Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

No.. jazdit asi budu, len ci "vesele" :) nechcem ziadny flame, ale karburator je jedna z mala veci, ktora by sa medzi dve kolesa nemala nikdy vratit a za ktorou mi proste smutno nikdy nebolo a nebude. Stoleti pary, stoleti karburatoru a uz 16.5r mame 21 stoleti. A tak nech to aj zostane :)

Karburátor asi nebude věc, kvůli které budou jednou motorky jezdit zatímco ty se stříkačkou potupně stát, proti stříkačkám nic nemám a koneckonců, moje BMW GS má se stříkačkou najeto 150 tisíc km a myslím, že by mohlo dát ještě 1-2x tolik. Mám i něco s karburátorem, pokud je jeden, tak dobrý (pokud se v tom nenechá benzín přes zimu), průšvih mohou být třeba 4 karburátory na GL, seřízení není nejsnazší. A karburátor taky není věčný a podléhá opotřebení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No oni tie karbcove motorky budu asi naozaj jazdit, ale nie pre to ze by boli tak dobre, ale pre to, ze sa budu dat v domacich podmienkach lahsie opravit. Predstavujem si to tak, ze 30 rocnu motorku s karbom udrzi nasinec pojazdnu skor nez 20 rocnu s nejakym predpotopnym injektorom. Kazdopadne priemysel pri vyrobe motoriek moc nepremysla nad tym, ako sa budu udrziavat co by veterany, takze vitaz je jasny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s jakym predpotopnym injektorom? sak pred 20 rokmi tam uz bol bezne Bosch a dodnes jazdia bez jebemci :)

 

Ivan, zas neber to tak vazne, ja som to pochopil skor na nieco ako post-apokalypticke intro. Rano zahryznes krysu co ti dojedala zbytky ryze, vyberies si srobovacik a podho stelovat karbec.. potom je strih ako spoteny kopes do paky.. potom to chyti - slnko je uz viditelne na inom mieste - a napochytro zacnes zbierat veci do plachty, omotas to starym remenom, prigurtnujes na masinu, nasadis pilotne bryle a miznes v pusti.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No oni tie karbcove motorky budu asi naozaj jazdit, ale nie pre to ze by boli tak dobre, ale pre to, ze sa budu dat v domacich podmienkach lahsie opravit. Predstavujem si to tak, ze 30 rocnu motorku s karbom udrzi nasinec pojazdnu skor nez 20 rocnu s nejakym predpotopnym injektorom. Kazdopadne priemysel pri vyrobe motoriek moc nepremysla nad tym, ako sa budu udrziavat co by veterany, takze vitaz je jasny.

To je diskutabilní, třeba první BMW R1100GS (ale i jiné modely s boxerem z té doby) jsou dnes starší než 20 let, často mají naježděny stovky tisíc km a s čím problém nemají, pokud vím, je vstřikování. V té době nešlo o žádný předpotopní systém a vstřikovací jednotka je jednodušší, než karburátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...taky se tu trošku pochlubím s konečně namontovaným tlumičem řízení...

 

 

A připojím se s názorem na vstřikování: myslím si,že karburátor i přes svoji komplikovanost je zařízení trvale udržitelné v provozu. Navíc je to principielně vlastně přerostlá fixírka,tedy pokud někdo chápe princip a souvislosti,je jeho seřízení a případné opravy v domácích podmínkách bez problémů.

To samé se ale nedá říct o vstřikování,které celou motorku do jisté míry komplikuje,především motorový managment (lambda,čidla klapek,řídící jednotka atd,atd...).

Souhlasím ale s názorem,že ten jednoduchý systém vstřiku co používá BMW,GUZZI odjakživa,je dlouhověký a doteď není na celém světě zaznamenán případ poruchy. Ale není to ono.

Přece jenom sedět obkročmo na motóru s vědomím toho,že každičkou součástku,kterou ten verk obsahuje jsem měl v ruce je pocit vetšině "i" jezdců cizí.

post-12274-0-04670300-1464184420_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel som to hlavne tak, ze elektronika casom odchadza, po 20-30 rokoch si uz nemozes byt u cipu isty nicim a ak nebudu nahradne, tak nove si doma na kolene proste nevystruhas.

