Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Steve neměl chybu. Jen kvůli němu jsem byl vloni týden v Le Mans, chodil po jeho stopách, v ruce knihu o natáčení jeho legendárního filmu a nasával tu úžasnou atmosféru. Ten chlápek tam stále je! Ale to je spíš o autech, miloval je stejně jako motorky. A mimochodem jel v NDR i šestidenní, myslím v roce 1964... Jeho oblíbený typ Triumph Bonneville stojí u kamaráda v garáži a mám ho občas k dispozici. Úžasná motorka, úžasný motor, výkon, zátah, zvuk. A úžasný pocit v sedle...

post-3283-0-69728400-1429170917_thumb.jpg

post-3283-0-80075200-1429171136_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sureshot - to nemá chybu, večer budu mít biják:-). A jsou tam i moje zamilované Hondy Monkey, Gorilla a DAX, překopaná expediční Gorča (replika) mi stojí v garáži (a fakt se mnou byla po ose v několika zemích včetně rumunské divočiny), DAXe jsem už prodal... 

PS: Možná jsem sem už foto Gorilly dával, omlouvám se za reprízu.

post-3283-0-93237600-1429173961_thumb.jpg

post-3283-0-92281800-1429173986_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sureshot - to nemá chybu, večer budu mít biják:-). A jsou tam i moje zamilované Hondy Monkey, Gorilla a DAX, překopaná expediční Gorča (replika) mi stojí v garáži (a fakt se mnou byla po ose v několika zemích včetně rumunské divočiny), DAXe jsem už prodal... 

PS: Možná jsem sem už foto Gorilly dával, omlouvám se za reprízu.

zrovna před chvílí tady kolem profrčel Ivo Kaštan na tý jeho vopičárně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to tady s tím mým popojížděním na mašině teda trochu rozvedu.

Určitě se mnou nebudete souhlasit všichni, ale s tím tak trochu počítám.

Po téměř patnácti letech, co sedlám výhradně motorky BMW, jsem si na podzim vypůjčil od známého motorkáře klasickou retro motorku, Harley-Davidson Cross Bones. A byl jsem ztracen! Už jsem nutně potřeboval nějakou změnu, a tenhle chopper mi přesně sedl do noty. Úplně jsem cítil, jak mě ten novodobý veterán opět motorkově nakopnul. Chabé brzdy, super zátah, charisma pérového bobber sedadla, a springrovka. To prostě nemělo chybu! Takže jsem začal pokukovat i po dalším Harleji. 

