Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Pánové měl bych dotaz. Přítelkyně uvažuje, že by si na jaře pořídila skútra. První ideou byla samozřejmě Vespa. Nicméně cena je trochu vyšší, našla tedy alternativu - toto. Nevíte co je to zač? Máte případně nějaká jiná doporučení? Měl by být retro design, ideálně 125ccm, což by od ledna mělo být na řidičák "B"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On si člověk docela může ublížit i na 50ccm, ale naštěstí to nejezdí tak rychle. 125 ccm jede přes kilo, což stačí neznalému na to, aby se zabil. Já osobně jsem pro to, aby na tom jezdili lidi, co mají aspoň nějakou praktickou průpravu na motorku z autoškoly. Bude to tak bezpečnější, hlavně pro ty nové motorkáře s řidičákem sk. B

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On si člověk docela může ublížit i na 50ccm, ale naštěstí to nejezdí tak rychle. 125 ccm jede přes kilo, což stačí neznalému na to, aby se zabil. Já osobně jsem pro to, aby na tom jezdili lidi, co mají aspoň nějakou praktickou průpravu na motorku z autoškoly. Bude to tak bezpečnější, hlavně pro ty nové motorkáře s řidičákem sk. B

 

Zabiješ se stejně spolehlivě na pinckoj v padesáti (myslím spíš km/h). Ale asi praktická průprava, aspoň pár hodin, by nezaškodila, to je fakt.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohuzel az od ledna 2013 bude platna novela opravnujici drzitele B ridit skutr do 125

 

na tohle se tesim. proc bych mel znovu bezet do autoskoly, kdykoliv si chci poridit vespu, ktera vyjede kopec do novyho bydliste? 125 neni zas o tolik vetsi brko, nez 50, aby hrozilo, ze pribyde vyrazne vaznych nehod...

btw, vyladena padesatka jede 130

Upraveno uživatelem montemar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesouhlasím. 125 je o hodně větší brko, i když by se to nemuselo na první pohled znát. Chce to už pár hodin praxe než na to člověk sedne. Zásadní problém je, že Béčkaři nemají potřebné návyky na motorku. Zrcátka, pohyb v pruzích a mezi nimi, odstup a předvídavost. Kdo jezdil dřív na 50ce tak může přesednout na větší, o to nejde. Ale kdo si čerstvě udělá sk. B a rovnou hupsne na novou stopětadvácu, tak si koleduje o průser

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Narovinu silne pochybuju ze te ceska uroven autoskolstvi dokaze pripravit na realitu provozu. Pokud jsem drzitelem B je zde predpoklad ze se v provozu dokazu pohybovat. Pokud ne je jen na mem vlastnim usudku zda 125 dokazu zkrotit. Motorky me zivi par let a 125 je v provozu bezpecnejsi nez 50.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je zde předpoklad, že se dokážu pohybovat autem, nikoliv na motorce. Souhlasím, že 125 je bezpečnější, jelikož není brzdou provozu jako 50. Dokáže s provozem splynout. Ale má to i svá úskalí. Ono jenom zabrzdit motorku není to samé jako v autě, že to zamáčknu a stojím. Uvidíme jak se to projeví ve statistikách.

Jinak autoškolství je jiná otázka - já jsem zastáncem západního modelu praktických jízd, kde jezdí žák na svojí motorce a za ním jede instruktor na té své. Určitě se to taky brzy zavede, o tom nepochybuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem zastance pomerne radikalniho reseni ktere se ale nikdy nesetka s uspechem. Rizeni auta/motorky ma byt "vysadou" ne pravem. Je to o reakcich, postrehu, schopnosti odhadovat rychlost a vzdalenost a spouste dalsich senzomotorickych vlastností. Pokud nekomu nejsou vrozene nebo je neni schopen získat pak za volantem nemá co dělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové měl bych dotaz. Přítelkyně uvažuje, že by si na jaře pořídila skútra. První ideou byla samozřejmě Vespa. Nicméně cena je trochu vyšší, našla tedy alternativu - toto. Nevíte co je to zač? Máte případně nějaká jiná doporučení? Měl by být retro design, ideálně 125ccm, což by od ledna mělo být na řidičák "B"...

