Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

No tři kila za motorku nedám. Chci novou a určitě nechci žádnou raritu s kterou bych musel na servis do jednoho ze dvou krámů v EU. Chci něco co dobře vypadá, je spolehlivý, nenáročný, nezáludný a bude mne to bavit. Ta CB300r je celkem všude chválená a vypadá jako to co asi hledám. Zkouknul jsem nějaký videa na youtube ohledně těch malorážek a zatím jsem rozhodnut jít pro začátek touto cestou. V zásadě všichni výrobci nabízejí v tomto segmentu a nabídka je celkem široká. Nicméně servisní sítí, designem ( i když Duke taky vypadá dobře ), pověstí a trochu i z osobně srdečních důvodů, pořád vidím Hondu. Ta CB650r je taky veliký lákadlo ( čtyřvál, možnost uškrcení a tak ), ale nejsou. A to tříkilo stojí jen 110k.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mrazíku třístovku bych nebral ani kdybych měřil 150cm a vážil 50kg

a první motorku kupovat funglovku je imho poněkud nešťastné

Tady máš skoro funglovku NC700 - ideální hodný spolehlivý strojek

https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-nc-700s/honda-nc-700s-abs-najeto-9500km-stav-noveho-1446286.html

Po jedné sezoně to prodáš a upgraduješ

Upraveno uživatelem Duke650
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tři kila za motorku nedám. Chci novou a určitě nechci žádnou raritu s kterou bych musel na servis do jednoho ze dvou krámů v EU. Chci něco co dobře vypadá, je spolehlivý, nenáročný, nezáludný a bude mne to bavit. Ta CB300r je celkem všude chválená a vypadá jako to co asi hledám. Zkouknul jsem nějaký videa na youtube ohledně těch malorážek a zatím jsem rozhodnut jít pro začátek touto cestou. V zásadě všichni výrobci nabízejí v tomto segmentu a nabídka je celkem široká. Nicméně servisní sítí, designem ( i když Duke taky vypadá dobře ), pověstí a trochu i z osobně srdečních důvodů, pořád vidím Hondu. Ta CB650r je taky veliký lákadlo ( čtyřvál, možnost uškrcení a tak ), ale nejsou. A to tříkilo stojí jen 110k.

Není škoda kupovat novou třístovku, když jí budeš za rok prodávat? Neboj na 600ccm se zabiješ úplně stejně jako na 300ccm nebo 1000ccm :)

Upraveno uživatelem moco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tři kila za motorku nedám. Chci novou a určitě nechci žádnou raritu s kterou bych musel na servis do jednoho ze dvou krámů v EU. Chci něco co dobře vypadá, je spolehlivý, nenáročný, nezáludný a bude mne to bavit. Ta CB300r je celkem všude chválená a vypadá jako to co asi hledám. Zkouknul jsem nějaký videa na youtube ohledně těch malorážek a zatím jsem rozhodnut jít pro začátek touto cestou. V zásadě všichni výrobci nabízejí v tomto segmentu a nabídka je celkem široká. Nicméně servisní sítí, designem ( i když Duke taky vypadá dobře ), pověstí a trochu i z osobně srdečních důvodů, pořád vidím Hondu. Ta CB650r je taky veliký lákadlo ( čtyřvál, možnost uškrcení a tak ), ale nejsou. A to tříkilo stojí jen 110k.

a co tohle za 150tis?

https://www.honda.cz/motorcycles/range/street/cb500f/overview.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic po roce prodávat nemám v plánu. Tříkilo na naučení ne proč? A ojetou motorku z Německa ne.

Chápu, že malý objem poskytne v některých aspektech méně muziky, ale zas tak málo toho taky nenabízí. Před pár lety kdo měl stokoňový auto, byl král. Dneska kdo nemá alespoň dvěstěkoní, tak se v něm necítí jako v autě. Já mám na tohle trošku jiný vnímání a naopak mi některý životní postoje kolemjdoucích přijdou řekněme pro mne nedůležitý.

Obecně má původní otázka se asi netočí úplně kolem kubatůry, ale spíš kolem značky. Honda, Kawasaki, Yamaha, KTM, BMW, Benelli. To jsou primárně márky, který jsem studoval a porovnával. Zatím mi vychází ta Honda.

Přál bych si racionální názor, ideálně podpořený osobní zkušeností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud se domníváš, že jsem přesvědčen, že nižší objem je zárukou menší modřiny, tak ne.

Prostě se mi ten Hondí Neo Sports Caffe styl líbí, ta 650 není a bude až někdy příští rok, tříkilo stojí 110k nové a tak nějak jsem zatím nenašel důvod proč ne. Prostě si myslím, že pro začátek mi bude stačit. To je všechno.

Nechme to plavat. Asi nemá význam dál v těch úvahách tady pokračovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já při koupi 1. moto taky váhal nad malým objemem. Původně nějakou 400ccm Kawu, a ještě jednu, Honda? Nevím.