 

v porovnani s tym co je dnes v akychkolvek vehikloch je bosch motronic z tej doby neznicitelne zariadenie. mera to vzduch, otacky, teplotu motora a kolko tam mas plynu, to je snad vsetko. boli v tom celkom high endove komponenty, cele to je tusim 8-bitove, pracovna frekvencia odhadom par MHz, dizajnovane na 100.000 program/erase cyklov, to ta chlape prezije. znicis to len atomovkou alebo kalasnikovom :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zas tak uplne jednoduche zariadenie to nie je, staci ak odide jeden z tych integracov a domaci kutil je bez orig nahradneho dielca proste nahrany a nie ze nie.... cim netvrdim ze by s tym boli problemy, alebo ze by to bolo nespolahlive, ale integrace proste nevydrzia vecne, zatial co v karburatore ti za 100 rokov maximalne stvrdnu tesnenia a membrany.....  s tym si domaci kutil poradi hravo.

post-1266-0-06668700-1464217478_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak pozitivna sprava je, ze som nainstaloval nove dedkovske plexi (chce to este mra spoiler, ale to uz pojde teraz lahko). No, dal som tomu trochen zahul na dialnici v ramci testovania. Co tie tri valce dokazu medzi 100 a 200 km/h, tak to je naozaj navykove.

 

no a negativna sprava: ked som prisiel domov, vyberiem klucik a klucik neeeni.. existuje nejaky trik ako zo zamku vydolovat ten zvysok? nechce sa mi do rozoberat ani s tym chodit do servisu.. podotykam ze tam nie je ziadny imobilizer ani nic, proste poctivy cinsky klucik co to uz po rokoch sluzby potichu vzdal :)

post-4112-0-86600000-1464523762_thumb.jpg

post-4112-0-94341000-1464523768_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Raz som videl vysat zlomeny kluc zo zamku takym nadstavcom na vysavac v podstate to bola redukcia na na taku hrubsiu buzirku, ktora sa potom splostila a strcila do diery. Tiez sa da klucik potriet na spravnom mieste sekundovym lepidlom zasunut pockat a vytiahnut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..alebo aj nevytiahnut :)

 

S tym drotikom by som tam isiel iba v pripade ze viem ako to tam v tom zamku vyzera, ale ja to neviem. Momentalne to funguje a nechcem to znefunkcnit tym ze tam uviaznem aj s drotikom alebo to tam nejako vzpriecim. To by som asi nechal na odbornika.

 

Vysavac znie zaujimavo. Idem sa pohrabat v garazi ci nieco nevymyslim. S tym sekundakom som rozmyslal aj ja ze by to mohlo ist.. ak je to premazane grafitom, tak je aj aka-taka sanca, ze to tam nezalepim nafurt :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono, moznosti je viac:

 

1) niektore zamky maju centralnu dieru skrz, mozno by tam slo strcit dratik odtial a kluc proste vytlacit.

 

2) je to obojstranny kluc, mohlo by fungovat nasledujuce:

-vezmi kvalitnejsiu kancelarsku sponku 2 kusy(su pruzne a trochu kalene oproti obyc dratiku)

-vyrovnaj,

-na konci urob kombinackami pidi zahyb tak 0.25mm, strc po oboch stranach kluca zahybom kolmo na kluc

-po prvom zube kluca otoc obidve zahybom smerom ku klucu a tahaj.

 

3) podobne sa da postupovat s dvoma kefkami na cistenie medzizubnych priestorov, strcit, otocit atak aby sa stetiny kus zapeircili o kluc a tahat von

 

4) pokial ide cely mechanizmus nejako jednoducho vybrat z moto von, tak vyber a trep s tym odborne do stola, kym kluc zotrvacnostou nevypadne

 

5) oblozit obtesnit zamok plastelinou a na hulvata prilozit vysavac,... ale veskere vysavanie pocita s tym ze je skrz zamok diera kadial to moze nasavat

 

edit:

Upraveno uživatelem cali
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já sem to tady rozepsal ale cali to tak nějak sesumíroval, takže to zkrátím. Místo toho drátku můžeš použít 2 jehly proti sobě, ty jsou slabý a pevný, samozřejmě na konci je trochu zahni aby se mělo o co zachytit. JInak ten fígl s tím vysavačem mi přijde dobrej i s tím lepidlem, ale toho fakt malinko 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...