Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Chlapi,s priatelkou sme uvazovali ako o druhom priblizovadle moto konretne Honda Shadow Spirit 750, chceme zacat vsak s niecim mensim to same len Shadow 125ku. Chcel som si rozsirit vodicak na velku. Majitel autoskoly mi povedal, nerob to 2 absolventi z kazdeho kurzu zahynu za sezonu. No totalne ma odradil. Ako to beriete vy, myslim tie nehody , zodpovednost soferov. Myslim tym ze ja si vsetko ustrazim.ale mi nedaju prednost z vedlajsej a podobne. Sory za hlupe otazky

 

750 pro dva je málo, o 125 ani nemluvím. Chopper není žádná divočina a časem bys zjistil, že delší trasy ve dvou na 750 chopperu nestačí. Že nemáš zkušenosti, nevadí, velmi brzy se vyjezdíš a budeš chtít jezdit na silnější motorce. Já jezdím na H-D seventy-two (1200 a velmi lehká) a pro jednoho po okolí je akorát, ale tahle motorka pro dva dělaná není. Věř mi, že by sis velmi rychle zvykl i na Electru :-) 

 

Jinak záleží, co od motorky čekáš. Chopper/Cruiser je fajn, pokud se chceš jednou za čas po okrsce projet, spíš bych šel do něčeho cestovnějšího. 

 

Že umřou 2 z kurzu za sezónu, je hloupost. Pokud už máš rozum, zkušenosti z auta a neděláš kraviny, není se čeho bát. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na aute mam cca do 200 000km. Tak a mam rad pohodu. Ziaden stres,o rychlost mi primarne nejde. Zrejme pri predbiehani ocenim vyssiu kubaturu. Pacia sa mi aj turismo,ci turismo sport ale vysoky posed mi pride nebezpecny viac,vyzeraju dost ostro rychlo, z choppru mam pocit pohody. No musim vyskusat,ale aj priatelke sa paci nizky posed,nie len preficat to okrskach ale aj si uzit okolitu prirodu. A hlavne aby bola ovladatelna aj pre babu. Preto ta 125,ak by chcela ist solo aby to zvladla tiez.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím skoro 10 let. Momentálně sedlám Suzuki GSR 600 a občas si pučuju Yamahu XVS 1100 A od otce. Na chopperu je málo 1100 ccm i na jednoho. Jsou to stroje pro řekněme starší řidiče, protože to netočí, moc to nejede a nesnesitelně to vibruje nad 110 km/h. Ve městě je to neobratný a vzduchem chlazený motor peče člověka za živa. Mimo město si naopak člověk nevychutná zatáčky, protože neustále škrtá stupačkama o zem. Je to opravdu pro lidi, kteří jezdí pomalu, rovně a mimo město. Jsou chvíle, kdy na to má člověk náladu a užije si to, ale já osobně to napovažuju za vhodný stroj ani pro začátečníka ani pro pokročilýho. Pokud si koupíš 750 ccm, tak nejdéle do roka tě omrzí a budeš si rvát vlasy, že jsi jí koupil. Vim, o čem mluvím, protože jsem začínal na Yamaze XVS 650. Pokud jsi začátečník, tak bych si koupil nějaký menší enduro. Nedávno jsem seděl na BMW R650, což je super stroj a nebo třeba nějaký starší XT600 nebo 660. A pak bych přešel na velký enduro. 

 

Co se týče nehod, tak tomu se nevyhneš. Nabalit se do kvalitních hadrů a bot a nevyjíždět v trenkách. Jezdim relativně defenzivně, ačkoliv sedlám docela výkonnej stroj a jezdil jsem do loňskýho roku bez nehody. A pak jsem rozpáral bok VW Passat, protože pani vyjela od krajnice bez blinkru a otáčela se. :-D Tomu se nedá vyhnout. Naštěstí to odnesla jenom motorka. Když přijeli policajti, tak kroutili hlavou, že ještě neviděli nehodu motorky, aby se motorkáři nic nestalo. V podstatě jsem si jenom zničil botu. 

