Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

manzelka mala podobny problem, odkedy si nechala urobit dioptricke slnecne okuliare, nevie si vynachvalit. mam prilbu s clonou a aj tak nosim radsej okuliare. kus tmaveho plexiskla vs sklo s obojstrannym AR a polarizacnym filtrom.. to sa tazko porovnava aj na papieri. to len v ramci diskusie, s prilbou ti asi neporadim, pokial nemas hlavu 64cm.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S helmou neporadím, celý život jezdím jen vyklápěčky. V každém případě vyzkoušet, zvolit těsnější, která sedí tam kde má, ona se uvolní. A nejlépe se projet, třeba Bikers Crown půjčuje helmy k vyzkoušení na motorce proti 100% záloze.

 

Sluneční clona je pro mne nutností, mám dioptrické brýle, pod clonu se mi vejdou. Tmavé hlavní plexi bych nechtěl, jezdíme turistiku, dlouhé akce i denní etapy, ráno, večer, ve slunci, pod mrakem, v otevřeném prostoru, ve stínu. Měl jsem třeba problém vloni v Albánii v tunelech, i se samotnou sluneční clonou to bylo jako když mi hodí přes hlavu černý pytel, což je v úzkém, ve skále vytesaném tunelu se zatáčkami fakt prima. A jet s odklopeným hlavním plexi mi někdy přijde nebezpečné. 

 

Ta Sharka co se odklápí až dozadu, je skvělá, má ji od loňska naše Kristýna (Varadero 125, skvělá motorka), teď jsme se na ně byli podívat, protože ji chce i přítelkyně. Mají nový model 2016, opravdu vylepšený, především větší sluneční clona a sklopný bradový deflektor na magnet. Obrovskou výhodou téhle helmy je, že v odklopeném stavu se dá použít hlavní plexi i sluneční clona. Za nevýhodu považuju - jako turista - nemožnost dát nahoru kameru, ale nebyl by to argument ji nekoupit, pokud bude jinak výborná. 

 

Poslední vyklápěčky od Nolanu mne zklamaly. Vloni jsem kupoval helmu, po hlučnějším Cabergu jsem šel po Nolan, kterou jsem měl kdysi (N100), přítelkyně má už dosluhující N102 a je s ní spokojená. Ale loňský modal (N10?) mne zklamal zpracováním, tak jsem ho zavrhnul už po prohlídce. Vyzkoušel jsem 6 topmodelů různých značek, nakonec vyhrála BMW 6 EVO,ale být tehdy aktuální model toho Sharka, určitě bych ho chtěl zkusit. 

 

Na přilbě nešetřím, vždy mi vydrží cca 8 let, tohle je vlastně čtvrtá. V r.1997 jsem na první motorce krátce začínal s dosluhující (měl jsem ji na rogallo) výklopkou Nolan Porsche Design, vyměnil za Nolan N100, Pak Caberg Justissimo GT a teď BMW 6 EVO, jednoznačně o několik tříd moje nejlepší helma, uvidíme, kolik vydrží. Mimochodem fantasticky větrá, nechápu, jak to dělá, ale i v +40°C musím mít větrání otevřené napůl, jinak proud studeného vzduchu na hlavu tak silný, že je to o nastydnutí. Vloni na Balkánu jsem byl jediný, kdo měl suchou, nepropocenou helmu, po návratu ji koupil kluk co tam byl s námi a teď už ji má i jeho přítelkyně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caberg jsem měl posledních 8 let a byla to jedna z odklápěček, po které jsem šel. Vlastně jsem šel najisto po Nolanu, ten mne totálně zklamal, tak jsem dal na hlavu Caberg Justissimo. Caberg je v mých očích firma, která si zachovává hodně slušný standard, ceny postupně rostou, ale rozšiřuje se sortiment a nové modely mi přijdou vždy trochu lepší, aspoň u TOP vyklápěček. Bohužel jsem nový model nestihl nevyzkoušet za jízdy a nemohu posoudit hlučnost, ta byla dřív jen průměrná, což mi vadilo, protože když si s Drákulou povídáme intercomem, ona mne slyší v pohodě, já už ve vyšších rychlostech ne. Ale pak mi někdo řekl: "Proč nejdeš do Šubrtky nebo BMW, to jsou TOP přilby, luxusní a tiché, drahé, ale jestli Ti vydrží zase 8 let tak to neřeš a kup to nejlepší...". A tak to nakonec dopadlo a záběhový dvoutýdenní Balkán byl příjemným překvapením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli můžu ještě pár drobností dodat, tak nekupuj termoplast, ale kup kompozitku. Termoplast je těžší a hlavě ten materiál rychle degraduje.