V letech 2003-2005 jsem jezdíval na mašině až 50 tisíc kilometrů ročně, v posledních letech, tak s bídou pět. Takže je to jasný, potřeboval jsem nějakou vzpruhu. 
A protože můj známý (Aktuálně jezdí na BMW GS LC Adventure) právě prodává svůj Harley Davidson Street Glide - 1700ccm , s ABS, rok 2010, s najetými 2200km, s doplňkovými prvky z Elektry, docela jsem si začal pohrávat s myšlenkou, že bych ji koupil a vyměnil za K1200LT r.v. 2006.
Včera dopoledne jsem se tedy vydal na eLTéčku do Zlína s tím, že domů pojedu oklikami na Street Glide a vrátím ho až dnes. Nebo vůbec. Pokud ho budu chtít koupit. Pro srovnání obou strojů, je podle mého ten nejlepší způsob, jak zůstat objektivní, přesednout z jednoho na druhý a něco s ním najet. Hned po rozjetí HD jsem musel trochu překonat nezvyk na jezdeckou pozici, která je na LT úplně jiná. 
Manévrovatelnost v pohodě. Rozdíl váhy obou motorek je zanedbatelný. 380kg LT proti cca 400kg HD nehraje žádnou roli. HD je nízké, takže tam odpadá problém i pro prcky, mezi které se se svými 176cm počítám. Zátah motoru super, objem ničím nenahradíš! Řazení kolébkou v pohodě, přehlednost budíku naprd! Bílý tachometr s bílými ručičkami. Katastrofa. Jak se obsluhuje tempomat, jsem nezjistil ani dnes. Rádio Harman Kardon je ve srovnání s muzikou u bavoráka spíš symbolické, dva repráčky na palubce u HD ve srovnání s 8 ks repro u BMW prostě neobstojí. Přes Zlín, než jsem se prokodrcal k dálnici, jsem si na řazení i brzdy už docela zvykl. Když jsem zvládl i vyřazování na neutrál, začal jsem se bavit i zbytkem motorky. Ochrana proti přehřátí v zácpě, je u HD opravdu zajímavá. Vypne se přívod paliva do zadního válce, který je u stojícího stroje hůř chlazený a jeho činnost se obnoví až ve chvíli, kdy mašina jede, nebo když je motor studenější. A to se dostávám k jádru věci. 
Že začne mašina vibrovat při vypnutém zadním válci, že se na ní díky tomu potom skoro nedá udržet (trochu přeháním) a vlastně celá motorka poskakuje k velkému pobavení řidičů ve vedlejších jízdních pruzích jak splašený oslík, jsem byl ochoten spolknout. Ne však již ale to, že když jsem najel na dálnici a chtěl pokračovat rychlostí alespoň 120km/h, musel jsem po chvíli zastavit, abych se přesvědčil, že jsem nic neztratil, že za sebou něco natáhnu a že z motoru nic neteče! Že je ve Street Glide motor bez vyvažovacího hřídele a je odpružen pouze silentbloky na rámu, jsem věděl. (Narozdíl od Softail Cross Bones, kde je vyvažovací hřídel a motor nevibruje téměř vůbec). Ale že to bude takováhle Lambáda, jsem prostě fakt nečekal! Nečekaně značně špatná ochrana proti větru a nesnesitelné vibrace, mě skoro přiměly motorku otočit a jet jí vrátit. Ale nevzdal jsem to! Narval jsem si špunty do uší (mám je pořád u sebe, používám je na létání na motorovém paraglidingu) rozjel se a postupně začal zvyšovat rychlost. Mašina jede bez problému i 180km/h. Jak s ní ale doopravdy jet, abych našel co nejoptimálnější otáčky, abychom se já i stroj nerozložili na atomy, jsem začal trochu chápat až tak po sto ujetých kilometrech. Večer jsem si po návratu domů prošel všechna Pro a proti, a ráno se definitivně rozhodl, motocykl vrátit. Sice jsem si při dnešní zpáteční cestě začal uvědomovat, že některé vibrace mi už nevadí (ne, že by se mi líbily), že mi v pohodě stačí i brzdy a že rám je dostatečně tuhý a nekroutí se, ale to vše jen do chvíle, než jsem opět přesedlal na LT. Jako bych přeskočil ze žebřiňáku do Range Rovera! 
Street Glide je legendární a charismatický stroj, který si určitě najde spoustu příznivců. Pro mě to ale prostě cestovní motorka nikdy nebude. Pominu-li, že ani sedadlo spolujezdce neskýtá ve srovnání s křeslem spolujezdce u LT vůbec žádné pohodlí (vím, dá se asi za pade dokoupit HD tourpack - zadní komfortní sedlo s kufrem, který by přinesl zlepšení), tvrdý a zákeřně neodpérovaný zadní podvozek, chabá zadní brzda, slabší muzika, malé kufry, nepřehledná a špatně čitelná palubní deska, přijde mi takový "použitý" stroj, za téměř 500k jako ne úplně praktická investice. 
Proč jsem až do poslední chvíle myšlenku tuhle motorku pořídit nezavrhl, byla skutečnost, že některé věci jsou na Glajdě prostě nádherné!
Teplý a příjemný zvuk motoru i s originál výfuky, překvapivě dobrý zátah, dostatečný i pro blesková předjíždění, celkově charismatická forma motorky, jako celku, a i stabilní rám, pro jízdu v ostrých zatáčkách. Prostě ta mašina má něco do sebe, ale ne jako cestovní stroj pro mé potřeby. Choppera mám, GéeSo taky. Street Glide jsem chtěl jako cesťák pro dva, což se prostě nepodařilo. 
Spotřebu jsem neměřil, ale asi to nebude nic hrozného.
Cena nové Street Glide je v současné době něco kolem 700k.
Přikládám fotky všech zmiňovaných strojů....a dík za pozornost.  :cheers:
 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toš a co to bavko vyměnit za jiné bavko ? R 1200 RT nebo K 1600 GTL ? Jel jsem na K 1600 GT a přišlo mi skvělé. Jen bych se o to bál trochu víc než o GSo - položit to někde nechtě na bok, takže bych neměnil a druhou motorku nevyužiju ani omylem, když teď nemám čas ani na tu první :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Jagman

Zas ta glajda prostě vypadá lépe než ten Baworák :). Jinak souhlasím vibruje to chvěje se to nebrzdí to řve to a vlastně je to dost nepoužitelné ale je to prostě Nádhera ten "kolotoč" okolo malé děti co se chodí koukat musíš to milovat Báwo je furt jen narostlej skutr :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

