Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

před 19 hodinami, Duke650 napsal:

Možná se to dá řešit i jedinou nabíječkou místo dvou různých. Např. mám "inteligentní" (LOL) nabíječku, která se dá přepínat z režimu 12 V do režimu 6V a rozpětí kapacit je široké od 1,2 do 120 Ah

Tuhle mám tak asi šest let a zatím mi nabijí úplně všechno - skútr, motorky, 3 auta. Naprosto bez problémů. "Oživení" nebo "udržovací proud" také fungují. Za mě bezva kup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám v poště tu Optimate 4 https://www.muziker.cz/tecmate-charger-optimate-4-dual

a pak USB Optimate o100 https://www.muziker.cz/tecmate-usb-charger-with-battery-black

Vyvedu to někam k řidítkům kabelem co bude u nabíječky a tam si budu moct přepojovat nabíječku a usb nabíjení na telefon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vy se asi smějete, ale víte, že obecně profil motorkářské populace stárne? Já myslím, že obecně v Evropě tak jako v USA je to podobné jako v Německu: https://www.motorradonline.de/ratgeber/statistik-der-deutsche-durchschnitts-biker/

Prostě typický motorkář je dědek... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sedi, ked som ja mal (pred skoro 20 rokmi) 20 rokov tak som na motorku nemal peniaze, papiere, ani  parkovanie ( a nebudeme si nic nahovarat ani rozum).... Nakolko 99% mojich kamaratov zo sidliska na tom bolo uplne rovnako, tak som si bez motorky ani nepripadal divne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já začínal před 15 na fichtlech a na fichtla měl kde kdo (rodiče myslim), pamatuju se, že sem měl jednoho vymazlenýho a prodal sem ho tenkrát za 3tis (půlka devadesátek) a to byla jó darda, páč sem měl fešáka B). Ale asi sem byl v jiný partě, kdo neměl fichtla, jako by nebyl a kdo měl síma byl král :king:.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Duke650 napsal:

V Německu to "řešili" už před více než 25 lety - příliš málo mladých lidí se rozhodlo pro hobby = motorka. Prostě jim to nepřipadalo dost cool. A jsem si jistý, že teď je to ještě horší.

Nie ze im to nepripada cool. im to pripada nebezpecne. Je to proste banda zzenstilych pupusov ktori za dobrodruzstvo povazuju ked im neladia strakate ponozky. nova doba.

inac som si spomenul na take pojazdne kaskaderske show, v lete vystupovali na futbalovych stadionoch. auta jazdiace po dvoch kolesach, motorky preskakujuce auta, horiace obruce. potom sme to ako deti skusali na sobikoch a universaloch, mliecne zuby isli von jedna radost