Pak jsem šel jiným směrem a to na co motorku chci. Takže jsem volil cestovní endurko, Ty mas naháče, kterého jsem chtěl taky - buď staryho Bandita nebo tak. Začínal jsem na 500ccm ale pak spis koukl po ty 650 protože na tom jsem jezdil v Autoškole. No a nakonec váhal jestli 650 Vstroma nebo 1000 Vstroma. Zeptal se tady a dostal racionální odopoved ze na moje účely (delší cesty s kuframa a přítelkyni) jsem vzal litr. Na první motorku dobrý a ?bojím? se úplně stejně jako na 125 pak 500 a pak 650 co jsem prošel. Takže tak.

 

Vem si projet novou Hondu co postoval Guzmic :) a když Ti nesedne tak zkusis zase něco jiného :) já mám první moto měsíc (3.200km) a už vím jaká bude asi další :D nejlíp 2-3 :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani najsilnejsia motorka si sama od seba heftom netoci. Nemusis pravda hned kupovat litrove gixero ale 300vky by som sa nebal preskocit, pokial teda uz nemas 20 rokov.

 

Novy stroj, preco nie, ak teda peniaze nie su problem, ak su, tak sa da za 100K kupit aj litrovka, ktora najazdi este hodne km a vydrzi este hodne rokov. CR je krajina, kde motorky umieraju padmi a nie na km,... vyse polku roka sa tu poriadne jazdit neda a kazdy aspon trochu sudny motorkar tu garazuje, nemame ani more, takze motorky tu vydrzia nezmysel rokov.... chce to vziat so sebou niekoho kto tomu rozumie a pozna jak moc to padalo zo stojanku a da sa myslim dobre kupit aj u nas, do DE urcite chodit netreba, hlavne mimo sezonu.

 

Skusenosti: jazdim od 2015, zacal som po 30tke, atakujem 20tkm, zacal som a stale pokracujem na starom lirovom nahaci 72Kw a stale zijem.... podobnych pribehov som predtym nez som sa na to dal nacital hodne, takz nie som rozhodne sam

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic po roce prodávat nemám v plánu. Tříkilo na naučení ne proč? A ojetou motorku z Německa ne.

Chápu, že malý objem poskytne v některých aspektech méně muziky, ale zas tak málo toho taky nenabízí. Před pár lety kdo měl stokoňový auto, byl král. Dneska kdo nemá alespoň dvěstěkoní, tak se v něm necítí jako v autě. Já mám na tohle trošku jiný vnímání a naopak mi některý životní postoje kolemjdoucích přijdou řekněme pro mne nedůležitý.

Obecně má původní otázka se asi netočí úplně kolem kubatůry, ale spíš kolem značky. Honda, Kawasaki, Yamaha, KTM, BMW, Benelli. To jsou primárně márky, který jsem studoval a porovnával. Zatím mi vychází ta Honda.

Přál bych si racionální názor, ideálně podpořený osobní zkušeností.

 

Na 20kw motorce je předjíždění o strach..to bych zvážil jako jednu z výhod větší motorky, je paradoxně bezpečnější + lepší brzdy atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No evidentně Ti tu všichni ze zkušenosti radí, ať se na 300 vykašleš. Osobně bych šel zas do japonce hlavne kvůli spolehlivosti a dostupnosti náhradních dílů.

 

To zmiňované NC seškrceny na 35kW, proč ne? "Naučíš se" na velký, dospělý motorce na který už nebudeš vypadat jak vosa na bonboně a až si budeš jistější, tak to otevreš a využiješ plný potenciál.

 