Upraveno uživatelem Sickboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, ale tady musím trochu nesouhlasit, že střední objem nestačí. Jezdím nějakých 12 let. Začínal jsem na chopperu Honda Shadow 600, která měla krásný zvuk, ale jsou to přece jen trochu "štafle" a zatáčky nic moc. Na druhou stranu slušně brzdila. Hned za rok jsem koupil Suzuki Intruder M800, kterou má dones manželka a to je naprosto úžasná motorka. Pohodlná, nic nevibruje, díky slušnému podvozku a gumám i celkem schopná, motor pro jednoho zcela dostačuje, pro dva trochu na hraně, jen ty brzdy nejsou úplně to pravé. Ale dá se v pohodě zvyknout, že je potřeba používat i zadní. To je motorka, na které si jízdu vždycky užiju a pokaždé slejzám vysmátej od ucha k uchu. Mazel.

Já už 8 let jezdím na Moto Guzzi Griso 850, což je naháč s trohu netypickou geometrií podvozku, protože je dlouhej. Je mnohem točivější a výkonnější, než Suzuki, ale jízda ne ní je podstatně náročnější. Mám jí moc rád a užívám si jí, ale je to víc o adrenalinu a míň o pohodě, ale tak je to asi u všech nahatých, resp. "sportovnějších" motorek. U dvouválce je nějakých 800-850 ccm už celkem OK, u tříválců a čtyřválců bych se nebál ani 600ccm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to jsem zapomněl, že choppery moc nebrzdí. Moje zkušennost je taková, že dvouválec 1100 ccm s 43 kW je na 300 kg a 5 kvaltů málo, pokud člověk nejezdí 80 km/h. Pravda je, že naši otcové považovali Jawu 350 za velkou motorku, ale ty doby jsou pryč. Jak jsem psal naháč nebo sportovní do 600 ccm. Víc je šílenství. A chopper naopak 1000 ccm je minimum. A kdo chce překročit rychlost 110 km/h, tak se na vibrace připravit musí. Leda by kupoval stroj s nějakou vyvažovací hřídelí. V dnešní době bych doporučoval testovací jízdy bezpodmínečně. Jo a pro začátečníka bych doporučil Hondu NCV 750. Je relativně levná, dá se na ní skvěle cestovat a jede spíš jako auto (motor vznikul rozříznutím motoru ze civicu vejpůl) Sedí se na ní fakt super příjemně a nevystraší. Přitom táhne odspodu a uveze dva lidi i s bagáží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se jedná o 750 ccm chopper, tak se bavíme o dvouválci do V s výkonem třeba 33 kW s poměrně úzkým rozsahem otáček. Sedne-li na to začátečník, tak do půl roku tu motorku přeroste. Pokud se bavíme o chopperu obecně, tak se velmi rychle se dostane na hranici možností náklonu. Já neustále škrtám stupačkama na kruháči a nebo na zatáčkovitější silnici. Je naprosto nezbytné si motorku předem vyzkoušet, protože pro spoustu lidí by mohl být chopper velkým zklamáním. Nehledě na to, že když se na něm pohybujete na hranici, tak je to možná nebezpečnější než jiné typy motorek. Na otevřené prázdné rovné silnici je chopper paráda. Cokoliv jiného je alespoň pro mě trápení. Je to můj subjektivní nápada, ale důrazně doporučuji vyzkoušet projet pár desítek kilometrů, kdy opadne prvnotní nadšení a vyzkoušet posez. Proti třeba naháči je chopper mnohem hůře ovladatelný a člověk nemá takový pocit spojení se strojem. Člověk musí mít srovnání. Pokud je dostatek financí, tak pak je to asi jedno. Choppery ztrácí na ceně naprosto minimálně. Ale že by to byla motorka vhodná do začátku, tak o tom pochybuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem sice začátečník, ale dovolím si přihodit svoji vlastní zkušenost. 