R1200rt byla od bmw zatim moje asi nejhorsi masina. Mel jsem ji v roce 2006 a najel jsem s ni jen 3500km. A sla. Nedalo se na tom skoro sedet. Hrozny sedadlo pro oba a odstupnovani kvaltu. Gtl jsem taky zvazoval, ale po vikendu, co jsem ho mel pujcene jsem to nakonec vzdal. Moc sterilni a proti LT nulova schovka pred vetrem, i kdyz to jede uplne paradne. V podstate zadnou dalsi masinu nepotrebuju, ale je to jako s hodinkama. Takovy moje sberatelstvi. Co se tyce kolotoc syndromu Jagmane, proti gustu zadnej dysputat. Jak se rika. Mam to uz ale asi definitivne za sebou. Cestak mam na cestovani. Kdyz jedes na sever Skotska, Nordkapp nebo za finskej polarni kruh, tak uz potom nadsenim vyskajici deti ze stovky ledek a cingrlatek nejsou takovou prioritou, jako skutecne najety kilometry a nerozsekana p.r.d.e.l. Ale mas pravdu. Glide ma neco do sebe. Ale ne ramus z ni. Bordel z vyfuku mi lahodil tak v devadesatych letech. Kdyz jsem dnes jeste na zaver skocil vecer na cross bouna, mel jsem ze rvoucich Vance and Hines trochu mindrak. Skoda, ze lidi na chodnich nemeli spunty do usi jako ja. Trochu jsem se za sebe stydel. Ale uz mi jdou z úesá tlumivky. Tak to dam do poradku. Asi budes o dost mladsi nez ja. Takze nic ve zlym. Tim si asi musi prjit kazdy z nas, co mel nekdy rad choppery. :-)

Upraveno uživatelem Cyril
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Parádně napsaný. Já jsem to tak nějak čekal, že to takhle dopadne. Jako HD není pro všechny a je fakt pro fandy, který mu lecos odpustí. Každej kdo je trochu soudnej a na motorkách něco najel i na HD s kterýma jsme se o tom bavili, tak potvrdí to samý, a to že HD nejede, nebrzdí, třese to, dobrej krouťák a hlavně to nejdůležitější má obrovský charisma a to je asi to proč to lidi bere, což jim nevyčítám a k motorce to patří. Kde jakej Japonec nebo Němec kvalitou a jízdníma schopnostmi to HD prostě strčí do kapsy, ale v tom kultu prostě ne. Já na ty HD moc nejsem a měl jsem půjčený 3 stroje, XR 1200, kterej nebyl vůbec špatnej, HD Softail Heritage, kterej když jel tak se neskutečně houpal až jsme se ptal kámoše jestli to má vůbec tlumiče a HD Sportster 883 Iron (má ho šváry táta) což bylo pro mě velký zklamání. A teď se trochu zasním a asi na ně stejně nikdy nedojde, protože bych dal stejně přednost GSu, ale když by byla možnost je aspoň projet, tak IMHO nejhezčí z HD je Dyna Super Glide Sport a nebo Softail Night Train. Žádný jiný HD se mi nelíbí.

 

každopádně díky Cyrilovy za nestrannou recenzy

Upraveno uživatelem Strocek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mas pravdu. Gs je proste univerzal. Zacinam si dokonce pohravat s myslenkou, ze bych LT nahradil GS LC. Ale to budu jeste muset hodne promyslet. Kdyz mam moji vernou 1150 GSA. Jinak, jak jsem si po sobe precetl ten clanek, vlastne jsem zapomnel napsat, ze po svezeni s tim kamaradovym cross bones na podzim, mi to trvalo par tydnu a koupil jsem si toho sveho crossbouna. Ale to vetsina z vas vi. Takze street glide mel byt druhy HD ve staji. Uz jsem to nestihl opravit. :-)

Upraveno uživatelem Cyril
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cyrile, díky za super shrnutí dojmů z HD. Bohužel něco podobného jsem slyšel i od jiných majitelů HD. Resp. od těch, s kterými se dalo bavit normálně a sebekriticky přiznali nedostatky. Jeden dokonce vtipkoval o tom, že na vyjížďku s HD by měl jezdit stejnou cestou zpět, aby mohl posbírat vypadané šroubky. Ale takhle na pohled je to nádherná mašina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s Cyrilem, Electra je krásná motorka, ale proč se trápit... A přitom na tom lidi cestují. A daleko. Třeba manželé Kenwoodovi na tom několikrát objeli svět. A Noční vlci se chystají z Moskvy do Berlína... :eek: . Jsou to hrdinové. Já nejsem. Ale Krosbouna bych v garáži mít chtěl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník maxigabrielg

De celkem vo prt! Debo napis adminovi. :-).

jak? neblazni!!! 

mna za chybu vo vlakne Petrolhead riesili snad az mesiac.... niektory perfekny jedinci nemohli v noci zaspat a zopar sa ich uz chcelo odlasit z Fora, ze sa nemozu pozerat na nejaku gramaticku chybu. 

ok, som cudzinec a ta slovencina mi az tak nesedi ( ale sa snazim!), takze obcas je nejaka chyba - ale vzdy mi to nejak vadi menej, ako ked niekto ma blbe reci ci nazory alebo sa tu zahra na pana Dokonaleho

( takze Strocek - bud v pohode, podstany je text a spravny nazor!)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...