70's bike jump ramp inspired by Evel Knievel | Bike, Bmx, Bmx bikes

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nás na vsi takřka každej po dosažení 15 let udělal řidičák a pořídil Pionýra. V té době stačily k povinnému vybavení pouze brýle, většinou sluneční, frajersky zastrčené v bowdenech u reflektoru. Pamatuji si výjezdy na koupání s 15 - 20 stroji, smrad tam byl po odjezdu hodně dlouho. 🙂Ty stroje šly z ruky do ruky a po cca 2 letech měnily majitele. Každý se v tom s různou úspěšností uměl povrtat. Pár nadšenců pořídilo v 17 nějakou Jawu, většinou 350 a jezdilo jich relativně dost. Silnější stroj (japonce) koupili už jen skalní, byli jsme tři, Kawasaki 1000, Honda CB750 a GPZ550. Taková přirozená motoristická evoluce. Až za dlouho se občas vytasil se silnějším strojem nějakej fotr se zastydlou pubertou, co to za čas zase prodal, protože se na tom bál a najel 500 km za rok. Na Nortonovi, BMW či se sajdou jsem tu za exota v širokém okolí. Dneska už je motorka jenom jedna z možností, jak se realizovat a opravdu si to kupují většinou starší chlapi po 40, protože už na to mají. Mladí kluci opravdu jen ti, co jim to něco říká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak aby som to uplne uviedol na pravu mieru, ja som si kratke obdobie na pionieri tiez zazil, ale odbyl som si to este na zakladke, bez not (na seba aj na stroj) a v "gangu" sme boli len dvaja,... ja a este jeden spoluziak co mal tiez pincka, obaja sme to parkovali na chate v roznych dedinach vzdialenych od sidliska desiatky km. Spolu sme nejazdili nikdy a celkovo sme o tom pindali nez jazdili + nedostiznym idealom bola vtedy 350 na ktorej sa vozil otec toho spoluziaka. Pocas strednej ma motorky nechavali pomerne chladnym, tazke v 18 ma ani nenapadlo robit si vedla auta este soferak na moto. Kratke vzplanutie prebehlo ked si susedka pod nami nasla noveho nabijaka(borec pred 40) a ten sa za nou nejaky cas vozil na modrobielej supertenerke nez si nasla dalsieho,... tu som vzdy obdivoval cestou zo skoly, vraviac si, ze si raz daco take urcite tiez obstaram. Dalsie vzplanutie bolo o cosi pozdejsie v dielni, kde som ako student brigadnicil bol na stene plagat GSXR1100W, ktory tam zavesil iny pracovnik sedlajuci slabsiu 750 variantu (borec pred 30),... Kochaval som sa obojim a znovu si vravel to iste,.... no ale nestalo sa. Celkovo som to proste asi nemal kde odkukat, tak isto ako moji rovesnici z ktorych co viem, tak prepadol motorkam pred 30 iba jeden a bohuzial sa mu to stalo aj osudnym.

Upraveno uživatelem cali
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tej zelenosti by sa asi hadali, velka motorka nezozerie o moc menej nez bezne auto, ale o hodne menej toho odvezie... to uz ked tak skuter. Vyhodou motorky je oproti autu urcite parkovanie, ale to hadam len do doby nez by sa to nejak vyznamnejsie rozsirilo... to by urcite prisli s napadom ako z toho tiez nieco vyrazit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@moco: Teď tu (Středočeský) dva týdny sněžilo, solili, zatím nešlo jezdit dva týdny ze tří zim. Ale ano, občas se stanu trosečníkem a tvrdnu v kanceláři do lepšího počasí :)

@cali: individuální motorová doprava bude vždy (s výjimkou pan-/epidemií) špatně. Auto uveze, ale většinou veze jednoho (většinou lenocha? snoba?). Ale eko zátěž musíší uvažovat dust to dust. Ta motorka (navrch snad raději uvažujme rozumnou, ne některé zdejší mastodonty) nemá topení, klimu, stěrače, hafo plastů... je jí proti autu desetina. Měl jsem Jeep Wrangler - od výroby do smrti (výdrž technická i "morální")  to podle některých studií bylo nejekologičtější auto na planetě. 300 kobyl, dvě tuny, 3,6 litru, 18l/100 km.

Parkování jasně (někdo to ale vnímá i negativně, z hlediska zdraví, nedostatku pohybu). Ale hlavně: do práce jedu 22-30 minut, ať je jakýkoli provoz, nehody, skoro počasí. Auto stojí hodinu v zácpě a smrdí.

A dál: CO2 je zlatý tele. Jeden z parametrů. Důležitý, ale města ničej diesely - instantní rakovina, třeba se, šetřílci, po...

Peace - jeden mudrc romského původu, co stával s dročkou na štaflu na Synkáči říkával: každej jede, na co má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k tomu nabíjení, bral jsem ty SAE kablíky s pojitkou na Aliexpressu. Cena kolem 3 USD a protikus za cca 1 USD.

https://www.aliexpress.com/item/33031150366.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.16c74c4duFxZn9

https://www.aliexpress.com/item/10000371503195.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4deMoDJX

Připojím to na Lidl nabíječku a budu mít konečně klid s vyndávaním baterek z motorek a traktoru.

Díky za inspiraci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...