Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Zmizík - krabice půjde samozřejmě dolů...:-).

 

Pár informací pro ty, kteří historii téhle legendy neznají, zdroj www.vmax.cz :

 

"Psal se rok 1984, kdy pan Araki představil v Americkém Las Vegas motocykl pro nadcházející rok 1985, motocykl, který se stal kultem - Yamahu V-Max! Stroj, původně určený pro americký trh, si však našel příznivce po celém světě!

John Reed, anglický návrhář, který žil v Kalifornii, byl kontaktován společností Yamaha, aby pro ni navrhl motocykl. Cílem bylo vytvořit něco výstředního, něco, co tu ještě nikdy nebylo, něco za čím se každý otočí, specifický "druh"!  Velký motor a dvě kola, přitom zachovat vše potřebné. Vše to tam "nacpat" tak, aby to vypadalo...naprosto vyjímečně! Výsledkem byl tento "brutální svalovec" s motorem převzatým z Yamahy XVZ Venture.

Tým pod vedením pana Ashihara dostal na starost vyladění motoru. Motor z XVZ Venture měl velký potenciál, ale byl optimalizován na nízké a střední  otáčky - řešilo se tedy radikální zvýšení výkonu při dodržení emisních norem. Motor byl opatřen ostřejšími vačkami a vyladěn, kompresní poměr byl zvýšen na 10,5:1. Začalo se uvažovat o turbu, ale kam s ním? Místa pro něj bylo opravdu málo... Zlom nastal použitím systému V-Boost - otevření klapek servomotorem při 5750 ot./min a propojení sacích kanálů prvního a druhého válce a třetího a čtvrtého válce. Klapky se otevírají v závislosti na otáčkách motoru a zapalování. Plně otevřené jsou klapky při 8000 ot./min. Díky tomuto systému byl výkon zvýšen o 10%. To, co se podařilo bylo až neuvěřitelné - zvýšení výkonu z původních 90 na 145 koní! (upozorňuji, že to byl rok 1984!)

Reakce veřejnosti a médií na tohoto "mimozemšťana" byla fantastická! V-Max se začal díky jeho skvělému motoru, spolehlivosti a nadčasovému designu úspěšně prodávat nejen v Japonsku, kde se stal jedním z nejprodávanějších motocyklů všech dob, a v Americe, pro jejíž trh byl původně určen, ale i v zahraničí. O jeho prosazení v Evropě se nejvíce zasadil Jean Claude Olivier z Francie. Na trhu byl od roku 1985 až do roku 2007 v podstatě beze změn - jedinou výraznou byl rok 1993, kdy dostal širší vidlice, čtyřpístkové třmeny a lepší vyztužení podvozku. Jeho univerzálnost byla skvělá... Mohl si pohodlně cestovat, "kochat se" i jezdit sprinty... Díky svým příznivcům se V-max stal kultem a to i přes několik neduhů, které si sebou nese - malá, 15ti litrová nádrž, na takto výkonný motor slabý podvozek a do rv. 1993 také slabé brzdy.

Ale ruku na srdce - nelze srovnávat motocykl přes 30 let starý s dnešními... V roce 1984 se opravdu zrodila legenda - kultovní V-Max...! Legenda, která má pokračování v podobě nového modelu V-Max 2009! Ale to už je jiná kapitola..."

Upraveno uživatelem Ivan Lelák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě pár fotek bez topkejsu z podvečerní projížďky. Motorka je těžká a nemá nikdy dost. Od přední brzdy jsem čekal víc, zadní příjemně překvapila, pro mne je ideální brzdit oběma a citem zvolit poměr. Co se týká ovladatelnosti, myslím (i když je na to brzo), že základ je v uvolněnosti, nesvírat "nádrž" koleny, předklonit se, aby byly ruce uvolněné a do řízení zapojit trup i nohy, pak to začíná dávat smysl a motorka začíná vykružovat zatáčky bez námahy a jakoby sama. Tenhle způsob je asi dobrý všeobecně, ale tady mi přijde nutný. Prostě nebýt v křeči, uvolnit se, pracovat tělem a užívat si. Zátah je brutální, skvěle odstupňovaná převodovka a plynulý záběr do 5300 otáček, které jsem zatím zkusil, nad tím by měl nastat výkonový skok díky otevření přívěr. To ale až příště, strašně se těším...:-).

post-3283-0-23661000-1469559641_thumb.jpg

post-3283-0-65516600-1469559655_thumb.jpg

post-3283-0-48513900-1469559677_thumb.jpg

post-3283-0-74966800-1469559694_thumb.jpg

post-3283-0-26167100-1469559709_thumb.jpg

post-3283-0-18796100-1469559727_thumb.jpg

post-3283-0-38880600-1469559804_thumb.jpg

post-3283-0-13361300-1469559818_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Strocek - jo, posaz je příjemný, ergonomie dobrá a vypadá to že i na zadním sedadle. Zadní tlumiče jsou navíc nastavitelné (tvrdost i útlum) a parametrově to má dost vysokou užitečnou hmotnost. Na to, že se V-Max dělal v letech 1985-2007 téměř bez úprav, dost se povedl. Cenu s dovolením nezveřejním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cenu s dovolením nezveřejním.

jasně, to bych si samozřejmě nedovolil tě o to ani požádat  :) . 

tyhle motorky se nepostaví jako legendy, ty se utvoří samy, protože to prostě dobře postavili, ale dovolím si obecnou otázku.

