Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Vždycky večer jí vytáhnu, pomazlím se s ní a uložím jí do postýlky. S pohádkou samozřejmě. 😂 Vůbec nijak, pokud máš možnost jí nějak inteligentně připojit, můžeš jí občas dát dobít, ale jestli Ti nic nežere proud a dobíjení funguje jak má, tak stačí jen dobít do plna. Já to neřeším. Nemusím rozdělat půl motorky, ale nějaký plasty jo a nějak mi to nestojí za to. Aktuálně jí mám třetí rok, takže to měnit nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S vývodem sis to prima usnadnil, dávám je všude. Pokud jednou týdně motorku projedeš aspoň hodinu v kuse, tak nic neřeš. Já dobíjím den předem jen když chci protáhnout uloženku, co stála víc jak dva tři měsíce. Nejdůležitější pro život baterky je správné zimní uložení. Tedy nabitá a ve stabilní, pokud možno plusové teplotě. Teď jsem dodělával na Najntýčko USB dobíjení na řídítka a ten vývod posloužil i za tímto účelem. Miluju na Optimate ty sjednocený vodotěsný konektory na všechno. Ale asi to podobně bude mít řešený i konkurence. Moje trojspřeží si nestěžuje, baterky dají 8 let jak prd.

DSC00476.JPG.e35ae36290be15e3262834c4946d58fc.JPG

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když vidim tu tvojí garáž, tak dycky závidim :default_smile:, né strojovny, ale ten prostor :default_wink:. Já ty vývody mám i na autech, to ti prostě ulehčí práci jak sviň. Měl jsem několik let optimejtku III (ještě teda mám), ale už zlobila, tak sem řešil jestli zase novou optimejtku nebo CTEKa a skoro všichni doporučovali CTEKa i když to vyznívalo, že i ta optimejtka nebude špatná. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam na Suzuki este original baterku 6 rokov, cele zimy v plechovej garazi, na jar start na prvy tuk. Neriesim, nedobijam, teda skusil som, ked som isiel po zime na STK, aby ma rano neprekvapila, ale nabijacka napisala, ze je 100%. Niekedy motorku vytiahnem raz za cas, dobijanie neriesim, motorka si baterku dobije sama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 7. 2022 v 10:09, Americkej napsal:

S vývodem sis to prima usnadnil, dávám je všude. Pokud jednou týdně motorku projedeš aspoň hodinu v kuse, tak nic neřeš. Já dobíjím den předem jen když chci protáhnout uloženku, co stála víc jak dva tři měsíce. Nejdůležitější pro život baterky je správné zimní uložení. Tedy nabitá a ve stabilní, pokud možno plusové teplotě. Teď jsem dodělával na Najntýčko USB dobíjení na řídítka a ten vývod posloužil i za tímto účelem. Miluju na Optimate ty sjednocený vodotěsný konektory na všechno. Ale asi to podobně bude mít řešený i konkurence. Moje trojspřeží si nestěžuje, baterky dají 8 let jak prd.

DSC00476.JPG.e35ae36290be15e3262834c4946d58fc.JPG

 

 

Kràsná garáž a stroje, jen bych ti změnil nick na bavorskej 🤣 Jinak origo baterka u moto mi dala 6 let, u aut dá baterka z prvovýroby i 10 let, ale to co koupíš pak je bída, 2 baterky na moto mi zdechly po 2,5 letech a to pravidelně nabíjím, když nejezdí. Konkrétně varty mi zdechly 3 těsně po záruce a to i na autě co jezdilo denně a z toho 80% dalkové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to cca 2-3 roky zpět, kdy jsem si jel vyzvednout novou Vartu z batterry.cz a chlapík na krámě mi říkal, ať si vezmu Exide, že stojí víceméně stejně a že to Varta začala nějak šulit. Víc info k tomu nemám, ale poslechl jsem ho a zatím drží, byť teď moc nenajedu a většinou kratší trasy. (To se týká auta) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, Varta/Bosch uz nejaky cas niektori predajcovia neodporucaju. Mne Varta Silver vydrzala v aute 7,5 roka, takze docela spokojnost. Este startovalo v pohode, ale vraj uz kapacitne na tom nebola najlepsie (auto malo od nova 52ah, dal som 74Ah). Terazky som dal Master-Sport 72Ah, v druhom aute mi tato znacka ide 4 roky bez problemov.

Casy, ked novym autam vydrzala origo baterka 10 rokov su davno prec. Dnesne "inteligentne" nabijanie odrovna aku kludne po 3-4 rokoch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, M3maniac napsal:

Jinak origo baterka u moto mi dala 6 let, u aut dá baterka z prvovýroby i 10 let, ale to co koupíš pak je bída, 2 baterky na moto mi zdechly po 2,5 letech a to pravidelně nabíjím, když nejezdí. Konkrétně varty mi zdechly 3 těsně po záruce a to i na autě co jezdilo denně a z toho 80% dalkové.

Na motorky kupuju výhradně Yuasa MF factory sealed řadu. Zatím nezklamaly. Do aut dávám Banner running bull AGM. Teda naposled vloni pro X5, nahrazovala osmiletou. Sice drží, ale za půl roku nafouklá jak prase, přemejšlím, co jinýho... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Yuasa MF v Indianu. Po 3 sezónách a při teplotách pod 10 stupňů + když motorka stála dýl jak týden nebyly starty nic moc, tak jsem koupil znova tu samou a je to letos bez problémů. Podle mě nechal předchozí majitel tu původní Yuasu dlouho vybitou a moje péče už jí moc nepomohla. Mám jí jako zálohu v garáži pro všechny případy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už pomalu přecházím na lithium baterky(už mi zbývá jen 1ks do skútru). Nejstarší mám 4 roky a zatím spokojenost akorát to chce extra nabíječku. Yuasa používá spoustu výrobců jako origo, SKYRICH používá Ducati do Panigale/Streetfighter kde hraje roli poměr váha/velikost/startovací proud. HSQ/KTM už delší dobu do MX modelů atd.

https://www.battery-import.cz/skyrich/

Jen upozorním že některé inteligentní nabíječky nezačnou nabíjet, pokud nemají na svorkách minimální napětí pro ještě funkční akumulátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...