Přejít na obsah

Jak šel čas .....(nejenom) se SEIKO


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 78
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Tak je tu další pokračování, tentokát SEIKO CREDOR Phoenix GCBG987 Tetsuya Kumakawa Limited Edition.

Limitovaná edice 1000ks z roku 2000 na počest japonského baletního mistra Tetsuya Kumakawa. Tetsuya Kumakawa se v roce 1989 stal, ve svých 17 letech , nejmladším sólistou Královského baletu (The Royal Ballet) v Londýně (a následně prvním sólistou a principálem) Jelikož jsem baletní ignorant, tak musím přiznat, že to jméno ni nic neříkalo a musel jsem si ho vygooglit.

 

Pouzdro a sklíčko:
? leštěné pouzdro s kartáčovanými plochami
? průměr cca 39mm, lug2lug 46mm a výška 12mm 
? polointegrovaný tah
? safírový průhled na strojek
? safírové sklíčko, nejspíš bez AR, což je dobře vidět na fotkách při srovnání s ?chrono? verzí, která má dvojitý AR

 

Strojek:
Zlacený automatický strojek 4s77 je druhým nejkomplikovanějším strojkem z řady 4s a to se šesti ručičkami a dával se pouze do řady CREDOR (strojek 4s27 se dával do řady Brightz (SAGN))

? frekvence 28800
? rezerva nátahu: 50 h
? přesnost:  na +15/-10

? 28 kamenů

 

Komplikace:
? retrográdní ukazatel dne, datum na spodním subciferníku a na levém subciferníku ukazatel 24h GMT
? hodinky mají tzv ?true GMT? komplikaci, kdy horní korunkou se posunuje hodinová ručička nezávisle na ostatních funkcích
? dále mají hodinky ?world time? komplikaci, spodní korunkou se otáčí vnitřní lunetou, kterou si pro své pásmo nastavíte kolik je zrovna hodin a můžete si pomoci vnější lunety odečíst, kolik je zrovna v ostatních časových pásmech (podle měst).

 

Bohužel mám rozhašený čip na foťáku, tak to ostří jinam, než má, tak prosím omluvte občasné neostrosti.

 

post-17216-0-20960100-1497829820_thumb.jpg

post-17216-0-40164700-1497830073_thumb.jpg

post-17216-0-03548600-1497829851_thumb.jpg

post-17216-0-89399000-1497829860_thumb.jpg

 

 

post-17216-0-60275400-1497829970_thumb.jpg

post-17216-0-03921200-1497829994_thumb.jpg

post-17216-0-57022400-1497830022_thumb.jpg

 

a trochu ciferníku

post-17216-0-13566700-1497830055_thumb.jpg

post-17216-0-14513200-1497830097_thumb.jpg

post-17216-0-55194600-1497830109_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nooo teda vy si dáváte s Mathiassem nelítostný souboj, kdo sežene lepší kousky ne? :) Malinko tady čuchám i decentní ujetost na Retrograde, že by? Pokud ano, tak by ti jistě neměly chybět Ananty rovnou s double Retrograde :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nooo teda vy si dáváte s Mathiassem nelítostný souboj, kdo sežene lepší kousky ne? :) Malinko tady čuchám i decentní ujetost na Retrograde, že by? Pokud ano, tak by ti jistě neměly chybět Ananty rovnou s double Retrograde :)

Nenazval bych to soubojem, ale inspirací  :).  Na Retrograde úplně necílím, ale je fakt, že souhrou náhod to na ně zrovna vyšlo. A rozhodně to není komplikace, která by mi vadila (ale nesmí jich tam být moc, což už ta Ananta možná je).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však já jsem to nemyslel zcela vážně :) Je to spíš takový pomyslný souboj, kdo přijde s lepším kouskem, oba totiž taháte z rukávů opravdu skvosty.

Mě se právě Ananty vždy hrozně líbily a líbí pořád, ale jsou pro mě díky pouzdru (jinak krásnému pouzdru) dost nenositelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do třetice všeho dobrého SEIKO CREDOR Phoenix GCBP997.

 

Nebudu se tady moc rezepisovat a dovolím si dát odkaz na vlákno Matthiase, který má vyčerpávající popis i krásné fotky.

 

http://forum.chronomag.cz/index.php?/topic/105170-seiko-credor-phoenix-gcbp997/?hl=credor

 

Jenom doplním, co jsem se dočetl. Řada CREDOR pochází původně z roku 1969, kdy vznikl záměr vytvořit řadu "high end" hodinek z drahých kovů. V roce 1974 vytvořili linii Seiko Kuredoru ( a z toho CREDOR) -  původně pochází z franzouzského Crest d´OR (zlatý hřeben), což značí i logo s třemi vrcholy, které se dotýkají hvězd (high end)  a zlatý proto, že hodinky z této řady měly být vyráběny z drahých kovů (zlato a platina). Od roku 1978 byl CREDOR osazován high end quartz strojky (a opět drahé kovy) a od roku 1996 dostaly CREDORy i mechanické strojky, tak jak je známe dnes.

 

V porovnání s GMT verzi jsou chrona o 1-2mm větší v průměru ale při nošení to nejde téměř poznat a jsou velmi pohodlné.