A opravdu mluvím z vlastní zkušenosti. PŘED třemi měsíci jsem skoro pořídil novou Benelli Leoncino 500 a teď když vikendu sedám na Hondu Shadow 750 za poloviční cenu, jsem sakra rád že jsem to neudělal. Prostě fráze "až se to naučím " jsou fakt jen kecy, protože tu motorku dostaneš do ruky za tři tejdny. Neříkám, že budeš 100% jezdec, ale budeš pomerne v klidu zvládat dvojnásobný výkon. Pokud Tě motorky baví a bavit budou, pro nahace pod 500-650 bych nejel. Nikdo ti ten heft netahá a klidně s litrem muzes jezdit pianko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen bych chtel rict, ze chapu, ze chces funglovku. Byl jsem na tom uplne stejne. A ja jsem si tu funglovku poridil. Akorat ted z casu na cas ve slabych chvilkach premyslim, jestli jsem udelal dobre. Abych nebyl spatne pochopen, jsem se svou motorkou velice spokojeny, ale lakala by me jeste jedna. Ze zacatku budes ze sve nove uplne uneseny, ale po case se zacnes otacet i po jinych. Dneska, po cca 20 tis. km zkusenosti, bych to uz udelal jinak. Dneska bych tady pozadal o pomoc, zda by se mnou nekdo zkuseny nejel okouknout jetou motorku. Rekl bych, ze je celkem nezanedbatelna sance, ze kdybys to podal slusne a okorenil cestovnym a necim navic pro dotycneho, ze bys nekoho sehnal.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to přesně tak, jak píše PavelSch a Baldic výše. Motorku, pokud to neni úplný hovado, dostaneš do ruky za tri tejdny a pokud koupíš moc slabou, budes ji chtít de facto obratem, nejdéle do roka, prodat a koupit neco lepšího (většího, silnějšího). Takze prodas za min, nez jsi koupil a voser k tomu. Je asi celkem jedno, jestli vyberes BMW nebo HONDU nebo co, myslim, ze podstatný je, aby mela max. výkon nekde okolo 50 - 60 kW. Vycházím ze svy vlastní zkušenosti. Ja na to osmikilo od BMW nedám dopustit, odpustila mi fakt uplne vsechno vcetne vyloženě zacatecnickejch chyb a přitom je to velká motorka, ktera dobre vypada. Myslim, ze zvlast ted na konci sezóny se mohou objevit zajímavý ceny jak u vyloženě novejch, tak u předváděček. Podíval bych se i na Moto Guzzi, to je značka, ktera me osobně bavi, V7 mají v několika verzích, výkon tuším 35 kW, a cena za novou okolo 200.000. Šťastnou ruku přeju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moto do ruky za 3 tejdny? Pokud tím "dostat do ruky" myslíš, že se zvládne rozjet, zastavit a nějak zatočit, tak jo. Ale jinak bych to viděl spíš na nějakých 5.000km + alespoň 1 kurz, kde Ti pořádně vysvětlí co a jak, kam se dívat, jak mít ruce, nohy, tělo, jak správně brzdit a zatáčet.... + alespoň 1 jízdu na okruhu, kde si motorku trochu víc osaháš a zjistíš, co s ní (ne)můžeš dělat. To bych viděl jako takový základ (dostání do ruky), na kterým se pak dá dál stavět.

 

Jinak souhlas, že na začátek 50-60kW není moc, sám jsem takhle začínal na levné Yamaze Diversion F, která hodně odpustí, není rychlá, ani pomalá. Koupil jsem ji tehdy 3 roky starou s 2.200km po prvním majiteli, jasnou historií, bez položení a za 100k vč. DPH. Po dvou letech a jednom zahození jsem ji opravenou poslal dál do světa a koupil si něco zajímavějšího.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych doporučil, pokud nejsou žádné předchozí zkušenosti, začít na slabším stroji. Je daleko smysluplnější, dostat se na limit stroje a vývoj (učení se) tím urychlit, než celý život jezdit plíseň na litru. Jednoho takového znám osobně, jelikož má prachy, tak si koupil hned svůj sen (R1pycovole) a když jsme vyjeli s partou někam do kopečků, tak ho spráskala holka na "stopětadvacítce".

 

Každej to může mít jinak, ale podle mě je snažší učení na lehčí motorce, které třeba bude na rovince chybět výkon, ale věřte tomu nebo ne v zatáčkách ho bude pořád dostatek a o to přece jde ne? Umět rovně umí každý, to se naučíš za tři týdny celkem v pohodě, ale ty zatáčky. No to tak rychlé nebude, to chce něco najezdit a tím nemyslím  Praha - Brno po D1, ikdyž i tam získáš potřebnou dovednost-trpělivost.

Upraveno uživatelem shewcza
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím, že 5.000 km (nebo i víc) plus kurz plus okruh by byl samozřejmě ideál, ale to skoro nikdo neudělá a skoro nikdo na to nemá úplně čas. A i kdyby na to čal měl a udělal to, tak přesně během týhle doby zjistí, že ho ta třístovka už nebere. Takže výběr bych limitoval výkonem (za sebe je myslím rozumný max. těch +-60 kW), vahou motorky (určitě do 200 kg - aby s ní mohl na místě zakvedlat a nepadla mu, protože je na něj těžká) a její výškou (vzhledem k jeho výšce). Z toho vyplývá v zásadě jakejkoli japonec v kubatuře okolo 600 cm3, nebo třeba to bávo, to je 800 cm3, nebo třeba ta Guzzina (to je myslím 750 cm3), určitě se toho najde víc. Já si vzpomínám na takový ty motorky, na kterých se kdysi začínalo - malej Bandit, Honda Hornet v šestikilu, ale dneska je to jinde. Za mě F 800 R (protože mám vlastní výbornou zkušenost) nebo Guzzi V7 (líbí se mi verze Special - drátěný kola jsou drátěný kola). A nezapomněl bych taky na likviditu tý motorky, protože i když mu chvíli vydrží, celej život jí mít asi spíš nebude, tzn. jednou ji stejně prodá, tak aby to nebylo něco, co pak (skoro) nikdo nebude chtít koupit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...