Na jaře jsem si po 18ti letech opět pořídil motorku - choper Yamahu DragStara 650 Clasika A. Byla skoro nová v perfektním stavu a hrozně jsem si ji užíval :)

Potom, ale došlo na slova Cyrila = 1/ mám 192 cm a 112 kg, takže po hodině jízdy mě bolely stehna v tříslech z řazení a zadek :)

                                                        2/ když jsem jel s manželkou, vjížděl jsem do zatáček skoro na jedničku (malý rejd, váha obou, nevyježděný :)  )

                                                        3/ brždění z kopce motorem nešlo a i když jsem brzdil oběma brzdama, dostávaly pěkný záhul + brzdný účinek byl malý

    => zjistil jsem, že mě je malá a nevyhovuje :(

 

Tak jsem začal zjišťovat, co bude pro moji velikost vyhovující a skončil u...hádejte čeho.... :)  = no BMW GS 1150, rok 2003

No a od té doby si užívám :)  Bez problémů ujedu na jeden zátah stovky km, motorka mě sedla jako "hrnec na prdel" :)  A to zdůrazňuji, že jsem měl po 18ti letech najeto jen asi 1.200,-km na choperu. Měl jsem strach z takového objemu a výkonu (62 Kw), ale zvykl jsem si neuvěřitelně rychle a teď si užívám.

Proto si myslím, že pokuď jsi vyježděný z auta a nejsi žádný bláznivý plašan, nemusíš se bát ani velkého endura :)

 

Tož tak za mě :)

 

Tom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každýmu sedne něco jinýho. Znám spoustu lidí, kteří z choppera nikdy nikam přesedávat nechtějí. Chopper má i pár výhod: Nízký těžiště, snadno se sklápí a člověk má lepší přehled a kontrolu nad náklonem, díky nízkýmu posazu dosáhne snadno každý na zem. Nevýhody jsou: subjektivně hůř brzdí (ono to tak ve skutečnosti není, viz měření Sršeň vs. Lisý, ale je potřeba brzdit i zadkem kvůli rozložení váhy), člověk neuleví zadku nohama, takže po hodině zadek začíná brnět a bolet, ze širokých řidítek bolí záda mezi lopatkami. Vibrace záleží na stroji, suzuki fakt nevibruje, rychlost se dá v klidu držet okolo 130 v relativním komfortu. Víc se bez štítu nedá dlohodobě jezdit na žádný motorce. Jestli si někdo na chopperu stýská po limitu náklonů a nedostatku výkonu, pak to prostě není motorka pro něj. To je jako když si koupím dodávku a budu nadávat, že se v zatáčkách naklání. Chopper je o pohodě, kochačcce a klidu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som na tom sedel u dealera. Posed bol prijemny. Vaha teda riadna. Pre zenu asi nie . Respekt. Urcite sa skusime otukat na 125ke.I ked chapem preco by sme mali ost do vacsej,na polovicka to chce solo tiez z casu na cas a to by bolo moc 750.

post-1780-0-80714400-1440506230_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se jedná o 750 ccm chopper, tak se bavíme o dvouválci do V s výkonem třeba 33 kW s poměrně úzkým rozsahem otáček. Sedne-li na to začátečník, tak do půl roku tu motorku přeroste. Pokud se bavíme o chopperu obecně, tak se velmi rychle se dostane na hranici možností náklonu. Já neustále škrtám stupačkama na kruháči a nebo na zatáčkovitější silnici. Je naprosto nezbytné si motorku předem vyzkoušet, protože pro spoustu lidí by mohl být chopper velkým zklamáním. Nehledě na to, že když se na něm pohybujete na hranici, tak je to možná nebezpečnější než jiné typy motorek. Na otevřené prázdné rovné silnici je chopper paráda. Cokoliv jiného je alespoň pro mě trápení. Je to můj subjektivní nápada, ale důrazně doporučuji vyzkoušet projet pár desítek kilometrů, kdy opadne prvnotní nadšení a vyzkoušet posez. Proti třeba naháči je chopper mnohem hůře ovladatelný a člověk nemá takový pocit spojení se strojem. Člověk musí mít srovnání. Pokud je dostatek financí, tak pak je to asi jedno. Choppery ztrácí na ceně naprosto minimálně. Ale že by to byla motorka vhodná do začátku, tak o tom pochybuji.