Co se týče Bikers Crown, tak Caberg, Shoei apod. jsou určitě ok. Kup helmu dost těsnou. Jestli jezdíš dálky, tak kup něco z toho, co psal Ivan. Mít na hlavě 15 hodin helmu, která blbě větrá, je hlučná a tlačí je opruz. Jestli jezdíš kratší vyjížďky, tak asi můžeš trochu šetřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano Rocket. Byvam pri BA, ale nemam oblubene trasy, za tie roky uz vsetko v okruhu 200km poznam do detailu, plus tu je vsade plno vsetkeho mozneho na ceste, tak ma to moc nelaka. +vyhoda takejto motorky je, ze sa ti aj 100km zda ako 300 :) takze na tejto motorke jazdim bezcielne len tak, kam sa mi zachce. Toto napr. bolo pol dna na juhovychod a potom naspat - jak postovy holub :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 +vyhoda takejto motorky je, ze sa ti aj 100km zda ako 300 :) takze na tejto motorke jazdim bezcielne len tak, kam sa mi zachce.   :)

Tak tak! Podobné kouzlo pro mě má i Cross Bones. Moje momentálně moje nejoblíbenější mašina. Fotka ze soboty, offroad za Laďošem na chajdu.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, ja doporucuji schuberth S2sport nebo vyklopku C3 pro. vyhradni zastoupeni ma Geneze ve Zline a v Praze. Maji zdarma rocni servis, ted sem jim to tam dal a za 5 dni prilba jak nova, vycistena, sestelovana. Sice cena je trochu vyssi, ale servis a kvalita pouzitych materialu to vyvazuji. Staci jen srovnat polstrovani schuberth a treba shoei, a to nejvyssi rady. Schuberth proste vede. Jinak Honda VFR 1200F a Longines HC:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aky si vysoky? na tej VFR mas to spojlerove sklo na kapotazi alebo obycajne? nemas problem s hlucnostou tej Sch. prilby?

 

ja som mal problem na tomto triumphe, musel som kvoli tomu dat dole ten predny stitok. tie kratke roadster stitky hadzu vzduch na krk (ja som dost vysoky) a v prilbe bolo snad 115dB, robilo to neuveritelny aerodynamicky hluk. odinstaloval som to a je klud. to iste som mal s r1150r s malym roadster stitkom a systemhelm. jedine kde to fungovalo bola cb1300, tam som mal take double bubble sklo tusim Puig. kamos mal na tej cb1300 spojlerovu mra a to bolo ako jazdit vo vakuu - fungovalo to paradne, ani hluk ani vietor.

 

inac bez fotiek tej VFR ti to samozrejme neverime.. jak keby si nic nepovedal :)

Upraveno uživatelem instant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:-)). no, vyladit stitek je alchymie jak hrom. koupil sem si ten mensi ohebny pristitek, na nic. ted tam mam origo vetsi stitek. a asi to cele sundam:-)). kdyz ten stitek zvednu, tak turbulence, kdyz ho dam dolu, fuci zase na hlavu, ale hluk je ok. jel sem s tim pres 200 a dalo se. ty schubert jsou na tom hlukove velmi dobre, udajne je nej C3 pro.

tedka mam SR1 a mirne fouka zespodu, nastesti jen mirne, to mi na jine motorce nedelalo

EDIT: 182 cm

Upraveno uživatelem dvorakj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:-)). no, vyladit stitek je alchymie jak hrom. koupil sem si ten mensi ohebny pristitek, na nic. ted tam mam origo vetsi stitek. a asi to cele sundam:-)). kdyz ten stitek zvednu, tak turbulence, kdyz ho dam dolu, fuci zase na hlavu, ale hluk je ok. jel sem s tim pres 200 a dalo se. ty schubert jsou na tom hlukove velmi dobre, udajne je nej C3 pro.

tedka mam SR1 a mirne fouka zespodu, nastesti jen mirne, to mi na jine motorce nedelalo

EDIT: 182 cm

 

tak tie prilby naozaj testuju bez kapotazi, takze to by bolo riesenie :) + som zistil, ze ked prekryjem ovladanie toho slnecneho stitku, prilba este viac stichne. tak asi to kusok pasky vyriesi.. :)

 

daj nejake fotky, je to tu samy terminator a hipster, nech je zmena

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak! Podobné kouzlo pro mě má i Cross Bones. Moje momentálně moje nejoblíbenější mašina. Fotka ze soboty, offroad za Laďošem na chajdu.   

Byl to takovýhle nějaký offroad?

post-3283-0-40303400-1462953414_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...