Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

To je komplikovane. Custom bike - som za vsetkymi hlasmi. Ale vsetky EU predpisy su a coraz viac budu proti tomu. Totiz kym nie je potreba sahat do ramu, motora, vyfukov a svetiel, vacsinou nestoji customizacia za to. Naco bastlit, ked to bude ta ista masina?? Vysledkom je potom nieco, co vyzera, akoby si to postavil z fabrickych dielov pozbieranych v dielni a osprejoval lakom z vypredaja (matna bezova - kto to kedy naco potreboval? Mozno na vojenske camo). Alebo to vyzera ako ze to este nemas dokoncene..

 

Ale aj keby sa ti to pacilo - problem garazovych diy je to, ze netusis, z coho ta masina vznikla. Normalny bezny clovek nedojebe dobru motorku len tak z rozmaru, a ak, tak ju potom nepusti lacno. Vacsinou su to lacno kupene crashe a polepene z dielov co sa podari zohnat/vyrobit. Len aftermarket vyfuk na litra stoji cca 700e. Iba tlmic. Priprav sa ze si to budes servisovat sam a ze tam moze byt kopec prekvapeni ohladne najazdu km, techn. stavu apod.

Upraveno uživatelem instant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pani zaciatok sezony za dverami :D Bandit sice jazdi dobre, ale vrta mi uz nejaku dobu v hlave nejake osekane vacsie enduro zo starsieho GSa no a uvidel som teraz na motorkaroch totok:

 

http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/bmw/bmw-r-1100-gs/bmw-r-1100-gs-1216964.html

 

Opticky by sa mi to hodne pacilo a da sa povedat, ze je to skoro presne to co som mal v hlave. Dal by som na to este nejaky vyrazny padak a chlpatejsie gumy (cisto na efekt, terenne ambicie nemam). Je mi jasne ze je to stary kram s najazdom XY, ktory bol pravdepodobne v boh vie akom stave uz ked ta "prestvba" zacala a aj po tej prestavbe uz to bolo zjavne polozene. Chcem sa opytat co si myslite, jak moc velka pasca to celkovo moze byt? Resp co najhorsieho ma moze stretnut, keby som to proste kupil. Povedzme ze cca dalsich 20K za nejaky ten servis by mi este nevadilo, 50 uz by som ale davat necncel, to by som uz radsej mieril inam.

 