Záleží na tom, jakej chopper. Mám Hondu Magnu, je to 750 ccm, ale čtyřválec do V, krátkozdvih, točí 9000 a výkon má 66 kW.  Akceleruje i ve 150 km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze ja som sa dnes priatelia dozvedel, ze to je vraj klasicka chyba 30-40 rocnych noobov s cerstvym Ackom, ze si vravia, ze choper jazdi pomaly, ze dosiahnu na zem a ze sa nim teda neda nic pokazit. V skutocnosti vraj choper nebrzdi, nezataca a bud "nejede" alebo je to 300kilovy mastodont ktory jazdi za 10 a ked na mna v garazi spadne tak ma zachrania az hasici.  A s tym posedom to tiez nie je ziadna slava bo sa neda za jazdy postavit a ani to dosiahnutie na zem nie je vraj vsespasne, lebo je clovek v motorke utopeny a na nejake vacsie manevrovanie ma vraj na koniec este menej sily nez u normalnej motorky pokial sa teda z posedu nepostavi, ale to potom vraj vyzera blbo. Ze je to vraj z praktickeho hladiska uplne najhorsi druh motorky. Ale vraj na toto hladisko sa u motoriek zas tak nehladi, lebo by nam rychlo vyslo, ze je lepsie "jezdit plechovkou".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze ja som sa dnes priatelia dozvedel, ze to je vraj klasicka chyba 30-40 rocnych noobov s cerstvym Ackom, ze si vravia, ze choper jazdi pomaly, ze dosiahnu na zem a ze sa nim teda neda nic pokazit. V skutocnosti vraj choper nebrzdi, nezataca a bud "nejede" alebo je to 300kilovy mastodont ktory jazdi za 10 a ked na mna v garazi spadne tak ma zachrania az hasici.  A s tym posedom to tiez nie je ziadna slava bo sa neda za jazdy postavit a ani to dosiahnutie na zem nie je vraj vsespasne, lebo je clovek v motorke utopeny a na nejake vacsie manevrovanie ma vraj na koniec este menej sily nez u normalnej motorky pokial sa teda z posedu nepostavi, ale to potom vraj vyzera blbo. Ze je to vraj z praktickeho hladiska uplne najhorsi druh motorky. Ale vraj na toto hladisko sa u motoriek zas tak nehladi, lebo by nam rychlo vyslo, ze je lepsie "jezdit plechovkou".

No, spotřebu mám kolem 5 litrů, manévruje se s tím bez problémů a do zatáček jde celkem ochotně. Ale je fakt, že ten motor není pro choppery moc typický.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U motorky se na spotřebu nehledí. Ale pravdou je, že na XVS jezdím za 7 l/100km. Tak to prostě je. Honda Magna mi připomíná V-maxe koncepcí. To chopper jenom připomíná. Čtyřválec do V je vražda, pokud je to strčený v takovym rámu. 

 

gerhard: Jestli plánujete jezdit dva na 125 ccm, tak to vás lituju. Projeďte se na tom oba dva najednou. To je pro 16ti letý kluky. A jestli chce mladá jezdit, tak na chopper zapomeňte uplně. Manévrování na místě je tragédie. Viděl jsem chlapy, který měli problém s Viragem na místě. Dělaj se různé naháče třeba aspoň 250. To je na začátek pro ženskou dobrý. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som na tom sedel u dealera. Posed bol prijemny. Vaha teda riadna. Pre zenu asi nie . Respekt. Urcite sa skusime otukat na 125ke.I ked chapem preco by sme mali ost do vacsej,na polovicka to chce solo tiez z casu na cas a to by bolo moc 750.

 

Vidím to úplně stejně jako Sickboy. Ty čopry a cruisery jsou fakt o parádě - hodně hmoty, široká řidítka, dlouhý rozvor, roztažený ruce - prostě nic ideálního po začátečnici notabene ve dvou. Pro začátek radši klasiku, tolik moje zkušenost. Pokud se týká objemu - na dva bych řekl, že 125cc opravdu málo. 

 

Tohle bych viděl jako špičkový bajk pro začátečníky, navíc v našich podmínkách je to vyhledávaný kousek, žádný problém poslat dál...

 

post-670-0-29002800-1440533581_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...