Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Řidičák na fichtla mám od roku 1975 a na prastaré Jawě 20 jsem projezdil celou republiku, tehdejší ČSSR. V roce 1997 jsem koupil Yamahu Virago 750 v domnění, že je to ideální turistický stroj. Nebyl a tak jsem v roce 1998 koupil svou první motorku BMW, model R1100 GS. Kupoval jsem ji novou, v barvě Kalahari Yellow a prodal ji v roce 2006 s nájezdem 85 tisíc km. Dodnes na ni s láskou vzpomínám. V roce 2005 totiž skončila výroba modelu R1150 GS Adventure a když jsem dostal koncem roku nabídku na nový kousek od holandského prodejce, který se zbavoval posledních zásob s velkou slevou, neváhal jsem. Ceníková cena byla totiž kolem půl milionu korun a já ho koupil za 329.000,-, no nekup to. Advíka jsem měl přes 3 roky, najel 65 tisíc km a prodal ho z důvodu stavby rodinného domku. Místo něj jsem koupil mé třetí BMW, starší R1100 GS, ale hned jsem si řekl, že si ho nechám 2 roky a půjdu zpátky do Advíka. Na té černé jedenáctce jsem najel jen asi 15000 km a opravdu jsem ji měl jen asi 2 roky. V roce 2010 (možná 2011) šla z domu a nahradil ji opět R1150 GS Adventure, z roku 2003 a s nájezdem 110 tisíc km, ale v dobrém stavu, po mých dvou kamarádech, kteří jezdili výhradně po asfaltu a dlouhé cesty, i když hodně naloženi. Advíka jsem našňořil, vychytal ergonomii a pokračoval v mototuristice. Dnes už je jen málo zemí Evropy, kde jsem na motorce nebyl, třeba v Rumunsku jsem byl 21x, Alpy ani nespočítám, asi by to byl dlouhý výčet. Z Evropy jsem na motorce nevyjel, protože jsem byl vždy limitován dvěma týdny dovolené. Řadu R1100/1150 GS/GSA opravdu miluju, novější dvanáctistovku bych nechtěl, i když na ni mám taky něco najeto, na Advíku se cítím jako doma. Po jakkoliv dlouhé pauze na něj sednu a jako bych na něm jel včera, od prvního metru si rozumíme. Přesto jsem už předloni uvažoval, že ho vyměním za ten samý model, nějaký vyvoněný s malým nájezdem. Ale vloni jsme byli v Rumunsku, na Ukrajině a v Moldávii, 6 motorek, moje nejstarší a když jsme stáli někde u Oděsy, kolem motorek se vytvořil hlouček čumilů a kupodivu byl největší zájem o moji, která se jim z nějakého důvodu líbila a hlasitě obdivovali nájezd, který byl asi 177 tisíc km. A tak jsem si řekl NE, neprodám! Dám ji do pořádku a budeme spolu dál. Po sezóně, to měla necelých 180 tisíc km, jsem oslovil svého servisního guru Cyrila, dlouholetého kamaráda, se kterým jsme toho už hodně zažili v sedle motorky i kabině letadla a poprosil ho trochu nepředloženě, ať dá motorku do bezvadného stavu, jako by si ji dělal pro sebe a ať ji vlastně tak trochu zrenovuje. Cyril se do toho pustil s vervou a pečlivostí jemu vlastní a před týdnem jsem si pro ni jel. Oprava sice stála tolik co ojetá jedenáctka GéeSo, ale nelituju. Kardan, kotouče, tlumiče, pružiny, GO převodovky včetně nového hřídele, Halův snímač, no bylo toho spousta, ale Advík jede jako za mlada. No a včera jsem konečně sehnal předposlední doplněk - navigaci Garmin Zumo 550, ta už se dávno nedělá, ale já ji měl dlouhá léta, vloni se odebrala do věčných lovišť a místo abych si koupil nějakou novou, sháněl jsem tu samou ale ve skvělém stavu. Tak se konečně podařilo tenhle dobový doplněk k té motorce patří:-). No a poslední doplněk bude přední plexi, původní je podrápané, zašlé, samé mikropraskliny, v noci a v dešti se s ním už blbě jezdí. Tak když renovace, tak renovace. Přidávám pár fotek - první je v rumunské Svaté Heleně na první R1100 GS, milované "Kalahárce", to bylo asi v roce 2004. Druhá je první Advík, odpočinek ve stoupání na Passo Gavia v Alpách, to byl rok 2006. Třetí je v Třeboni na pumpě s černou R1100 GS, třetím GéeSem v pořadí, rok 2010. Další je doma na cestě, mé současné BMW R1150 GS Adventure, rok 2012. Předposlední je ta samá motorka minulý týden, když jsem ji přebíral v servisu no a poslední je nějaká  hříčka, ale reálná fotka tuším z roku 2007 ve Slovinsku na Vršiči. A jedeme dál!!!    

post-3283-0-76138000-1587129528_thumb.jpg

post-3283-0-18323200-1587129537_thumb.jpg

post-3283-0-02548100-1587129546_thumb.jpg

post-3283-0-98837500-1587129555_thumb.jpg

post-3283-0-81092400-1587129570_thumb.jpg

post-3283-0-98102700-1587129609_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zmizik ani nevias ako si ma prave potesil.... bandit na zlomok sekundy ztraca vykon ked je cesta hrbolata... lamem si s tym hlavu uz druhy den... a dost dobre to moze byt prave tancujuci bocak. Objednavam novu pruzinu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buď rád, že ti to chcípe. Chtěl jsem si koupit boční stojan na Nortona, ale jak koukám, kašlu na to. Vzhledem k tomu, že elektricky je tam nejsložitější magneto a není to kam napojit, tak kdybych se rozjel se stojanem "na Zmizíka", tak si solidně namelu. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já budu chodit kanálama asi. A to sem ještě chtěl volat svýmu dvornímu mechanikovi, to by nepřežil ani von, ani já.

 

Jednou to bude dobrá historka:) Já jsem kdysi roztláčel svýho V-maxe. kterému jsem na podzim udělal pod sedlo "tajnej" vypínač a do jara na něj zapomněl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...