Ale jo, hodilo by se k ní Parexo .....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dotaz, který se netýká JEN motorek, ale z velké části také. Mám malou, inteligentní nabíječku, asi 5 let starou, která nabíjí v několika krocích a po nabití se rozsvítí zelená kontrolka a nabíjení přestane. Kabel se svorkami je u nabíječky dělený a součástí nabíječky byl i kus kabelu s oky na baterku. Bohužel mi nabíječka zřejmě odešla, protože jsem teď zjistil, že po připojení na baterku sice dobíjí, ale pere to do baterky energii naplno a neustává to ani když je baterka nabitá. Zjistil jsem, že při nabíjení se baterka ke konci nafoukla a kapalina začala prolínat ven. Po odpojení opět splaskla a je v ní cca 13V. Zkusil jsem to na jiné baterce, vyndané na zimu z jiné motorky, měla 12,8V, připojil jsem ji na nabíječku s tím, že se záhy odpojí a bude ukazovat baterku jako nabitou, přesto nabíječka jela na plné pecky a dávala skoro 15 V (nabíjecí proud jsem neměřil). Takhle se dřív nabíječka nikdy nechovala a předpokládám, že došlo k její poruše. Uvažuji tedy o zakoupení nové nabíječky, malé, lehké a inteligentní, která opět nabíjí baterku ve více krocích, oživuje ji, desulfatuje a po nabití se automaticky přepne do udržovacího pulsního režimu. Rád bych měl nabíjení pod kontrolou i vizuálně, takže bych rád nabíječku s displejem, ukazujícím úroveň nabití baterky, fázi nabíjení a aktuální nabíjecí proud. Cena ani tak nerozhoduje, požaduji kvalitní, osvědčený výrobek. Nabíjet, resp. udržovat budu několik motorek, i jedno sezónní auto, takže pro baterky cca 2-100 Ah. Můžete mi něco doporučit? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám taky optimate 5, přikoupil jsem k ní další kabely s konektorem a našrouboval napevno do motorek i auta. Asi chápu po Tvý anabázi s přebíjením tu touhu po okamžitý kontrole nabíjení, ale kašli na to. To se stává maximálně jednou za desetiletí :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem se zde shodujete za Optimate a jak jsem koukal, určitě bych v tom případě volil Optimate 5, protože budu nabíjet i větší baterky. Nicméně na jiném fóru mne navedli na švédskou značku CTEK a já si uvědomil, že větší nabíječku CTEK máme nastálo vestavěnou v obytné dodávce, je tam 2 roky a slouží naprosto dokonale. Koneckonců, i teď je auto píchlé na elektřinu a CTEK se stará o startovací i nástavbovou baterii. Takže mne to spíš trochu táhne k CTEK, optimální by byla řada MXS 5.0, jen nevím zda zvolit verzi s testerem a nebo s teplotním čidlem, které, jak jsem pochopil, optimalizuje nabíjení podle okolní teploty. Ale protože jde u nás hlavně o zimu, tj. nízké teploty, i verze s testerem, která teplotní čidlo nemá, má nicméně režim, který upravuje dobíjecí proces při nízkých teplotách... CTEK má zmíněný dělený kabel a v sadě je i kabel s oky na baterku, je odolný proti vlhkosti, nabíjí v 8 krocích, po nabití se přepíná do udržovacího režimu. To bude u Optimate asi podobné, možná bude ten algoritmus nabíjení trochu jiný, každý výrobce bude jistě tvrdit, že ten jeho je nejlepší, ale u kvalitních výrobků se budou v praxi asi podobat. CTEK nemá displej, ale to ani Optimate, nicméně CTEK má systém v řadě sestavených kontrolek + grafu, které pozorovatele přehledně provází nabíjecím procesem.  

Co vy na to a jaká je podle vás přednost Optimate před CTEKem a naopak?

 

 

post-3283-0-81963200-1516289006_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Instant - z čeho tak soudíš? "Omnoho viac advanced" je slovo do pranice, zvlášť u dvou tak renomovaných značek. Existují srovnávací testy, posudky atd...? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Instant - z čeho tak soudíš? "Omnoho viac advanced" je slovo do pranice, zvlášť u dvou tak renomovaných značek. Existují srovnávací testy, posudky atd...? Díky.

Staci zagooglit na fora kde je to nekonecna diskusia a mas co robit na tyzdne. Ze ako ktory z vyrobcov riesi desulfation, maju rozne pristupy oba funguju. Mne sa viac paci optimate, uz len to ze maju specialne modely podla typov accu, a ze je to automat a voli z niekolkych typov desulph programov podla vlastnej logiky.

 

V zasade je to ale bezpredmetne, lebo ked to budes pouzivat tak take starosti vlastne mat nebudes. Ja by som veril tisickam uzivatelov a nevrtal sa v tom za kazdu cenu, je to zmarneny cas - aspon ja mam x lepsich sposobov ako minut svoj cas nez manualne dobijat baterky na dvoch motorkach a troch autach :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau chlapy! Chci se optat ohledně nákupu motorky. Dá se vyjednat u AD lepší cena, tak jak to jde i u aut? Jedná se mi o triumph bonneville t120. Začínám zase koketovat s motorkami. Máte s tím někdo zkušenosti? A ohledně bonneville a mých 190cm nebude problém? Četl jsem, že scrambler má vyšší posezení, ale táhne mě to k bonneville 1200ccm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...