Ale uprimne musim rict, ze kdybych chtel jezdit agrsivneji, urcite by se mi to nelibilo. Ale na pohodove jezdeni je to pro me super a bavilo me to ridit. Mam cas do jara kdy skonci technicka a na 99% pujdu do hybrida. Me treba dava smysl rekuprace, ze elektrina pomuze kdyz je treba. Jsem energetik a toto se mi libi. Ja moc zavodne nejezdim. Na okte mam dlouhodobou 4,4, coz svedci o tom, ze jezdim dle predpisu a nezavodim, i kdyz obcas se svezu, napr kdyz jedu k nasim do Sternberka, tak na eccaku vyvetram pavouky, ale jinak jezdim napohodu.

Link to post
Share on other sites

mám novou Toyotu Ravku, hybrida v kombinaci se 197 PS benzínem, čtyřkolku,  za osm měsíců jsem s ní najel 18 tis. km, denně jezdím jenom domov-práce /2x13km/ o víkendu trochu více. Po 15 tis. pravidelná kontrola /u Domanskýho/  za 4 litry.  Ve městě spotřeba pod 7 litrů, do osmi jezdím mezi vesnicema.. na dálnici nad 120 km/h to žere jako prokoplý ..ca. 12-15 litrů.  Krátké vzdálenosti po městě jsou na čistě hybridní provoz taky občas problém, ne vždy je dobitý akumulátor...takže např. ráno málokdy mohu vyjet z garáže čistě na hybrid., ten mimochodem funguje jenom do 60/km ...rozjezdy jsou super..elektromotory pomáhají s rozjezdem..takže slušnou akceleraci to má /zrychlení je tuším lehce přes 8s/, ... když to valí na hybrid ..tak je jízda naprosto tichá..baví to...baterka je umístěna za zadníma sedačkama a ložnou plochu kufru nijak zásadně neomezuje...v Praze za stovku roční poplatek parkuješ na modrých zónách... ..kdo jezdí převážně dlouhé trasy tak pro toho to není právě ekonomická varianta ..  alespoň z mého pohledu  

Link to post
Share on other sites

mám novou Toyotu Ravku, hybrida v kombinaci se 197 PS benzínem, čtyřkolku,  za osm měsíců jsem s ní najel 18 tis. km, denně jezdím jenom domov-práce /2x13km/ o víkendu trochu více. Po 15 tis. pravidelná kontrola /u Domanskýho/  za 4 litry.  Ve městě spotřeba pod 7 litrů, do osmi jezdím mezi vesnicema.. na dálnici nad 120 km/h to žere jako prokoplý ..ca. 12-15 litrů.  Krátké vzdálenosti po městě jsou na čistě hybridní provoz taky občas problém, ne vždy je dobitý akumulátor...takže např. ráno málokdy mohu vyjet z garáže čistě na hybrid., ten mimochodem funguje jenom do 60/km ...rozjezdy jsou super..elektromotory pomáhají s rozjezdem..takže slušnou akceleraci to má /zrychlení je tuším lehce přes 8s/, ... když to valí na hybrid ..tak je jízda naprosto tichá..baví to...baterka je umístěna za zadníma sedačkama a ložnou plochu kufru nijak zásadně neomezuje...v Praze za stovku roční poplatek parkuješ na modrých zónách... ..kdo jezdí převážně dlouhé trasy tak pro toho to není právě ekonomická varianta ..  alespoň z mého pohledu  

Já mám Mazdu CX5 2,5litru, výkonově a velikostí podobné auto. Mám ji 4 měsíce, najeto 14 000 km. Dlouhodobý průměr za posledních 9 000 km (od vynulování počitadla) je 7,6 litru, eko se dá jet za 6,0 litru, normálně mimo dálnice jezdím za 7,2 (druhé počitadlo nulované před 500 km při minulém tankování a od té doby jsem po dálnici najel maximálně 50 km), nájezd 9 000 km je i s rakouskými a německými dálnicemi, kdy jezdím na hraně rychlostního limitu (140 podle tachometru) a těch cca190 koní a 250 Nm každodenně využívám při předjíždění.

Údaj palubního počítače + - 0,1 litru souhlasí s výpočtem podle tankování. Proč bych za těchto okolností měl chtít hybrid? Jedině kdybych bydlel, nebo potřeboval parkovat v modré zóně. Pak by to dávalo trochu smysl.

Link to post
Share on other sites

 Jedině kdybych bydlel, nebo potřeboval parkovat v modré zóně. Pak by to dávalo trochu smysl.

 

Ano, to vidim, jako jediny racionalni duvod. Mit byt na Betlemskem namesti (to bych si nechal libit, mimochodem), tak si koupim hybridniho Yarise (Existuje neco takoveho?), to jo. Ale nema to nic spolecneho s jizdnimi vlastnostmi, nebo usporou penez. Je to ciste parkovaci provozni zalezitost. Nedokazu nejak rozumet tomu, jak muze hybridni pohon zlepsit dojem z jizdy. 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

To spasovani dilu je takova tragedie i v realu nebo to zdramatizovaly ty fotky? Predek kolem svetla a nebo mezera viko kufru / naraznik a viko kufru / blatnik je do oci bijici...

Link to post
Share on other sites

Na to jsem se nezaměřoval, takže nevim. Při obcházení mě do očí nic nebouchlo. Zajímala mě jízda, vnitřek a případně vady a opravy. Jízda je okouzlující, sedadla jsou skvělá, zpracování lepší, než jsem čekal, takový normál. Ten displej dost září, ale to jde asi nějak upravit. Kamarád, od kterého to je, s tím byl už i ve Skotsku. Omezení jsou, ale minimální. Jedna půlhodinová zajížďka k superchargeru. Hodina nabíjení dá 450 km. V servisu byl zatím jen s nefungující jednou zajížděcí klikou a to bylo během odpoledne opravené. Ale jeho kolega měl S 4 měsíce v servisu a druhý, co má X, tak tomu se to kazilo prý taky dost. Ale že prý se zdá, že je to každý rok lepší a lepší. Prostě mladá automobilka. Je to Amíkama proexportně tlačené, takže leasing má navýšení 0.3 % proti cash platbě, 30k NOK předvánoční sleva a tak. All in all za to díky nulové eko dani na elektroautech a šílené eko dani na spalovacích motorech tady v Norsku zaplatil asi jako za Mergla Céčko. Což je bomba. Zrychlení je jak z jiné planety.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ano, to vidim, jako jediny racionalni duvod. Mit byt na Betlemskem namesti (to bych si nechal libit, mimochodem), tak si koupim hybridniho Yarise (Existuje neco takoveho?), to jo. Ale nema to nic spolecneho s jizdnimi vlastnostmi, nebo usporou penez. Je to ciste parkovaci provozni zalezitost. Nedokazu nejak rozumet tomu, jak muze hybridni pohon zlepsit dojem z jizdy. 

 

Jasnačka, Yarísek se dělá i v hybridní verzi...

Link to post
Share on other sites

to by mě i zajímalo, ale z pohledu potenciálního uživatele plug-in hybridu ne jako managera firemní flotily :)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...