 

Já jsem vlastně nikdy naháče neměl, ČZ 175/487 nepočítám, dycky buď kros nebo supersport, ale teď jsem rozpálil KTM LC4 na 160km/h a málem sem z toho slítnul a možná, že by ještě dala, ale nešlo to kočírovat, kolik se dá na tom Vmaxu pohodlně jet? A jestli jde na tom jet třeba 2kila (předpokládám, že asi ne pohodlně, ale že by to tak nějak šlo)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TLD - ne, kamaráda... 

Strocek - LC4 není naháč ale ryzí enduro. Jel jsem na jednom starém a taky se na tom nedalo jet moc rychle. Ale ona asi žádná lehká jednoválcová endura nejsou na vyšší rychlosti nic moc, aspoň ta, na kterých jsem jel. Naproti tomu třeba na BMW R1100/1150GS mohu jet skoro 200 km/h s prstem v nose, už to není ono, ale motorka je stále stabilní (zkusil jsem jen párkrát). V-Max nevím, jel jsem zatím necelých 140 podle tacho, ale kamarád s tím jel dnes z práce, na jedné rovince se utrhl ze řetězu a zkusil 190 km/h, ono je to tam prý hned. A prý pohoda a překvapivě se to dalo s větším předklonem usedět... Rychlost v přímce asi nebude to, co Maxe rozhodí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já taky LC4 do naháčů nepočítám, ale že tam je podobnej posez bez krytí, tak mě to tuhle napadlo, když jsem na tom plápolal, jestli ty naháčí jsou na tom drobet lepčí, tak asi teda jo, ti budu věřit ;)

Na grisu se nechá jet tak do 170, pak už to fouká moc a turbulence jsou hodně nepříjemný.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toho vmaxa je aj skoda jazdit, to je zbierkovy stav. Gratulujem!

 

Si spominam na pamatny vyrok J.Raza: Vmax, to je motorka. Bajkalsku prejdes pod desat sekund.

 

Tak on toho opravdu moc nenajezdí, jak píšeš, je to sbírkový kus. Ale občas se projet musí, jak se netočí kola a hřídele, o to dřív věci puchří, tvrdnou, přestanou těsnit...  

 

Strocek - ahá, já myslel, že myslíš vlastnosti podvozku a Ty jsi myslel aerodynamiku. No tak jasně, to je u naháčů větší problém než u kapotovaných motorek nebo motorek s dobře vyřešeným plexisklem. Určitě bych nechtěl jet Maxem nebo jakoukoliv jinou nahatou motorkou bez plexiskla 200 km/h delší trasu, ale o tom ty motorky nejsou. U lehkých endur jako LC4 je to ještě horší - sedíš vzpřímeně, Tvoje těžiště je vysoko, motorka nemá tak tuhý podvozek. Takže to s Tebou víc lomcuje a má to větší vliv na chování motorky.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych pochopil nejezdit bugattku ze začátku 20. století jako investici, ale Vmaxe si šetřit... To je prostě stroj a to má sloužit majiteli, to si musíš užít. Motorku nebo auto bych si nikdy nekoupil abych se na to chodil dívat a jenom to leštil, to prostě musí jezdit  :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych pochopil nejezdit bugattku ze začátku 20. století jako investici, ale Vmaxe si šetřit... To je prostě stroj a to má sloužit majiteli, to si musíš užít. Motorku nebo auto bych si nikdy nekoupil abych se na to chodil dívat a jenom to leštil, to prostě musí jezdit  :)

Netvrdím, že se na ní nebude jezdit, naopak, užijeme si ji a motorka to potřebuje. Ale nebude jezdit na dovolenou nebo v dešti, ujede nejspíš pár set km ročně. Srovnání s Bugatti není přesné, spíš s youngtimery, jejichž cena dnes typ od typu stoupá a u žádaných typů samozřejmě nejvíc nezničené, neutahané kusy ve výborném, původním stavu. A to chceme u Maxe udržet a ano, zrovna tenhle kus se vyplatí šetřit, koneckonců, na běžné ježdění, na dovolenou, do práce i do terénu máme jiné motorky, které máme také rádi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som sa o vikende zase rasz vzdelaval na internete a prisiel som viac menej nahodou na to, ze mam uplne v haji retaz. Stastie ze sa nikomu nic nestalo.  :mummy:  Kazdopadne nova retazova sada prisla dnes, nitovacka snad pride zajtra, tak mi drzte palce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...