 

Tak do toho bych nešel ani náhodou. Ne proto, že to je prachsprostá Čína se vším všudy, ale s daným obsahem umí kvalitní výrobci dvojnásobný výkon, nádrž jí bude po městě stačit tak na 150 km jízdy, na české silnice jsou 12´´ kola utrpení atd... Podívej se třeba na Hondu PCX - vím, není to retro, ale za cenu o cca 10 tis. vyšší dostaneš kvalitu z jiné galaxie. Něco málo o skútrech vím, donedávna jsem jezdil na Yamaze X-max 250 a pár dalších skútrů jsem rovněž vyzkoušel (včetně zmiňované Hondy PCX). Ale pokud chce pseudostylovku a nejde jí o nic jiného, směle do toho...

http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/honda/honda-pcx-125-17368.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cova: díky za první smysluplnou reakci. S tou čínou jsem to tušil. Nicméně díky za poukázání na praktické rozdíly (výkon, spotřeba). Ta honda vypadá dobře (mě se líbí), zkusím ukázat :) Dokonce mám dojem, že jsem ji párkrát okukoval před kanclem. Vypadá moc dobře a předpokládám i vydrží víc než čína.

 

Osobně jsem na motorce nikdy nejezdil, ale 125ccm mi přijde o dost použitelnější jako 50ccm. Už jenom díky tomu, že se s tím dá vyjet i za město. Navíc když člověk sedne na skútr po několika letech v autě, tak je to imho méně náročné jako když na něj sedneš v 15 letech a nejsi zvyklý ani na stroj ani na provoz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se třeba i na Hondu Vision 110, novou low cost Hondu Wave, nebo třeba stylovější Hondu Sh 150i atd. Skvělou stopětadvacítku dělá třeba i Yamaha (X-max 125), ale záměrně ji neuvádím, neboť cena je na cca dvojnásobku PCX... Doporučuji ale mrknout na http://www.skutrforum.cz/index.php a máš do konce tohoto roku co číst.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice už se nedělají a nový koncept s elektrickým, nebo spalovacím motorem bude stát ranec, ale pokud by jí nevadilo, že nebude mít skútr nový, dá se za rozumné peníze sehnat ojetina BMW C1 což sice není retro, ale určitě je to věc, která není vidět na každém rohu. Mám C1 125 i 200....(mám to s motorkama BMW stejně jako s Panerai :suicide_anim: ) a pokud není slečna úplný tintítko, je tenhle skútr dobrá volba hlavně co se týče bezpečnosti. Určitě však volit verzi s ABS. Osobně mám vyhřívané sedadlo a rukojeti, ABS, originál muziku MP3, otvírací střechu a já nevím co ještě. Verze 125 jede dle GPS maximálně 120km/h. Přilbu nosím pouze když je zima, nebo by mohlo dojít ke karambolu - společné vyjíždky a tgd. viz fot. Jinak z ministerstava dopravy existuje kartička o výjimce z povinnosti nosit přilbu. Skútr má totiž tříbodové pásy a v zákoně se na to nepamatovalo. Tedy jsem si za 100,- požádal a obdržel ji. To samozřejmě neplatí pro spolujezdce, který v případě potřeby sedí na sedadle venku - vzadu za řidičem. Na místě sedačky se dá zaklapnout buď velký uzamykatelný 75l kufr, nebo velký nosič zavazadel. Spotřeba od 2,8 do 3,5l naturalu 95. Fotka je ze srazu BMW v V. Tatrách asi před dvěma lety. Takže Prostějov - Tatry úplně v pohodě. Je to zábava a konečně mám čas koukat taky po okolí a kochat se. :smile_anim: Ne jako když fičím na Adventure, LTéčku nebo Montauku. Proti dešti rovněž skvělá ochrana. Cena použitého kusu již od 45000,-. Záleží na výbavě a stavu. Některé ceny parádních kusů se šplhají nad 100 tisíc. Silnější dvoustovka ve výbavě je už ale úplně jinde. Moc jich není a tu svou bych neproasdl ani za nic.....je to rarita. Motor je BMW/Minareli, takže servis a údržba v pohodě....Sorry jsem se nějak rozepsal.

Cyril.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cyril: Nemám vůbec nic proti BMW C1, ale navrhovat to jako alternativu pro běžné ježdění...? Je to přesně, jak jsi poznamenal - rarita, se všemi problémy, které si člověk dokáže představit (servis, ND, ceny všeho včetně doplňků atd.). Na motorkářích.cz informace = 0, na skutrforu.cz také téměř nic relevantního. Na prodej (tipmoto.cz) 1 kus, motoinzerce.cz - jedna olítaná rezavá italská vražda. Není to ani auto, ani motorka, ani skútr, spolujezdec sedí na větru objímajíc před sebou sokl... Znovu opakuju, nic proti (dokonce se mi to snad i docela líbí), ale doporučil bych spíše něco běžného s menšími provozními náklady, ne stroj ze zcela slepé vývojové větve pro skalní fandy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...