 

post-17216-0-83613200-1497997761_thumb.jpg

post-17216-0-96049200-1497997776_thumb.jpg

post-17216-0-72109700-1497997792_thumb.jpg

post-17216-0-98258900-1497997815_thumb.jpg

Upraveno uživatelem xbraj19
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš to fakt pěkné, ale já bych si raději připlatil za pořádné švýcarské  :lol2: Další kolo se přimlouvám za ty zpožďující se oblekovky.

Ne každý si může dovoli pořádné Švýcary, ja se holt musím spokojit s lowcost japoncem :lol2: (a jak zpívá Jirka Šmicer " japonec nakonec"). Které zpožďující se oblekovky máš na mysli? SARW005?

Upraveno uživatelem xbraj19
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne každý si může dovoli pořádné Švýcary, ja se holt musím spokojit s lowcost japoncem :lol2: (a jak zpívá Jirka Šmicer " japonec nakonec"). Které zpožďující se oblekovky máš na mysli? SARW005?

Nn myslel jsem ty švýcarské hranaté :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nenazval bych to soubojem, ale inspirací  :).  Na Retrograde úplně necílím, ale je fakt, že souhrou náhod to na ně zrovna vyšlo. A rozhodně to není komplikace, která by mi vadila (ale nesmí jich tam být moc, což už ta Ananta možná je).

Joo, inspirace celkem funguje... Vcera sem i diky Tvemu vlaknu zas neco koupil. Dneska sem se teda dozvedel, ze meli neaktualni dostupnost a uz si to odnesl nekdo prede mnou, ale i tak je z hlavy budu dlouho dostavat. :)

 

A hezky ty hodinky fotis!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Milé děti, teď Vám povím pohádku a hodinkách na baterky.  Ale nebyly to obyčejné hodinky na baterku, byly to první analogové quartz chronografy na světě. A jmenovali se Seiko 7a28.

 

A teď něco pro dospělé...Seiko od roku 1982 v cca 40 variant těchto hodinek a nejvíce je proslavilo účinkování ve filmu Vetřelec ("futuristickou verzi" 7a28-7000 nosila je Ripleyová, 7a28-6000 Bishop) a  James Bond - A View to the kill (7a28-7020). Další zajímavé verze byly vyrobeny pro RAF (tzv 1.generace - s pevnými stěžejkami podle specifikace MoD) a verze pro SAAF.

 

Strojek 7a28:

 

- 15 kamenů

- strojek je bez plastových dílů a lze jej regulovat a kompletně servisovat

- každý subciferník má svůj vlastní krokový motor

 

Foto zapůjčeno z watchuseek.com:

post-17216-0-68926500-1505510038_thumb.jpg

 

Funkce chronografu:

- sčítač 1s - ručička skáče po 1/20s intervalech

- sčítač 30min

- split second - mezičas - tlačítkem na levé straně se zastaví centrální vteřinová ručička chronografu  (pro odečtení mezičasu), ale chronograf běží dál. Dalším zmáčknutím tlačítka se centrální vteřinová ručička rozběhne a a zrychleně dožene čas po který stála a pokračuje dál do zastavení chronografu tlačítkem na pravé straně.

 

Z těch čtyřiceti variant se mi jich pár líbí a časem bych je chtěl dát dohromady,  ale zatím se mi podařilo sehnat v pěkném stavu a za rozumnou cenu tyto:

 

7a28 - 9020 Yachttimer (1983)

Výrazným prvkem jsou dvě vělká horní tlačítka chronografu, díky kterým hodinky vypadají jako bullhead a modrý 30ti minutový sčítač, který je rozdělen na 5ti minutové intervaly (doporučuju Piplíkovo vlákno o Yachttimerech).

 

post-17216-0-97647700-1505511875_thumb.jpg

 

Další varianta,  je 7a28-701A (JDM - rok 1983)

 

Zajímavě působí dvě"odskočené" vnitřní stupnice, které dělají pěkný 3D efekt. Horní stupnice je tachymetrická a spodní jsou minutové indexy s plastickými indexy po 5ti minutách.

Tah je plechové chrastítko, na sponě je nápis Speedmaster a symbol helmy.

 

post-17216-0-57388000-1505514917_thumb.jpg

post-17216-0-11029000-1505514919_thumb.jpg

 

a spolu

post-17216-0-23073300-1505515023_thumb.jpg

 

post-17216-0-97892200-1505515025_thumb.jpg

 

A protože jsem zatím nesehnal verzi RAF 1.gen. dle mých představ, musím si vystačit se SEIKO 7T27-7A20 RAF Gen 2.

Vyráběly se od roku 1993 do roku 2000 dle požadavku britského  MoD ve dvou variantách.  

Varianta s označením P měla luminiscenci na indexech a ručičkách z Promethea 147 a byla určena primárně pro RAF.

Varianta bez označení neměla žádnou lumi na indexech ani ručičkách a byla určena pro posádky ponorek. Obě dvě varianty mají penvé stěžejky dle specifikace britského MoD.

 

Poslední verze měla na ciferníku L a indexy i ručičky byly vyplněny Luminovou a buď se jednalo o civilní verzi nebo nahradila P verzi na konci 90tých let.

Civilní verze měla klasické stěžejky.

 

Proti 1. generaci se 7a28 je 2. generace kvalitativní krok směrem dolů, protože strojek 7t27 je o dost jednoduší a bez kamenů.

 

post-17216-0-23754000-1505517034_thumb.jpg

post-17216-0-92067000-1505517054_thumb.jpg

Upraveno uživatelem xbraj19
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...